Ringtools en trackauto's

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Ringtools en trackauto's

Bericht door Macboy » 11 aug 2008, 15:37


Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 11 aug 2008, 15:42

E34 M5 132.000km met Nürburgring-fahrwerk.

Auto lijkt in superstaat te zijn !

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

[img:400:300]http://i15.ebayimg.com/05/m/000/96/1b/0716_19.JPG[/img]
[img:400:300]http://i10.ebayimg.com/08/m/000/96/1b/0729_19.JPG[/img]
[img:400:300]http://i13.ebayimg.com/05/m/000/95/46/fe45_19.JPG[/img]

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 11 aug 2008, 15:59

Diezelfde m5 had ik ook al zien staan, echt een geweldige wagen! Deze uitvoering van bekleding, kleur en onderstel is écht perfect. Voor de km stand ook best mooie prijs. Na de e36 kan er best eens zoiets komen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 aug 2008, 16:01

Zou die M5 niet als tracktool gebruiken. Daarvoor vind ik 'm te speciaal. Af en toe een trackday maar that's it.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2008, 16:07

je bent me voor.

Ga maar even met een E34 M5 serieus de baan over. Ik zou eerst met Diho overleggen als je denkt dat je met een paar 1000 per jaar wel klaar bent.

M3 ziet er wel ok uit maar ik heb hem nooit op de Ring gezien......

N.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2008, 16:09

Ooh en standaard remmen en "kooi" I dunno. Zou erg op m'n hoede zijn.

Onderstel?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 aug 2008, 16:19

hoe zit dat eigenlijk, wat is nu de betere/snellere ringtool...

een M3 E36

een M5 E34

dit ivm met de sterke opkomst van de 5 serie modellen die als circuit auto worden ingezet.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 aug 2008, 16:20

Geen idee, balans van de E34 zal wel beter zijn?????

E36 lijkt me zeker goedkoper.

N.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 11 aug 2008, 16:25

Zo'n N'Ring fahrwerk is ook niet goedkoop als je dat moet vervangen.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 11 aug 2008, 18:04

En lekken gaan die dempers. Alleen verkrijgbaar via de BMW dealer a € 900 stuk.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 11 aug 2008, 18:11

Elmar schreef:En lekken gaan die dempers. Alleen verkrijgbaar via de BMW dealer a € 900 stuk.
Macboy gaat toch straks aan de hybride....geld voor een tracktool speelt geen rol meer :wink:

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Bericht door Alexander » 11 aug 2008, 18:31

hier nog een link van een leuke ring, track en drift-tool :wink:

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=11312

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 11 aug 2008, 18:44

Ik snap dat je die M5 origineel moet houden maar ik vond hem zo gaaf dat ik hem hier maar plaatste :)

Die 200SX is ook gaaf inderdaad ! Waarom niet binnenkant meer gestript ?

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 aug 2008, 19:05

130i met moton onderstel drexler sper 2 recaro stoelen 8x18 velgen met pilotsport cup/toyo r888. Carbon remblokken,

Klaar.

130i koop je al richting de 20k in duitsland. En dan heb je RWD:) Recente techniek.

:)

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 aug 2008, 19:17

macboy die civic type R kan je ook wel laten staan.:)

http://videos.streetfire.net/video/120d ... 112942.htm

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 aug 2008, 20:07

BMW Compact
nagel neuem renn motor,kopfbearbeitung , nockenwellen , carbon airbox ohne luftmassenmesser , alpha n motorsteuerung , edelstahl raid hp auspuffanlage aus dem m-roadster,354ps 1500km seit einbau, sperrdiff
:twisted:

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 399
Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door Pim » 11 aug 2008, 20:12

zoek maar uit :shock:

[img:640:480]http://i22.ebayimg.com/03/m/000/95/44/3c94_27.JPG[/img]

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 11 aug 2008, 20:22

Ben je weer aan het drooggeilen op wagen die allemaal iets voor jou zijn maar tot aanschaf overgaan doe je toch niet ?


btw, Als je me 6K biedt kan je de E34 kopen.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 11 aug 2008, 22:54

Beetje duur maar wel lekker

Kerel heeft nog meer mooi spul staan...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Bericht door Macboy » 12 aug 2008, 01:17

Hugo niet te bijdehand aub :evil:

Tracktool is pas iets voor op het moment dat ik een hybride auto rijd. Nog lang niet dus.

Maar dit wordt inderdaad mijn favo-draadje :)

Die compact godverdomme wat mooi !!! Velgen kut, maar een compact met M3 motor is toch het gaafste van het gaafste ? De ultieme balans met de ultieme motor...

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 aug 2008, 02:23

Macboy schreef:Hugo niet te bijdehand aub :evil:

Relax, ouwe. I kid because I love :wink: :lol:

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 12 aug 2008, 12:37

Nandor schreef:je bent me voor.

Ga maar even met een E34 M5 serieus de baan over. Ik zou eerst met Diho overleggen als je denkt dat je met een paar 1000 per jaar wel klaar bent.

M3 ziet er wel ok uit maar ik heb hem nooit op de Ring gezien......

N.

Probleem van de E34 M5 is dat die wagens vaak matig onderhouden zijn. Als je dan een wagen die destijds meer dan 100K guldens kost koopt voor 5K euro's dan kan je natuurlijk wachten tot de tering naar de nering gaat. Feit dat de overhaul bij de dikke dame kostelijk was ligt meer aan het feit dat werkelijk alles nieuw is aan die wagen. Ik ben onlangs samen met Bjorn en Dennis een avondje bij dick langs geweest en we hebben ons echt zo verbaasd over de E34 M5. Werkelijk subliem in elk opzicht.

Waarom een E34 als trackcar en de niet immer geliefde e36? Ik ben niet de juiste persoon om dat uit te leggen, ik heb geen ervaring met de E36. Echter, als ik Elmar al negatief hoor zijn over een standaard 3.2 dan bekruipt mij wel steeds het gevoel eens een keer met een standaard E36 M3 te rijden, kijken of het echt zo matig is.

De E34 is nooit echt een populaire trackcar geweest omdat mensen altijd afgaan op de mening van andere, soms ook de verkeerde. Het begon met de E30 welke echt enorm leuk te rijden is en direct werd de stap gemaakt naar de E36, de e34 werd vergeten. Ook is de E34 op voorhand al te zwaar en te lomp. Een verkeerde gedachte want een goed geprepareerde E34 is echt retestrak en enorm neutraal in wegligging. Let wel, mijn ervaring beperkt zich tot de e34.

Mijn E34 is nu na 3 maanden bricoleren en kleine tegenslagen echt op weg een serieus leuke trackwagen te worden. Standaard is een E34 natuurlijk gewoon een sedan die als designconcept al meer dan 20! jaar oud is. Wat voor investeringen moet je eigenlijk doen om een E34 echt leuk te laten sturen ? Ik heb zo'n beetje alle zooi erop zitten die Aernoudt en Diho mij aanraadden.

1) Zwarte powerflex ( echt de beste upgrade voor zo'n beetje eender welke trackwagen. Het zit nu ook op Coen zijn sierra en wat een verschil dat maakt, ongelofelijk )

2) Verse (meyle ) draagarmen, 2 per kant

3) M5 stabi's om het geheel wat strakker te zetten

4) Bilstein B12, heel goede set voor het geld. Op de CPZ foto's kan je zien hoe vlak de E34 blijft in hugenholz.

5) 17'' met vers/goed 235-45-17 rondom. De e34 is zeer gevoelig voor banden. Ik heb nu op de vooras Dunlop SP SportMaxx liggen. Ben er zeer tevreden over. Nu nog even bekijken hoe de band zich houdt op het circuit en hoeveel km ik er mee rijden kan.

6) Sperdiff. De 3.91 diff's van de e34 m5.

7) Nog andere zaken die leuk zijn maar niet essentieel.

Met bovenstaande aanpassingen heb je echt al een hele leuke en strakke wagen. De E34 M50B25 heb je voor rond de 2-2.5K, bovenstaande upgrades zullen in totaal ook een Euro of 2000 zijn. reken in totaal op een euro of 5K voor alles en dan heb je gewoon een hele leuk totale package.

Ikzelf heb nog andere upgrades in mind zoals camberplates, accu naar achteren brengen, veerpootbrug, en als ik mijn M50B25 gesloopt heb overstappen op een M50B28 met B25 inlet.

De hamvraag is dan, wat kan je voor om en nabij de 5K kopen wat leuker is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 aug 2008, 19:14

hugo schreef: De hamvraag is dan, wat kan je voor om en nabij de 5K kopen wat leuker is.
Niet veel wat een beetje circuit waardig is. Mensen vergissen zich daar aardig in imho. Als die ouwe VR6 klaar is kom ik ook een eind richting de 5K :wink:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 12 aug 2008, 19:36

Niels schreef:
hugo schreef: De hamvraag is dan, wat kan je voor om en nabij de 5K kopen wat leuker is.
Niet veel wat een beetje circuit waardig is. Mensen vergissen zich daar aardig in imho. Als die ouwe VR6 klaar is kom ik ook een eind richting de 5K :wink:
Klopt: 5K is eigenlijk 'the bloody minimum', als je een goed onderstel, sper diff en een rolkooi wilt hebben met nog een paar redelijke stoelen er in ook (en: dat wil je !). (nog los van de tijd die het kost qua opbouw ;) )

e34, hoe goed bedoelt ook, krijg je nooit echt strak ivm de besturing, de rubbers etc. Wat niet wil zeggen dat je er best een leuek auto van kunt maken natuurlijk, maar echt strak wordt ie helaas niet naar mijn smaak :(

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 12 aug 2008, 21:29

hugo schreef: ....ik heb geen ervaring met de E36. Echter, als ik Elmar al negatief hoor zijn over een standaard 3.2 dan bekruipt mij wel steeds het gevoel eens een keer met een standaard E36 M3 te rijden, kijken of het echt zo matig is.

De E34 is nooit echt een populaire trackcar geweest omdat mensen altijd afgaan op de mening van andere, soms ook de verkeerde....
Mijn uitgangspunt over de M3 E36 was gebaseerd op (let wel) meningen van anderen over deze auto op fora dan wel autobladen. Mijn verwachting was dan ook hoog, echter kon ie dat op het circuit niet waarmaken. Hij kon nog niet eens in de schaduw staan van de Viper, een auto waar ook iedereen een mening over heeft en ook hier weer dikwijls de verkeerde. Hoe de M3 nu na aanpassing rijdt vind ik dikke prima. Dacht in eerste instantie dat mijn M3 in standaard uitvoering misschien een wat versleten onderstel had en daardoor niet deed wat ik wilde. Echter toen ik met JanGT3's M3 e46 (met lage KM stand) over CPZ reed, voelde dat net aan als de toen standaard e36.

Dus ga niet teveel uit wat anderen zeggen en doe, nu zo met je E34, lekker je eigen ding.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten