Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Casper » 15 aug 2009, 19:22

tuurgtt schreef:
Casper schreef: Of een incompetente bestuurder, of weer een autoblaadje dat gebukt gaat onder de grote invloeden van autofabrikanten...
Incompetente bestuurder? Iedereen die iets van de Nurburgring afweet, weet dat Hoofdredacteur Horst von Saurma-Jeltsch een Ringmeister is met duizenden competitieve ronden op de Nordschleife, en dat SportAuto al sinds 1997 een naam heeft opgebouwd met de op de Nordschleife gecentreerde Supertest.
Iedereen die iets van autosport afweet, weet dat het verschil tussen een R888 semi-slick en een OEM bandje op de Nurburgring >1sec...


N.B. Overigens trek ik liever de rij-capaciteiten van Horst von Saurma-Jeltsch in twijfel dan die van Walter Röhl...

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Rupie » 15 aug 2009, 21:07

Wat een gezeur zeg. Volgens mij stond er in de autokampioen van juni dat de Focus RS langzamer was op een circuit dan de Leon Cupra 310. Niet dat ik autokampioen zo hoog heb zitten, maar volgens mij wordt de Focus overrated. Zeker door een aantal mensen (hier). De R26.R is en blijft iets bijzonders, wat andere doorsnee autofabrikanten niet aandurven. De Focus is een compromis, en daar hebben we er al genoeg van..

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door tuurgtt » 15 aug 2009, 21:47

Casper schreef: Overigens trek ik liever de rij-capaciteiten van Horst von Saurma-Jeltsch in twijfel dan die van Walter Röhl...
Trek jij maar een eind weg. Horst doet een 7:38, fact. Porsche zegt zelf dat er bij hen niemand is die daar minder dan 16 seconden langzamer is.
Daar kun je op een forum heel badinerend over doen, maar ik vertrouw zijn oordeel eerder dan dat van jou.

Over de RS; In de laatste Evo magazine klokken de heren daar een Mountune getunede Focus ST (260pk volgens Mountune zelf) tegen een RS op de sprint vanuit stilstand tot de 130 mph (208 km/u), met als verbazingwekkend resultaat dat de RS op alle tussenmetingen tot een halve seconde langzamer is.
Maar bij Evo hebben ze er misschien ook maar de ballen verstand van...

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Tom » 16 aug 2009, 00:49

Ruben schreef:Wat een gezeur zeg. Volgens mij stond er in de autokampioen van juni dat de Focus RS langzamer was op een circuit dan de Leon Cupra 310. Niet dat ik autokampioen zo hoog heb zitten, maar volgens mij wordt de Focus overrated. Zeker door een aantal mensen (hier). De R26.R is en blijft iets bijzonders, wat andere doorsnee autofabrikanten niet aandurven. De Focus is een compromis, en daar hebben we er al genoeg van..
Precies, roep ook al vanaf het begin dat ik die RS verafgoding niet begrijp. Zeker niet voor het geld dat ze ervoor vragen. En nu ie uit is, valt ie bij elke test door de mand en doen ze het af als leuke allround auto. Het is echt een auto voor de die-hard Ford-liefhebber, die vroeger al droomde van Cosworth's e.d. Idee dat je het dikste hebt wat Ford te bieden heeft en de hele RS beleving eromheen.

Die Megane vind ik technisch ook niet spannend, maar is gewoon ontzettend cool dat Renault zoiets op de markt zet. En blijkbaar werkt die aanpak van ze wel, want ik lees alleen maar positieve verhalen erover. Zo'n sportieve badge mag ie dan terecht op de achterkant hebben.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Harrie » 16 aug 2009, 00:53

Ruben schreef:Wat een gezeur zeg. Volgens mij stond er in de autokampioen van juni dat de Focus RS langzamer was op een circuit dan de Leon Cupra 310. Niet dat ik autokampioen zo hoog heb zitten, maar volgens mij wordt de Focus overrated. Zeker door een aantal mensen (hier). De R26.R is en blijft iets bijzonders, wat andere doorsnee autofabrikanten niet aandurven. De Focus is een compromis, en daar hebben we er al genoeg van..
Ik had die test ook gelezen. Van alle tests die ik gelezen heb, en gereden met verschillende auto's (wel de Cupra, niet de 310) leek mij juist die test als enige totaal ongeloofwaardig. De Cupra die beter stuurt dan de RS? Tot die conclusie is geen enkel ander blad, magazine of videoverslag gekomen. Zelfs de oude RS doet de rondjes sneller dan de CupraII en/of de Coppa (285pk) versie, laat staan de RS2009. Qua prestaties zullen ze niet ver uit elkaar liggen, maar de rijdynamiek is van de RS van een veel hoger niveau en scherpte.

Met 1 ding ben ik het wel eens....de RS is gewoon veel te duur!!!

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Harrie » 16 aug 2009, 10:51

Tom schreef:
Ruben schreef:Wat een gezeur zeg. Volgens mij stond er in de autokampioen van juni dat de Focus RS langzamer was op een circuit dan de Leon Cupra 310. Niet dat ik autokampioen zo hoog heb zitten, maar volgens mij wordt de Focus overrated. Zeker door een aantal mensen (hier). De R26.R is en blijft iets bijzonders, wat andere doorsnee autofabrikanten niet aandurven. De Focus is een compromis, en daar hebben we er al genoeg van..
Precies, roep ook al vanaf het begin dat ik die RS verafgoding niet begrijp. Zeker niet voor het geld dat ze ervoor vragen. En nu ie uit is, valt ie bij elke test door de mand en doen ze het af als leuke allround auto. Het is echt een auto voor de die-hard Ford-liefhebber, die vroeger al droomde van Cosworth's e.d. Idee dat je het dikste hebt wat Ford te bieden heeft en de hele RS beleving eromheen.

Die Megane vind ik technisch ook niet spannend, maar is gewoon ontzettend cool dat Renault zoiets op de markt zet. En blijkbaar werkt die aanpak van ze wel, want ik lees alleen maar positieve verhalen erover. Zo'n sportieve badge mag ie dan terecht op de achterkant hebben.
Tom, hoe komt het dat iedereen razend enthousiat is als ze met de RS gereden hebben? Bijna iedereen waardeert hem hoger dan de R26.R (als bruikbare auto). Inderdaad, de R26.R doet sneller zijn rondjes, heeft misschien daarom ook, waarvoor hij gemaakt is, meer driving fun. Maar valt de RS daardoor door de mand, of baseer je dat puur op de prijs. Ik kan me nog een test herrineren van een 135i EvoX en de RS. Wie werd daar als favouriet gekozen? :wink:

Ik ben het wel met je eens dat de R26.R een bijzonder concept is. :thumbup:

Ik zou zeggen ga zelf eens rijden met een RS.

Gebruikersavatar
NickC
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 jun 2007, 23:34
Contacteer:

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door NickC » 18 aug 2009, 00:23

Ik rij zelf al een tijdje in een R26.

Kon kiezen tussen een R26 en een R26.R .. Lekker onzin om een daily drive te kopen met een kooi achterin :S

Btw, hij rijdt wel super. Laatst ook die nieuwe Civic Type R gereden. Die vind ik helemaal top.

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door gijzbed-opc » 20 aug 2009, 19:38

:df: Erg intressant allemaal hoor!!!!
Maar wat zou je nu eigenlijk kopen in het geval je het geld er voor hebt.
Een uitgeklede Renauld of een Full option Ford.
Het meest rijd je er dagelijks mee.En niet op de Nurburgring.
De tijden op de ring zijn toch niet zo belangrijk dat je het dagelijks gebruik er door laat beinvloeden.

Ps.
Of wil men zeggen dat het alleen in dit topic om de tijden gaat! :?:
Dan moet er echt gelijkwaardig materiaal worden vergeleken,wat nu zeker niet van toepassing is.


Mvgr. Peter.

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie
Contacteer:

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door gijzbed-opc » 20 aug 2009, 19:41

NickC schreef:Ik rij zelf al een tijdje in een R26.

Kon kiezen tussen een R26 en een R26.R .. Lekker onzin om een daily drive te kopen met een kooi achterin :S

Btw, hij rijdt wel super. Laatst ook die nieuwe Civic Type R gereden. Die vind ik helemaal top.

:thumbup: Dat bedoel ik dus Nick. had je post nog niet gelezen tijdens het posten.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Wouter81 » 20 aug 2009, 22:07

Een Cupra 310 sneller op het circuit dan een Focus RS? :) Haha, slechte grap van dat ANWB bejaardenblaadje. Natuurlijk is een Focus RS sneller. Heb net 5 dagen in een Focus RS gereden (gevlogen) en dat ding is echt goed, daar kan geen opgevoerde Seat zonder sper aan tippen.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Chris van S. » 21 aug 2009, 09:05

Wouter81 schreef:Een Cupra 310 sneller op het circuit dan een Focus RS? :)
Leuk om te roepen als je niet eens met keiharde cijfers komt he... Wat een bizar slechte test.
Iets met appels en peren.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door ErikS » 22 aug 2009, 07:52

gijzbed-opc schreef::df: Erg intressant allemaal hoor!!!!
Maar wat zou je nu eigenlijk kopen in het geval je het geld er voor hebt.
Een uitgeklede Renauld of een Full option Ford.



Mvgr. Peter.

De frod is wel eventjes een beetje duurder. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Macboy » 23 aug 2009, 02:42

Ford Focus RS vs Renault Megane R26-R zijn DIRECTE concurrenten van elkaar. Prijsverschil spreekt alleen maar in het voordeel van de Renault, maar dat alleen in Nederland. De auto's zijn direct vergelijkbaar met elkaar en kosten in het buitenland ook nagenoeg gelijk. Kortom, in alle opzichten concurrenten van elkaar. Dat de ene op slicks rijd en een rolkooi heeft en de andere niet maakt geen fuck uit als je geld op zak hebt en een auto wilt kopen. Je koopt iets wat verkocht wordt en zoals het wordt verkocht kun je het kopen. Als de prijs dan gelijk is, dan is dit (voor een hot hatch dan) een concurrent. Dat ie dan in NL nog 10k duurder is bewijst denk ik alleen maar dat de Renault de enige juiste aankoop is, tenzij je een meer allround auto zoekt die ook nog eens praktisch is (want dat is de Renault niet).

De rest wat hier geschreven wordt is alleen maar ruis :)

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Chris van S. » 23 aug 2009, 09:14

@macboy, wil je dat herhalen, jouw lijntje die ruist dus kan je niet goed verstaan...

Maarre, ik ben het niet met je eens.
Als iemand een sportieve daily wilt kopen zou hij/zij de Megane niet eens een blik waardig gunnen....

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Tom » 23 aug 2009, 11:39

Maar ik lees nu alle voorstanders van de RS roepen dat ie zo lekker bruikbaar is voor dagelijks. Komt over als een brave auto die gewoon gemakkelijk hard kan als je wilt. Maar WIL je dat wel? Juist dat racy gebeuren van de R-26R vind ik vet. Rolkooi, lichtgewicht, niet praktisch... dat noem ik hot van het hothatch gedeelte. Het is een beetje als een Porsche met hun GT3. Vette kuipstoelen, rolkooi erin, geen achterbank, hoogtoerig en gemaakt om mee te rammen. Als zo'n GT3 dat niet had dan liet ik em net zo goed staan. Een GT3 vind ik nu gaaf, als ik 60 ben zou ik misschien de normale Carrera gaver vinden, gaat ook hard en dat racy gebeuren hoeft dan niet meer zo. Bij de Megane heb je de RS voor als je een sportieve maar bruikbare auto wilt en de R26-R voor als je ballen hebt. Bij Ford de ST als sportieve maar bruikbare kar en de RS als je dat en spraakmakende badges en nog wat meer vermogen wilt? :)

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Chris van S. » 23 aug 2009, 15:21

Tom schreef:Maar WIL je dat wel?
Wat mij betreft wel ja.
Een auto met kooi heb ik alleen nodig waar hij usfull is, op het circuit.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Niels » 23 aug 2009, 18:07

Dat racy gebeuren is zeker vet maar zit je in dagelijks gebruik meer in de weg dan dat je er blij mee bent. De R26R is gefap vanaf de zijlijn imho. Helemaal top totdat je em een half jaar hebt afgebeuld op de Ring. Afschrijving lijkt me ook drama.

Puur op circuit specs is de R26 beter maar op elk ander front vind ik em minder dan de RS even in gedachten houdende dat je gewoon 99.9% van de kilometers op straat maakt. 10 jaar geleden vond ik een kooi ook gaaf in een straat auto, nu vind ik het gaaf staan maar bijzonder lastig als je er mee op vakantie wilt :wink:

Het verschil met een GT3 is dat je die lekker in een verwarmde schuur zet waar de R26 de volgende ochtend weer mee naar het werk moet. Daarom Focus RS all the way ook al oogt ie wat saai volgens sommigen :lol:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Kasteel » 23 aug 2009, 19:06

Niels schreef:Dat racy gebeuren is zeker vet maar zit je in dagelijks gebruik meer in de weg dan dat je er blij mee bent. De R26R is gefap vanaf de zijlijn imho. Helemaal top totdat je em een half jaar hebt afgebeuld op de Ring. Afschrijving lijkt me ook drama.

Puur op circuit specs is de R26 beter maar op elk ander front vind ik em minder dan de RS even in gedachten houdende dat je gewoon 99.9% van de kilometers op straat maakt. 10 jaar geleden vond ik een kooi ook gaaf in een straat auto, nu vind ik het gaaf staan maar bijzonder lastig als je er mee op vakantie wilt :wink:

Het verschil met een GT3 is dat je die lekker in een verwarmde schuur zet waar de R26 de volgende ochtend weer mee naar het werk moet. Daarom Focus RS all the way ook al oogt ie wat saai volgens sommigen :lol:
Afschrijving is een heel sterk punt van de Focus RS, ruil jij dat ding maar eens in na 2 jaar, die €50k nieuwprijs zorgt er voor dat er hard wordt afgeschreven. Dan zullen er een hoop wel roepen dat het een RS is, dus altijd geld oplevert, das imho alleen bij de 'echte' RS modellen zo.
Begrijp me goed, ik vind het een hele leuke hatch, maar de R26R onderscheid zich van de rest, waar de RS gewoon een snellere std hatch is, dik motortje/Recaro/klaar.
En het zien als km-vreter is natuurlijk onzin, beide auto's heb je voor de fun. Als je er echt dagelijks mee gaat rijden, is de RS net zo dikke onzin, beetje vlotte rijstijl en je rijdt 1 op 6-7, lekker praktisch met een 50liter tank en 25dkm per jaar (nog zonder de 10-15k fun-km's).
Dus als je het alleen voor de fun gebruikt, of iig grotendeels, wat is dan de meerwaarde van de RS, volgens mij alleen de pk's en acceleratie op snelheid.

Voor erbij -> R26R
Als enige auto erbij -> geen van 2
Als dagelijks -> geen van 2

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door stefan740 » 23 aug 2009, 20:05

Tom schreef:Maar ik lees nu alle voorstanders van de RS roepen dat ie zo lekker bruikbaar is voor dagelijks. Komt over als een brave auto die gewoon gemakkelijk hard kan als je wilt. Maar WIL je dat wel? Juist dat racy gebeuren van de R-26R vind ik vet. Rolkooi, lichtgewicht, niet praktisch... dat noem ik hot van het hothatch gedeelte. Het is een beetje als een Porsche met hun GT3. Vette kuipstoelen, rolkooi erin, geen achterbank, hoogtoerig en gemaakt om mee te rammen. Als zo'n GT3 dat niet had dan liet ik em net zo goed staan. Een GT3 vind ik nu gaaf, als ik 60 ben zou ik misschien de normale Carrera gaver vinden, gaat ook hard en dat racy gebeuren hoeft dan niet meer zo. Bij de Megane heb je de RS voor als je een sportieve maar bruikbare auto wilt en de R26-R voor als je ballen hebt. Bij Ford de ST als sportieve maar bruikbare kar en de RS als je dat en spraakmakende badges en nog wat meer vermogen wilt? :)
x2
Ik heb niet voor niets de achterbank uit de MINI gehaald en er een veerpootbrug achter in gezet zodat de kofferbakopening nog kleiner wordt :hosanna: Ruimte zat overigens nog met kooi:
Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Rupie » 23 aug 2009, 20:06

:mrgreen:

Als reactie op Kasteel.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door stefan740 » 23 aug 2009, 20:10

Overigens, ik denk dat de meeste mensen die nu voor de RS te kiezen na een jaartje als het allemaal wat saaier wordt toch gaan denken aan wat modificaties....
Ik heb overigens niks met de R26R of de RS.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Niels » 27 aug 2009, 07:51

Kasteel schreef: Afschrijving is een heel sterk punt van de Focus RS, ruil jij dat ding maar eens in na 2 jaar, die €50k nieuwprijs zorgt er voor dat er hard wordt afgeschreven. Dan zullen er een hoop wel roepen dat het een RS is, dus altijd geld oplevert, das imho alleen bij de 'echte' RS modellen zo.
Begrijp me goed, ik vind het een hele leuke hatch, maar de R26R onderscheid zich van de rest, waar de RS gewoon een snellere std hatch is, dik motortje/Recaro/klaar.
En het zien als km-vreter is natuurlijk onzin, beide auto's heb je voor de fun. Als je er echt dagelijks mee gaat rijden, is de RS net zo dikke onzin, beetje vlotte rijstijl en je rijdt 1 op 6-7, lekker praktisch met een 50liter tank en 25dkm per jaar (nog zonder de 10-15k fun-km's).
Dus als je het alleen voor de fun gebruikt, of iig grotendeels, wat is dan de meerwaarde van de RS, volgens mij alleen de pk's en acceleratie op snelheid.

Voor erbij -> R26R
Als enige auto erbij -> geen van 2
Als dagelijks -> geen van 2
Koop eens een sportief ding nieuw en ruil em na 2 jaar in. Huilen met de pet op dat zowieso. Op zich zeg je het goed: de R26R voor erbij maar wie neemt in godsnaam een Megane als speelgoed auto voor 40K? Dan neem je toch iets van een Z4 Coupe SI met weinig kilometers :wink: Of wat voor mooi speelgoed dan ook. De RS zie ik absoluut niet als louter fun auto. Ik denk dat het merendeel van de RS-en via een lease constuctie gaan net als de R32's destijds die bij ons de showroom verlieten

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Aernoudt » 30 aug 2009, 21:14

Niels schreef:...
. De RS zie ik absoluut niet als louter fun auto. Ik denk dat het merendeel van de RS-en via een lease constuctie gaan net als de R32's destijds die bij ons de showroom verlieten
Rijd er maar eens mee en overtuig jezelf of niet natuurlijk, want snaken verschillen nu eenmaal.. In de lease kan ik me bijna niet voorstellen: in meerdere leaslijstjes (standaard prijzen van auto's op vele Intranetten van bedrijven voor de medewerkers met een mobiliteitsregeling) staan ze niet eens als standaardcalculatie. Daarnaast/anders wel verboden bij (veel) werkgevers...

@NickR: vergeleek je de Type-R met de R26 of de R26.R ? (en: welke Type-R, het huidige model ?) In het geval van het laatste kan ik mij niet goed voorstellen dat de Type-R een 'helemaal top' gevoel op riep (versus de r26.R dus): het huidige model Civic is sinds de 4e generatie de slechtst sturende versie die Honda op de markt heeft gebracht... (nog steeds geen drama auto oid, maar niet de wegligging zoals de modellen er voor wel hadden (qua serieuze scheurwerk). Dat zie je in de autosport ook terug (VLN bijvoorbeeld).

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Rupie » 31 aug 2009, 10:35

Je schijnt ondoorgrondelijk te zijn op bepaalde gebieden Aernoudt, maar verklaar je nader icm je avatar...
het huidige model Civic is sinds de 4e generatie de slechtst sturende versie die Honda op de markt heeft gebracht

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Focus RS bijt in ‘t stof tegen Mégane R26.R

Bericht door Niels » 01 sep 2009, 06:34

Welke generaties het allemaal zijn weet ik niet maar het tweede type-R heeft een minder moderne achterwielophanging. Dat futuristische model :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten