Eeuwe’s Heysteria Twingo - P4 TE KOOP

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 20 sep 2021, 16:22

Knot schreef: 19 sep 2021, 23:16 Heb m vanmiddag IRL gezien, ding ziet er werkelijk als nieuw uit zeg!
Merci, maar de auto is vandaag nog een keer opgehaald door de poetser om de laatste puntjes op de i te zetten :lol:
matthyssie schreef: 20 sep 2021, 10:37 Ja heel net ding. En nieuwe Michelins, genoeg profiel om eraf te slijten in Frankrijk!

Knap optrekje daar trouwens Eeuwe, van jou?
Wij rijden samen toch? Ja dan zijn ze tweede week oktober wel glad :lol:

Mijn pied-á-terre in Friesland hè. Gelukkig dat ik dan een Initiale du Paris heb, anders zouden de buren misschien wel gepikeerd zijn dat de buurt verpauperde.
Luco schreef: 20 sep 2021, 13:37 Ik rij dat ouwe ding gewoon helemaal op, altijd handig als reserveauto voor als die zogenaamde premium schijthokken uit duitsland weer eens kapot zijn😝
Exact mijn ervaring, de BMW’s gaan stuk en een Renault is niet stuk te slaan :lollerdelol: Heel DF boos in 3, 2, 1..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Luco » 20 sep 2021, 16:25

Gelukkig met de Twingo weer meer renaults dan bmw's dat was wel ff afzien hoor.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2021, 13:06

Met dank aan Ilija nog een originele Renault velours mattenset tbv. de Initiale Paris weten te bemachtigen. Oude set begon wel wat minder te worden dus frisse matten is altijd goed dan. Doet het interieur weer een stuk frisser aan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment staat de auto stil in de garage, ben ‘m aan het schoonmaken/conserveren/sparen voor de Heysteria Run. Vanavond probeer de de auto nog even te handwassen en de vloeistoffen/bandenspanning etc nog even te checken. Heb ook een set luxe kentekenplaten besteld, die komen er volgende week nog op. Ben ik eerst wel weer even tevreden :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Luco » 02 okt 2021, 13:22

Toch ziet zon twingo 2 er best luxe uit zo

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 02 okt 2021, 17:12

Jonge Twingo 2 is de shit. Iets meer vermogen en RWD is het enige wat mist, verder is ieder ander type auto overrated.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Karel » 02 okt 2021, 17:16

Jij gaat die run gewoon in mega 7/S klasse luxe doen!
:)

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Thomasss » 02 okt 2021, 22:16

Eeuwe schreef: 02 okt 2021, 17:12 Jonge Twingo 2 is de shit. Iets meer vermogen en RWD is het enige wat mist, verder is ieder ander type auto overrated.
Vermogen lost een Twingo dCi op of een GT :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Arthur » 03 okt 2021, 09:20

Eeuwe schreef: 02 okt 2021, 17:12 Jonge Twingo 2 is de shit. Iets meer vermogen en RWD is het enige wat mist, verder is ieder ander type auto overrated.
Beetje (te) vroeg aan de Beerenburg geweest, Eeuwe? :lol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Bram » 03 okt 2021, 09:24

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 03 okt 2021, 09:49

Thomasss schreef: 02 okt 2021, 22:16
Eeuwe schreef: 02 okt 2021, 17:12 Jonge Twingo 2 is de shit. Iets meer vermogen en RWD is het enige wat mist, verder is ieder ander type auto overrated.
Vermogen lost een Twingo dCi op of een GT :)
Klein zijsprongetje: dCi is mijn favoriete Twingo. We hadden er op de zaak eentje als boodschappenautootje. 'Gewoon' met 85 pk, maar vond 'm serieus vlot/potent. Daarnaast was 1 op 25 halen ook kinderspel. Echt een bijzondere motor/autocombinatie an sich, maar goed gelukt. Het is daarnaast dezelfde K9K als in de 110 pk Megane, dus als je nou nog eens een zesbak + turbo (en injectoren?) van scoren kon icm. FMIC en chipje heb je een retezuinige en retesnelle Twingo van ca. 850 kg met ca. 140/150 pk. Briljant.
Arthur schreef: 03 okt 2021, 09:20
Eeuwe schreef: 02 okt 2021, 17:12 Jonge Twingo 2 is de shit. Iets meer vermogen en RWD is het enige wat mist, verder is ieder ander type auto overrated.
Beetje (te) vroeg aan de Beerenburg geweest, Eeuwe? :lol:
:tooth:



Afbeelding

De Twingo gisteren aan het einde van de middag/begin van de avond trouwens nog even grondig schoongemaakt. Bodem ook gereinigd, sponningen schoongemaakt, wielkasten van binnen schoongemaakt, velgen van binnen schoongemaakt. Zaken die ik met een standaard wasbeurt ook wel meepak, maar nu net iets beter. Puntjes op de i gezet, vloeistoffen gecontroleerd, banden op spanning, alles even on point. Deze week ergens komen de luxe kentekenplaten binnen. Tot die tijd staat de auto lekker warm en droog te wachten. Klaar voor Frankrijk!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Bram » 03 okt 2021, 09:55

Ding van jou lijkt echt erg netjes hoor. Al is die Twingo 1 van mij natuurlijk ook om door een ringetje te halen :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Luco » 03 okt 2021, 09:57

Bram schreef: 03 okt 2021, 09:55 Ding van jou lijkt echt erg netjes hoor. Al is die Twingo 1 van mij natuurlijk ook om door een ringetje te halen :tooth:
Een strontring zeker. :zwijntje:
Wacht maar hoe die eruitziet als je het ravijn bent ingereden.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 03 okt 2021, 10:06

^ :lol:

Maar bedankt Bram! Doe m'n best om 'm ook netjes te houden. :beer:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Martijn_bmw » 03 okt 2021, 10:12

Gave autostalling ook zo! Heerlijk ruim en opgeruimd staat er top bij :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 04 okt 2021, 19:32

Martijn_bmw schreef: 03 okt 2021, 10:12 Gave autostalling ook zo! Heerlijk ruim en opgeruimd staat er top bij :)
Merci! Dit is ‘t warme gedeelte :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 12 okt 2021, 12:08

HR2021 Sikler Run zit er weer op! Auto heeft het fantastisch gedaan, is natuurlijk in 4 dagen tijd en ruim 3000 km enorm gebruikt (lees: volgas bereden), maar gaf geen krimp. Geen rammeltje, geen kraaktje, geen storing, geen millimeter olie van de peilstok af. Enerzijds niet verbaasd, maar stiekem toch ook wel 'n beetje wel. Alleen piept het rempedaal nu iets, kwestie van (vanmiddag) even smeren.

De run zelf was vier dagen volop genot. De routes waren prachtig, alles was goed geregeld, de deelnemers waren top. Volop genoten. Van de auto's, van het samen zijn met iedereen, van de wegen, van het land, maar ook van 's avonds aan tafel met een pilsje alle sterke verhalen die aan bod komen.

Helaas wel wat weinig foto's genomen achteraf gezien. Paar keer toen Thys achter het stuur zat wat gefilmd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Excuus voor 't Friestalige gelul de eerste twee video's, gaat over Sikke die beweerde de allersnelste coureur te zijn daar in de bergen.. Dat moesten wij even corrigeren natuurlijk :tooth: Ergens in de loop van de dag zou de video in HD/4K zijn

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Martijn_bmw » 12 okt 2021, 12:14

Flink de gang erin in de filmpjes :df: :D

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door MVB » 12 okt 2021, 15:59

Mooi om mezelf te zien rijden ging mooi daar, commentaar van Thys is briljant :lol:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 16 okt 2021, 08:36

Was inderdaad een genieten-momentje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 16 okt 2021, 08:41

Martijn_bmw schreef: 12 okt 2021, 12:14 Flink de gang erin in de filmpjes :df: :D
Arme autootje heeft er inderdaad vier dagen wel flink van langs gekregen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 05 dec 2021, 11:37

Updeeeetje!

Maar eigenlijk ook weinig te melden. Ding doet z'n ding gewoon, starten lopen tanken en plankgas janken. Geen storingen/defecten in tussentijd.

Inmiddels wel voorzien van steelies/winterbanden. Voor die paar luttele kilometertjes die ik maak met deze auto niet echt een noodzaak (zeker niet in die laffe wintertjes die wij hier hebben), maar puur om de recent opgeknapte LMV te ontlasten van zout en pekel wel een fijn idee. En stiekem stuurt 't ook wel lollig, een stuk minder grip. Waar ik met de Michelins gewoon met 80 km/u om de rotonde kon, glij ik nu bij de helft van de snelheid al bijna over alle assen. Beetje bijremmen en de kont zet een stap op zij. Lekker 'snappy', leuk.

Afbeelding

Laatst 'n weekendje in Spanje wezen feesten, de Twingo gebruikt om in Schiphol te komen. Omdat ik wat 'efficiënt' (lees: lui) aangelegd ben de auto voor de deur geparkeerd middels valet parking. Dat teleurgestelde gezicht van de valet parking medewerkers als je met een Twingo aan komt kakken, priceless.

Afbeelding

Hopelijk maakt deze kilometerstand jullie dwangneuroten niet al te boos:

Afbeelding

En nu? Deze maand nog even de voorste remblokjes vernieuwen. Niet echt noodzakelijk, maar een setje nieuwe Brembo's kostte mij €14 en geeft mij wel weer iets meer vertrouwen. Verder deze maand ergens (of begin januari, even kijken hoe het uit komt) voor de APK. Ik verwacht dat er niets aan mankeert.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Martijn_bmw » 05 dec 2021, 11:43

Leuke update weer! Mooie “brug” met de heftruck :lol:

En ja die km stand maakt wel boos, rij er dan 1km bij :evil: :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39736
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Arthur » 05 dec 2021, 11:51

Was je vanmorgen vroeg ook onderweg met de Twingo? Ik kwam vanmorgen op de rotonde bij afslag Beilen vanaf de N381 een zwarte Twingo tegen met een 3 lettercombinatie in het midden met een P.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Eeuwe » 07 dec 2021, 14:01

Martijn_bmw schreef: 05 dec 2021, 11:43 Leuke update weer! Mooie “brug” met de heftruck :lol:

En ja die km stand maakt wel boos, rij er dan 1km bij :evil: :tooth:
Nooit een auto van 't platteland kopen, wij lompe boeren hebben altijd wel ons eigen manier om een auto te fixen als 't niet op de gebruikelijke manier wil haha. M'n oom wisselde de banden van zijn destijds splinternieuwe F01 740d op dezelfde 'brug' :mrgreen:

U vraagt, wij draaien. Zo goed? :lol:

Afbeelding

Arthur schreef: 05 dec 2021, 11:51 Was je vanmorgen vroeg ook onderweg met de Twingo? Ik kwam vanmorgen op de rotonde bij afslag Beilen vanaf de N381 een zwarte Twingo tegen met een 3 lettercombinatie in het midden met een P.
Ce n'était pas moi (ik probeer op zondagochtend nooit iets te doen) :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Eeuwe’s Heysteria Twingo

Bericht door Martijn_bmw » 07 dec 2021, 14:49

Eeuwe schreef: 07 dec 2021, 14:01
Martijn_bmw schreef: 05 dec 2021, 11:43 Leuke update weer! Mooie “brug” met de heftruck :lol:

En ja die km stand maakt wel boos, rij er dan 1km bij :evil: :tooth:
Nooit een auto van 't platteland kopen, wij lompe boeren hebben altijd wel ons eigen manier om een auto te fixen als 't niet op de gebruikelijke manier wil haha. M'n oom wisselde de banden van zijn destijds splinternieuwe F01 740d op dezelfde 'brug' :mrgreen:

U vraagt, wij draaien. Zo goed? :lol:

Afbeelding
:lol: :lol: :lol: :lollerdelol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust, Google [Bot], jasverstoppen, Majestic-12 [Bot], Thomasss, Tom V en 124 gasten