MVB's Heysteria '21 Twingo | te koop
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: MJ's Heysteria Twingo | eerste onderhoud en OBD Shizzle |
Hier ook een 16v 1.2 in de familie. Precies dezelfde euvels gehad. De remslang fittingen kunnen ook aardig krokant raken….
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: MJ's Heysteria Twingo | eerste onderhoud en OBD Shizzle |
Nog even de scangauge op zn plek gezet en de kabel achter het dashboard gelegd.
Morgen komt de laatste schokbreker binnen dus na de vakantie kan ik lekker aan de gang.
Morgen komt de laatste schokbreker binnen dus na de vakantie kan ik lekker aan de gang.
- Lullaby
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
- Auto: Phantom vehicle
- Locatie: Ghost Stories
Re: MJ's Heysteria Twingo | eerste onderhoud en OBD Shizzle |
Succes en staat netjes zo.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
MJ's Heysteria Twingo | run klaar
Afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten en afgelopen maandag de laatste punten afgevinkt.
Onderstel zit er nu onder Eibach veren met Bilstein B4 dempers toplagers hoezen en bumpstops ook meteen vernieuwd.
Oude troep
Oud en nieuw
Check
Voorzijde ook gedaan natuurlijk alleen geen foto's van gemaakt, maar er de dempers waren zo versleten dat de zuigerstang in de demper zakte als je hem rechtop zetten Dus rijd weer top nu (voor een Twingo dan)
Kleppen gesteld, wat een absolute hel is dat niet zo zeer het stellen maar om erbij te komen
Maar hij klinkt nu niet meer als een rammelde bak spijkers
Als laatste deze week olie ververst met een filtertje, velgen nagetrokken banden op spanning gezet en de stoel verlaagd technisch nu klaar voor Frankrijk.
Blijkbaar staat de stoel op een verhoging set, dus stoel los blokjes er tussen uit aan de achterkant en weer vast. Nu iets meer zitcomfort.
Er kan best veel mee dus ook als daily prima inzetbaar
Samen met de Twingo 1 van mn broertje die ook meegaat
Tomtom uptodate gebracht met de routes morgen nog wven wassen uitzuigen en klaar voor vertrek vrijdag
Onderstel zit er nu onder Eibach veren met Bilstein B4 dempers toplagers hoezen en bumpstops ook meteen vernieuwd.
Oude troep
Oud en nieuw
Check
Voorzijde ook gedaan natuurlijk alleen geen foto's van gemaakt, maar er de dempers waren zo versleten dat de zuigerstang in de demper zakte als je hem rechtop zetten Dus rijd weer top nu (voor een Twingo dan)
Kleppen gesteld, wat een absolute hel is dat niet zo zeer het stellen maar om erbij te komen
Maar hij klinkt nu niet meer als een rammelde bak spijkers
Als laatste deze week olie ververst met een filtertje, velgen nagetrokken banden op spanning gezet en de stoel verlaagd technisch nu klaar voor Frankrijk.
Blijkbaar staat de stoel op een verhoging set, dus stoel los blokjes er tussen uit aan de achterkant en weer vast. Nu iets meer zitcomfort.
Er kan best veel mee dus ook als daily prima inzetbaar
Samen met de Twingo 1 van mn broertje die ook meegaat
Tomtom uptodate gebracht met de routes morgen nog wven wassen uitzuigen en klaar voor vertrek vrijdag
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: MJ's Heysteria Twingo | run klaar
Lekker bezig geweest. Veel plezier!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: MJ's Heysteria Twingo | run klaar
Fijn, met een frisse auto beginnen, hoop dat jullie het allemaal halen heen en terug met die franse meuk
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: MJ's Heysteria Twingo | run klaar
Heen zou al eenzame klasse zijn!
Have fun en maak veel foto's.
Have fun en maak veel foto's.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Donderdag hele dag druk met andere dingen, dus in de avond pas tijd voor de voorbereiding.
Auto snel gewassen en uitgezogen tomtom erin gehangen proviand in een kratje gegooid klaar om te gaan.
7:00 met mijn broertje afgesproken om samen naar de eerste stop te rijden. Klokslag 7:45 bij de Shell op de A27 Hank daar komen niet veel later Sikke Elmar en Cock aan rijden. Even ouwehoeren stickers plakken en richting Hazeldonk.
In Hazeldonk is niemand dus ik besluit nog even te tank vol te gooien Elmar Sikke en Cock rijden door. Na het afrekenen de achtervolging in gezet CC op 150 en gaan maar pas in Parijs halen we ze in omdat Google ons iets kortere route gaf om een file heen.
Na Parijs een tankstop en lunch gepland zodat we weer met 5 Twingo's verder konden.
Tempo zat er goed in Twingo's zijn heer en meester op de autoroute groot licht en ledbalken zijn regelmatig gebruikt om iedereen rechts te houden
Al snel naderde we Clermont-Ferrand waar de run echt begon kort ritje van 90km richting het hotel. Eindelijk een beetje avontuur zat meteen mooi tempo in niet te gek maar wel lekker na die honderden km's autoroute.
Bij het Hotel aan gekomen was er tijd voor om Sikke zijn JBL speaker volgas aan te zetten met Nederlandse hitzzz samen met wat mixjes en bier was het prettig wachten op de rest
Dag 2 is natuurlijk het echte begin qua rijden 360km binnendoor rammen over heerlijke weggetjes.
Tijd lang met de hele groep achter me gereden is echt een fantastisch gezicht al die Twingo's in je spiegels.
Luco ging er als snel vandoor dus die staat er niet op, het was wel fris dus na een blikje Redbull en een krentenbol tijd om te te rijden. Deze keer met mn broetje in een type 1 16v en Jeroen in de RS achter me. Gas erop wegen waren goed en het vertrouwen in de auto steeg met de km. Uiteindelijk kwam Luco in het vizier na een paar keer groot licht maakte hij ruimte om te passeren maar nog geen 5 km later was er een kudde koeien op weg naar een weiland dus daar maar weer een kleine pauze en Luco wat aspirines gevoerd tegen de hoofdpijn.
Je ziet ze lopen in de verte.
Mooi plaatje zo
Na dat de koeien de wei in waren reis weer voortgezet zaten wat briljante wegen tussen, constant 2e en 3e versnelling werk te tegen de toerenbegrenzer aan echt genieten om de hele tijd lekker te kunnen door rijden.
Deze hoorde er niet bij
Mooi op tijd bij het hotel
Ook hier werd het natuurlijk weer een feest op de parkeerplaats. met daarna gezellig pizza eten in de hotel lobby.
Dag 3 begon meteen met een weg afsluiting dus na 2 rondjes door het dorp uit eindelijk onderweg. Ik reed achter Elmar aan die zoals gewoonlijk een iets hoger tempo aanhoud dus al snel reden we met zn 2en als op moordend tempo door het Franse land. Maar na een uurtje was ik hem ineens kwijt, dus ik daarna volgas door om hem in te halen (blijkt hij een verkeerde afslag te hebben genomen) om hem vervolgens nooit meer te vinden niet gek bleek achter af. In je eentje is het natuurlijk ook mooi rijden maar je kan je ervaring niet delen.
een uur voor de lunch locatie belt m'n broertje dat hij een kwartier achter mij rijd met Jeroen dus ik besluit te wachten zodat we samen verder kunnen.
Het ging wel erg lekker qua tempo vertrouwen in de auto was erg goed dus snelheid lag best hoog. Zo hoog dat Jeroen na de lunch niet meer mee wilde al liep dat toch weer anders.
Na de lunch met Sikke en m'n broertje eerst naar de supermarkt die was helaas dicht dus geen bier. Dan maar verder met de route en onderweg wat scoren. Al snel stuiten we op een afgesloten weg en raken we Sikke kwijt. Na een half uur besloten terug te rijden naar de lunch locatie daar komen we de rest tegen die ook niet echt weten hoe we weer op de route komen. Joël heeft een route eromheen gevonden wat resulteert in 5 Twingo's bij iemand in de voortuin boven op een berg
Uiteindelijk komen we op de route na het nemen van een paar hele steile en smalle weggetjes 1e versnelling steil. Gelukkig geen afsluitingen meer de rest van de route omgeving blijft mooi en de wegen prachtig.
Aan het einde van de middag toch maar een tankstop omdat ik niet zeker wist of de laatste 160km er nog inzaten. waar na 5 min Jeroen met de RS aan komt rijden. Dus lekker de rest van de route met zn 3en afgemaakt en om 7 uur bij het hotel aangekomen.
Iedereen heeft het gered zonder ANWB, Sikke had toch nog bier gevonden dus een parkeerplaats feestje was wel op z'n plaats.
Daarna met iedereen naar steak/grill restaurant en om het personeel wat te compenseren voor de overlast een aardig fooi achtergelaten
Dag 4 iedereen gedag gezegd CC op 110km/h gps en naar huis gereden op het gemakje. Twingo deed het buiten gewoon goed niks kapot en maar 400ml olie verstookt niet gek na al die uren tegen de toerenbegrenser aan. autootje loopt wel lekkerder na dit weekend die is wel losgekomen zeg maar
Auto snel gewassen en uitgezogen tomtom erin gehangen proviand in een kratje gegooid klaar om te gaan.
7:00 met mijn broertje afgesproken om samen naar de eerste stop te rijden. Klokslag 7:45 bij de Shell op de A27 Hank daar komen niet veel later Sikke Elmar en Cock aan rijden. Even ouwehoeren stickers plakken en richting Hazeldonk.
In Hazeldonk is niemand dus ik besluit nog even te tank vol te gooien Elmar Sikke en Cock rijden door. Na het afrekenen de achtervolging in gezet CC op 150 en gaan maar pas in Parijs halen we ze in omdat Google ons iets kortere route gaf om een file heen.
Na Parijs een tankstop en lunch gepland zodat we weer met 5 Twingo's verder konden.
