Eeuwe’s Heysteria Twingo - P4 TE KOOP
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Eeuwe’s Heysteria Twingo - P4 TE KOOP
Heysteria Run voor de deur laatste kwartaal v/h jaar, ditmaal met Twingo's. Laat mij toevallig er al eentje bezitten.. Normaliter wijdt ik aan de meeste auto's dit ik bezit geen topic, maar aangezien we in de groepsapp afgesproken hebben om al onze Twingo's op DF te bombarderen, hierbij...
Eeuwe's Renault Twingo II Initiale Paris 1.2-16v Heysteria Run beuker
Deze parel, voorzien in de kleur Noir Nacre Métallique zag haar eerste levenslicht in 2011, en was bestemd voor de Nederlandse markt. Normaliters moet dit voor auto's een geruststelling zijn (vlakke wegen, mooi asfalt, wordt relatief redelijke afstanden gereden en een beter land op gebied van onderhoud en keuring), ware het niet dat deze auto in het bezit van familie van mij werd. Niemand in mijn familie geeft om auto's, het moet wel mooi spul zijn (anders was het wel een Authentique of Dynamic geworden ipv. een Initiale Paris), maar verder is het een gebruiksvoorwerp pur sang.
Voorafgaand, persoonlijke situatie. Begin dit jaar, winter net wat voorbij. Net 'n paar week vrijgezel, ex nam twee auto's mee, ik ging de dagelijkse kilometers voorlopig doen met een oude Audi A3 uit 2004 op LPG die nog ergens in de hoek stond (ooit iets veel te enthousiast gekocht had voor het vervoeren voor oude smerige brut). Maar eigenlijk reed ik niet zoveel dus LPG was zonde, Was niet helemaal mijn auto, en (omdat ik misschien nog wel de grootste lomperik uit de familie ben) was dat ding ook binnen de kortste keren stuk. Geen idee wat er nou uiteindelijk echt stuk aan was, bij mijn idee was de motor opgeblazen ofzo. Kon er geen traan te veel om laten en wou er ook geen minuut diagnose aan spenderen, vond het toch een k*t auto en ik haat Audi, dus met tranen van blijdschap deze auto meteen naar de sloop gesleept.
Iets eerder had m'n moeder al eens gezegd dat ze overwoog om haar Twingo van de hand te doen. Ze gebruikte 'm al een paar maand niet meer, maar ik heb tegen haar gezegd "joh wat vreet dat ding nou eigenlijk, houd 'm toch gewoon voor 't geval je 'm wel eens nodig bent". Was ook wel zo, dus auto gehouden. Was ik ergens ook wel blij om, want ik vond het een leuke auto als Initiale Paris, maar kon 'm toen zelf niet gebruiken. En met nog geen 60dkm en dealeronderhouden historie was het ook echt wel een soort van pareltje. Totdat de Audi mij liet staan dus. Dus zelfde middag nog wandelend naar m'n ouders gegaan, aangekondigd dat ik de Twingo van ze over nam en (na het banden oppompen) weer rijdend weer naar huis gegaan. De Twingo stond namelijk mooi te rusten in een hoekje van de woonboerderij, onder een laag stof en vogelstront, tank vol met verouderde E10, en twee platte banden. Die rust is 'm heel snel verstoord natuurlijk..
Na een (uiteraard machinaal, want lui) wasje, volgepompte banden en vol gas leeggefikte tank oude E10 en schone E5 V-Power (god wat stotterde dat ding daarvoor) zag de Twingo er zo uit:
Het verschil tussen mij en de rest van mijn familie is dat ik een auto frequenter schoonmaak (binnen als buiten), het warmrijden wat serieuzer neem en ook het onderhoud iets kritischer uitvoer/laat uitvoeren. Dat ik tov. de familie louter plankgas rijd, met veel plezier burnoutjes trek en iedere maand wel een paar keer check of de auto alweer een paar kilometer per uur harder wil als vorige keer laat ik gemakshalve even buiten beschouwing.
Een paar maand deze Twingo in bezit levert dat een aantal opmerkelijkheden op. De linker buitenspiegel is eerste week in bezit al vernieuwd na een eerder echte mannen-duel met een Tesla (wie het langst op z'n eigen weghelft blijft en niet de berm in gaat) is eigenlijk de eerste. Inmiddels heb ik een originele Initale Paris hoogpolig velours mattenset weten te bemachtigen (bedankt Ilija) maar ligt nog niet in de auto. De voorbanden zijn inmiddels echt spiegelglad, maar rij nu tijdelijk even op de winterset. Laat de velgen even opknappen (beetje stoeprandschade, slaglood buitenzijde velg ) middels een reparatie en verse spuitbeurt (kleur nog nader te bepalen, denk gunmetal ofzo), meteen even vier verse Michelins er onder (is het geburn ook meteen afgelopen). Volgende week word de auto volledig gepolijst. Moet zelf nog even eens setje luxe kentekenplaten bestellen, is 'ie qua buitenkant weer on point. Verder een iets uitgebreidere geluidsinstallatie besteld van Hertz, want de standaard speakers zijn ook maar een zielige aanfluiting, voor in de buurt prima maar voor de Heysteria run toch wel beetje vervelend. Verder geen plannen, op onderhouden en rijden na. Vind het voor die paar kilometer per week echt wel een fijn karretje. Tuurlijk kijk met een scheef ook nog altijd wel naar een Alfa Romeo Giulia Q, maar zonde man voor die paar kilometer per week, blijf voorlopig lekker in de Twingo sjezen.
Tot zover deze parel Twingo. Verdere updates post ik hier, mits andere DF'ers haar Twingoparels' updates ook bijhouden op DF.
Eeuwe
Eeuwe's Renault Twingo II Initiale Paris 1.2-16v Heysteria Run beuker
Deze parel, voorzien in de kleur Noir Nacre Métallique zag haar eerste levenslicht in 2011, en was bestemd voor de Nederlandse markt. Normaliters moet dit voor auto's een geruststelling zijn (vlakke wegen, mooi asfalt, wordt relatief redelijke afstanden gereden en een beter land op gebied van onderhoud en keuring), ware het niet dat deze auto in het bezit van familie van mij werd. Niemand in mijn familie geeft om auto's, het moet wel mooi spul zijn (anders was het wel een Authentique of Dynamic geworden ipv. een Initiale Paris), maar verder is het een gebruiksvoorwerp pur sang.
Voorafgaand, persoonlijke situatie. Begin dit jaar, winter net wat voorbij. Net 'n paar week vrijgezel, ex nam twee auto's mee, ik ging de dagelijkse kilometers voorlopig doen met een oude Audi A3 uit 2004 op LPG die nog ergens in de hoek stond (ooit iets veel te enthousiast gekocht had voor het vervoeren voor oude smerige brut). Maar eigenlijk reed ik niet zoveel dus LPG was zonde, Was niet helemaal mijn auto, en (omdat ik misschien nog wel de grootste lomperik uit de familie ben) was dat ding ook binnen de kortste keren stuk. Geen idee wat er nou uiteindelijk echt stuk aan was, bij mijn idee was de motor opgeblazen ofzo. Kon er geen traan te veel om laten en wou er ook geen minuut diagnose aan spenderen, vond het toch een k*t auto en ik haat Audi, dus met tranen van blijdschap deze auto meteen naar de sloop gesleept.
Iets eerder had m'n moeder al eens gezegd dat ze overwoog om haar Twingo van de hand te doen. Ze gebruikte 'm al een paar maand niet meer, maar ik heb tegen haar gezegd "joh wat vreet dat ding nou eigenlijk, houd 'm toch gewoon voor 't geval je 'm wel eens nodig bent". Was ook wel zo, dus auto gehouden. Was ik ergens ook wel blij om, want ik vond het een leuke auto als Initiale Paris, maar kon 'm toen zelf niet gebruiken. En met nog geen 60dkm en dealeronderhouden historie was het ook echt wel een soort van pareltje. Totdat de Audi mij liet staan dus. Dus zelfde middag nog wandelend naar m'n ouders gegaan, aangekondigd dat ik de Twingo van ze over nam en (na het banden oppompen) weer rijdend weer naar huis gegaan. De Twingo stond namelijk mooi te rusten in een hoekje van de woonboerderij, onder een laag stof en vogelstront, tank vol met verouderde E10, en twee platte banden. Die rust is 'm heel snel verstoord natuurlijk..
Na een (uiteraard machinaal, want lui) wasje, volgepompte banden en vol gas leeggefikte tank oude E10 en schone E5 V-Power (god wat stotterde dat ding daarvoor) zag de Twingo er zo uit:
Het verschil tussen mij en de rest van mijn familie is dat ik een auto frequenter schoonmaak (binnen als buiten), het warmrijden wat serieuzer neem en ook het onderhoud iets kritischer uitvoer/laat uitvoeren. Dat ik tov. de familie louter plankgas rijd, met veel plezier burnoutjes trek en iedere maand wel een paar keer check of de auto alweer een paar kilometer per uur harder wil als vorige keer laat ik gemakshalve even buiten beschouwing.
Een paar maand deze Twingo in bezit levert dat een aantal opmerkelijkheden op. De linker buitenspiegel is eerste week in bezit al vernieuwd na een eerder echte mannen-duel met een Tesla (wie het langst op z'n eigen weghelft blijft en niet de berm in gaat) is eigenlijk de eerste. Inmiddels heb ik een originele Initale Paris hoogpolig velours mattenset weten te bemachtigen (bedankt Ilija) maar ligt nog niet in de auto. De voorbanden zijn inmiddels echt spiegelglad, maar rij nu tijdelijk even op de winterset. Laat de velgen even opknappen (beetje stoeprandschade, slaglood buitenzijde velg ) middels een reparatie en verse spuitbeurt (kleur nog nader te bepalen, denk gunmetal ofzo), meteen even vier verse Michelins er onder (is het geburn ook meteen afgelopen). Volgende week word de auto volledig gepolijst. Moet zelf nog even eens setje luxe kentekenplaten bestellen, is 'ie qua buitenkant weer on point. Verder een iets uitgebreidere geluidsinstallatie besteld van Hertz, want de standaard speakers zijn ook maar een zielige aanfluiting, voor in de buurt prima maar voor de Heysteria run toch wel beetje vervelend. Verder geen plannen, op onderhouden en rijden na. Vind het voor die paar kilometer per week echt wel een fijn karretje. Tuurlijk kijk met een scheef ook nog altijd wel naar een Alfa Romeo Giulia Q, maar zonde man voor die paar kilometer per week, blijf voorlopig lekker in de Twingo sjezen.
Tot zover deze parel Twingo. Verdere updates post ik hier, mits andere DF'ers haar Twingoparels' updates ook bijhouden op DF.
Eeuwe
Laatst gewijzigd door Eeuwe op 20 nov 2022, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
En ff Ali OSRAM bolletjes erin
- Arthur
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Ah, jij gaat voor luxe in een nieuwer model! Have fun!
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Ja, je hebt werkpaarden en sierpaarden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Leuk geschreven ook, eindelijk weer een zooitje nieuwe auto topics
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Merci!
@MJ ja wellicht later even. Aankomende week eerst even polijsten enzo. Puntjes op de i volgen later
@Arthur ja had 'm al in bezit, dat de run met Twingo's gedaan werd was voor mij puur toeval Puur voor de run had ik wel een type 1 gekocht denk ik.
@MJ ja wellicht later even. Aankomende week eerst even polijsten enzo. Puntjes op de i volgen later
@Arthur ja had 'm al in bezit, dat de run met Twingo's gedaan werd was voor mij puur toeval Puur voor de run had ik wel een type 1 gekocht denk ik.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
10x fraaier dit model, luxe uitvoering!
Speakers en mattenset etc gaat mij dan wat ver voor zo'n ding
Speakers en mattenset etc gaat mij dan wat ver voor zo'n ding
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Wow dat is wel een heel net exemplaar!
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Een net exemplaar? Dat ding is nieuw!
Prachtig verhaal!
Prachtig verhaal!
- ADV
- Berichten: 3246
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Mooi man! Ik moet ook echt een regelen!
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Wow, mooi exemplaar! Nice!
Als je gaat spelen met je speakers, misschien ook iets aan die aux aansluiting doen?
Als je gaat spelen met je speakers, misschien ook iets aan die aux aansluiting doen?
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Leuk, maar mag je nu dan ook met een type 2 meedoen aan de langstaartrun ?
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Type 2 heeft luxe route...
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Merci allen!
Ik heb al de 'luxe' radio (je kon in die tijd ook een simpelere radio krijgen met 2x 15w boxen en AUX plug), dus met tulpaansluiting en 4x 20w boxen Het liefste ging ik inderdaad voor een digitale audio input (USB of BT) maar dan moet ik een andere headunit, en dat vind ik esthetisch weer niet een fraaie oplossing.
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Ah duidlijk! Evt heb je aux naar bt adapters, kan je je iPhone laden terwijl je rijdt.
-
- Berichten: 2712
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Simpel Bluetooth adaptertje is prima toch als je op 2 tulpjes kan aansluiten?
Heb zelf een “Vodom BT” unit op de aux aansluiting van m’n 3-serie zitten, werkt als een tierelier voor 3 tientjes bij bol
Heb zelf een “Vodom BT” unit op de aux aansluiting van m’n 3-serie zitten, werkt als een tierelier voor 3 tientjes bij bol
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Het enige voordeel van een Tulp > BT adapter is neem ik aan een draadloze verbinging? Want in principe zet je digitale audio alsnog om in analoge audio, dus voor toenemende audiokwaliteit, stuurwielbediening etc etc hoef ik het niet te doen. Ik heb twee iPhone's, als de ene aan de AUX hangt en bijna leeg is leg ik de andere iPhone aan de AUX en de eerstgenoemde aan de stroom
Wellicht dat een conversie naar een Type 2 Phase 2 radio met USB en BT nog optioneel is. Heb ik een OEM en 'esthetisch' wel de beste oplossing. Maar dan moet er ook een andere display in het dashboard en dan word het al met al wel weer een hele operatie die het mij denk ik ook niet waard is.
Vanmiddag word de Twingo opgehaald door de detailer trouwens. Ben super benieuwd of hij er nog wat van weet te maken
Wellicht dat een conversie naar een Type 2 Phase 2 radio met USB en BT nog optioneel is. Heb ik een OEM en 'esthetisch' wel de beste oplossing. Maar dan moet er ook een andere display in het dashboard en dan word het al met al wel weer een hele operatie die het mij denk ik ook niet waard is.
Vanmiddag word de Twingo opgehaald door de detailer trouwens. Ben super benieuwd of hij er nog wat van weet te maken
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Alvast een paar plaatjes van de detailer mogen ontvangen:
Hele zijkant rechtsachter is gewetsand. Dit omdat mijn moeder in het verleden al eens tegen een sierboom op de oprit van ouders’ vorige woning aangeknalt is (met een fucking Twingo, hoe dan hè ) en deze schade niet echt fantastisch hersteld is. Schade zelf wel, lakwerk is slecht gespoten destijds. Sinaasappelhuid, paar stofjes in de lak en lelijk uitgespoten. Wel ruim voldoende lak gebruikt. Als je met de neus op deze kant van de auto zat, zag je het wel, irriteerde mij wel een beetje. Met wetsanden heeft deze detailer 95% van deze imperfecties weten te herstellen gelukkig.
Vervolgstap is de auto in twee stappen polijsten (grof en fijn). Eerste deel grof heeft zojuist plaatsgevonden en dit is tot zover het resultaat:
Hij hoopt er vanavond klaar mee te zijn (maandag mee begonnen). Ben zelf weer in België en Frankrijk momenteel dus hoop ‘m ‘t weekend op te kunnen halen, kan de sealant intussen lekker uitharden. Probeer intussen een paar gedeelde foto’s van de progressie hier te uploaden.
Hele zijkant rechtsachter is gewetsand. Dit omdat mijn moeder in het verleden al eens tegen een sierboom op de oprit van ouders’ vorige woning aangeknalt is (met een fucking Twingo, hoe dan hè ) en deze schade niet echt fantastisch hersteld is. Schade zelf wel, lakwerk is slecht gespoten destijds. Sinaasappelhuid, paar stofjes in de lak en lelijk uitgespoten. Wel ruim voldoende lak gebruikt. Als je met de neus op deze kant van de auto zat, zag je het wel, irriteerde mij wel een beetje. Met wetsanden heeft deze detailer 95% van deze imperfecties weten te herstellen gelukkig.
Vervolgstap is de auto in twee stappen polijsten (grof en fijn). Eerste deel grof heeft zojuist plaatsgevonden en dit is tot zover het resultaat:
Hij hoopt er vanavond klaar mee te zijn (maandag mee begonnen). Ben zelf weer in België en Frankrijk momenteel dus hoop ‘m ‘t weekend op te kunnen halen, kan de sealant intussen lekker uitharden. Probeer intussen een paar gedeelde foto’s van de progressie hier te uploaden.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Potverdorie wat mooi
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Mot niet gekker worden: detailen voorafgaand aan een heysteria run. Zijn er prijzen voor de meest in concoursstaat dan?
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Da's ook zonde moeite voor een Twingo die in het ravijn eindigt.
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo
Door België rijden en denken dat daar je auto schoon blijft.....
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten