Project Seat Leon Cupra...
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Project Seat Leon Cupra...
Super gaaf! Snelle auto ook, ruim onder de 2 minuten vind ik wel een aardige prestatie voor een trackday auto.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Grote update van de laatste weken...
Voor het eerst gereden op Spa
Wat een circuit...., gaat allemaal wel erg hard zeg en dan die laaghangde zon
Erg druk, maar de auto deed het goed. Had een droplink linksvoor die aanliep tegen het binnespartbord als ik maximaal instuurde voor La source door het inveren tijdens het remmen/insturen. Wat klappen met de "Correctie hamer" in het binnenspartbord en opgelost
Zlatko had zijn nieuwe Iphone meegenomen die mooie fotos maakt
Aan het werk aan de auto;
Ready to go;
On the track;
Een (gevaarlijk door de laaghangende zon) rondje op Spa;
Ondertussen ook naar Zolder geweest, maar ben 2x van de baan gehaald, omdat ik teveel geluid maakte
We hebben het nog geprbeert
Ondertussen ook besloten om volgend jaar wedstrijden te gaan rijden , verschil op een trackdays is gewoon te groot, want voor iedereen gevaarlijk is
In mijn koelingdown ronde op Spa kwam ik dit tegen
De auto word deze winter zogenaamd "Wedstrijdklaar" gemaakt
De polyester deuren worden geschrapt, waarbij we wel de ramen gaan vervangen door lexaan en de deuren wel lichter gaan maken (verwijderen electrische raam motor, steunen, kunstof binnenkant, etc.). Verder wil ik de koelventilatoren handmatig kunnen bedienen met een schakelaar op het middenconsole.
Aan de auto moet het volgende gebeuren;
- FIA brandblusser
- FIA hittebestendige rolkooibeveiliging
- LED verlichting met schakelaar in middenconsole
- Voorruit met draadverwarming met schakelaar in de middenconsole
- Regenlicht achterop met schakelaar in de middenconsole
- Killswitch aan de buitenkant vd auto
ps wat ik nog niet weet
Voor het eerst gereden op Spa
Wat een circuit...., gaat allemaal wel erg hard zeg en dan die laaghangde zon
Erg druk, maar de auto deed het goed. Had een droplink linksvoor die aanliep tegen het binnespartbord als ik maximaal instuurde voor La source door het inveren tijdens het remmen/insturen. Wat klappen met de "Correctie hamer" in het binnenspartbord en opgelost
Zlatko had zijn nieuwe Iphone meegenomen die mooie fotos maakt
Aan het werk aan de auto;
Ready to go;
On the track;
Een (gevaarlijk door de laaghangende zon) rondje op Spa;
Ondertussen ook naar Zolder geweest, maar ben 2x van de baan gehaald, omdat ik teveel geluid maakte
We hebben het nog geprbeert
Ondertussen ook besloten om volgend jaar wedstrijden te gaan rijden , verschil op een trackdays is gewoon te groot, want voor iedereen gevaarlijk is
In mijn koelingdown ronde op Spa kwam ik dit tegen
De auto word deze winter zogenaamd "Wedstrijdklaar" gemaakt
De polyester deuren worden geschrapt, waarbij we wel de ramen gaan vervangen door lexaan en de deuren wel lichter gaan maken (verwijderen electrische raam motor, steunen, kunstof binnenkant, etc.). Verder wil ik de koelventilatoren handmatig kunnen bedienen met een schakelaar op het middenconsole.
Aan de auto moet het volgende gebeuren;
- FIA brandblusser
- FIA hittebestendige rolkooibeveiliging
- LED verlichting met schakelaar in middenconsole
- Voorruit met draadverwarming met schakelaar in de middenconsole
- Regenlicht achterop met schakelaar in de middenconsole
- Killswitch aan de buitenkant vd auto
ps wat ik nog niet weet
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Project Seat Leon Cupra...
Mooi man! Heerlijk stuk speelgoed.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Project Seat Leon Cupra...
Ja, mooi man!
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Project Seat Leon Cupra...
Heel gaaf! Vanwaar de polyester deuren eruit? Lijkt me toch geen probleem als er een goede kooi in zit met een kruis in de deur
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Project Seat Leon Cupra...
Oh ik lees nu geschrapt! Ik dacht dat je al poly deuren had en deze weer ging vervangen voor de stalen variant.!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Project Seat Leon Cupra...
mooi project. moeten die deuren op maat worden gemaakt of zijn ze voor vele auto's zo te bestellen?
die db killer is ook mooi! haha stukje engineering
die db killer is ook mooi! haha stukje engineering
-
OnlineLuco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Project Seat Leon Cupra...
Voor de Leon zijn ze te bestellen, maar de passing is waardeloos, tenminste destijds bij de deuren die ik had en die waren echt niet goedkoop.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Als je ze in Belgie laat maken zijn ze wel goed, want die gebruiken de orginele deuren als mal, maar is ook duurder.
In Italie kan je ze zo bestellen voor minder, maar ik vermoed (wat Luco al zegt) dat die niet zomaar passen
In Italie kan je ze zo bestellen voor minder, maar ik vermoed (wat Luco al zegt) dat die niet zomaar passen
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Project Seat Leon Cupra...
Wat een gaaf project zeg, je eigen cup car in elkaar hobbyen. Echt tof.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Soms denk je wel eens, had ik maar in 1x keer een Cup auto gekocht, maar dit heeft ook wel wat
Je voelt elke wijziging die je doorvoert en je kan je eigen tempo (financieel vooral) bepalen van de updates
Laatst gewijzigd door Erminio op 27 nov 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Kwam nog een mooie foto van de dag op Zolder tegen
Laatst gewijzigd door Erminio op 29 nov 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Gisteren zijn we begonnen met de "voordeuren en ramen" correctie om gewicht te verliezen
Foto's zeggen meer als duizend woorden
An den arbeit;
Ziet er strak uit al zeg ik het zelf;
Alles op de schaal;
Het resultaat;
Volgende week aan de achterdeuren beginnen
Foto's zeggen meer als duizend woorden
An den arbeit;
Ziet er strak uit al zeg ik het zelf;
Alles op de schaal;
Het resultaat;
Volgende week aan de achterdeuren beginnen
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Project Seat Leon Cupra...
Haha lekker aan het dieet!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
En we zijn weer een stap verder, achterdeuren zijn ook gestript;
Toch weer een mooie 30kg eraf.
Auto weegt nu 1156kg met alle vloeistoffen erin en een kwart tank benzine
Toch weer een mooie 30kg eraf.
Auto weegt nu 1156kg met alle vloeistoffen erin en een kwart tank benzine
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Project Seat Leon Cupra...
Mooi man, 1156kg is erg netjes! Dat is min 250kg in totaal? Die dingen wegen 1350 leeg op kenteken toch?
Wat weegt een Fabrieks Supercopa?
Edit;
Ik vond deze specs, van Luco z'n Supercopa op een Engels forum
This is my supercopa racecar.
specs:
Chassis type :
steel monocoque, welded roll-cage
Aerodynamics:
full aerodynamic package including front splitter,
flat bottem rear diffuser and adjustable rear wing
Engine :
- layout : front transversally mounted - type : 4 cylinder – 16 Valve – 1984 cc turbo engine
- bore x stroke : 82.5 x 92.8 mm
- power supply : Seat Sport management system
- max. power : 301 HP
- max. torque : 340 Nm at 2100 rpm
Transmission :
- type ; front wheel drive
- gearbox : 6 speed DSG gearbox
- gearshift : steering wheel with paddle shifts
- differential : limited slip differential
- launchcontrol
Suspension :
- shocks : Koni 2 way adjustable racing shocks
- springs : Eibach racing front springs
- stabilizer : front and rear stiffened adjustable anti roll-bars
- rear : Bilstein upside down coil-over racing shocks
Brakes :
- Front, ventilated discs 362/30 mm with AP Racing 6 piston calipers,
- racing pads
- Rear, 255/10mm with Seat callipers, racing pads
Wheels & tyres :
- 9.0 x 18 Braid racing wheels
- 250/640-18 Dunlop tyres
Dimensions :
- length 4475 mm
- width 1987mm
- height 1384mm
- wheelbase 2594mm
- front track 1662mm
- rear track 1591mm
- kerb weight 1130 kg
- fuel tank size 63 litre
We are busy to get the engine better:happy:
Now i have
- max. power : 330 HP
- max. torque : 410 Nm at 3100 rpm
We want to go to
- max. power : 360 HP
- max. torque : 480 Nm at 3100 rpm
Wat weegt een Fabrieks Supercopa?
Edit;
Ik vond deze specs, van Luco z'n Supercopa op een Engels forum
This is my supercopa racecar.
specs:
Chassis type :
steel monocoque, welded roll-cage
Aerodynamics:
full aerodynamic package including front splitter,
flat bottem rear diffuser and adjustable rear wing
Engine :
- layout : front transversally mounted - type : 4 cylinder – 16 Valve – 1984 cc turbo engine
- bore x stroke : 82.5 x 92.8 mm
- power supply : Seat Sport management system
- max. power : 301 HP
- max. torque : 340 Nm at 2100 rpm
Transmission :
- type ; front wheel drive
- gearbox : 6 speed DSG gearbox
- gearshift : steering wheel with paddle shifts
- differential : limited slip differential
- launchcontrol
Suspension :
- shocks : Koni 2 way adjustable racing shocks
- springs : Eibach racing front springs
- stabilizer : front and rear stiffened adjustable anti roll-bars
- rear : Bilstein upside down coil-over racing shocks
Brakes :
- Front, ventilated discs 362/30 mm with AP Racing 6 piston calipers,
- racing pads
- Rear, 255/10mm with Seat callipers, racing pads
Wheels & tyres :
- 9.0 x 18 Braid racing wheels
- 250/640-18 Dunlop tyres
Dimensions :
- length 4475 mm
- width 1987mm
- height 1384mm
- wheelbase 2594mm
- front track 1662mm
- rear track 1591mm
- kerb weight 1130 kg
- fuel tank size 63 litre
We are busy to get the engine better:happy:
Now i have
- max. power : 330 HP
- max. torque : 410 Nm at 3100 rpm
We want to go to
- max. power : 360 HP
- max. torque : 480 Nm at 3100 rpm
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Standaard wegen ze 1340kg helemaal leeg.
Gooi je alle vloeistoffen erin kan je er 100kg bij tellen, 1440kg.
Verschil zal rond de 300kg zijn schat ik
Gooi je alle vloeistoffen erin kan je er 100kg bij tellen, 1440kg.
Verschil zal rond de 300kg zijn schat ik
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Vandaag weer wat gesleuteld aan de banaan
Bitumen in de deuren verwijdert, 2,1kg aan gewicht;
De Naca-duct geinstalleerd en het lexaan raam vastgezet;
De orginele spiegels worden binnenkort vervangen door lifeline GT car spiegels.
Gewicht orginele spiegel;
Gewicht lifeline GT car spiegels, 139 gram.
Verder ga ik zondag de ATS GT Racing velgen ophalen in de maat 9x18 ET25 (vanaf 8,2kg tegen de ATS velgen die ik nu gebruikt 10,5kg 8));
Weer 2,1kg (bitumen) + 1,6kg (spiegels) + ca. 9kg (velgen) = ca. 12,5kg eraf
Bitumen in de deuren verwijdert, 2,1kg aan gewicht;
De Naca-duct geinstalleerd en het lexaan raam vastgezet;
De orginele spiegels worden binnenkort vervangen door lifeline GT car spiegels.
Gewicht orginele spiegel;
Gewicht lifeline GT car spiegels, 139 gram.
Verder ga ik zondag de ATS GT Racing velgen ophalen in de maat 9x18 ET25 (vanaf 8,2kg tegen de ATS velgen die ik nu gebruikt 10,5kg 8));
Weer 2,1kg (bitumen) + 1,6kg (spiegels) + ca. 9kg (velgen) = ca. 12,5kg eraf
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Project Seat Leon Cupra...
Goed bezig!! Mooi dieet zo!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Project Seat Leon Cupra...
Lekker aan het diëten! Wielen zijn echt dik!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Volgens mij moet je ca. 43 kg minder gewicht wat tussen de wielen zat en relatief hoog, toch wel merken op circuit
Plus minder gewicht op de roterende delen (wielen en banden), zou moeten resulteren in meer vermogen (minder verlies)
Plus minder gewicht op de roterende delen (wielen en banden), zou moeten resulteren in meer vermogen (minder verlies)
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Velgen vanochtend opgehaald in die Heimat
Me happy
Me happy
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: e30touring1990, EricYellow, ErikS, jvb, Kocheler, maurizio, Sabberjoch en 112 gasten