Ringtools en trackauto's

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Peter van den Berg » 28 okt 2008, 12:50

Glaanzaaa :mrgreen:

Die gebakjes zijn echt vet! :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Tristan » 28 okt 2008, 12:54

Die Glanza's zag ik veel rijden in Suriname. Ook sommige zwaar opgefokt en liepen bizar hard! :shock:

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Marco R. » 30 okt 2008, 22:42

Tristan schreef:Die Glanza's zag ik veel rijden in Suriname. Ook sommige zwaar opgefokt en liepen bizar hard! :shock:
Raad eens welk blok er nu in mijn Corolla ligt, datzelfde blokje ;)..

Blok is onwijs betrouwbaar, relatief makkelijk op te fokken naar 180 pk, en heeft sterke internals.
Enige wat je moet doen is als je de turbodruk omhoog gooit of flink wilt scheuren is een ander uitlaatspruitstuk. De derde runner heeft nogal een flinke restrictie.
Die van ATS staat al echt iets van jaar of anderhalf te koop ofzo, veels te duur. Haal er dan 1tje uit Engeland..

Online
Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Miesjel » 31 okt 2008, 00:22

Koets van de Glanza/Starlet is veel te flexwiebel voor de ring. En wielbasis is te kort. Wél veel aftermarket parts en betrouwbaar.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Macboy » 17 nov 2008, 13:19

Mark Nauta schreef:RUBEN......HELD!!!!!!

Dat is helemaal mijn auto!!!
Begin dit jaar, voor ik de M3 kocht ook ook gereden met een 968 (targa, tiptronic, das beide niets). Toen kwam ik er wel achter dat ik als ik een 968 wil, ik wel een CS wil. Is gewoon meer hardcore dan de gewone 968.

968 CS t.o.v. gewone 968:
- 7,5J en 9J x 17 wielen van de met 225/45 en 255/40ZR17 banden
- 20 mm verlaagd
- buitenspiegels handbediend (i.p.v. elect.)
- geen achterruitwisser
- geen verwarmde koplampsproeiers
- geen antenne
- lichtgewicht Recaro kuipen met rugleuning in extrerieurkleur
- geen electrische ramen
- kleiner stuur (360mm)
- kachel handbediend
- geen alarm
- handbediening achterruit

Verder nog meer lichtgewicht materialen gebruikt.
Gewichtsbesparing in totaal ís zo'n 50 kilo (mits er dus inderdaad niet extra opties zijn gekozen)

Maar wat je eigenlijk wél wilt hebben is het optionele M030 pakket. Dit bestaat uit:
- stijvere veren
- stijvere schokbrekers
- stijvere stabilisatorstangen
- geperforeerde remmen (voor 304mm)
- Torsen Sper (40%)
Sublieme auto.

Afbeelding
Afbeelding

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Steven N. » 17 nov 2008, 13:26

Echt geniaal zo in het geel

Afbeelding


Mark, de volgende powerfull opvolger van de M3 moet verplicht een gele 968 CS worden!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Mark Nauta » 17 nov 2008, 13:37

Mag wit ook Steven ;).
Deze link kreeg ik net van Ilija.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Metchu » 17 nov 2008, 13:43

oeh! ganz.... 8)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Steven N. » 17 nov 2008, 16:44

Als het echt niet anders kan dan moet dat maar :roll:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Elmar » 17 nov 2008, 23:08

Die 968's worden ook niet veel goedkoper.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Mark Nauta » 18 nov 2008, 01:53

Elmar schreef:Die 968's worden ook niet veel goedkoper.
Nee inderdaad. Net als de E36 M3'tjes zal dat ook niet meer gebeuren.....

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Mark » 19 nov 2008, 12:38


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door MartijnGizmo » 19 nov 2008, 13:08

Steven Nauta schreef:Echt geniaal zo in het geel

Afbeelding


Mark, de volgende powerfull opvolger van de M3 moet verplicht een gele 968 CS worden!
Die was er toch ook als 968 CS ClubSport (2 keer CS ja) met o.a. 70% sper? Of is dat weer een klok-klepel-verhaal? :lol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Knot » 19 nov 2008, 17:24

Het lijkt de slager wel... "Mag t een procentje meer zijn??" :shakeit:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Macboy » 21 nov 2008, 13:38

Martijn, de 968 CS was er inderdaad ook als CS ClubSport !

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door G Kolkman » 22 nov 2008, 22:01

Ik kan me herinneren dat er op het AV/carrosforum/gastboek destijds iemand met zo'n ding naar de ring ging en tot 2x toe een scheurende carrosserie of iets dergelijks had :shock: :o (maar kan er naast zitten). Kun jij je daar nog iets Ilja?

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Rupie » 29 nov 2008, 08:21

Misschien iets voor de liefhebber:

http://link.marktplaats.nl/200247329" onclick="window.open(this.href);return false;

E36 323i compact

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Joy » 29 nov 2008, 08:59

Ruben schreef:Misschien iets voor de liefhebber:

http://link.marktplaats.nl/200247329" onclick="window.open(this.href);return false;

E36 323i compact
Is een beetje mee gerommeld. Oude type voorbumper van 93'er of eerder. 4 uitlaten ?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door MartijnGizmo » 29 nov 2008, 13:56

G Kolkman schreef:Ik kan me herinneren dat er op het AV/carrosforum/gastboek destijds iemand met zo'n ding naar de ring ging en tot 2x toe een scheurende carrosserie of iets dergelijks had :shock: :o (maar kan er naast zitten). Kun jij je daar nog iets Ilja?
Had Patrick Savalle (de fotograaf en Gummen-bezoeker) d'r niet 1?

Online
Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2218
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Miesjel » 29 nov 2008, 14:45

Jup.. http://www.8200rpm.com/index.php?p=4&t=4&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Macboy » 30 nov 2008, 02:56

Uit de Ringtijd met Jeroen en Patrick weet ik nog dat de 968 CS helemaal tha bomb was. Vooral Christian die ermee op een natte ring kon rijden zoals weinigen op droog kunnen :shock:

Maar weet echt niet meer of er problemen mee waren ...

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Paskal » 30 nov 2008, 13:58

Hij was helemaal tha bomb in die tijd inderdaad........ Is ook nog in mijn vroeg Ringjaren dus geeft aan hoe oud ik al weer wordt :bag:

Net zoals de auto tha bomb was, waren de runningcosts dat ook :shock: Ken de verhalen uiteraard niet uit mijn hoofd, maar de kosten om die 968 echt goed en frequent over de Ring te jagen rezen echt de pan uit. Was volgens mij ook één van de redenen dat hij verkocht is... Maar wellicht kan Dick daar nog wat meer over vertellen :)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Rupie » 30 nov 2008, 15:10

Macboy schreef:Uit de Ringtijd met Jeroen en Patrick weet ik nog dat de 968 CS helemaal tha bomb was. Vooral Christian die ermee op een natte ring kon rijden zoals weinigen op droog kunnen :shock:
En nog steeds rijd je een Audi (Audi ja!) A3! :bignews: :morecoffee:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door Macboy » 30 nov 2008, 16:09

haha inderdaad ja.

Maar die Christian....sodeju....

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Ringtools en trackauto's

Bericht door MX5T » 30 nov 2008, 16:23

Paskal Morriën schreef: Net zoals de auto tha bomb was, waren de runningcosts dat ook :shock: Ken de verhalen uiteraard niet uit mijn hoofd, maar de kosten om die 968 echt goed en frequent over de Ring te jagen rezen echt de pan uit. Was volgens mij ook één van de redenen dat hij verkocht is...
De eigenaar
Ingezonden door Patrick Savalle. Foto Michael Frison. Eindredactie 8200rpm.com
Merk/Type/Bouwjaar
Speedgelbe Porsche 968CS Club Sport M030, november 1993

Belangrijkste slijtage punten
Remschijven en remblokken slijten het hardst. De auto heeft geen echte zwakke punten zolang er maar goed en regelmatig onderhoud wordt gepleegd en alle riemen/snaren maar regelmatig worden gecontroleerd. Mijn exemplaar heeft absoluut minimaal olieverbruik (5W40), zelfs na 60 ronden Nordschleiffe in een weekend geen merkbaar lager oliepeil.
Ik rijd zeker 30 dagen per jaar op de Norschleiffe, rondje na rondje circa 9’00” met twee personen aan boord en hoef maar heel af en toe nieuwe banden te kopen en heel regelmatig nieuwe remblokken. Dat is het enige wat opvalt, de rest is gewoon zoals te verwachten van een Porsche: geen merkbare achteruitgang in algehele kwaliteit en dure onderhoudsbeurten.

:hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten