F80 M3
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Olietemperatuur is idd wel een dingetje bij diesels, merk ik nu ook. Wellicht even navragen bij JD of ze ook oliekoelertje kunnen installeren?
Wel heerlijke waarden uit je A6!
Wel heerlijke waarden uit je A6!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
M550d is top voor hem. Maar Audi ook heel erg fraai. Heb je al wat fotos Erik ?
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Nog even bijbesteld een interface met wifi netwerk, auto extra verlagen dmv app op de smartphone.
En ik kijk nog even naar een andere front grille met de text quattro erin (rs6 grille, niet de complete bumper) en de insert/diffuser in de achterbumper met RS6 style grotere uitlaat stukken die vast in de bumpert zitten.
Tevens contact met audiparts veghel tbv een set fatsoenlijke ho-ijzers van een RS, bij voorkeur ceramics.
Dan ook nog even wat vagcom instellingen doen, zoals bij start stop memory, keyless entry (alhoewel gezien laatste ontwikkelingen laat ik het misschien wel helemaal uitzetten en weer ouderwets sleutel in de deur steken), update navigatie ook nodig.
Dit is gewoon weer leuk beetje personaliseren van de wagen
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
sjezus wat een newtonnetjes komen daaruit zeg....
En ik maar bezig om mijn 1.9jtd naar de 500nm te krijgen (zit nu op ong 450) jij hebt straks het dubbele van wat ik nu heb en vind dit koppel al best behoorlijk e
Hopelijk spot ik je nog in Lochem komende vrijdag. Ben wel benieuwd naar zon diesel nm bom
En ik maar bezig om mijn 1.9jtd naar de 500nm te krijgen (zit nu op ong 450) jij hebt straks het dubbele van wat ik nu heb en vind dit koppel al best behoorlijk e
Hopelijk spot ik je nog in Lochem komende vrijdag. Ben wel benieuwd naar zon diesel nm bom
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
dikke bak zo.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Sieger ik ben vanaf 10u bij JD.
Volgens mij vinden er alleen wat validatie ritten plaats na het afstellen op de bank.
(dus niet zoals vroeger heel de afstelsessie op de weg)
Volgens mij vinden er alleen wat validatie ritten plaats na het afstellen op de bank.
(dus niet zoals vroeger heel de afstelsessie op de weg)
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Klopt. Optimaliseren gebeurt op de rollerbank al. Daarna idd rit in de praktijk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
echt heel gaaf ding! en die update's er bij is helemaal cool
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Net erachter gekomen dat vrouwen als doelgroep voor de A6 rijder behoren.
Dat ding parkeert zelf achteruit in (fileP).
Niet netjes, ongeveer net zoals vrouwen dat doen, met een (voor) wiel op de stoep enzo
Lane assist ook even getest, ding rijdt prima vanzelf maar als ik stuur loslaat moet ik het na 20sec ofzo weer vast pakken
Sjongejonge. Dat had de A8 dus niet
Dat ding parkeert zelf achteruit in (fileP).
Niet netjes, ongeveer net zoals vrouwen dat doen, met een (voor) wiel op de stoep enzo
Lane assist ook even getest, ding rijdt prima vanzelf maar als ik stuur loslaat moet ik het na 20sec ofzo weer vast pakken
Sjongejonge. Dat had de A8 dus niet
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Wat een prachtig ding ! Super kleur met die velgen. Zeker hoe jij hem gebruikt. Sportief wit en knallen ipv 110 op rechter rijstrook.
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Dikke bak zeg
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Stage 0 - 750Nm/343pk
Stage 3 - 914Nm/457pk
Had zelf gerekend op ca 440-450pk dus dik tevreden.
DPF-en zitten er nog onder en blijven eronder.
Dit rijdt nogal overtuigend
Op koppel in manual het gas intrappen, ongekend stappen maken.
Stage 3 - 914Nm/457pk
Had zelf gerekend op ca 440-450pk dus dik tevreden.
DPF-en zitten er nog onder en blijven eronder.
Dit rijdt nogal overtuigend
Op koppel in manual het gas intrappen, ongekend stappen maken.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
De tering, dat zijn echt bizarre cijfers. Nog indrukwekkender dat dat zelfs met de roetfilters erop behaald is. Wel andere downpipes neem ik aan? Auto zal ook wel met de 8HP90-bak uitgerust zijn als die dat koppel aankan.
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Jantje dat zijn waardes!!
Vond de 500 NM uit mijn diesel al niet heel kinderachtig, maar dat verbleekt hier een beetje bij.
Wel benieuwd naar een rijdend filmpje!
Vond de 500 NM uit mijn diesel al niet heel kinderachtig, maar dat verbleekt hier een beetje bij.
Wel benieuwd naar een rijdend filmpje!
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Gave bak met mooie PK en NM waardes
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Holy shit Erik! Dat zijn mooie waarden! Tellerfilmpjes?
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Dat zijn hele serieuze specs. Lijkt me genieten op de Autobahn
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Die arme remmetjes...
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Ja dit is wel genieten hoor.
Maar vooral ook de opbouw.
Met mijn impreza destijds (700Nm) was het BWAM, deze gaat gewoon drukken en drukt door
De A6 automatenbak, er zit de 8bak met koppelomvormer op, zelfde als onder de A8.
Die is lomp sterk is mij verteld.
Ben uiteraard al even de autobahn op geweest, 280kmh stond heel snel en overtuigend op de klok, toen geloofde ik het wel. De A6 is met huidig onderstel niet geschikt voor dat soort snelheden. En dit was nog maar rechtuit. Er is nog een lange weg te gaan (als ik die al ga bewandelen ) voordat hij net als de M5, met 250kmh op de gripgrens door de bocht kan zonder dat er kale plekken op de spiegels komen
Nu eerst even van de week die wifi module voor -20mm eronder knutselen (plug en play)
vanaf 1:30 het systeem in het volle bereik
https://www.youtube.com/watch?v=8rIs5CvG3DY" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna wat optische dingetjes oa de diffuser insert met tweex ovaal ala de Rs6. Niet om op de RS6 te lijken maar omdat ik dat mooie eindstukken vind
Maar vooral ook de opbouw.
Met mijn impreza destijds (700Nm) was het BWAM, deze gaat gewoon drukken en drukt door
De A6 automatenbak, er zit de 8bak met koppelomvormer op, zelfde als onder de A8.
Die is lomp sterk is mij verteld.
Ben uiteraard al even de autobahn op geweest, 280kmh stond heel snel en overtuigend op de klok, toen geloofde ik het wel. De A6 is met huidig onderstel niet geschikt voor dat soort snelheden. En dit was nog maar rechtuit. Er is nog een lange weg te gaan (als ik die al ga bewandelen ) voordat hij net als de M5, met 250kmh op de gripgrens door de bocht kan zonder dat er kale plekken op de spiegels komen
Nu eerst even van de week die wifi module voor -20mm eronder knutselen (plug en play)
vanaf 1:30 het systeem in het volle bereik
https://www.youtube.com/watch?v=8rIs5CvG3DY" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna wat optische dingetjes oa de diffuser insert met tweex ovaal ala de Rs6. Niet om op de RS6 te lijken maar omdat ik dat mooie eindstukken vind
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
En idd de remmen moeten ook aangepakt worden, ik kijk naar AP racing op dit moment, toch wel mijn favoriete merk, 6 potters met schijven/klauwen die netaan in de 20" velg passen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
+veelRiceaux schreef:Holy shit Erik! Dat zijn mooie waarden! Tellerfilmpjes?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Tering dat geloof ik ja dat die stappen neemt! Maar uh, red je het met de standaard remmen wel dan met dit soort vermogens? En de 250km/u begrenzing eraf zeker?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Jezus wat een koppel
Echt heel erg gaaf
Echt heel erg gaaf
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi
Vanmorgen op weg naar de Staples eventjes gas gegeven met de EPS uit, heel die wagen aan de schuif alsof ik in de R4 op het rallycross circuit van Helsinki rijdt maar dan met minder finesse (zal wel door de kgs komen en de indirecte aandrijving via de koppelomvormer)
Dit is het vermogen dat je in je rallywagen wilt hebben, gekoppeld aan een sequentiele bak maar dan wel met wat meer response. En 400kg lichter
Ik zal eens kijken of ik morgen kan filmen, dan rijd ik weer richting Oostende voor een weekje gekkenhuis op het project Dit is geen kattenpis. Dat koppel is echt gigantisch en door de AWD en het sportdiff kwispelt ie best wel bij full power in de bocht, maar dan wel met een acceleratie die grenst aan "dit doet pijn"
Dit is het vermogen dat je in je rallywagen wilt hebben, gekoppeld aan een sequentiele bak maar dan wel met wat meer response. En 400kg lichter
Ik zal eens kijken of ik morgen kan filmen, dan rijd ik weer richting Oostende voor een weekje gekkenhuis op het project Dit is geen kattenpis. Dat koppel is echt gigantisch en door de AWD en het sportdiff kwispelt ie best wel bij full power in de bocht, maar dan wel met een acceleratie die grenst aan "dit doet pijn"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], SlowCo en 229 gasten