Ringtools en trackauto's

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
HSR
Berichten: 5280
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 aug 2008, 22:57

Aernoudt schreef:
Niels schreef:
hugo schreef: De hamvraag is dan, wat kan je voor om en nabij de 5K kopen wat leuker is.
Niet veel wat een beetje circuit waardig is. Mensen vergissen zich daar aardig in imho. Als die ouwe VR6 klaar is kom ik ook een eind richting de 5K :wink:
Klopt: 5K is eigenlijk 'the bloody minimum', als je een goed onderstel, sper diff en een rolkooi wilt hebben met nog een paar redelijke stoelen er in ook (en: dat wil je !). (nog los van de tijd die het kost qua opbouw ;) )

e34, hoe goed bedoelt ook, krijg je nooit echt strak ivm de besturing, de rubbers etc. Wat niet wil zeggen dat je er best een leuek auto van kunt maken natuurlijk, maar echt strak wordt ie helaas niet naar mijn smaak :(
E34 blijft inderdaad wel te kampen hebben met rubbers en het pitmann armpjes systeem. Echter, ik vind het voor zo'n 'grote' wagen echt wel serieus goed. Vanavond nog wezen driften en dat doet de wagen echt fantastisch en de grip in de regen is ook echt niet verkeerd. Kortom, voor de prijs vind ik het een hele leuke en mooie wagen die je niet overal ziet.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 13 aug 2008, 08:07

Driften met een e34 is inderdaad onovertroffen !

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 13 aug 2008, 13:50

Honda Civic Type-R EUR 10.500 met 46.000km

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

[img:640:480]http://i5.ebayimg.com/08/m/000/96/0d/ad18_27.JPG[/img]

Die paar krasjes boeien niet ! Mooi lage km-stand !

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 13 aug 2008, 13:51


Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 23 okt 2008, 23:32

Waarom is deze topic doodgebloed :'(

Ben nog zoekende naar een Ringtool en heb geen flauw idee wat het gaat worden.... Merk, fwd, rwd sta voor alle opties open als het me maar aanspreekt :) Budget ligt rond de 10 a 15k. Totally geprepareerd hoeft niet per sé, maar geniet wel de voorkeur.... Mogelijke opties die door mijn hoofd spoken...

- Civic Type R ---> wordt krap met dit budget
- Focus RS ----> budgettair ook wat krap wellicht...
- e36 M3 --> ben wat bang voor runningcost
- e36 328i ---> ?????
- e30 325i ---> ben bang voro de duivel called roest sinds mijn laatste e30-ervaring :)
- 205 GTi ----> been there done that 10 jr lang
- 306 GTi ----> spreekt me wat minder aan qua model

Kom maar op met de opmerkingen, links, tips etc :) Ook handig voor Ruben aangezien zijn R26R-feest helaas niet doorgaat.....
Laatst gewijzigd door Paskal op 24 okt 2008, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5280
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door HSR » 23 okt 2008, 23:36

130i of E36 M3 Natuurlijk !!



Nee, zonder gekkigheid. Voor 10 tot 15K zou je zeker wel leuk spul kunnen krijgen dat ook nog eens betrouwbaar is. Indien je het niet vervelend vind om rechts te zitten en met je linker hand te schakelen kan ik je aanraden eens in Engeland te kijken. Used car market is nu echt om te HUILEN! zo slecht en je kan de leukste bargains oppikken voor weinig. Op mijn werk ligt nog een autocar van vorige week met allemaal leuke trackwagens voor weinig. Zal em meenemen en even wat anekdotes plaatsen !. :thumbup:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Miesjel » 23 okt 2008, 23:43

Paskal, wat vind je van een Integra Type R ? In Duitsland zijn ze wat beter te betalen dan hier in NL..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Niels » 23 okt 2008, 23:46

E36 lijkt me een goede kanshebber. Lekker gangbaar qua onderdelen, goede techniek en ze roesten nog niet onder je kont vandaan. Wat mij persoonlijk ook aanspreekt is een Porsche 944. Zijn al wel wat meer op leeftijd maar een goed geprepareerde lijkt me echt een heerlijke machine voor op de baan. De carros kent weinig roest aangezien ze verzinkt zijn maar ze hebben wel hun plekjes. Technisch van goede kwaliteit en als je preventief een aantal zaken aanpakt zeer betrouwbaar. Vorig jaar eens proefgereden in een 944 Turbo en dat vond ik meer fun dan een 3.2 911 :oops:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 23:49

e36 323ti compact met 2,8 erin.

Klinkt misschien gek maar is op een touring na de enige e36 met rolkooi die een bestuurder, passagier, 2 sporttassen, 4 wielen en een krik kan vervoeren. Dan ben je dus niet verplicht om te traileren en kun je ook ff voor 1 dag op en neer peren.

Prijzen zijn aan het kelderen, en de duvel en z'n ouwe moer is ervoor te koop. Nieuw of gebruikt.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 23 okt 2008, 23:52

steve smith schreef:e36 323ti compact met 2,8 erin.

Klinkt misschien gek maar is op een touring na de enige e36 met rolkooi die een bestuurder, passagier, 2 sporttassen, 4 wielen en een krik kan vervoeren. Dan ben je dus niet verplicht om te traileren en kun je ook ff voor 1 dag op en neer peren.

Prijzen zijn aan het kelderen, en de duvel en z'n ouwe moer is ervoor te koop. Nieuw of gebruikt.
1. Passagier doe ik niet aan
2. één sporttas is dus genoeg
3. ik heb niet voor niks een 540 met afneembare trekhaak :)

Integra Type R: vind ik qua model 3x niks
Porsche 944: kan aardig in de papieren lopen qua runningcosts ben ik bang. Verder is de S2 volgens ene Diho nogal saai. Turbo is nicer, maar wellicht ook kwetsbaarder :roll:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door steve smith » 23 okt 2008, 23:56

Paskal Morriën schreef: 1. Passagier doe ik niet aan
2. 1 sporttas is dus genoeg
3. ik heb niet voor niks een 540 met afneembare trekhaak :)
1. De waarheid van vandaag hoeft niet die van morgen te zijn.
2. Het gevolg van de waa......................... zie boven
3. Yep. Ken dat. Betekent niet dat je je daartoe hoeft te beperken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door allen » 24 okt 2008, 00:01

Uit dat rijtje zou ik zelf zoeken naar een ctr. Nadeeltje is misschien dat je hem niet 1-2-3 kwijtraakt als je hem zat bent. Focus RS lijkt met niet haalbaar voor je budget.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Niels » 24 okt 2008, 00:06

Paskal Morriën schreef: Porsche 944: kan aardig in de papieren lopen qua runningcosts ben ik bang. Verder is de S2 volgens ene Diho nogal saai. Turbo is nicer, maar wellicht ook kwetsbaarder :roll:
De runningcosts hangen af hoe goed je de auto prepareert. Een koppeling is een dure jongen maar als je die preventief vervangt en dergelijke preventieve zaken meeneemt in je aanschaf budget dan zijn de runningcosts niet dramatisch denk ik. Ook de turbo motoren schijnen erg sterke motoren te zijn :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2008, 00:16

Als ik van 15K budget uit ga.

E36 M3 zou ik doen denk ik. (natuurlijk zou ik dat zeggen als ik er al 2 heb :mrgreen: ) Het zijn van huis uit gewoon vrij betrouwbare track karretjes imho. Een aantal onderdelen zijn al sterker uitgevoerd als op een normale E36 zoals de fusee's enz. Motorisch niet aan tunen gewoon lekker standaard houden, gaat het het langste mee. Je kan ze op dit moment al kopen voor 8000 tot 10.000 euro. Mooiste is als je een GT kan krijgen. Doe er even een Wiechers kooi in, paar stoelen en gordels, setje race dempers van Intrax of AST, setje goede voorremmen, evt een AP of Mov'it systeem en je kan rijden in feite. Misschien dat niet alles in het budget past maar ik weet zeker dat je voor 15K wel een leuk karretje bouwen kan. Je kan het zelfs zo doen als Steve met de CSL's gedaan heeft. Bekleding enz laten zitten maar wel met kooi en andere stoelen. Doe je er een set R888's onder. Overdag op de ring rijden en s'avonds kan je naar huis met de AC en radio aan zonder in een klankkast te zitten. Als je het interieur wel weg haalt levert dat bij verkoop nog een leuk centje op.

E36 328i is ook een goede. Nadeel vind ik alleen dat ze vrij duur blijven. Vaak zit er maar een paar duizend euro verschil tussen een 328i en een M3. En dat verschil gaat dan vaak al op aan zaken als een sperdiff etc die niet op een M3 zitten. Maar het voordeel is wel dat ze auto zelf lichter is en vooral in de neus doordat er een aluminium motor in zit. Voordeel is wel dat je het verschil in kosten met een M3 kan gebruiken voor verbetering voor de auto, setje Mov'it's voor etc, nog betere dempers etc.

Wat je alleen zelf al zegt. Bij een M3 ben je qua benzineverbruik en running cost duurder uit als bij een 328i. Meer PK's is toch duurder.

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Aad » 24 okt 2008, 00:30

Bert , weet niet hoe het met jou auto zit maar ik ben met die M3 ook al over het dubbele van zijn budget , als je onder de 15 wilt kan je een goede E30 bouwen ! :df:

Dus als je een budget niet wilt overschrijden , KOOP NOOIT EEN M3 staat voor maal 3 :shithappens:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door steve smith » 24 okt 2008, 00:34

Bert ///M3 schreef: Je kan het zelfs zo doen als Steve met de CSL's gedaan heeft. Bekleding enz laten zitten maar wel met kooi en andere stoelen. Doe je er een set R888's onder. Overdag op de ring rijden en s'avonds kan je naar huis met de AC en radio aan zonder in een klankkast te zitten.
De motivatie daarvoor was anders, maar je hebt wel een punt. Heb vorige weekend vanaf Papenburg de eerste 220km terug gereden naar NL in GiuliaBC's 75. Da's die witte met belettering die je in veel RSR advertenties ziet. Er was een waterpomp van een e30 kapot, dus Petje besloot die jongens een lift met trailer te geven naar Eindhoven. Dus 75 moest op eigen kracht. Hele serieuze auto, uniball alles, leeg, uitgebreide kooi, Intrax op standje knuppel, etc. Je wordt dus echt gewoon helemaal horendol na anderhalf uur erin.

Hebben tot nu toe de vloerbedekking in de 156 teruggelegd na de platen verwijderd te hebben, en ik denk dat als er straks een kooi in zit er toch ook wat geluidsdemping in komt. Moet wel een beetje dragelijk blijven onderweg van en naar. Desnoods vastgeschroefde matten en wat van deze zooi tegen het dak tussen de kooibuizen. Als het onder een motorkap werkt, waarom dan niet binnenin? Kan nooit zwaar zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 24 okt 2008, 00:40

Moet nu toch de tijd uitzitten totdat er weer een Vive La France-update komt, want voor die tijd slapen gaat uiteraard niet ;) Dus maar wat aan het rondsurfen....

voorbeeld 328i als basis
voorbeeld M3 als basis

Bert, dank voor je uitgebreide relaas :banaan: De totale Ring-auto hoeft op zich ook niet in één keer klaar te zijn. Denk dan bv aan in eerste instantie met wat fatsoenlijke remblokken rondkachelen en ondertussen wat Euri opzij leggen voor een AP of Movit-setje :) Denk zelf dat 15k wat aan de krappe kant is, maar je kunt een aardig eindje komen natuurlijk uitgaande van een aanschafprijs van 8-10k. Verschil tussen een 328 en M3 is in aanschaf inderdaad niet zo enorm groot.

En benzineverbruik tja..... 328 zal am Ring wel 1:5 doen en een M3 iets van 1:3 a 4. Of dat nu het verschil maakt bij 3.000 Ringkilometers kun je je afvragen. Maar onderhoud en onderdelen van de M3 ben ik wel wat huiverig voor, maar wellicht is die angst onterecht :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2008, 00:48

Aad Hoogendoorn schreef:Bert , weet niet hoe het met jou auto zit maar ik ben met die M3 ook al over het dubbele van zijn budget , als je onder de 15 wilt kan je een goede E30 bouwen ! :df:

Dus als je een budget niet wilt overschrijden , KOOP NOOIT EEN M3 staat voor maal 3 :shithappens:
Ik ook Aad. Maar dat zit grotendeels in alle nog extra zooi en een hoop kosten zitten in afwerking. Maar het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Scherpere nokkenassen dik spoiler pakket kunststof plaatwerk enz heb je in feite helemaal niet nodig voor een ringtool.

Paskal: 1:2 1:2,5 is realistischer voor een M3. Mijn 3.2 liep 1:2 op CPZ.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 24 okt 2008, 00:53

Bert ///M3 schreef:Paskal: 1:2 1:2,5 is realistischer voor een M3. Mijn 3.2 liep 1:2 op CPZ.
:shock: :shock: 1:2 is echt niet funny meer zeg....
Ook am Ring?
Zie hier het verbruik van de e46 M3 van Marius na een enthousiast rondje Ring... 1:3,3 dus....

Afbeelding

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door steve smith » 24 okt 2008, 00:56

Klopt wel. Alfa draait rond 1 op 4

Oftewel 9 rondes op een tank van 100eu.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 24 okt 2008, 01:19

Tja, dat Ringrijden gelijk staat aan benzine er doorheen jagen is me bekend, maar 1:2 -waardes zijn wel erg enthousiast :) Met zowel de 205 16V als met de e34 525 24V deed ik rond de 1:5,5 a 1:6,0.

Qua e36 328 spreekt de wagen van Yorick me bijvoorbeeld wel aan qua opbouw e.d.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door steve smith » 24 okt 2008, 01:31

Paskal Morriën schreef:voorbeeld 328i als basis
Wat kletst die vent ontzettend uit z'n nek. 3.0 Coupe voorbumper met imitatie zijskirts en een standaard achterbumper. M-pakket af-fabriek. Uhuh! ALS er al een sportpakket op zou zitten hadden ze die twee poefjes om op te zitten ook wel achterwege gelaten er sportstoelen in gezet.

Trouwens nog een subjectieve rede: Tom rijdt met een sedan in dezelfde kleur. Zie je het al voor je? "Ahh, welche grune hollander ist das? Ach so, es ist nur die Langsame."

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2008, 03:37

Benzineverbruik op de ring was bij mij lager als die 1:2 maar ging evengoed vlot. Ik vind dat alleen lastig te beoordelen omdat ik daar nooit echt heel veel gereden hebt en dus rij je minder snel. Hoe harder je rijden gaat hoe harder de benzine ook gaat. Simpel rekensommetje eigenlijk. Tom H en Steve zullen wel een hoger benzine verbruik hebben bijvoorbeeld :mrgreen:

CPZ en Zolder vind ik daardoor meestal een betere maatstaaf en daar zat ik meestal op 1:2 a 1:2,5.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Aernoudt » 24 okt 2008, 05:46

1:2 zijn Subaru waardes voor de Ring (met 280PK) :) Gaat dan wel "vlot" natuurlijk: zowel qua ronde tijd als qua geld naar de pomphouder...

Met jouw budget zou ik zeker geen M3 overwegen, daar ga je zwaar boven komen, zoals al eerder gememoreerd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Knot » 24 okt 2008, 08:56

De 328i sedan die Paskal noemt.. ik vind t wel een net ding, climatecontrol, 3spaaks stuur, spoilertje op de kofferbak. Alleen die 215.000km schiet al lekker op.

Is die 5650 acceptabel met zulke standen of moet je echt aan prijzen onder de 5000 gaan denken (uiteraard bij goed onderhoud en geen mankementen)?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten