Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 11:22

Om de DF trackday achterlijk duur te noemen is natuurlijk onzin. Afgezet tegen onze andere trackday's is de prijs nagenoeg gelijkwaardig. En buitendat zijn wij (even uit mijn hoofd) de goodkoopste aanbieder van een trackday op de Nordschleife.

Maargoed prijsverhaal is niet hetgene waar het om gaat in deze discussie, hoewel ik wel van mening ben dat als je 24 euro voor een rondje betaald je ook "waar" voor je geld wilt hebben. Ook onze rol als organisator die een keer een dag in het jaar op het ring organiseert ook niet. Wat dat betreft staat DF ook aan de zijlijn. Overigens weet ik helemaal niet of het een absoluut voordeel is voor ons als er alleen maar trackdays zouden worden georganiseerd op de ring. Misschien snij ik namens DF ons wel zelf in de vingers. Want meer trackday organisaties en dagen maakt de spoeling ook dunner. Maargoed het feit is en blijft dat voor een deelnemer een trackday meer voordelen biedt. Mits die deelnemer daar ook heel bewust voor kiest natuurlijk.

Persoonlijk ben ik al jaren klaar met TF op de ring. Staat verder helemaal los van DF dagen oid. Het grote verschil, de kamikaze acties tussen motorrijders/autorijders.. ondanks alle charme die de ring bied.. voor mij een reden om er niet meer te willen rijden tijdens een TF.

Maargoed ik snap ook wel dat TF liefhebbers/rijders er alles aan zullen doen om hun geliefde TF te behouden. Maar of men het realisme niet uit het oog verliest?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door allen » 06 okt 2011, 11:38

Hoeveel rondjes kun je in de praktijk rijden tijdens die trackday? Hoeveel rondjes kun je rijden met die jaarkaart? Hoeveel euro kost het me eigenlijk per ronde als ik via Df 2 a 3 rondjes rijdt op de ring? Hoeveel kost het me per ronde als ik datzelfde doe door per ronde te betalen?
Lees dit en m'n vorige post nog maar een keer rustig door. Misschien snap je dan wat ik bedoel.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Snipe » 06 okt 2011, 11:50

RVV schreef:Maar een andere blik op de TF. Waarom zou je überhaupt TF willen rijden? Behalve het laagdrempelige karakter wat eerder tegen als mee werkt zie ik eigenlijk geen voordelen van een TF.
Daar zijn allerlei redenen voor te noemen.
- Het is laagdrempelig.
- Als je in de buurt bent kun je even een paar rondjes doen, terwijl je bij een trackday gelijk de hele dag moet komen.
- Voor veel mensen valt 24 euro in een iets andere orde van grootte dan 400.
- Een trackday kan nogal intimiderend zijn voor beginners; sta je daar met je C-Max tussen de GT3's en de racers.
- Op een trackday weet je zeker dat je onverzekerd bent.
- De Ring is vaker open voor TF dan voor trackdays.

Maar het gaat er in deze discussie niet om of trackdays wel of niet beter zijn dan TF. Don't make it about yourself. Als je op een zondagmorgen voor de slagboom gaat kijken of ziet hoeveel fora er heel of half over TF gaan, weet je hoe enthousiast mensen erover zijn, ondanks alles. Maar dat wil niet zeggen dat Nürburgring GmbH er niet alles aan moet doen om het zo veilig mogelijk te maken. Het is het mooiste circuit ter wereld en juist daarom moeten ze dat doen. Great power comes with great responsibility.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 11:58

Ah Allen je zet de jaarkaart in als troefkaart in de prijsdiscussie die je zelf niet wilt :hmmm: . :D Inderdaad daar kun je natuurlijk nooit tegen op als trackday organisator (n het algemeen, niet specifiek DF). Maar die jaarkaart is er voor een (relatief) select groepje ringliefhebbers is ooit in het leven geroepen als een soort van service aan de vaste TF rijder. Trackday organisaties richten zich ook niet speciefiek op de jaarkaart rijder. Die heeft en dat zeg je zelf ook al zelf zijn plan getrokken door op de tijden te gaan rijden wanneer het het hem uitkomt. Overigens zijn er ook veel jaarkaarthouders die ook wel eens zonder motoren willen rijden en op slicks met een raceauto en ook eens Dottinger Höhe willen ervaren zoals VLN renners dat ook doen :wink:

Vooropgesteld denk ik dat juist die mensen met een jaarkaart het meest serieus bezig zijn met de TF en het ringrijden in het algemeen. Ook is er bij deze mensen een hoge betrokkenheid bij het reilen en zeilen rondom de ring. Dat neemt niet weg dat het overgrote deel van de bezoekers geen jaarkaart hebben. En de losse rondekaart zelfs het meest winstgevende kaartje is wat er verkocht kan worden. Eigenlijk heeft de Ring er vooral veel baat bij als er heel veel losse rondenkaarten worden verkocht. Toevallig weet ik dan wat een dag ring afhuren kost. De jaarkaartrijders dekken dit never nooit niet. Wil de TF een bepaalde dag rendabel zijn tov van verhuur aan derde partijen zoals een trackday organisator dan dienen ze echt serieus veel losse kaarten te verkopen. Dus die stuntpiloten, kamikazerijders.. eendagsvliegen toeristen.. heeft de ring gewoon heel hard nodig op zo'n dag. En daar mag je als serieuse jaarkaarthouder met hart op de juiste plaats voor de ring tussen rijden. Ja in verhouding heel goedkoop op jaarbasis met veel ronden tov een trackday. Maar de nadelen en gevaren zijn er geen cent minder om.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 12:21

Even voor de duidelijkheid, het is natuurlijk niet zo dat ik tegen de TF ben omdat we toevallig zelf een daggie organiseren. Dat zou ook nergens op slaan.

Ook in de tijd dat ik zelf heel veel TF reed. Heb ik de ergenis gehad over de punten die ik hierboven in de discussie heb aangegeven. Ik ben gewoon van mening dat de juridische status van een TF niet is meegegroeid met de tijd en de daaraan gekoppelde drukte en chaos op de ring. Mede te danken aan een hele nieuwe playstation generatie.

Het krampachtig willen vasthouden aan de status van openbare weg zal alleen maar meer problemen gaan veroorzaken. Ik heb altijd gezegd dat het complete waanzin is dat er op een circuit (en dat is de ring PUNT) er met auto's en motoren door elkaar heen kan worden gereden. De enige reden waarom dit gebeurd is dat de Duitse deelnemer maar verzekerd moet kunnen blijven rijden met zijn straatauto of motor. Want als verzekerd rijden voor de Duitser niet meer mogelijk is. Dan houdt de TF in de huidige vorm op te bestaan. Maar dan is er toch gewoon sprake van oogkleppen gedrag? Het feit dat je verzekerd kunt rijden maakt toch dat iedere stuntpiloot een kansje wil grijpen? Die C max rijder rijd tijdens een TF net zo goed tussen de GT3's en andere gevaartes die minstens zo snel zijn als een racer.

De status van de ring tijdens TF moet in overleg met verzekeringsmaatschappijen onder de loep worden genomen. Deze moeten bereid zijn om scheiding tussen deelnemers te accepteren zonder dat dit invloed heeft op de Duitse verzekerde.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Marius » 06 okt 2011, 12:24

Tja, TF is gewoon heerlijk op de niet drukke ( en soms ook regenachtige) dagen en avonden. En die zijn er gelukkig zat. De afgelopen jaren in het voor en najaar genoeg van dat soort dagen meegemaakt zonder gekken en baansluitingen, en heb ook niet de indruk dat dat heel sterk aan het veranderen is. Het zijn dit soort mega drukke weekenden/dagen die het beeld van TF over de rest van het jaar scheeftrekken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 12:36

Marius dat kan ik ook volledig begrijpen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door daNpy » 06 okt 2011, 12:36

Op zaterdag zijn er 2 mensen gestorven op de Ring, maar iedereen praat enkel over de blikschade van zondag :')

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 12:40

Ik denk omdat het not done is om over dodelijke ongelukken te praten. Misschien dat juist daarom het incident van zondag zo onder het vergrootglas ligt.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Andre » 06 okt 2011, 12:49

TF is gewoon heel laagdrempelig. Dat maakt het populair. Vaak ben ik klaar na 5 a 6 ronden. Dan is het leuk geweest met een straat auto.

Trackdays als het nou op de ring is of elk ander circuit moet je al een dedicated trackday auto hebben om van een complete dag te genieten. De meeste straat auto s zijn na een aantal ronden wel klaar. Remmen, staatbanden, Remvloeistof aan de kook etc.

Alleen als het nat is rij ik wel eens wat meer ronden.

Als je het zo bekijkt is TF helemaal niet zo slecht. Alleen je mist een stuk veiligheid.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door allen » 06 okt 2011, 16:06

RVV schreef:Ah Allen je zet de jaarkaart in als troefkaart in de prijsdiscussie die je zelf niet wilt :hmmm: . .
Ik had gedacht (eigenlijk gehoopt) dat jij zou begrijpen waarom ik die jaarkaart erbij gepakt had. Wishfull thinking...

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door PD power » 06 okt 2011, 18:38

Denk dat je TF compleet los moet zien van een trackday.

Als ik op een zondag (meeste trackdays zijn niet op zondag, dus lastig voor mij) ff zin heb om me uit te leven, kan ik dit zaterdag savonds bedenken, zak 350 km af naar de eifel en leg smorgens m'n rondjes af, zoek een schnitsel op, ga op een mooi plekje langs de baan staan/zitten/snurken, om al het moois in me op te nemen.
Ga daarna voldaan weer 350 km richting drenthe en ik heb een leuke dag gehad.

Trackday is een heel ander verhaal, maar overschat de veiligeheid tijdens een trackday niet, daar wordt minstens net zo op het randje gereden, misschien wel om andere redenen.

Maar ik ben er 15 novemeber wel bij tijdens de DF trackday, maar zal ook TF blijven rijden, ik zie ze niet als vervanging van elkaar, eerder een aanvulling van elkaar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31206
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door JP » 06 okt 2011, 19:26

Marius schreef:Tja, TF is gewoon heerlijk op de niet drukke ( en soms ook regenachtige) dagen en avonden. En die zijn er gelukkig zat. De afgelopen jaren in het voor en najaar genoeg van dat soort dagen meegemaakt zonder gekken en baansluitingen, en heb ook niet de indruk dat dat heel sterk aan het veranderen is. Het zijn dit soort mega drukke weekenden/dagen die het beeld van TF over de rest van het jaar scheeftrekken.

+1, in de stromende regen in de herfts. Da's pas genieten op de Nordschleife. :df:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 19:55

Maargoed ik heb verder net zo weinig te vertellen over de Nordschleife en de status van de TF. Het is vooral mijn persoonlijke mening. Uiteraard gun ik iedere DF'er maar ook daarbuiten zijn plezier tijdens de TF.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Jussi » 06 okt 2011, 21:44

daNpy schreef:Op zaterdag zijn er 2 mensen gestorven op de Ring, maar iedereen praat enkel over de blikschade van zondag :')
Motorrijders? Omstandigheden bekend? :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door RVV » 06 okt 2011, 21:59

Ik las elders dat een auto olie of koelvloeistof verloor. De pasagier uitstapte om achterliggers te waarschuwen en werd doodgereden door een auto die over diezelfde olie of koelvloeistof de macht over het stuur verloor.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door daNpy » 06 okt 2011, 22:02

Jussi schreef: Motorrijders? Omstandigheden bekend? :(
Een ervan stond te vlaggen en is aangereden. De andere is bij mij ook onbekend.

@Rico: Dat het ongeval van zondag breeduit wordt besproken en die van zaterdag niet heeft imo meer te maken met het feit dat het van zaterdag relatief onbekend is.
Bij de zondag echter, moesten er meer dan 100 auto's terug naar Breidscheid en de baan af. Niet alleen de rijders, maar ook de bijrijders en de toeschouwers van Wehrseifen t/m de terrassen bij Hannes zagen dit gebeuren. Daar komt nog eens bij dat de Ring taxi als laatste erin klapt (het eerste ongeluk veroorzaakt door een Engelsman :roll: , maar daar hoor je ook niet veel van) en je hebt "groot nieuws" omdat misschien wel meer dan duizend mensen zich op internet gaan afvragen wat er gebeurt is.
Ik las elders dat een auto olie of koelvloeistof verloor. De pasagier uitstapte om achterliggers te waarschuwen en werd doodgereden door een auto die over diezelfde olie of koelvloeistof de macht over het stuur verloor.
Auch :( :(

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Rupie » 06 okt 2011, 22:12

Voor mij een reden om minder enthousiast te zijn over TF dagen. Heb er toch wat problemen mee om zo over de baan te knallen als er net twee doden zijn gevallen. Rip voor deze personen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door GTRene » 06 okt 2011, 22:44

RVV schreef:Ik las elders dat een auto olie of koelvloeistof verloor. De pasagier uitstapte om achterliggers te waarschuwen en werd doodgereden door een auto die over diezelfde olie of koelvloeistof de macht over het stuur verloor.
lijkt wel een script uit Final destination...

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door MParallel » 07 okt 2011, 04:23

Marius schreef:Tja, TF is gewoon heerlijk op de niet drukke ( en soms ook regenachtige) dagen en avonden. En die zijn er gelukkig zat. De afgelopen jaren in het voor en najaar genoeg van dat soort dagen meegemaakt zonder gekken en baansluitingen, en heb ook niet de indruk dat dat heel sterk aan het veranderen is. Het zijn dit soort mega drukke weekenden/dagen die het beeld van TF over de rest van het jaar scheeftrekken.

^^
Dat

PS: van die twee doden lees ik nu pas. Erg te betreuren. Dat zijn er dan al 3 in een maand tijd.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Emiel » 07 okt 2011, 21:14

daNpy schreef:Op zaterdag zijn er 2 mensen gestorven op de Ring, maar iedereen praat enkel over de blikschade van zondag :')
Als iemand overrlijd in de trauma helikopter net na het opstijgen en de ring gaat weer open na 2 uur sluiting word er ook direct weer hard gereden?

Wat je aanhaalt gebeurd al jaren, zelfs uren na overlijden cq zware crash.

Een ernstig ongeval door jezelf, door onkunde van andere of door pech is een risico van dit soort sporten, dat weet je als het goed is als je eraan begint ( in algemeen bedoeld , niet direct op jou danpy )

Praat er iemand over het zware ongeval in de pits van circuit zolder met dood tot gevolg, vorige week?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Snipe » 07 okt 2011, 22:20

Emiel schreef:Praat er iemand over het zware ongeval in de pits van circuit zolder met dood tot gevolg, vorige week?
Ja: http://www.driving-fun.com/2307/the-kno ... oiets.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Jussi » 08 okt 2011, 12:18

Emiel schreef:
Praat er iemand over het zware ongeval in de pits van circuit zolder met dood tot gevolg, vorige week?
Lijkt me wel wat anders als omkomen tijdens TF.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door Emiel » 08 okt 2011, 18:18

word een hele andere discussie dan.

De kern van wat ik bedoel is dat men ondanks alles toch blijft rijden.
En dat lijkt onmenselijk maar is juist menselijke eigenschap, denk aan alle andere dingen waarvan men de risicos accepteert/negeerd en toch blijft doen.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Geen foto's meer van ongelukken of schades op de ring!

Bericht door PD power » 08 okt 2011, 21:17

Jussi schreef:
Emiel schreef:
Praat er iemand over het zware ongeval in de pits van circuit zolder met dood tot gevolg, vorige week?
Lijkt me wel wat anders als omkomen tijdens TF.
Bij beide werd een voetganger doodgereden.......dus.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten