Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Paskal
Contacteer:

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door Paskal » 27 nov 2019, 18:53

Dat wordt steeds lastiger inderdaad, maar terugkijkend naar dit jaar viel het bij mijn bezoeken best wel mee. Ik heb vele rondes gereden waarbij ik het aantal auto's op twee handen kon tellen. Je moet natuurlijk een beetje geluk heb want enkele lange baansluitingen kun je altijd hebben (met bijbehorende drukte daarna), maar in 6 bezoeken 125 rondjes rijden is op zich niet zo heel slecht.
De kunst is natuurlijk ook wel om je dagen goed uit te kiezen. Daarmee maak je de kans op drukte een stuk kleiner. Zonder jaarkaart wordt het echter wel steeds minder prettig gezien de wachtrijen bij start-finsh.

Scifo83
Auto: Golf V

Bericht door Scifo83 » 27 nov 2019, 23:55

Ik ben nieuw op de forum maar ik heb toch eens een vraag over de Nordschleife.

Hoe gevaarlijk is het nu? Kom je vaak in contact met olie op de baan? (mijn grootste vrees). Drukte zal ook vooral in het weekend zijn?

Martijn M
Contacteer:

Bericht door Martijn M » 28 nov 2019, 09:36

Het is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Ga je hard lopen boenderen met weinig baankennis is het zeker gevaarlijk. Doe je rustig aan, let je goed op je spiegels (!!!) en hou je je aan de regels kan er mijn inziens weinig gebeuren. Vooral niet overmoedig worden, en je niet gek laten maken door mensen in 'langzame' auto's die er vol voorbij knallen.

Wat betreft olie, als je de eerste bent die olie tegen komt dan kan het wel eens pijnlijk af lopen. Maar dat risico zal voorlopig niet afnemen. Heb je maar 1 auto en is het je daily, dan zou ik voor een paar centen een Swift oid huren, mocht er dan onverhoopt toch wat mis gaan kun je in ieder geval nog naar huis.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 nov 2019, 09:53

En ga er vanuit dat je geen verzekeringsdekking hebt!

PdN

Bericht door PdN » 28 nov 2019, 11:42

Paskal schreef:
27 nov 2019, 14:47
Afgelopen zondag was het weer heerlijk ouderwets genieten op de Ring op een vrijwel lege baan :df:
Een verslagje met wat foto's kun je zoals gebruikelijk vinden op mijn site

Hi Pascal! Super dat je even een rondje mee hebt gereden en dank voor de tips en je gezelschap. Samen rijden is altijd leuker als alleen en zeker met die tricky omstandigheden was een paar ogen extra handig. Leuk dat ik mezelf ook nog zie terugkomen in je verslag, gaaf dat je dit allemaal bijhoudt op je site :D

Wie weet tot een volgende keer!

SanderZ
Auto: Shitvic
Contacteer:

Bericht door SanderZ » 02 dec 2019, 15:51

Mooi verslag weer, ben wel jaloers dat jij de mogelijkheid hebt voor een ringtool en regelmatig kan afreizen. Ik ben zelf dit jaar maar 1x geweest in augustus, op een zaterdag. Was trouwens ook niet erg druk die dag.

Paskal
Contacteer:

Bericht door Paskal » 02 dec 2019, 19:46

Dank voor de complimenten :thumbup:

Besef me terdege dat deze hobby niet voor iedereen weggelegd is. Heb het nooit exact uitgeteld, maar dat een jaartje Ringen de 5k€ overstijgt is wel zeker. Dit jaar zeker met een jaarkaart, groot onderhoud aan de Clio (met oa distri, wp, controle alle dempers, verversing alle vloeistoffen etc), nieuwe blokken voor & achter en nieuwe semi's. Prijs me daarnaast ook erg gelukkig dat ik alle automobiel spul inclusief de auto-ambulance binnen bij huis kwijt kan :thumbup: . Dat was ook één van de redenen om twee jaar geleden ons huidige huis te kopen overigens.

Maar een hobby mag geld kosten denk ik dan maar :). Komend weekend lijkt hem niet te gaan worden met regen op de voorspelling dus wellicht volgend weekend nog een keertje :df:

Plaats reactie