Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door RVV » 23 apr 2010, 15:57

Ferrari 599XX gaat door de 7 minuten grens heen.

Afbeelding


Dat filmpje echt super, zo'n beetje de beste 6,58 minuten van mijn leven :shock:

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Hunter » 23 apr 2010, 16:04

Reeds gepost in Bella Italia.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Bram » 23 apr 2010, 16:13

Er is maar 1 echt heldenfilmpje wat mij betreft als we het hebben over een rondje Nurburgring en dat is die met die mafketel van een Hans- Joachim Stück behind the wheels :mrgreen: Hoe debiel hard die harses eroverheen knalt is echt angstaanjagend! Met daarbij nog wat verkeer en gewoon zelf die pook bedienen ipv die laffe flippers :mrgreen:

http://s48.photobucket.com/albums/f250/ ... tdrive.flv

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Xave30 » 23 apr 2010, 16:18

Adembenemend. Ik krijg zo, vanzelfsprekend, extra zin in de Ring trip eind mei.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door VLA » 23 apr 2010, 16:25

Geweldig om te zien. :df:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Bram » 23 apr 2010, 16:30

Jullie hebben het over dhr Stück in zijn BMW M3 GTR neem ik aan :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door steve smith » 23 apr 2010, 16:32

"The fastest production derived sportscar" Klinkklare onzin. Als het spelletje zo gespeeld wordt telt elke VLN-auto ook als "production derived sportscar".

Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door FreudeamFahren » 23 apr 2010, 17:38

steve smith schreef:"The fastest production derived sportscar" Klinkklare onzin. Als het spelletje zo gespeeld wordt telt elke VLN-auto ook als "production derived sportscar".

Kenteken erop en TUV keuren voor straatgebruik, zoniet, ga maar in de VLN laten zien hoe goed dat ding is.
+1. Matige poging tot PR hype. :bignews:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Christoph » 23 apr 2010, 19:19

Hunter schreef:Reeds gepost in Bella Italia.
Maar idd, gaaf filmpje. Wordt echt op de grens gereden zo lijkt het.
+1 al gepost idd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door MartijnGizmo » 23 apr 2010, 20:06

Kritische kanttekening van Chris Harris:
Let's pour a little kerosene on the bonfire of the 599XX's claimed 'record' at the Nordschleife.

Firstly, what is a 'production-based' record? I'd like to know, especially considering that Ferrari's interpretation appears to exclude the Radical SR8 - which is jolly convenient because the 'ickle Radical was actually 10sec quicker than the 722bhp Ferrari.

This new categorisation seems rather at odds with the way the company communicated the 599XX project last year: stating that it was in no way a road car, could only ever be used on the track and was far closer in spirit to a racing car than a street machine. Clearly that opinion has changed.

And the time itself? I'm not that impressed actually. That sounds churlish, but do a little basic maths and the 6.58 recorded isn't where I thought a 722bhp Fandango bristling with active aero should be.

On a lap of the VLN circuit, the GP track is about 1 min 40sec. In the last VLN, the Manthey Porsche GT3 R ran an 8min 21 sec lap in the race: which equates to something well-under 6min 50sec on the Nordschleife.

In something that is actually far-more 'road based' than a 599XX, despite being a proper racing car.

Oh, and it's the small matter of 240bhp weaker, too.

There's one big 'if' here. We need to know if the 599XX was on slicks or Cup tyres. If it was slicks, I'll stand by the criticism of the time set. If not, I'm much more impressed.

Either way, I'm still mighty unimpressed by the 'road-based' claim, and the apparent disregard for Radical's efforts. Perhaps we should test an SR8 and a 599XX in a traffic jam on the A30 heading into Cornwall in July to see which is genuinely more 'road-based'. Whatever that means.

Thoughts on all of this?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door frankv » 23 apr 2010, 20:41

en nog op slicks ook begreep ik?

dan is de radical nog meer street legal dan deze

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Bram » 23 apr 2010, 21:16

Zou leuk zijn als Harris het laatste voorstel in zijn bericht gaat uitvoeren, moet lukken nu hij de bij EVO werkt 8)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door JP » 23 apr 2010, 21:41

Harris, die 599, de Ring en dit alles tijdens de DF-battle.... :df:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Downforce Hans » 23 apr 2010, 23:07

frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?

dan is de radical nog meer street legal dan deze

Nee, hij zegt dat hij niet weet of het op slicks of cup banden was......

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Hielke » 24 apr 2010, 20:58

Downforce Hans schreef:
frankv schreef:en nog op slicks ook begreep ik?

dan is de radical nog meer street legal dan deze

Nee, hij zegt dat hij niet weet of het op slicks of cup banden was......
Als je die bestickering op de banden bekijkt dan moeten het haast wel slicks geweest zijn. Afstelling achterdempers is vreemd. Klinkt alsof de auto op korte oneffenheden vaak los komt.

Met de racesetup, het aantal pk's en de slicks is die tijd weinig spectaculair te noemen.

Gebruikersavatar
Gerwin Ring
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Gerwin Ring » 25 apr 2010, 15:51

en dat klopt ook wel. Het lijkt dat hij op veel plekken dingen laat liggen? baan kennis? :hosanna:

mutkurve met 180 doe ik op een droge zonnige dag zelfs al met de CSL...

en bij een aantal bochten gaat ie er zo vroeg in dat ie het niet red (over de cerb rommelt/knijpt) en te laat pas op het gas kan. Of hebben de volbloeds racerts daar een verklaring voor?

cheers G

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Bert ///M3 » 25 apr 2010, 16:30

Vroeg insturen doen een hoop wel, maar het ligt aan de balans van de auto of het kan ja of nee. Bijvoorbeeld met een BMW met 6 of 8 cylinder motor voorin, als je dan bij bochten vroeg instuurt, dan is je snelheid bocht in veel hoger als wanneer je het op de 'cursusmethode' doet, laat insturen en vroeg op het gas. Vooral bij doordraaiers, bijvoorbeeld 180 graden bocht. Algemene wijsheid zegt dan dat je lang buiten moet blijven en laat insturen, apex op ongeveer 3/4e van de bocht. Maar het kan dus sneller zijn om eerder de bocht in te gaan, auto laten rollen en wat meer gebruik maken van je zijwaardse grip. Als je namelijk de indraai krapper maakt daar verlies je ook snelheid mee.

Je moet alleen wel een hoop grip hebben en niet al te veel PK's. Heb je veel PK's dan krijg je ze niet op de weg bij die rijstijl en heb je geen tractie dan ook niet.

Je afgelegde weg is ook korter met de vroeg insturen rijstijl, heb je weinig vermogen dan kan het dus een voordeel zijn om toch die kortere lijn te nemen en 10-15 meter af te snijden.

Erg auto afhankelijk dus. Een ervaren 911 rijder zal je dat weer nooi zien doen omdat er wel behoorlijk wat kans is dat de achterkant je voorbij komt zetten. Die hebben meer de slow in fast out rijstijl.

Kijk je dan een video van een WTCC auto die zie je dat weer wel doen, mega tractie en weinig power.

6.58 voor een race ferrari met 700+ PK valt wel tegen moet ik zeggen. Banden lijken mij ook slicks, eigenlijk geen enkele semi slick word geleverd met gekleurde letters, slicks eigenlijk vaak wel.

Team Schirmer heeft een filmpje online van een 1225 KG E90 met een 400 PK E46 M3 motor en die deed 7.13 oid, hebben zelfs nog net boven de 7 minuten gereden die dag. Dus in dat opzicht zou je zeggen 6.58 voor die Ferrari valt tegen.

http://vimeo.com/10871873

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door MartijnGizmo » 25 apr 2010, 18:15

Het is dus gewoon een cockmobile? Dat verklaart meteen het deel rechtsboven op de foto...

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door MX5T » 25 apr 2010, 18:56

Hielke schreef:Met de racesetup, het aantal pk's en de slicks is die tijd weinig spectaculair te noemen.
Gezien de commerciele belangen zal de trukendoos wel weer zijn opengegaan

Voor zover de italiaanse snelheidsmeter enige overeenkomst met de realiteit vertoont (valt zelfs een keer kompleet weg en 80 Brunchen In komt ook niet overeen met de snelheidsimpressie en het geluid en nog tig andere plekken) en gezien de rijlijnen kan het bijna niet anders dan dat er slicks onderzitten. Metzgesfeld met 180 is serieus hard, Mutkurve op deze lijn met ca 190 ook (175 op de ideale lijn betekent ca 1,3g)
Bevreemden dat Kesselschen omhoog het ding (met 722pk !!) niet boven de 250 of zo komt.

De tijd kan best kloppen en het gaat wel hard maar om dan zo'n uitspraak te doen is wat bezijden de realiteit.
De auto is op zich wel goed want hij is kennelijk niet al te moeilijk te rijden gezien de diverse stunts waarbij de auto gewoon zijn weg verder zet (bijv Ex-Mühle omhoog met meer dan 150 over de curbs waar de meesten het bij 110 langs de curbs wel voor gezien houden)

Om de straatwaardigheid te testen bij de slagboom een paar verkeersdrempels neerleggen :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door MartijnGizmo » 25 apr 2010, 19:49

Ringmazda schreef:Bevreemden dat Kesselschen omhoog het ding (met 722pk !!) niet boven de 250 of zo komt.
Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door MX5T » 25 apr 2010, 20:56

Martijn Koevoets schreef:Veel luchtweerstand ivm hoge downforce?
daarom loopt ie zeker ook niet harder dan 300 op DH ?

en welke delen veroorzaken die hoge downforce die bijna die bijna 400 pk kosten en hoeveel downforce praten we dan over ?..............dream on :?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ferrari zet 6.58 neer op de ring

Bericht door Macboy » 25 apr 2010, 23:30

Maar het feit blijft dat Porsche en Nissan, die vorig jaar al vechtend in de media over elkaar heen buitelden niks meer te vertellen hebben op de ring. Want de 599XX is de nieuwe king.
Alles leuk en aardig maar een Nissan voor EUR 115.000,- die een EUR 1.115.000,- kostende Ferrari bijna bij kan houden noem ik verpletterende winst voor Japan. Buiten dit natuurlijk gave filmpjes allemaal :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten