Project Seat Leon Cupra...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- MSGHibiza
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 16:59
- Locatie: 010
Re: Project Seat Leon Cupra...
Gast, kappen nou!!!
Wat een dik spul!! En dan ook nog intrax.. man man man wat een dikke Leon.
Je hebt lekker de vaart erin (met de auto en op de baan)
Wat een dik spul!! En dan ook nog intrax.. man man man wat een dikke Leon.
Je hebt lekker de vaart erin (met de auto en op de baan)
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Heb ook maar ff nieuwe achterschijven (StopTech) met blokken besteld (Hawk Street Race)
Kunnen die er ook weer even tegenaan
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Project Seat Leon Cupra...
Word een dikke setup zo
Tip mbt de remmen, jij gebruikt Pagid geel zo te zien? Zorg dat je die echt goed inremt anders krijg je trillingen. Die blokken zijn namelijk niet voorbewerkt, als je er ineens volle polle mee gaat dan loopt het bindmiddel er uit en dat gaat op je schijven smeren. Bij blokken zoals die van PFC, Hawk en CL is dit in de fabriek al gedaan (ze worden gewoon nog een keer extra gebakken als het ware)
En het beste met die AP setup is ook active koelslangen gebruiken. Het probleem is namelijk dat gewone geventileerde schijven hun inlaten vaak aan de buitenkant hebben zitten en daar lucht aanzuigen. Bij die spullen van AP zitten ze aan de binnenkant door de montage op de bellhousing. Dus kan zijn dat je koeling minder is. Maar het geeft wel weer het voordeel dat als je een koelslang gebruikt, je lucht door de schijf heen blazen kan ipv gewoon er tegenaan zoals vaak het geval is met standaard schijven.
Ik had AP 330mm schijven met PFC01 blokken en zonder koeling had ik geen fading, maar de blokken waren wel in 2-3 uur totaal weg. Zet er een koelslang op en de blokken gingen dagen lang mee. Die sintermetaal blokken worden zachter naarmate de temperatuur oploopt. Je wilt ze niet koud hebben want dan zijn ze te hard en vreten ze je schijven op, maar je wil ze ook niet te zacht hebben want dan zijn ze zo weg.
En nog een gratis tip. De volgende keer als je schijven af zijn, vervang ze met exemplaren van PFC. Die leveren schijven voor dezelfde prijs, met hetzelfde bolt pattern als die van AP, maar hebben een levensduur die 3-4 keer zo hoog is.
Tip mbt de remmen, jij gebruikt Pagid geel zo te zien? Zorg dat je die echt goed inremt anders krijg je trillingen. Die blokken zijn namelijk niet voorbewerkt, als je er ineens volle polle mee gaat dan loopt het bindmiddel er uit en dat gaat op je schijven smeren. Bij blokken zoals die van PFC, Hawk en CL is dit in de fabriek al gedaan (ze worden gewoon nog een keer extra gebakken als het ware)
En het beste met die AP setup is ook active koelslangen gebruiken. Het probleem is namelijk dat gewone geventileerde schijven hun inlaten vaak aan de buitenkant hebben zitten en daar lucht aanzuigen. Bij die spullen van AP zitten ze aan de binnenkant door de montage op de bellhousing. Dus kan zijn dat je koeling minder is. Maar het geeft wel weer het voordeel dat als je een koelslang gebruikt, je lucht door de schijf heen blazen kan ipv gewoon er tegenaan zoals vaak het geval is met standaard schijven.
Ik had AP 330mm schijven met PFC01 blokken en zonder koeling had ik geen fading, maar de blokken waren wel in 2-3 uur totaal weg. Zet er een koelslang op en de blokken gingen dagen lang mee. Die sintermetaal blokken worden zachter naarmate de temperatuur oploopt. Je wilt ze niet koud hebben want dan zijn ze te hard en vreten ze je schijven op, maar je wil ze ook niet te zacht hebben want dan zijn ze zo weg.
En nog een gratis tip. De volgende keer als je schijven af zijn, vervang ze met exemplaren van PFC. Die leveren schijven voor dezelfde prijs, met hetzelfde bolt pattern als die van AP, maar hebben een levensduur die 3-4 keer zo hoog is.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Kijk dat zijn goede tips
Dat van het inremmen met remblokken doe ik altijd al, maar nu weet ik waarom het bij sommige moet gebeuren
De koelslangen heb ik al, maar bij een voorwiel aandrijver is er niet zoveel ruimte om de slang tot de schijf te laten lopen.
Je ziet trouwens bij fabrieks supercopa's ook dat de koelslang niet tot de schijf loopt
Moeten we nog maar ff goed naar kijken
Dat van het inremmen met remblokken doe ik altijd al, maar nu weet ik waarom het bij sommige moet gebeuren
De koelslangen heb ik al, maar bij een voorwiel aandrijver is er niet zoveel ruimte om de slang tot de schijf te laten lopen.
Je ziet trouwens bij fabrieks supercopa's ook dat de koelslang niet tot de schijf loopt
Moeten we nog maar ff goed naar kijken
- MSGHibiza
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 24 nov 2015, 16:59
- Locatie: 010
Re: Project Seat Leon Cupra...
