Nordschleife met goedkope auto

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Herr Erik » 24 mei 2010, 23:13

frankv schreef:Ik zou de kosten voor de vangrail tenminste verdubbelen naar 2000 euro ipv 1000. Ik meen dat ik een factuur van iets van die omvang naar mijn verzekeraar heb kunnen doorsturen.

En over dat je de Ring kent van een console, vergeet het maar. Het hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht. En er zitten een paar gemene bochten in die je echt kunnen verrassen. Afgezien van de andere rijders...

Ik zou gewoon niet gaan. En als je wel wilt, waarom kun je je vriend er dan niet van overtuigen dat hij normaal rijdt? Dat lijkt me ook voor zijn eigen behoud stap nummer 1.
Lees even de bovenstaande post. We zijn al geweest ;)

Oh ja, en ik ken de ring niet van de console maar van pc-simulaties. Er zaten zeker verschillen tussen, maar over het algemeen kon ik wel een beetje voorspellen welke bochtencombinaties er aankwamen.

In totaal hebben we ongeveer 13 minuten gedaan over het hele rondje, bleek achteraf. :lol: Ik heb zelf de tijd niet opgenomen, maar ik heb een filmpje gemaakt vanaf de passagierstoel. Helaas heb ik de camera laten liggen in de auto...

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door frankv » 25 mei 2010, 13:20

13 minuten, dat lijkt me een prima tijd!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Robin Hartog » 25 mei 2010, 13:36

Ik deed 13,5 minuut over een rondje in de Mondeo van mijn vader. :)

Misschien niet helemaal de auto waarin je de NS moet rijden, ik weet het... :bag:

Herr Erik
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:40

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Herr Erik » 25 mei 2010, 16:45

We reden rustig aan, in een BMW 320d. Geen langzame auto: we hebben volgens de Tomtom 226km/h geklokt op een lange helling op de A1 in Duitsland. :clap:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Eric H » 25 mei 2010, 17:57

Ergens snap ik alle overtrokken reacties van sommigen hier niet.

Tussen de regels door lees ik continu dat de intentie van de TS niet was om op volle snelheid over de baan te knallen ( correct me if i'm wrong )
Nee, we gaan met z'n allen tegen hem zeggen dattie een goede auto moet kopen, eerst circuit training moet doen, en dan pas, na lang nadenken en sparen een keertje over de baan mag rijden.

Ik zal nooit mijn eerste ronde vergeten : koud de baan op en na een stuk of vier bochten achter een touringcar komen te zitten.
Verderop in het rondje de door Niels al genoemde Audi 90 uit de tachtiger jaren met 5 man er in gepasseerd. Dit alles in een E30 M3 die niet van mij was..... :bag:

Ik had trouwens niet gespaard voor eventuele schades, dat had ik dus volgens velen hier beter wel kunnen doen.
Voor zo ver ik me kan herrinneren hebben we het nog steeds over touristen fahrten, maar dit lijkt voor velen steeds meer een excuus te worden om maar zo hard mogelijk over de baan te knallen en daarbij niet alleen henzelf, maar ook de "echte" touristen in gevaar te brengen.

Als je nou echt zo hard mogelijk over een baan wil knallen, ga dan lekker mee doen met een race klasse.....

En ja, ik vindt het ook heerlijk om full-speed met iemand over de ring mee te rijden, maar dan wel als dit iemand is die ookg houdt voor de touristen !

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door daNpy » 25 mei 2010, 19:21

+1.

Touristenfahrten wordt door menigeen als een te winnen race neergezet tegenwoordig. Beetje jammer.

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Fer » 30 mei 2010, 16:43

Ik vind het jammer dat er hier een aantal mensen zitten die menen dat iedereen onder de 30 en niet in het bezit van een auto van boven de 50k als een debiel gaat rijden.
Als je van jezelf weet dat je normaal kunt blijven rijden op de ring (dus niet a la SKRD volle attack) dan kun je met een normale niet te dure straatauto enorm veel fun hebben. Zijn voldoende leuke auto's te vinden die redelijk vooruit komen en betrouwbaar zijn waar je fun mee kunt hebben.
Kortom, koop bijvoorbeeld een Civic EG, Corolla 1.6 of Impreza 1.6, laat deze even goed nakijken, vervang de remleidingen en de remvloeistof en eventueel de remblokken en ga lekker genieten. Hou evengoed rekening met hoge kosten voor slepen en vangrails. Je hoeft het niet zelf te doen...

Sebastian Keijmel

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Sebastian Keijmel » 08 jun 2010, 04:06

frankv schreef:Ik zou de kosten voor de vangrail tenminste verdubbelen naar 2000 euro ipv 1000. Ik meen dat ik een factuur van iets van die omvang naar mijn verzekeraar heb kunnen doorsturen.

En over dat je de Ring kent van een console, vergeet het maar. Het hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht. En er zitten een paar gemene bochten in die je echt kunnen verrassen. Afgezien van de andere rijders...

Ik zou gewoon niet gaan. En als je wel wilt, waarom kun je je vriend er dan niet van overtuigen dat hij normaal rijdt? Dat lijkt me ook voor zijn eigen behoud stap nummer 1.
Pc racesims (lees rFactor) worden toch een beetje onderschat het zijn geen playsation/xbox spelletjes die zich simulatie noemen maar toch nog steeds erg arcade zijn. F1 teams testen zelfs de auto's al "ingame" met name mclaren is hier heel ver mee en ook ferrari williams en redbull hebben dit http://www.rfactor-pro.com/

Nog even over "hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht" Dit is zeker te simuleren en heel goed zelfs wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat je de krachten niet voelt als jij achter je spelletje zit. Maar je kan wel zeker voelen aan de ffb(met een goed stuur als een logitech g25 minimaal en goed afgesteld wat maar heel weinig mensen kunnen omdat er zoveel is in te stellen en er aftermarked plugins zijn uit rfactor pro(realfeel)) wat de auto doet. ook kan je ingame heel goed leren wat je juist wel en niet kan doen met rwd en fwd. je kan echt voelen en leren op welke heuvels en dipjes je juist geen volgas moet houden en even een stukje moet laten opkomen. of juist waar je het gas niet zomaar loslaten.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door FrankS » 08 jun 2010, 06:48

Sebastian Keijmel schreef:
frankv schreef:Ik zou de kosten voor de vangrail tenminste verdubbelen naar 2000 euro ipv 1000. Ik meen dat ik een factuur van iets van die omvang naar mijn verzekeraar heb kunnen doorsturen.

En over dat je de Ring kent van een console, vergeet het maar. Het hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht. En er zitten een paar gemene bochten in die je echt kunnen verrassen. Afgezien van de andere rijders...

Ik zou gewoon niet gaan. En als je wel wilt, waarom kun je je vriend er dan niet van overtuigen dat hij normaal rijdt? Dat lijkt me ook voor zijn eigen behoud stap nummer 1.
Pc racesims (lees rFactor) worden toch een beetje onderschat het zijn geen playsation/xbox spelletjes die zich simulatie noemen maar toch nog steeds erg arcade zijn. F1 teams testen zelfs de auto's al "ingame" met name mclaren is hier heel ver mee en ook ferrari williams en redbull hebben dit http://www.rfactor-pro.com/

Nog even over "hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht" Dit is zeker te simuleren en heel goed zelfs wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat je de krachten niet voelt als jij achter je spelletje zit. Maar je kan wel zeker voelen aan de ffb(met een goed stuur als een logitech g25 minimaal en goed afgesteld wat maar heel weinig mensen kunnen omdat er zoveel is in te stellen en er aftermarked plugins zijn uit rfactor pro(realfeel)) wat de auto doet. ook kan je ingame heel goed leren wat je juist wel en niet kan doen met rwd en fwd. je kan echt voelen en leren op welke heuvels en dipjes je juist geen volgas moet houden en even een stukje moet laten opkomen. of juist waar je het gas niet zomaar loslaten.
Jawel, maar het blijft 2d, FFB is misschien goed maar het blijft nog steeds niet hetzelfde en in de stoel voel je ook niets...

Sebastian Keijmel

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Sebastian Keijmel » 08 jun 2010, 09:30

Er zijn inderdaad ook dingen die je niet voelt en ziet maar je kan er zeker wat uit leren en die bagage meenemen irl. Het enige wat ik wil zeggen dat je er wel iets aan kan hebben, en dat het je reallife leerprocess versnelt. En het betekend natuurlijk ook niet als je in dat spelletje goed kan racen dat je het in het echt ook kan. want je moet wel degelijk autogevoel hebben en weten wat je auto in het echt kan.

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door KW » 08 jun 2010, 23:02

Precies, PC-sim met een goed FFB-stuur en pedalen is een goede aanvulling op het IRL leren racen.

Profi raceteams en ook vanalles met vliegtuigen gebeurt immers ook niet voor niks in een simulator.

DG

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door DG » 16 jun 2010, 16:38

Sebastian Keijmel schreef:
frankv schreef:Ik zou de kosten voor de vangrail tenminste verdubbelen naar 2000 euro ipv 1000. Ik meen dat ik een factuur van iets van die omvang naar mijn verzekeraar heb kunnen doorsturen.

En over dat je de Ring kent van een console, vergeet het maar. Het hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht. En er zitten een paar gemene bochten in die je echt kunnen verrassen. Afgezien van de andere rijders...

Ik zou gewoon niet gaan. En als je wel wilt, waarom kun je je vriend er dan niet van overtuigen dat hij normaal rijdt? Dat lijkt me ook voor zijn eigen behoud stap nummer 1.
Pc racesims (lees rFactor) worden toch een beetje onderschat het zijn geen playsation/xbox spelletjes die zich simulatie noemen maar toch nog steeds erg arcade zijn. F1 teams testen zelfs de auto's al "ingame" met name mclaren is hier heel ver mee en ook ferrari williams en redbull hebben dit http://www.rfactor-pro.com/

Nog even over "hoogteverschil is niet te simuleren, op momenten wordt je echt in de veren gedrukt, of juist licht" Dit is zeker te simuleren en heel goed zelfs wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat je de krachten niet voelt als jij achter je spelletje zit. Maar je kan wel zeker voelen aan de ffb(met een goed stuur als een logitech g25 minimaal en goed afgesteld wat maar heel weinig mensen kunnen omdat er zoveel is in te stellen en er aftermarked plugins zijn uit rfactor pro(realfeel)) wat de auto doet. ook kan je ingame heel goed leren wat je juist wel en niet kan doen met rwd en fwd. je kan echt voelen en leren op welke heuvels en dipjes je juist geen volgas moet houden en even een stukje moet laten opkomen. of juist waar je het gas niet zomaar loslaten.
Williams F1 heeft een eigen gefabriceerde simulator. Dave Kirkman (van Williams F1) is hier al een jaar of 10 mee bezig. Ze hebben ook gelaserscande F1 tracks zodat hoogteverschillen, bochten en hobbels identiek zijn aan de real life variant. Op dit moment biedt rFactor dit niet, althans de consumenten versie. Circuits en wagens (guesstimates) worden gemaakt door een stel hobbyisten. Bochten en met name hoogsteverschillen lopen soms totaal anders dan in het echt. Ook de wagens hebben allerlei vreemde trekken wat er iedere keer op duidt dat de physics niet deugen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door G Kolkman » 16 jun 2010, 16:46

Eric H schreef:Ergens snap ik alle overtrokken reacties van sommigen hier niet.


Plus 1. Mijn eerste rondjes waren ook in een starslet van 400 euro met 220k op de klok en dat ging pri-ma. Veel spiegelen is dan wel handig en een natte baan raad ik dan wel weer af. Deed er 14 minuten over maar nog niet weer zoveel plezier gehad en zo hard gelachen :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2010, 11:48

ook nog maar een keer de vraag dan...

van de zomer wil ik een weekeind naar de ring gaan om voornamelijk te kijken maar misschien ook een rondje te rijden met mijn volledig standaard E46 318i.

wat is aan te raden qua rijden om zo min mogelijk kans te hebben op schade? (is bijv. uiterst rechts blijven voldoende of zijn er nog andere aanwijzigen die worden gebruikt om aan te geven dat je tot het trage verkeer behoord...)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Robertdj » 24 jun 2010, 11:51

Een ervaren persoon mee laten rijden? Dat ben ik iig van plan voor mijn 1e rondjes.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Niels » 24 jun 2010, 11:52

Gewoon goed in je spiegels kijken en gaan met dat ding :thumbup:

Edit: een ervaren persoon mee is ideaal maar als die niet voorhanden is ^^

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Knot » 24 jun 2010, 11:53

Mensen willen je vast wel voorbij als ze sneller zijn. Gewoon vlot en zeker niet maximaal rijden zodat je tijd hebt om te spiegelen. Men hoort links in te halen, geef ze die kans. Zit je helemaal fout met aansturen richting een bocht dan moet je er rekening mee houden dat een heethoofd je soms rechts gaat inhalen om zo zijn lijn netjes te maken.

Ben er zelf 24/25 juli, de zondag start ik zo vroeg mogelijk omdat het dan rustiger rijden is. Alleen goed uitkijken of er nog natte plekken op het asfalt zijn.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Robertdj » 24 jun 2010, 11:56

Oja, niet te vroeg insturen voor AF :mrgreen:

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Remmie » 24 jun 2010, 12:26

Robertdj schreef:Oja, niet te vroeg insturen voor AF :mrgreen:
En oppassen voor mensen die helemaal NIET insturen bij AF :lol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2010, 13:46

bedankt voor de reactie's!

ik denk dat ik het gewoon maar eens moet doen, lijkt me wel een geweldige ervaring :D :df:

al een paar keer gekeken daar en op het punt gestaan te gaan rijden maar elke keer nog niet gedaan...

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Robin Hartog » 24 jun 2010, 13:49

En neem de Karusell bovenlangs. :P

Ik heb 1 rondje op de NS gereden met de Mondeo van mijn vader en als je gewoon redelijk vlot rijdt en gewoon netjes rechts blijft is er niets aan het handje. :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Knot » 24 jun 2010, 13:55

Ervaren persoon een meenemen... wat ik zei, 24/25 juli ben ik er, mag je met mij mee, kan ik met jou mee, your call.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2010, 14:04

Knot schreef:Ervaren persoon een meenemen... wat ik zei, 24/25 juli ben ik er, mag je met mij mee, kan ik met jou mee, your call.
bedankt voor je aanbod ;) :D

is het eerste weekeind dat ik terug ben van mijn vakantie (rondreis door Noorwegen naar Noordkaap terug door Finland zweden) dus weet nog niet precies of ik dat weekeind kan/ ga maar hou het zeker in gedachte en mocht het zo zijn zal ik nog ff contact met je opnemen!

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Kees Bunk » 09 jul 2010, 21:01

Goed om te horen dat je gegaan bent en een leuke dag hebt gehad!

Wat mij betreft moet je geen onderscheid maken tussen de Ring en de omgeving daar. Allebei even verraderlijk, maar ook allebei openbare weg. Gewoon lekker een ronde rijden. Het heet tenslotte niet voor niets Touristenfahrten.

Ik lees reacties in de trant van "rij niet met een barrel op de Ring"
Wat mij betreft kun je dat beter omdraaien: als je er niet mee op de Ring zou rijden, dan is je auto ook gewoon openbarewegonwaardig.
Robin Hartog schreef:En neem de Karusell bovenlangs. :P
Vorig jaar was ik dat ook van plan na al de wilde verhalen :P
Toen ik er reed, en het was rustig dacht ik: "nu ik er ben, ga ik die Karussel nemen ook." Als je er rustig door rijd is er niets aan het handje :P

Dinsdagavond staat nog een ronde op de planning, mits het niet stervensdruk is.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nordschleife met goedkope auto

Bericht door Eric H » 09 jul 2010, 22:34

bmw320i schreef:bedankt voor de reactie's!

ik denk dat ik het gewoon maar eens moet doen, lijkt me wel een geweldige ervaring :D :df:

al een paar keer gekeken daar en op het punt gestaan te gaan rijden maar elke keer nog niet gedaan...
Gewoon doen, en laat iedereen maar lullen.
Het is en blijft een tolweg met alle verkeersregels van dien.
Dus inhalen mag alleen links !! ( officieel )

Wat een rustgevende factor kan zijn is dat het eenrichtingsverkeer is !
Verder je niet laten opjagen door alle GT3 RS-jes en M3's maar gewoon je eigen tempo rijden.
Vooral blijven spiegelen zodat je ten alle tijden weet wat er achter je aankomt.

Dat is vaak belangrijker dan voor je uit kijken........

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten