Ringtaxi

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtaxi

Bericht door steve smith » 27 apr 2011, 15:14

indobesar schreef:
Petrolhead Tom schreef:Mijn mond valt twee keer open van verbazing, Steve wordt nog maar eens gesterkt in zijn kleine wielen geloof. Maar SKRD die mensen mee neemt in zijn bolide? Hoe zit dat met je inzittendenverzekering vriend? :shocking: :stom:
Je begint wel erg irritant te worden. Geen vriend(in)/hobby's?
+1

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Ringtaxi

Bericht door PD power » 27 apr 2011, 18:28

steve smith schreef:En zij die er echt gas mee geven rijden op 18"...... :idea:

Heb hem zondag ook zien rijden, maar ik kan het mij verbeelden, maar had het idee, dat ze lekker aan het doorknallen waren :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ringtaxi

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2011, 11:01

Ik schrik gewoon als ik dat soort dingen zie. Bmw en de andere instellingen die ring taxi ritjes aanbieden hebben daar een heel peloton juristen opgezet om elk stukje aansprakelijkheid uit te sluiten. Hoe zit dat bij SKRD? Op de ring zit een ongeluk in een klein hoekje. Sterker nog je hoeft het niet eens zelf te doen. Heb het filmpje nog eens bekeken en stel dat voor dat laatste knikje naar links, voor je rechts de fuchsrohre ingaat vloeistof op de baan ligt. De dader is nergens te bekennen en volgens mij zit er op dat punt toch wel serieus wat snelheid in die auto. Tegen de 200 lijkt me? Stel dat je er daar afgaat en je klapt met de rechterkant in de vangrail. Goede kans dat je bijrijder in ieder geval een arm heeft gebroken en er een hersenschudding aan overhoud. Stresi komt ter plaatse vraagt de bijrijder hoe het met hem gaat, eigenlijk wel prima maar hij heeft een dikke mond en kan niet zo goed praten, stresi belt de traumaheli want vermoed hersenletsel en bijrijder wordt, ondanks dat er waarschijnlijk niet al te veel aan de hand is afgevoerd met heli. Hoe heb je dan je inzittendenverzekering geregeld? Als een groot deel van de verzekeringsmaatschappijen de ring al uitsluit? Dan zijn je inzittenden toch ook niet verzekerd? Sterker nog, in dat andere topic lijkt het wel of half DF nog nooit heeft nagedacht over wat er afgesproken is als iemand schade rijd. Als wordt besloten dat die kosten op jou verhaalt gaan worden dan denk ik dat je echt niet weet waar je het zoeken moet.

Wat ik dus duidelijk probeer te maken is het volgende: kijk gewoon ontzettend uit voor je iemand mee neemt tijdens touristenfahrten. Ik denk dat menig advocaat er van smult als ze zien dat je je taxi ritjes ook maar iets in een commercieel jasje hebt gegoten. De bumper van iemand zijn auto vergoeden als je schade rijd kan al aardig in de papieren lopen, maar een scenario zoals ik hierboven beschreven heb kan je faillissement inluiden. Natuurlijk is het allemaal erg overtrokken en behoorlijk uit zijn verband gerukt. Maar het zijn wel degelijk zaken om goed in de gaten te houden.

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Ringtaxi

Bericht door Richardt. » 28 apr 2011, 11:08

Natuurlijk is het allemaal erg overtrokken en behoorlijk uit zijn verband gerukt.
Inderdaad :bag:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ringtaxi

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2011, 11:23

Het komt waarschijnlijk allemaal behoorlijk zeikerig en zweverig over. Maar als ik zie dat er over blik schade in veel gevallen niet eens duidelijk is voor iedereen wie wat moet betalen hoe zit het dan met lichamelijk letsel?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ringtaxi

Bericht door JP » 28 apr 2011, 16:23

Zonder toestemming van de NBR GMbH mag je helemaal geen taxi'tje spelen op de Ring, punt.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ringtaxi

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2011, 18:10

JP schreef:Zonder toestemming van de NBR GMbH mag je helemaal geen taxi'tje spelen op de Ring, punt.
Dat laat ik even volledig buiten beschouwing. De ring kan niet controleren of jij mensen commercieel mee neemt of dat je ze gewoon een ritje aanbied. Maar stel nou dat er wat gebeurt. Wie heeft daar al eens goed over nagedacht? Volgens mij stikt het op de ring nog steeds van mensen die anderen mee nemen zonder dat ze precies weten of hun auto wel goed verzekerd is op de ring. Toen iemand mij laatst ook vroeg waarom ik niet meer op de ring reed stonden ze toch verbaasd te kijken toen ik vertelde dat dat komt omdat ik niet meer verzekerd ben.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ringtaxi

Bericht door JP » 28 apr 2011, 23:27

Zittend achter de geraniums, kan het leven ook saai worden...

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Ringtaxi

Bericht door Aernoudt » 28 apr 2011, 23:29

JP schreef:Zittend achter de geraniums, kan het leven ook saai worden...
Een keer een fikus proberen, of een bonzai boompje? :wink:

Gebruikersavatar
Timmert
Berichten: 198
Lid geworden op: 04 aug 2006, 22:22
Locatie: Delfgauw

Re: Ringtaxi

Bericht door Timmert » 15 aug 2011, 23:00

Ik zat even te kijken naar beschikbaarheid/kosten/etc, maar ik snap er geen hol van hoe je aan een ticket komt. Of m'n duits is brak, dat kan ook.

Ik kom op deze pagina uit: http://www.bmw-motorsport.com/ms_de/ringtaxi/bookdate" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ik heb geen idee hoe verder te gaan?

Anyone?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtaxi

Bericht door Knot » 15 aug 2011, 23:03

JP schreef:Zonder toestemming van de NBR GMbH mag je helemaal geen taxi'tje spelen op de Ring, punt.
Ik heb zat mensen meegenomen, gewoon voor de lol, vaak avond ervoor ontmoet aan de bar, en de volgende dag even samen rondje doen, gewoon voor niks zoals dat hoort (vind ik).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ringtaxi

Bericht door JP » 15 aug 2011, 23:10

Ik zie dat ik 'tegen betaling' ben vergeten erbij te zetten.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtaxi

Bericht door Knot » 15 aug 2011, 23:12

Dan klopt het idd wel.. maar ik wordt betaald in halve liters ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ringtaxi

Bericht door JP » 15 aug 2011, 23:17

Euro 95/98 of cola? :kikker:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtaxi

Bericht door Knot » 15 aug 2011, 23:19

Haha... ik denk dat ik het de ochtend/middag erna slechter af breng na 3 liter cola ipv 6 Weizen ;)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ringtaxi

Bericht door Joop » 17 aug 2011, 23:25

Timmert schreef:Ik zat even te kijken naar beschikbaarheid/kosten/etc, maar ik snap er geen hol van hoe je aan een ticket komt. Of m'n duits is brak, dat kan ook.

Ik kom op deze pagina uit: http://www.bmw-motorsport.com/ms_de/ringtaxi/bookdate" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ik heb geen idee hoe verder te gaan?

Anyone?
Op dit moment zijn er (even) geen tickets te verkrijgen Timmert...
Vielen Dank für Ihr Interesse am BMW Ring-Taxi. Aktuell sind keine Tickets für eine Fahrt mit der BMW M3 Limousine auf der Nürburgring-Nordschleife verfügbar. Wenn Sie sich für den BMW Ring-Taxi Erinnerungs-Service in der rechten Spalte anmelden, informieren wir Sie per E-Mail, sobald neue Tickets im Angebot sind.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 196 gasten