Ferrari zet 6.58 neer op de ring
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Ferrari 599XX gaat door de 7 minuten grens heen.
Dat filmpje echt super, zo'n beetje de beste 6,58 minuten van mijn leven
Dat filmpje echt super, zo'n beetje de beste 6,58 minuten van mijn leven
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Reeds gepost in Bella Italia.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Er is maar 1 echt heldenfilmpje wat mij betreft als we het hebben over een rondje Nurburgring en dat is die met die mafketel van een Hans- Joachim Stück behind the wheels Hoe debiel hard die harses eroverheen knalt is echt angstaanjagend! Met daarbij nog wat verkeer en gewoon zelf die pook bedienen ipv die laffe flippers
http://s48.photobucket.com/albums/f250/ ... tdrive.flv
http://s48.photobucket.com/albums/f250/ ... tdrive.flv
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Adembenemend. Ik krijg zo, vanzelfsprekend, extra zin in de Ring trip eind mei.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Geweldig om te zien.
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Jullie hebben het over dhr Stück in zijn BMW M3 GTR neem ik aan
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
"The fastest production derived sportscar" Klinkklare onzin. Als het spelletje zo gespeeld wordt telt elke VLN-auto ook als "production derived sportscar".
Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.
Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
+1. Matige poging tot PR hype.steve smith schreef:"The fastest production derived sportscar" Klinkklare onzin. Als het spelletje zo gespeeld wordt telt elke VLN-auto ook als "production derived sportscar".
Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
+1 al gepost idd.Hunter schreef:Reeds gepost in Bella Italia.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Kritische kanttekening van Chris Harris:
Let's pour a little kerosene on the bonfire of the 599XX's claimed 'record' at the Nordschleife.
Firstly, what is a 'production-based' record? I'd like to know, especially considering that Ferrari's interpretation appears to exclude the Radical SR8 - which is jolly convenient because the 'ickle Radical was actually 10sec quicker than the 722bhp Ferrari.
This new categorisation seems rather at odds with the way the company communicated the 599XX project last year: stating that it was in no way a road car, could only ever be used on the track and was far closer in spirit to a racing car than a street machine. Clearly that opinion has changed.
And the time itself? I'm not that impressed actually. That sounds churlish, but do a little basic maths and the 6.58 recorded isn't where I thought a 722bhp Fandango bristling with active aero should be.
On a lap of the VLN circuit, the GP track is about 1 min 40sec. In the last VLN, the Manthey Porsche GT3 R ran an 8min 21 sec lap in the race: which equates to something well-under 6min 50sec on the Nordschleife.
In something that is actually far-more 'road based' than a 599XX, despite being a proper racing car.
Oh, and it's the small matter of 240bhp weaker, too.
There's one big 'if' here. We need to know if the 599XX was on slicks or Cup tyres. If it was slicks, I'll stand by the criticism of the time set. If not, I'm much more impressed.
Either way, I'm still mighty unimpressed by the 'road-based' claim, and the apparent disregard for Radical's efforts. Perhaps we should test an SR8 and a 599XX in a traffic jam on the A30 heading into Cornwall in July to see which is genuinely more 'road-based'. Whatever that means.
Thoughts on all of this?
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
en nog op slicks ook begreep ik?
dan is de radical nog meer street legal dan deze
dan is de radical nog meer street legal dan deze
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Zou leuk zijn als Harris het laatste voorstel in zijn bericht gaat uitvoeren, moet lukken nu hij de bij EVO werkt 8)
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Harris, die 599, de Ring en dit alles tijdens de DF-battle....
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?
dan is de radical nog meer street legal dan deze
Nee, hij zegt dat hij niet weet of het op slicks of cup banden was......
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Als je die bestickering op de banden bekijkt dan moeten het haast wel slicks geweest zijn. Afstelling achterdempers is vreemd. Klinkt alsof de auto op korte oneffenheden vaak los komt.Downforce Hans schreef:frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?
dan is de radical nog meer street legal dan deze
Nee, hij zegt dat hij niet weet of het op slicks of cup banden was......
Met de racesetup, het aantal pk's en de slicks is die tijd weinig spectaculair te noemen.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
en dat klopt ook wel. Het lijkt dat hij op veel plekken dingen laat liggen? baan kennis?
mutkurve met 180 doe ik op een droge zonnige dag zelfs al met de CSL...
en bij een aantal bochten gaat ie er zo vroeg in dat ie het niet red (over de cerb rommelt/knijpt) en te laat pas op het gas kan. Of hebben de volbloeds racerts daar een verklaring voor?
cheers G
mutkurve met 180 doe ik op een droge zonnige dag zelfs al met de CSL...
en bij een aantal bochten gaat ie er zo vroeg in dat ie het niet red (over de cerb rommelt/knijpt) en te laat pas op het gas kan. Of hebben de volbloeds racerts daar een verklaring voor?
cheers G
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Vroeg insturen doen een hoop wel, maar het ligt aan de balans van de auto of het kan ja of nee. Bijvoorbeeld met een BMW met 6 of 8 cylinder motor voorin, als je dan bij bochten vroeg instuurt, dan is je snelheid bocht in veel hoger als wanneer je het op de 'cursusmethode' doet, laat insturen en vroeg op het gas. Vooral bij doordraaiers, bijvoorbeeld 180 graden bocht. Algemene wijsheid zegt dan dat je lang buiten moet blijven en laat insturen, apex op ongeveer 3/4e van de bocht. Maar het kan dus sneller zijn om eerder de bocht in te gaan, auto laten rollen en wat meer gebruik maken van je zijwaardse grip. Als je namelijk de indraai krapper maakt daar verlies je ook snelheid mee.
Je moet alleen wel een hoop grip hebben en niet al te veel PK's. Heb je veel PK's dan krijg je ze niet op de weg bij die rijstijl en heb je geen tractie dan ook niet.
Je afgelegde weg is ook korter met de vroeg insturen rijstijl, heb je weinig vermogen dan kan het dus een voordeel zijn om toch die kortere lijn te nemen en 10-15 meter af te snijden.
Erg auto afhankelijk dus. Een ervaren 911 rijder zal je dat weer nooi zien doen omdat er wel behoorlijk wat kans is dat de achterkant je voorbij komt zetten. Die hebben meer de slow in fast out rijstijl.
Kijk je dan een video van een WTCC auto die zie je dat weer wel doen, mega tractie en weinig power.
6.58 voor een race ferrari met 700+ PK valt wel tegen moet ik zeggen. Banden lijken mij ook slicks, eigenlijk geen enkele semi slick word geleverd met gekleurde letters, slicks eigenlijk vaak wel.
Team Schirmer heeft een filmpje online van een 1225 KG E90 met een 400 PK E46 M3 motor en die deed 7.13 oid, hebben zelfs nog net boven de 7 minuten gereden die dag. Dus in dat opzicht zou je zeggen 6.58 voor die Ferrari valt tegen.
http://vimeo.com/10871873
Je moet alleen wel een hoop grip hebben en niet al te veel PK's. Heb je veel PK's dan krijg je ze niet op de weg bij die rijstijl en heb je geen tractie dan ook niet.
Je afgelegde weg is ook korter met de vroeg insturen rijstijl, heb je weinig vermogen dan kan het dus een voordeel zijn om toch die kortere lijn te nemen en 10-15 meter af te snijden.
Erg auto afhankelijk dus. Een ervaren 911 rijder zal je dat weer nooi zien doen omdat er wel behoorlijk wat kans is dat de achterkant je voorbij komt zetten. Die hebben meer de slow in fast out rijstijl.
Kijk je dan een video van een WTCC auto die zie je dat weer wel doen, mega tractie en weinig power.
6.58 voor een race ferrari met 700+ PK valt wel tegen moet ik zeggen. Banden lijken mij ook slicks, eigenlijk geen enkele semi slick word geleverd met gekleurde letters, slicks eigenlijk vaak wel.
Team Schirmer heeft een filmpje online van een 1225 KG E90 met een 400 PK E46 M3 motor en die deed 7.13 oid, hebben zelfs nog net boven de 7 minuten gereden die dag. Dus in dat opzicht zou je zeggen 6.58 voor die Ferrari valt tegen.
http://vimeo.com/10871873
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Het is dus gewoon een cockmobile? Dat verklaart meteen het deel rechtsboven op de foto...
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Gezien de commerciele belangen zal de trukendoos wel weer zijn opengegaanHielke schreef:Met de racesetup, het aantal pk's en de slicks is die tijd weinig spectaculair te noemen.
Voor zover de italiaanse snelheidsmeter enige overeenkomst met de realiteit vertoont (valt zelfs een keer kompleet weg en 80 Brunchen In komt ook niet overeen met de snelheidsimpressie en het geluid en nog tig andere plekken) en gezien de rijlijnen kan het bijna niet anders dan dat er slicks onderzitten. Metzgesfeld met 180 is serieus hard, Mutkurve op deze lijn met ca 190 ook (175 op de ideale lijn betekent ca 1,3g)
Bevreemden dat Kesselschen omhoog het ding (met 722pk !!) niet boven de 250 of zo komt.
De tijd kan best kloppen en het gaat wel hard maar om dan zo'n uitspraak te doen is wat bezijden de realiteit.
De auto is op zich wel goed want hij is kennelijk niet al te moeilijk te rijden gezien de diverse stunts waarbij de auto gewoon zijn weg verder zet (bijv Ex-Mühle omhoog met meer dan 150 over de curbs waar de meesten het bij 110 langs de curbs wel voor gezien houden)
Om de straatwaardigheid te testen bij de slagboom een paar verkeersdrempels neerleggen
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?Ringmazda schreef:Bevreemden dat Kesselschen omhoog het ding (met 722pk !!) niet boven de 250 of zo komt.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
daarom loopt ie zeker ook niet harder dan 300 op DH ?Martijn Koevoets schreef:Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?
en welke delen veroorzaken die hoge downforce die bijna die bijna 400 pk kosten en hoeveel downforce praten we dan over ?..............dream on
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring
Alles leuk en aardig maar een Nissan voor EUR 115.000,- die een EUR 1.115.000,- kostende Ferrari bijna bij kan houden noem ik verpletterende winst voor Japan. Buiten dit natuurlijk gave filmpjes allemaalMaar het feit blijft dat Porsche en Nissan, die vorig jaar al vechtend in de media over elkaar heen buitelden niks meer te vertellen hebben op de ring. Want de 599XX is de nieuwe king.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten