boete Kreis Euskirchen

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 06 feb 2010, 14:28

Ik heb voor de tweede maal een verzoek in het Duits gekregen om mijn persoonlijke gegevens in te vullen voor een overtreding van 23 te hard waar je 70 mag. Nu is mijn Duits slecht en kom ik niet uit alle vragen die ze stellen, maar moet ik uberhaupt de moeite nemen om dit in te vullen? Of gewoon rekken, misschien een briefje in het Nederlands en afwachten. Mensen met ervaring?

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Erik dB » 06 feb 2010, 14:52

Waarom vul je de gegevens niet gewoon in en betaal je de boete? (aannemende dat je daadwerkelijk te hard hebt gereden?)

:bignews:

[EDIT] Lezen is ook een vak zie ik :roll:
Is het echt zo dat ze een brief in het Nederlands moeten sturen? Dit lijkt me wel een erg vage regel...
Laatst gewijzigd door Erik dB op 06 feb 2010, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door JP » 06 feb 2010, 14:58

Betalen zal het probleem niet zijn, denk ik...
Nu is mijn Duits slecht en kom ik niet uit alle vragen die ze stellen

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door wjn » 06 feb 2010, 15:07

Ruben schreef:Ik heb voor de tweede maal een verzoek in het Duits gekregen om mijn persoonlijke gegevens in te vullen voor een overtreding van 23 te hard waar je 70 mag. Nu is mijn Duits slecht en kom ik niet uit alle vragen die ze stellen, maar moet ik uberhaupt de moeite nemen om dit in te vullen? Of gewoon rekken, misschien een briefje in het Nederlands en afwachten. Mensen met ervaring?
Briefje in het nederlands terugsturen dat je geen duits kent, maar waarschijnlijk wat gewonnen hebt en ze je prijs aan een goed doel mogen schenken.

Officieel moeten ze je in het nederlands aanschrijven (omdat ze het naar nederland sturen). Als je aangehouden wordt, is het natuurlijk een ander verhaal ;)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 06 feb 2010, 16:08

Als ze meteen een boete bedrag hadden neergezet, had ik waarschijnlijk betaald. Maar er zijn natuurlijk vele redenen waarom je een boete niet wilt betalen, te beginnen met dat het waarschijnlijk een bedrag van 100 euro zal zijn en dat vind ik zonde om aan een onbekende te geven.

Daarnaast nemen ze niet de moeite om een brief in het Nederlans of Engels te schrijven; als je zo graag geld wilt innen, doe er dan een beetje moeite voor ipv op print te drukken en de brief in envelop te doen en te denken dat Nederland eigenlijk nog bij Duitsland hoort ( :mrgreen: ).

Daarnaast, meerdere zullen deze weg wel kennen, je hoeft er niet eens gas te geven om harder dan 100 te gaan.

En wil ik niet dat ze denken dat ik een gewillig burger ben om vervolgens misschien nog boetes uit het verleden te krijgen.

Tenslotte vind ik het niet aardig van mensen dat ze altijd zeggen dat de boetes in Duitsland mee vallen, terwijl hier waarschijnlijk 70 euro boete, 20-30 euro administratiekosten en 1 punt (!) voor op je rijbewijs voor staat :nah:

Tot zover, ik hoor graag van ervaringdeskundigen. Zou toch zonde zijn als ik naast het koopje van een bezoekje Nurburgring, door zo'n groene word aangehouden en in het Duits (verschrikkelijk) tegen me begint te praten, terwijl ik daar dus helemaal geen behoefte aan heb. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Kasteel » 06 feb 2010, 16:47

Pb'tje verzonden, kan alleen wel vertellen dat het negeren niet gaat werken, ken zelf wel gevallen waarbij ze op een andere manier geverifieerd werden, dus gewoon een naam invullen en opsturen, alle onduidelijke vragen gewoon overslaan.
Meeste deelstaten sturen er tegenwoordig wel een Nederlandstalige brief bij, echter is dat een brief die eigenlijk alleen de brief uitlegt en niet de vragen. Heb overigens wel eens een brief gestuurd over dat ik het graag in het Nederlands of Engels zou willen ontvangen, omdat ik wel de Duitse taal beheers, echter niet op dergelijke niveau of vakinhoudelijk. ZIt me nu te bedenken dat ik hier destijds nooit meer bericht van heb gehad :D.

Advies, gewoon een beetje snel reageren dat je het allemaal niet zo goed begrijpt en dat je wilt weten wat de gevolgen zijn en daarna toch moeders even lief aankijken :P.

PS het is gewoon een geautomatiseerd proces, zij bekijken die foto in eerste instantie ook niet, tot het moment dat zij zelf op onderzoek uit gaan.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Mark 320iS » 06 feb 2010, 20:20

Ruben schreef:Ik heb voor de tweede maal een verzoek in het Duits gekregen om mijn persoonlijke gegevens in te vullen voor een overtreding van 23 te hard waar je 70 mag. Nu is mijn Duits slecht en kom ik niet uit alle vragen die ze stellen, maar moet ik uberhaupt de moeite nemen om dit in te vullen? Of gewoon rekken, misschien een briefje in het Nederlands en afwachten. Mensen met ervaring?
Ik heb er dit jaar ook drie gehad in Duitsland, waarvan 1x kreis Euskirchen.

Ik was te laat met invullen van die formulieren, omdat de leasemaatschappij te lang had gewacht met doorsturen en ik op vakantie was. Heb er wel wat gezeur mee gehad, op een bepaald moment kreeg ik zelfs een brief dat ik gedagvaard zou worden als ik eea. niet op tijd zou invullen.
Ik weet niet of het dreigementen waren, maar heb het risico maar niet genomen. Uiteindelijk 25 euro extra administratie- of aanmaningkosten moeten betalen.

Je kunt de vragen ook hier even neerzetten of pb-en dan kan ik ze wel voor je vertalen.

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Patrick van Wijngen » 06 feb 2010, 20:22

Op de bestuurderstoel zat helemaal niema nd !!! Die had zich verstopt achter het dashboard.
Zat alleen iemand rechts in de auto, waarvan z'n gezicht achter de zonneklep zat :drinking:

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Mark 320iS » 06 feb 2010, 20:28

Ruben schreef:Tenslotte vind ik het niet aardig van mensen dat ze altijd zeggen dat de boetes in Duitsland mee vallen, terwijl hier waarschijnlijk 70 euro boete, 20-30 euro administratiekosten en 1 punt (!) voor op je rijbewijs voor staat :nah:
Wat betreft die punten, in Duitsland mag je er meer, volgens mij 15 ofzo. Ik heb er inmiddels 7 door die drie bekeuringen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door JP » 06 feb 2010, 20:30

Bij 15 moet je een idiotentest gaan doen

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 06 feb 2010, 20:31

Patrick van Wijngen schreef:Op de bestuurderstoel zat helemaal niema nd !!! Die had zich verstopt achter het dashboard.
Zat alleen iemand rechts in de auto, waarvan z'n gezicht achter de zonneklep zat :drinking:
Je maakt een grapje? Zo sta ik er echt op!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 10:01

Bedankt Mark voor je aanbod. :thumbup:

Ik denk dat ik dit maar doe of er moet iemand zijn die zegt dat je dit absoluut niet moet doen, ik hoorde ergens iets dat ze binnen drie maanden een "dader" moeten hebben anders vervalt het (?):
Kasteel schreef:dus gewoon een naam invullen en opsturen, alle onduidelijke vragen gewoon overslaan.
Ik lees overigens op de site van de anwb dat je bij 2 keer 26 km/u te hard of meer dat je wel een fahrverbot krijgt. Tsja..

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Mark 320iS » 07 feb 2010, 11:40

Ruben schreef:Bedankt Mark voor je aanbod. :thumbup:

Ik denk dat ik dit maar doe of er moet iemand zijn die zegt dat je dit absoluut niet moet doen, ik hoorde ergens iets dat ze binnen drie maanden een "dader" moeten hebben anders vervalt het (?):
Kasteel schreef:dus gewoon een naam invullen en opsturen, alle onduidelijke vragen gewoon overslaan.
Ik lees overigens op de site van de anwb dat je bij 2 keer 26 km/u te hard of meer dat je wel een fahrverbot krijgt. Tsja..
Graag gedaan.

Dat laatste klopt volgens mij niet want, dan was ik mijn rijbewijs nu kwijt geweest. Ik ben namelijk op dezelfde dag op hetzelfde punt ( :hammer: ) twee keer gepakt, 1x met 29 te hard en 1x met 31. Dat was wel op een autosnelweg met een maximum van 100, wellicht dat dat verschil maakt.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door @iko » 07 feb 2010, 15:28

Ruben schreef:
Patrick van Wijngen schreef:Op de bestuurderstoel zat helemaal niema nd !!! Die had zich verstopt achter het dashboard.
Zat alleen iemand rechts in de auto, waarvan z'n gezicht achter de zonneklep zat :drinking:
Je maakt een grapje? Zo sta ik er echt op!
Ben je echt niet te herkennen Ruben?
Dan zou je misschien kunnen opgeven dat je niet weet wie achter het stuur zat.
Een bekeuring in Duitsland moet op de naam van de rijder. In NL is de eigenaar ook genoeg (bij < 30 km/u)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 16:56

Die dikke kop van mij is wel te herkennen (voor mij iig), je ziet echter wel alleen de onderkant van mijn gezicht vanaf halverwege mijn neus zeg maar. Maar ben bang dat dat verhaal niet opgaat als ik de reacties her en der lees.

De een zegt verscheuren en niet op reageren, de ander zegt Nederlandse brief schrijven dat je het niet begrijpt, maar ik zit er niet op te wachten dat ik bij wijze van spreken volgende maand bij een bezoekje aan de Nurburgring aan de kant wordt gezet. Dan maar dokken. Ja ik geef daarmee wel toe aan de terreur, maar ja niemand hier heeft nog gereageerd op een manier waaruit ik kan opmaken dat je ermee weg komt!

Helaas pindakaas :goodnight:

Wederom beter opletten, maar dat is een les die ik met de huidige auto hoe dan ook moet leren, want de risico's die ik met deze auto loop heb ik nog niet eerder meegemaakt met een andere auto en het geluk daarbij lijkt me ook niet meer toe te lachen, dus ik moet andere conclusies trekken.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Kasteel » 07 feb 2010, 16:59

Ruben schreef:Die dikke kop van mij is wel te herkennen (voor mij iig), je ziet echter wel alleen de onderkant van mijn gezicht vanaf halverwege mijn neus zeg maar. Maar ben bang dat dat verhaal niet opgaat als ik de reacties her en der lees.

De een zegt verscheuren en niet op reageren, de ander zegt Nederlandse brief schrijven dat je het niet begrijpt, maar ik zit er niet op te wachten dat ik bij wijze van spreken volgende maand bij een bezoekje aan de Nurburgring aan de kant wordt gezet. Dan maar dokken. Ja ik geef daarmee wel toe aan de terreur, maar ja niemand hier heeft nog gereageerd op een manier waaruit ik kan opmaken dat je ermee weg komt!

Helaas pindakaas :goodnight:

Wederom beter opletten, maar dat is een les die ik met de huidige auto hoe dan ook moet leren, want de risico's die ik met deze auto loop heb ik nog niet eerder meegemaakt met een andere auto en het geluk daarbij lijkt me ook niet meer toe te lachen, dus ik moet andere conclusies trekken.
Stinger Card groupsbuy?:D

Online
Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door yorick » 07 feb 2010, 23:39

Heb vorig jaar ook een boete in de buurt van de ring gehad. Ik volg een duitse E36 met dezelfde snelheid en bij mij gaat die incassopaal af. Het was een wereldschokkend bedrag van 20 euro, heb niet betaald en niks meer gehoord. Heb 20 euro in de auto liggen, mocht ik aangehouden worden :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Joy » 07 feb 2010, 23:50

Ik zou zelf dat soort bekeuringen gewoon betalen. Als je een keer in Duitsland in een fuik rijdt of aan de kant wordt gezet voor het een of het andere, hoef je je daar geen zorgen om te maken. Anders blijft dat soort ongein maar in het systeem staan en weet je nooit zeker of je er vanaf bent of niet. Ik neem aan dat de Duitse CJIB ook werkt met een extra toeslag voor te laat betalen. Dan kan 70 eur ineens goedkoop worden na verloop van tijd.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door wjn » 07 feb 2010, 23:54

Ruben schreef:Die dikke kop van mij is wel te herkennen (voor mij iig), je ziet echter wel alleen de onderkant van mijn gezicht vanaf halverwege mijn neus zeg maar. Maar ben bang dat dat verhaal niet opgaat als ik de reacties her en der lees.

De een zegt verscheuren en niet op reageren, de ander zegt Nederlandse brief schrijven dat je het niet begrijpt, maar ik zit er niet op te wachten dat ik bij wijze van spreken volgende maand bij een bezoekje aan de Nurburgring aan de kant wordt gezet. Dan maar dokken. Ja ik geef daarmee wel toe aan de terreur, maar ja niemand hier heeft nog gereageerd op een manier waaruit ik kan opmaken dat je ermee weg komt!

Helaas pindakaas :goodnight:

Wederom beter opletten, maar dat is een les die ik met de huidige auto hoe dan ook moet leren, want de risico's die ik met deze auto loop heb ik nog niet eerder meegemaakt met een andere auto en het geluk daarbij lijkt me ook niet meer toe te lachen, dus ik moet andere conclusies trekken.
In duitsland zijn de regels wat anders dan hier in nederland. Daar moet de politie nog bewijzen dat JIJ achter het stuur zat en is de bestuurder verantwoordelijk, niet de kentekenhouder..

Als je dus niet herkenbaar bent, hebben ze niets.

Kennissen in duitsland hebben hetzelfde meegemaakt. Iemand in een cabrio met een sjaal om zijn gezicht heen geslagen, dus niet herkenbaar. Ze hebben het wel een paar keer gevraagd, maar bewijs hadden ze niet.

Dat is het "recht" gedeelte.

Zelf betaal ik gewoon de boete, die 2x in de tientallen jaren dat ik in duitsland rijdt. :)

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Hans » 08 feb 2010, 08:20

Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke brief in het Nederlands sturen:

Briefje:
Betreft: Uw schrijven van xx-xx-xxxx jl. met kenmerk xx.xxxx


Geachte mevrouw, mijnheer,

Met grote vreugde ontving ik uw bovengenoemd schrijven. Het gebeurt niet vaak dat ik post uit het buitenland ontvang.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen, mijn ego enorm streelt, waarvoor dank.

Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide niet in een betere qualiteit heeft ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Wanneer ik u op enige wijze toch nog van dienst kan zijn, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Ruben

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 08 feb 2010, 11:35

Haha Hans, bedankt. Ik heb echter het boetekleed al aangetrokken. Heb gisteren brief retour gestuurd met mijn naam erbij. Misschien niet verstandig aangezien ik niet herkenbaar was en dus zullen ze misschien in de toekomst zeggen: "die onderkin ken ik" :mrgreen: Maar heb nu voor de veilige weg gekozen.

Wie weet dat ik bij meer kennis volgende keer een andere beslissing neem.

Voor nu ziet het er naar uit dat ik een stinger in ga laten bouwen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 26 feb 2010, 14:33

93.50 euro Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Macboy » 26 feb 2010, 16:05

Jammer. Ik lees nu pas dit draadje. Wat ben je ook een sukkel dat je mij niet even aanspreekt.
Ruben schreef:(...) en de brief in envelop te doen en te denken dat Nederland eigenlijk nog bij Duitsland hoort ( :mrgreen: ).
Heb wel krom gelegen om deze geniale opmerking :clap:

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Hunter » 25 okt 2010, 12:55

Ook ik ben dit keer aan de beurt voor Duitsland. 125 gereden waar 100 toegestaan (A3 bij Keulen).
Ik reed alleen niet in een auto, welke op mijn naam stond.

Ook zit er een algemene brief in het Nederlands bij voor parkeer- en/of snelheidsovertreding. Hier staat zelfs op dat de eigenaar van het voertuig moet getuigen of eventueel een getuigenis kan weigeren.

Ik moet dus de brief terug sturen met de gegevens van de eigenaar van het voertuig en bij "wer war fahrzeugfurhrer" mijzelf?

Snap er eerlijk gezegd weinig van :?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: boete Kreis Euskirchen

Bericht door Rupie » 25 okt 2010, 16:58

Hoe zit dat met dat van voren flitsen? Ben je op de snelweg van voren geflitst?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jan Terwolde, Sabberjoch, Spinazie en 80 gasten