Tips voor eerste rondje op de ring.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2009, 13:38

Sorry voor de bump, maar kon het niet laten om te reageren. ;)

06 september 2009 heb ik mijn eerste rondje over de Nordschleife gemaakt. Eigenlijk zonder voorbereiding whatsoever. Ja, ik wist natuurlijk de reputatie van de baan en van de vele blinde bochten e.d. Daarom heb ik gewoon rustig aan gereden en het viel me eigenlijk wel heel erg mee. :) De hoogteverschillen had ik niet zo erg verwacht, dat was even wennen, maar oh-zo-gaaf. :D

Anyway, ik ben behoorlijk addicted geraakt en ga er dus ook zeker nog meer rondjes over maken. Hopelijk volgend jaar met m'n eigen auto. (Dat rondje was met de Mondeo van mijn vader :oops: )

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Knot » 05 okt 2009, 18:17

Kom je zondag toch ff langs Robin, kan je meteen zien hoe het niet moet 8)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2009, 18:21

Knot schreef:Kom je zondag toch ff langs Robin, kan je meteen zien hoe het niet moet 8)
Pfoe, klinkt verleidelijk. Maar denk niet dat ik het ga redden... Maar het is wel een idee.... :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Niels » 05 okt 2009, 18:23

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=16247" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Metchu » 05 okt 2009, 18:27

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=16215" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2009, 19:32

Hehehehe. Eens kijken of ik een auto kan regelen en tijd heb... :wink:

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door KW » 08 nov 2009, 01:30

Mijn eerste rondje heb ik met 2 vrienden gereden. Gewoon op m'n dooie gemakje. Had nog 0,0 baankennis, hooguit een paar filmpjes gezien. De ervaring was dat het voelde alsof er echt geen eind aan kwam :) dat gevoel werd na veel filmpjes gezien te hebben en later nog een ronde of 5 gereden te hebben pas minder. Als je gewoon rijdt zoals de meeste mensen op de openbare weg is er niks aan de hand. Zelfs de blinde bochten hoeven dan helemaal geen probleem te zijn.

Tom schreef:Ik rijd altijd rustig, ga graag naar de Ring voor het hele sfeertje en als je op de baan rijd geeft het zelfs al een kick als er een GT3 en ander spul vol langs komt blazen.. kan ik al erg van genieten 8)
Inderdaad. Zelfs al zou ik met oma-snelheid 15 minuten over een rondje doen, vind ik het nog steeds een geweldige ervaring. Gewoon de hele sfeer daar vind ik geweldig, alleen al het daar zijn, zonder zelf gereden te hebben. En al kom ik daar en kan ik m'n geplande rondje(s) helemaal niet rijden en ben ik daar eigenlijk voor niks, da's wel erg balen, maar dat verprutst dan nog steeds m'n dag niet :)

stefan740 schreef:Natuurlijk is het jammer als je voor een langzamere auto moet remmen maar je hoeft niet te gaan ermmen om iemand per se voor de bocht erlangs te laten of de gehele bocht heel langzaam en helemaal rechts houden als je ook maar iets in je spiegel ziet.
Daar heb ik ondanks al 35 rondjes ervaring met redelijk stevige snelheden toch nog steeds de neiging toe om maar rechts te houden en de echt snelle rijders (ervaren M3's, 911's) voor te laten. Het idee daar achter is dat ik zelf des te sneller terug naar m'n ideale lijn kan, maar echt opschieten doet het niet.

Paskal Morriën schreef:In Breidscheid kun je kaartjes kopen met + 0,5 dus: 1,5 ; 4,5 ; 8,5; 15,5. Je rijdt dan in Breidscheid de baan op en kunt daarna vanaf start-finish dus nog het aantal hele resterende rondes op je kaart rijden.
Dit had ik laatst van iemand begrepen, maar die wist niet zeker of dat nog steeds zo is (we zijn intussen een paar maanden verder). Is wel leuk om te weten voor een evt volgende keer :)

Tommy schreef:de auto moet ook onder "samen" worden meegenomen :)
Da's wel zo verstandig ja ;)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Robin » 15 nov 2009, 11:09

Nandor schreef:Dat is ook een bijzonder ringverhaal de S3 van Drank. Zal het nooit vergeten
Wat had ie 'n mooie S3 en hij had 'm daar toch afgeschreven nietwaar?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Stéphane » 18 nov 2009, 19:34

Robin schreef:
Nandor schreef:Dat is ook een bijzonder ringverhaal de S3 van Drank. Zal het nooit vergeten
Wat had ie 'n mooie S3 en hij had 'm daar toch afgeschreven nietwaar?
Ja, die zilvergrijze was dat. Bij Hatzenbach I ergens met aanremmen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Tips voor eerste rondje op de ring.

Bericht door Dennis Cavallino » 19 nov 2009, 11:57

Het was meer inremmen, dan aanremmen. 8)

Overigens is die auto gewoon helemaal hersteld, want hij was niet total loss. Het ego van Frank natuurlijk wel. :roflol: Het was gewoon balen, want Frank reed heel die dag echt fantastisch. Wij waren wel blij met 't ritje in 't donker daarna. Die herinnering aan dat rondje in 't donker blijft mooi. Dat kan ik niet vaak genoeg herhalen. :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten