Niels schreef:Dat racy gebeuren is zeker vet maar zit je in dagelijks gebruik meer in de weg dan dat je er blij mee bent. De R26R is gefap vanaf de zijlijn imho. Helemaal top totdat je em een half jaar hebt afgebeuld op de Ring. Afschrijving lijkt me ook drama.
Puur op circuit specs is de R26 beter maar op elk ander front vind ik em minder dan de RS even in gedachten houdende dat je gewoon 99.9% van de kilometers op straat maakt. 10 jaar geleden vond ik een kooi ook gaaf in een straat auto, nu vind ik het gaaf staan maar bijzonder lastig als je er mee op vakantie wilt
Het verschil met een GT3 is dat je die lekker in een verwarmde schuur zet waar de R26 de volgende ochtend weer mee naar het werk moet. Daarom Focus RS all the way ook al oogt ie wat saai volgens sommigen
Afschrijving is een heel sterk punt van de Focus RS, ruil jij dat ding maar eens in na 2 jaar, die €50k nieuwprijs zorgt er voor dat er hard wordt afgeschreven. Dan zullen er een hoop wel roepen dat het een RS is, dus altijd geld oplevert, das imho alleen bij de 'echte' RS modellen zo.
Begrijp me goed, ik vind het een hele leuke hatch, maar de R26R onderscheid zich van de rest, waar de RS gewoon een snellere std hatch is, dik motortje/Recaro/klaar.
En het zien als km-vreter is natuurlijk onzin, beide auto's heb je voor de fun. Als je er echt dagelijks mee gaat rijden, is de RS net zo dikke onzin, beetje vlotte rijstijl en je rijdt 1 op 6-7, lekker praktisch met een 50liter tank en 25dkm per jaar (nog zonder de 10-15k fun-km's).
Dus als je het alleen voor de fun gebruikt, of iig grotendeels, wat is dan de meerwaarde van de RS, volgens mij alleen de pk's en acceleratie op snelheid.
Voor erbij -> R26R
Als enige auto erbij -> geen van 2
Als dagelijks -> geen van 2