Nadeel is dat het geld kost. Altijd. Hoe goed je deal ook isBamiesGTA schreef: ↑17 okt 2021, 10:13Aha oke nooit geweten! Is het dan een gevalletje overal een slaatje uit willen slaan of zitten er ook nadelen aan?sitechris schreef: ↑17 okt 2021, 07:25Heb auto al eerder besteld. Midden aug al. Maar had nog niet topic geopend. Vandaar levering januari. Wat wellicht ambitieus is. Ook mogelijk dat er nog gezeik met opties komt.Thomasss schreef: ↑17 okt 2021, 06:33 Opvallend dat een BMW-dealer denkt te kunnen leveren binnen 3 maanden in deze tijd. Ach, jouw inruilprijs staat vast neem ik aan dus elke maand langer is zonder afschrijving rijden.
Mercedes-Benz biedt dit ook al jaren aan op o.a. C en GLC. Scheelt iets van 4 dB!
Wat betreft geluidsisolerende zijruiten. De isolatie van een standaard Dreier is al goed, maar dit maakt het nog net even beter.
sitechris: SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
-
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Wel mooi dat je de echte m stoelen ook kunt kiezen. Jammer dat het maar in twee kleuren kan ..
- veejay
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Ik zag gisteren een filmpje van een armoured s680 Mercedes. Die is zo goed geïsoleerd dat je een knopje hebt om over de speakers te horen wat er buiten gebeurd
- JP
- Berichten: 31231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Na leuke hothatches had ik niet zo snel zo'n 330i verwacht. Heb je niet de i30N (eventueel als fastback) overwogen ?sitechris schreef: ↑16 okt 2021, 20:50 (...)
Aan welke eisen moest de nieuwe auto voldoen?
Ik som ze kort voor je op. De auto moet sportief zijn, tegelijk comfortabel, enigszins zuinig, luxe, vlot (minimaal 250 pk) en praktisch. Dus een Alpine A110 (hoe gaaf ook!) valt af. Te weinig bagageruimte. Ook wil ik niet meer dan 10k bpm afstaan (ook bij een gebruikte). Ik weiger om overdreven veel geld naar Den Haag te brengen. Dat betekent dat er veel auto’s afvallen. Modellen als de Renault Megane RS, Hyundai i30N, Ford Focus ST, Honda Civic TypeR, VW Golf R en het snelle Audi/BMW-werk (TT RS, M4 etc) vallen af. Die laatste categorie valt sowieso af omdat ik geen zuipschuit wil. Ik verwacht dat ik 30 a 35k met de auto ga rijden en dan wil ik niet 1 op 8 rijden met een schreeuwuitlaat. Want o ja, inmiddels ben ik ook wel toe aan iets meer rust. Hoe vermakelijk de Fiesta ST ook kan gillen, het is wel een tikje puberaal. Meer vermogen was ook niet nodig. Ik heb in de Fiesta nooit behoefte gehad aan meer. De tijd van 300 pk en meer heb ik inmiddels wel een klein beetje geweest. Leuk voor een keertje, dat absoluut, maar niet zaligmakend. Met 260 pk tik je de 250 ook wel aan. Zij het met iets meer moeite.
(...)
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
i30N is een behoorlijke stuiterbak als je de reviews erop na leest.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Gefeliciteerd! Mooie configuratie. Tartufo leder ziet er echt mooi uit. Hifi vind ik op een 3-serie prima, maar ik heb niet zulke hoge eisen aan een audiosysteem. Op de 1-serie vond ik wel dat HK een must was.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Lijkt me niet…JP schreef: ↑17 okt 2021, 15:28Na leuke hothatches had ik niet zo snel zo'n 330i verwacht. Heb je niet de i30N (eventueel als fastback) overwogen ?sitechris schreef: ↑16 okt 2021, 20:50 (...)
Aan welke eisen moest de nieuwe auto voldoen?
Ik som ze kort voor je op. De auto moet sportief zijn, tegelijk comfortabel, enigszins zuinig, luxe, vlot (minimaal 250 pk) en praktisch. Dus een Alpine A110 (hoe gaaf ook!) valt af. Te weinig bagageruimte. Ook wil ik niet meer dan 10k bpm afstaan (ook bij een gebruikte). Ik weiger om overdreven veel geld naar Den Haag te brengen. Dat betekent dat er veel auto’s afvallen. Modellen als de Renault Megane RS, Hyundai i30N, Ford Focus ST, Honda Civic TypeR, VW Golf R en het snelle Audi/BMW-werk (TT RS, M4 etc) vallen af. Die laatste categorie valt sowieso af omdat ik geen zuipschuit wil. Ik verwacht dat ik 30 a 35k met de auto ga rijden en dan wil ik niet 1 op 8 rijden met een schreeuwuitlaat. Want o ja, inmiddels ben ik ook wel toe aan iets meer rust. Hoe vermakelijk de Fiesta ST ook kan gillen, het is wel een tikje puberaal. Meer vermogen was ook niet nodig. Ik heb in de Fiesta nooit behoefte gehad aan meer. De tijd van 300 pk en meer heb ik inmiddels wel een klein beetje geweest. Leuk voor een keertje, dat absoluut, maar niet zaligmakend. Met 260 pk tik je de 250 ook wel aan. Zij het met iets meer moeite.
(...)
Qte
Daarnaast is een hypersportief autootje leuk voor even, maar verlang ik na verloop van tijd weer naar iets meer rust, een wat mooier afgewerkt interieur, een beter audiosysteem en noem maar op. Als ik naar mijn autohistorie kijk is het eigenlijk altijd zo gegaan. Na een hardcore sportieveling kwam er daarna eigenlijk altijd een auto met wat meer allroundkwaliteiten op de oprit en vice versa.
Unqte
- veejay
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Na de 330i komt dus de Yaris GR.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Haha wie weet. De i30N valt niet alleen af vanwege comfort maar ook vanwege veel te hoge bpm.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Gefeliciteerd hoor!
De nieuwe 3 is voor mijn gevoel een beetje een laatbloeier die nu ineens iedereen lijkt te gaan waarderen. Plus dat iedereen die ik ken die er een rijdt gewoon super enthousiast is.
Gaaf dat je lekker zelf samen hebt zitten stellen. Blauw waanzinnig, interieur kleur waanzinnig... Maar in combinatie had ik wat anders gekozen. Geniet er van!
De nieuwe 3 is voor mijn gevoel een beetje een laatbloeier die nu ineens iedereen lijkt te gaan waarderen. Plus dat iedereen die ik ken die er een rijdt gewoon super enthousiast is.
Gaaf dat je lekker zelf samen hebt zitten stellen. Blauw waanzinnig, interieur kleur waanzinnig... Maar in combinatie had ik wat anders gekozen. Geniet er van!
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Waarom vind je de BPM zo belangrijk? Dat is nu eenmaal zo en je kijkt toch onder de streep wat de kosten zijn? Hoe het dan verdeeld is… het zij zo. Aan de belastingafdracht liet ik m’n keuze niet afhangen, als de auto’s maar in hetzelfde segment zitten.
- JP
- Berichten: 31231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Dat is wel herkenbaar Na een GTi valmik altijd terug in een midi-suv of truttenschudder om daarna weer terug te verlangen naar meer pk. Na een paar maanden ben ik daar dan wel weer klaar mee. Zo gaat het dan verder elke keer
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Haha die stap heb ik idd ook een paar keer gemaakt wel binnen bmw maar dan van dikke 6 pitter weer terug naar x20i want dat is ook prima tot je hem een paar maanden hebt en dan de 6 pitter weer mist
- veejay
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Ja ik vind het fijn om vaak te wisselen tussen de 440i en de Peugeot 208, dan blijf je de sterke punten van beide auto's weer herkennen en waarderen. Continu in dezelfde auto gaat wennen en 'vervelen'.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Precies, daarom rijd ik zo nu en dan in de Up
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Heel simpel. Als een auto in duitsland 35 kost en in nederland 55, dan weet ik dat ik 20k teveel betaal voor een product. Dan stel ik mezelf de vraag of dit het nog waard is. Met als antwoord in dit geval een duidelijk nee.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
En daarom hebben we nu de polo van mijn vriendin mee op vakantie. Gewoon even 'bonden' met de auto
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Hmmm, okay, beetje apart vind ik het wel maar het is jouw geldsitechris schreef: ↑18 okt 2021, 18:18Heel simpel. Als een auto in duitsland 35 kost en in nederland 55, dan weet ik dat ik 20k teveel betaal voor een product. Dan stel ik mezelf de vraag of dit het nog waard is. Met als antwoord in dit geval een duidelijk nee.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Ik snap het wel hoor. Hoe meer er procentueel aan belasting op gaat hoe minder er van het totaal aan auto opgaat. Nou is er meer dan auto in de prijs natuurlijk. Marketing etc maar ik snap de logica.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Nou ja, de logica snap ik wel maar begrijp het niet helemaal Auto’s zijn in vele landen goedkoper dan hier. Ook de benzineprijs heeft hier zwaar te lijden onder de belastingdruk, toch tank ik gewoon. En zo koop ik ook een auto. Als het onder de streep klopt, voor mij, gaat het door.
- veejay
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Ha die Chris, ik bedacht me opeens: gaat zo een 330i met betere isolatie niet een beetje een electrische auto gevoel geven qua beleving? Of blaffen de ASD speakers er een wat mooiere motorgeluid uit tegenwoordig?
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Dat valt wel mee, de speakers blaffen nog wel een semi-aardig deuntje . Het is mij overigens vooral te doen voor minder wind- en bandengeruis. Daar heb ik een hekel aan tijdens langere ritten.
- edlimi
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
- Auto: Polo GTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Hey Chris, wat lees ik nu? De Fiesta ST eruit? Ik had wel verwacht dat je de Fiesta nog verder ging modden. Maar ik snap je keuze wel, daarom heb ik ook twee verschillende auto's voor de deur staan (Audi A4 en ng steeds de Polo GTI). De ene auto voor de mooie afwerking en de rust tijdens het rijden en de andere voor af en toe de hooligan uit te hangen Was het niet beter geweest dat je jouw Polo verkocht en de Fiesta naast de BMW in het gamma hield?
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Dat was mijn ideale scenario, maar mijn vriendin wil haar Polo houden. Dus dat feest ging niet door .
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: sitechris: BMW 330i (G20)
Gefeliciteerd, mooie keuze en welk heel tof om van Fiesta naar 3-serie te gaan.
Snap dat je ergens moet stoppen met opties toevoegen, maar vond zelf de auto grotere transformatie maken met sper dan met m-sport remmen.
Snap dat je ergens moet stoppen met opties toevoegen, maar vond zelf de auto grotere transformatie maken met sper dan met m-sport remmen.