330xd --> M140i --> ??
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
330xd --> M140i --> ??
Even een update van de 330xd. Er staat nu 7.500 km op en ik vind het nog steeds een superauto. Het is een heerlijke reiswagen die ook sportief gereden kan worden. Door het hoge koppel (500NM) kan je er ook in lage toeren behoorlijk mee doorrijden.
In de sportstand schakelt de bak uiteraard eerder terug en houdt ie de toeren hoger dan in de normale stand. De motor klinkt dan ook wat rauwer en reageert fel. Veel power, maar niet de snelheidsbeleving als in een Impreza WRX/GTT. Wel echt een klasse wagen...het stuurt fantastisch en geen kraakje te bekennen in de auto. De kwaliteit is echt van een hoog niveau.
Het X-drive werkt ook goed, je kan er echt onbeschoft hard mee door een bocht (voor zover ik dat kan). Bij regen is de tractie perfect. Er zit helaas geen sportonderstel onder (wordt niet af fabriek geleverd bij de xd), maar ik mis het niet echt.
In heb begin startte de auto soms niet en achteraf kwam dat door mijzelf . Als je de rem niet diep genoeg intrapt, dan werkt de startknop niet. Hij geeft dan niks aan en je denkt dat ie het niet doet. Ik kwam er pas achter nadat ik 's-avonds de bmw servicedienst belde omdat ie weer niet startte .
I-drive vind ik echt een fijn systeem, vooral na de 2 seconden tip die ik hier op het forum gelezen had. Als je de knop twee seconden in de richting duwt waar je heen wilt, dan slaat hij het menu over en kom je meteen daar waar je wilt zijn.
De navigatie werkt ook perfect. De I-pod interface heeft nog wel eens kuren als je de auto afsluit zonder de I-pod eruit te halen. Bij terugkomst moet je soms eerst de I-Pod loskoppelen, voordat het systeem de nummers weer kan lezen. Dat is het enige irritante aan deze auto. Overigens vind ik dat er niets mis is met de standaard boxen. Ik moet wel vertellen dat ik niet heel kritisch ben qua geluid....heb thuis ook geen superinstallatie ofzo.
Ik ben gewoon heel blij met deze auto.
Hier nog wat niet al te scherpe foto's die ik vandaag heb geschoten:
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd1.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd2.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd3.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd4.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd5.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd6.jpg[/img]
In de sportstand schakelt de bak uiteraard eerder terug en houdt ie de toeren hoger dan in de normale stand. De motor klinkt dan ook wat rauwer en reageert fel. Veel power, maar niet de snelheidsbeleving als in een Impreza WRX/GTT. Wel echt een klasse wagen...het stuurt fantastisch en geen kraakje te bekennen in de auto. De kwaliteit is echt van een hoog niveau.
Het X-drive werkt ook goed, je kan er echt onbeschoft hard mee door een bocht (voor zover ik dat kan). Bij regen is de tractie perfect. Er zit helaas geen sportonderstel onder (wordt niet af fabriek geleverd bij de xd), maar ik mis het niet echt.
In heb begin startte de auto soms niet en achteraf kwam dat door mijzelf . Als je de rem niet diep genoeg intrapt, dan werkt de startknop niet. Hij geeft dan niks aan en je denkt dat ie het niet doet. Ik kwam er pas achter nadat ik 's-avonds de bmw servicedienst belde omdat ie weer niet startte .
I-drive vind ik echt een fijn systeem, vooral na de 2 seconden tip die ik hier op het forum gelezen had. Als je de knop twee seconden in de richting duwt waar je heen wilt, dan slaat hij het menu over en kom je meteen daar waar je wilt zijn.
De navigatie werkt ook perfect. De I-pod interface heeft nog wel eens kuren als je de auto afsluit zonder de I-pod eruit te halen. Bij terugkomst moet je soms eerst de I-Pod loskoppelen, voordat het systeem de nummers weer kan lezen. Dat is het enige irritante aan deze auto. Overigens vind ik dat er niets mis is met de standaard boxen. Ik moet wel vertellen dat ik niet heel kritisch ben qua geluid....heb thuis ook geen superinstallatie ofzo.
Ik ben gewoon heel blij met deze auto.
Hier nog wat niet al te scherpe foto's die ik vandaag heb geschoten:
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd1.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd2.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd3.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd4.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd5.jpg[/img]
[img:922:691]http://www.xs4all.nl/~armon/330xd6.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rnd op 15 aug 2020, 11:40, 5 keer totaal gewijzigd.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
De voorstoelen staan hier in de achterste stand. De 3 is niet heel ruim achterin, maar wel ruimer dan op de foto's.
De reden dat ik geen flippers heb, is dat ik op korte termijn een nieuwe auto zocht en het dus een voorraadauto (wel nieuw met 0 km) is geworden. Bovendien heb ik ook niets met flippers. Ik reed een Jaguar X-type waar ik heel veel pech mee had. De auto was nog niet naar mijn zin (zat een rare rammel in). Volgens de monteur was het een krom vliegwiel en zou ik er dan weer ca 2.000 tot 2.500 Euro tegenaan moeten gooien (bak eraf, nieuwe koppeling, nieuw vliegwiel en montagekosten). Terwijl ik er al 4.000 in had gestoken in vijf maanden.
Ik was de Jaguar dus helemaal zat en wilde op hele korte termijn een nieuwe auto. Deze 330xd was een voorraadauto waar ik een goede prijs op kon krijgen voor de rammelbak. Alles wat ik zocht zit erop: 4wd, leren bekleding, navigatie, stoelverwarming...plus not wat overbodige zaken zoals onder andere een open dak en spraaknavigatie. Hoewel ik die spraaknavigatie nu toch best regelmatig gebruik.
Geen flippers dus en die had ik ook niet besteld als ik de auto zelf had samengesteld. Ik vind het helemaal niks om bij een automaat zelf te schakelen. Dan zit je een beetje geforceerd met die dingen te klooien, terwijl die bak zelf beter weet wanneer er geschakeld moet worden. In de sportstand kan ik ook schakelen met de pook, maar dat vind ik ook niks.
Groeten,
Arnoud
De reden dat ik geen flippers heb, is dat ik op korte termijn een nieuwe auto zocht en het dus een voorraadauto (wel nieuw met 0 km) is geworden. Bovendien heb ik ook niets met flippers. Ik reed een Jaguar X-type waar ik heel veel pech mee had. De auto was nog niet naar mijn zin (zat een rare rammel in). Volgens de monteur was het een krom vliegwiel en zou ik er dan weer ca 2.000 tot 2.500 Euro tegenaan moeten gooien (bak eraf, nieuwe koppeling, nieuw vliegwiel en montagekosten). Terwijl ik er al 4.000 in had gestoken in vijf maanden.
Ik was de Jaguar dus helemaal zat en wilde op hele korte termijn een nieuwe auto. Deze 330xd was een voorraadauto waar ik een goede prijs op kon krijgen voor de rammelbak. Alles wat ik zocht zit erop: 4wd, leren bekleding, navigatie, stoelverwarming...plus not wat overbodige zaken zoals onder andere een open dak en spraaknavigatie. Hoewel ik die spraaknavigatie nu toch best regelmatig gebruik.
Geen flippers dus en die had ik ook niet besteld als ik de auto zelf had samengesteld. Ik vind het helemaal niks om bij een automaat zelf te schakelen. Dan zit je een beetje geforceerd met die dingen te klooien, terwijl die bak zelf beter weet wanneer er geschakeld moet worden. In de sportstand kan ik ook schakelen met de pook, maar dat vind ik ook niks.
Groeten,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Rnd op 27 jan 2008, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Als je nog een Jaguar Diesel zoekt...hier staat ie:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4775195
Grappig dat ze over 1e eigenaar spreken. De auto is een ex-leaseauto en ik heb hem daarna van een particulier overgenomen.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4775195
Grappig dat ze over 1e eigenaar spreken. De auto is een ex-leaseauto en ik heb hem daarna van een particulier overgenomen.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Ik heb hiervoor ook twee Subaru's gehad en sindsdien ben ik helemaal gek van 4wd. Nooit meer gezeik met kettingen op wintersport (wel winterbanden natuurlijk). Geen last van spinnen bij regen. Ik zweer er gewoon bij. Ik moet wel zeggen dat ik geen topcoureur ben en dan is 4wd ook wel handig.
Ik herinner me nog de 205 Gti van mijn broer vroeger. Als het regende en je gaf gas, had je vrijwel altijd wielspin. Met 4wd heb je dat zo goed als nooit. Tenzij het ijzelt of sneeuwt. Ook de 328i....bij stoplicht redelijk vlot weg en je had gelijk last van knipperend dsc lampje en dat de achterkant een beetje scheeftrekt.
Ik herinner me nog de 205 Gti van mijn broer vroeger. Als het regende en je gaf gas, had je vrijwel altijd wielspin. Met 4wd heb je dat zo goed als nooit. Tenzij het ijzelt of sneeuwt. Ook de 328i....bij stoplicht redelijk vlot weg en je had gelijk last van knipperend dsc lampje en dat de achterkant een beetje scheeftrekt.
Laatst gewijzigd door Rnd op 27 jan 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Super auto Arnoud. Ook de enige juiste (goedkope) velgen. Op HE pakket namelijk niks extra. Zijn mooi, vullen voldoende en bespaart veel tov 18" op calculatie.
Verder heb je een mooie buitenkleur en super interieur kleur.
Paar opmerkingen:
1. Bij dit leer hóórt gewoon alu vind ik en dat heb je ook. Ben bang dat donkere inleg veel minder mooi zal staan.
2. Waarom geen M-stuur erin? Veel dikker en fijner, hoewel het voordeel van het sportstuur (dat al lekker in de hand ligt hoor) is dat de alu lijsten er terug in komen.
3. Bij deze buiten kleur graphite hóren gewoon die donkere achterlichten!
Ben benieuwd wat je van deze 3 punten vindt.
Verder absolute droombak
Verder heb je een mooie buitenkleur en super interieur kleur.
Paar opmerkingen:
1. Bij dit leer hóórt gewoon alu vind ik en dat heb je ook. Ben bang dat donkere inleg veel minder mooi zal staan.
2. Waarom geen M-stuur erin? Veel dikker en fijner, hoewel het voordeel van het sportstuur (dat al lekker in de hand ligt hoor) is dat de alu lijsten er terug in komen.
3. Bij deze buiten kleur graphite hóren gewoon die donkere achterlichten!
Ben benieuwd wat je van deze 3 punten vindt.
Verder absolute droombak
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 330XD
Waar is het eerste deel dan?Arnoud schreef:Even een update van de 330xd.
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW 330XD
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=180212Macboy schreef:Waar is het eerste deel dan?Arnoud schreef:Even een update van de 330xd.
Mooie auto trouwens, heb nog nooit 4x4 BMW gereden op de X5en na, maar heeft men ongetwijfeld prima voor elkaar bij BMW.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
@ Macboy:
1) Ik heb thuis nog een plaatje met donkere inleg en deze bekleding, zal ik vanavond ff posten als ik thuis ben. Dan kan je je oordeel geven.
2) M-stuur had ik wel gewild, maar was geen must. Zoals gezegd was het een voorraadauto en M-stuur zat er niet op. Had ik eventueel wel over kunnen laten zetten, maar vond ik niet nodig. Dit stuur is trouwens ook perfect en staat achteraf gezien ook mooier bij deze uitrusting (met alu).
3) Donkere achterlichten vind ik een beetje 'pimp my ride'. Ik vind een low profile 'standaard look' het mooiste (wel dikke uitvoering het liefst..). Daarom heb ik ook een sedan en geen coupe.
@Mike: proefrit maken kan altijd. Voor een echte funcar heb ik nu geen geld meer. Ik ben wel aan het sparen voor een tweedehands GTT om mee op de ring te rijden. Ik ben nooit op de ring geweest en het moet er nu maar eens van komen. Is een van de goede voornemens voor dit jaar.
1) Ik heb thuis nog een plaatje met donkere inleg en deze bekleding, zal ik vanavond ff posten als ik thuis ben. Dan kan je je oordeel geven.
2) M-stuur had ik wel gewild, maar was geen must. Zoals gezegd was het een voorraadauto en M-stuur zat er niet op. Had ik eventueel wel over kunnen laten zetten, maar vond ik niet nodig. Dit stuur is trouwens ook perfect en staat achteraf gezien ook mooier bij deze uitrusting (met alu).
3) Donkere achterlichten vind ik een beetje 'pimp my ride'. Ik vind een low profile 'standaard look' het mooiste (wel dikke uitvoering het liefst..). Daarom heb ik ook een sedan en geen coupe.
@Mike: proefrit maken kan altijd. Voor een echte funcar heb ik nu geen geld meer. Ik ben wel aan het sparen voor een tweedehands GTT om mee op de ring te rijden. Ik ben nooit op de ring geweest en het moet er nu maar eens van komen. Is een van de goede voornemens voor dit jaar.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Volgende wordt waarschijnlijk een ST Heb ook een mooie Z4 gezien maar dat is een 2.2.............Arnoud schreef:Klopt Luca, Evo is iets teveel hardcore om veel kilometers mee te maken. Wel geweldige machine.
Jij bent ook alweer twee auto's verder zag ik. Volgende moet maar weer een BMW zijn, misschien dat je er dan wat langer tevreden mee bent (hoewel, je hebt natuurlijk al 330 gereden).
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Oke, voornemen is goedgekeurdArnoud schreef:@ Macboy:
"gelul over kraaltjes en spiegeltjes"
@Mike: proefrit maken kan altijd. Voor een echte funcar heb ik nu geen geld meer. Ik ben wel aan het sparen voor een tweedehands GTT om mee op de ring te rijden. Ik ben nooit op de ring geweest en het moet er nu maar eens van komen. Is een van de goede voornemens voor dit jaar.
Als ik eens in de buurt ben dan bel ik je wel even voor die proefrit! (Dat wordt niets zo ben ik bang... ).
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Ikke jou niet begrijpen. VW GTI, Cupra, ST....is toch allemaal meer van hetzelfde :Luca schreef: Volgende wordt waarschijnlijk een ST Heb ook een mooie Z4 gezien maar dat is een 2.2.............
Macboy: Hier nog de beloofde interieurs..
1) e92 met zwarte lijsten en het lichtere sattelbraun (e92 heeft niet de leerkleur van de e90, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet te vertellen..)
[img:808:550]http://www.xs4all.nl/~armon/e92a.jpg[/img]
2) e90 met houtmotiefje (weet even niet hoe het heet):
[img:808:550]http://www.xs4all.nl/~armon/e90a.jpg[/img]
Zijn toch best mooie combinaties?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, Bing [Bot], daNpy, ED35, Eric Z, Gijzert, Jeroen, Marc Sierra, Mark 320iS, neklov, Philipoo en 83 gasten