Remkoeling moet ik eigenlijk ook nog fixen..
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Heb net bericht gekregen dat de dempers en veren klaar zijn
De voorkant;
De achterkant;
De voorkant;
De achterkant;
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Auto is eindelijk klaar, nu het weer afwachten op de 14e CPZ en/of de 10e Assen
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Project Seat Leon Cupra...
Echt een heel gaaf trackday kanon geworden!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Project Seat Leon Cupra...
Super gaaf!
-
OnlineLuco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Project Seat Leon Cupra...
Koeling tot bijna tegen de remklauw werkt het beste, aan de zijkant op de schijf heeft veel minder nut, de supercopa had het op zolder ook altijd zwaar met de remmen, tot in de brand toe.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Das idd een probleem met de ruimte voor de slangen die er is aan de voorkant
We rijden ditg jaar niet op Zolder, dus van de winter maar eens een keer goed naar kijken
-
OnlineLuco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Project Seat Leon Cupra...
Ik heb toen speciale mondjes besteld waar de slang opging en die je aan de wielophanging monteerde zodat die aan de binnenkant van de schijf blies, dat scheelde een stuk.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Ziet er goed uit zo, thanx
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Project Seat Leon Cupra...
Wat een super gave track tool geworden zeg!!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
We zijn weer wat verder met de Cupra
Wat luistert dat nauw zeg met die remmen/adapter plates
In de bocht bleken de remschijven aan te lopen tegen de remklauwen, waardoor de rest traction control (die stond namelijk uit) toch ingreep.
We hebben nu de adapter plate zo aangepast dat de schijf onder en boven precies in het midden loopt (1,25mm aan beide kanten vrij)
We hebben gisteren op een industrie terrein en de aansluitende b-weg even getest
Grappig hoeveel mensen toch ff komen kijken als je met zo'n trackauto op de openbare straat rijd
Schijven lopen niet meer tegen de klauwen aan, dus we kunnen weer het circuit op
Wat luistert dat nauw zeg met die remmen/adapter plates
In de bocht bleken de remschijven aan te lopen tegen de remklauwen, waardoor de rest traction control (die stond namelijk uit) toch ingreep.
We hebben nu de adapter plate zo aangepast dat de schijf onder en boven precies in het midden loopt (1,25mm aan beide kanten vrij)
We hebben gisteren op een industrie terrein en de aansluitende b-weg even getest
Grappig hoeveel mensen toch ff komen kijken als je met zo'n trackauto op de openbare straat rijd
Schijven lopen niet meer tegen de klauwen aan, dus we kunnen weer het circuit op
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Project Seat Leon Cupra...
Nou, hup op naar de sub 2:00!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Wachtend op beter weer om te kunnen rijden , toch maar wat kleine dingen gedaan aan de Cupra
Rolkooi bescherming aan de bestuurders kant;
De zwarte stukken aan de voorkant bijgespoten;
Sleepstickers geplakt (voor en achter) en de auto schoongemaakt;
Je moet toch wat
Rolkooi bescherming aan de bestuurders kant;
De zwarte stukken aan de voorkant bijgespoten;
Sleepstickers geplakt (voor en achter) en de auto schoongemaakt;
Je moet toch wat
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Afgelopen Vrijdag weer eens een trackday gehad op Assen
De remmen deden het "te goed"
Merkte dat de semies de remkracht niet meer bij kunnen houden, zeker nu de ABS eraf is
Verremde me een keer met veel blauwe rook achter me 8)
Wegligging tijdens het remmen is super, auto blijft mooi in balans, vond alleen de vering te soft staan in de bochten
Hier moeten eens mee spelen en misschien een setje stijvere veren erbij nemen.
Verder wees de data uit (vergeleken met de vorige keer, waarin we onze snelste tijd reden, 10052017) dat het niet eens zo slecht ging (weinig gereden door regen, baanafsluiting, flat spot op een band en mijn bezoekje aan de grindbak.
In de langzamere bochten was de auto config sneller als gisteren.
Of dit de grip van de baan is weten we als we wat meer geweest zijn
De remmen deden het "te goed"
Merkte dat de semies de remkracht niet meer bij kunnen houden, zeker nu de ABS eraf is
Verremde me een keer met veel blauwe rook achter me 8)
Wegligging tijdens het remmen is super, auto blijft mooi in balans, vond alleen de vering te soft staan in de bochten
Hier moeten eens mee spelen en misschien een setje stijvere veren erbij nemen.
Verder wees de data uit (vergeleken met de vorige keer, waarin we onze snelste tijd reden, 10052017) dat het niet eens zo slecht ging (weinig gereden door regen, baanafsluiting, flat spot op een band en mijn bezoekje aan de grindbak.
In de langzamere bochten was de auto config sneller als gisteren.
Of dit de grip van de baan is weten we als we wat meer geweest zijn
-
OnlineLuco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Project Seat Leon Cupra...
Rem nog gelost na het blokkeren?
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Project Seat Leon Cupra...
Heel even, maar toen maar weer ingetrapt voor de hoge curb waar ik overheen moest
Zondag maar weer eens proberen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, beske, Bokkepoot, Dimitri, Estoque, Google [Bot], Marc Sierra, mark1974 en 214 gasten