Tempo zat er goed in Twingo's zijn heer en meester op de autoroute groot licht en ledbalken zijn regelmatig gebruikt om iedereen rechts te houden
Al snel naderde we Clermont-Ferrand waar de run echt begon kort ritje van 90km richting het hotel. Eindelijk een beetje avontuur zat meteen mooi tempo in niet te gek maar wel lekker na die honderden km's autoroute.
Bij het Hotel aan gekomen was er tijd voor om Sikke zijn JBL speaker volgas aan te zetten met Nederlandse hitzzz samen met wat mixjes en bier was het prettig wachten op de rest
Dag 2 is natuurlijk het echte begin qua rijden 360km binnendoor rammen over heerlijke weggetjes.
Tijd lang met de hele groep achter me gereden is echt een fantastisch gezicht al die Twingo's in je spiegels.
Luco ging er als snel vandoor dus die staat er niet op, het was wel fris dus na een blikje Redbull en een krentenbol tijd om te te rijden. Deze keer met mn broetje in een type 1 16v en Jeroen in de RS achter me. Gas erop wegen waren goed en het vertrouwen in de auto steeg met de km. Uiteindelijk kwam Luco in het vizier na een paar keer groot licht maakte hij ruimte om te passeren maar nog geen 5 km later was er een kudde koeien op weg naar een weiland dus daar maar weer een kleine pauze en Luco wat aspirines gevoerd tegen de hoofdpijn.
Je ziet ze lopen in de verte.
Mooi plaatje zo
Na dat de koeien de wei in waren reis weer voortgezet zaten wat briljante wegen tussen, constant 2e en 3e versnelling werk te tegen de toerenbegrenzer aan echt genieten om de hele tijd lekker te kunnen door rijden.
Deze hoorde er niet bij
Mooi op tijd bij het hotel
Ook hier werd het natuurlijk weer een feest op de parkeerplaats. met daarna gezellig pizza eten in de hotel lobby.
Dag 3 begon meteen met een weg afsluiting dus na 2 rondjes door het dorp uit eindelijk onderweg. Ik reed achter Elmar aan die zoals gewoonlijk een iets hoger tempo aanhoud dus al snel reden we met zn 2en als op moordend tempo door het Franse land. Maar na een uurtje was ik hem ineens kwijt, dus ik daarna volgas door om hem in te halen (blijkt hij een verkeerde afslag te hebben genomen) om hem vervolgens nooit meer te vinden niet gek bleek achter af. In je eentje is het natuurlijk ook mooi rijden maar je kan je ervaring niet delen.
een uur voor de lunch locatie belt m'n broertje dat hij een kwartier achter mij rijd met Jeroen dus ik besluit te wachten zodat we samen verder kunnen.
Het ging wel erg lekker qua tempo vertrouwen in de auto was erg goed dus snelheid lag best hoog. Zo hoog dat Jeroen na de lunch niet meer mee wilde al liep dat toch weer anders.
Na de lunch met Sikke en m'n broertje eerst naar de supermarkt die was helaas dicht dus geen bier. Dan maar verder met de route en onderweg wat scoren. Al snel stuiten we op een afgesloten weg en raken we Sikke kwijt. Na een half uur besloten terug te rijden naar de lunch locatie daar komen we de rest tegen die ook niet echt weten hoe we weer op de route komen. Joël heeft een route eromheen gevonden wat resulteert in 5 Twingo's bij iemand in de voortuin boven op een berg
Uiteindelijk komen we op de route na het nemen van een paar hele steile en smalle weggetjes 1e versnelling steil. Gelukkig geen afsluitingen meer de rest van de route omgeving blijft mooi en de wegen prachtig.
Aan het einde van de middag toch maar een tankstop omdat ik niet zeker wist of de laatste 160km er nog inzaten. waar na 5 min Jeroen met de RS aan komt rijden. Dus lekker de rest van de route met zn 3en afgemaakt en om 7 uur bij het hotel aangekomen.
Iedereen heeft het gered zonder ANWB, Sikke had toch nog bier gevonden dus een parkeerplaats feestje was wel op z'n plaats.
Daarna met iedereen naar steak/grill restaurant en om het personeel wat te compenseren voor de overlast een aardig fooi achtergelaten
Dag 4 iedereen gedag gezegd CC op 110km/h gps en naar huis gereden op het gemakje. Twingo deed het buiten gewoon goed niks kapot en maar 400ml olie verstookt niet gek na al die uren tegen de toerenbegrenser aan. autootje loopt wel lekkerder na dit weekend die is wel losgekomen zeg maar
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Mooi verhaal en mooie foto's. Klinkt als de trip naar de ring alleen dan 3 dagen lang
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Mooi zo alle 9 op een rij en een prestatie dat het heel gebleven is met al dat redlinen!
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Het waren er 11, ik was tanken en Han was nog onderweg.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Klopt alleen dan met hotels, bier en burgers
Ja knap taaie zooi die Twingo's, toerenbeukers zijn het
Jep 11 pure parels
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
Leuk om te lezen, bedankt voor het verslag.
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: MJ's Heysteria Twingo | run overleefd
En iedereen maar zeuren over de kwaliteit van Renault.. toegegeven, elektronica op de grotere modellen is niet van Duitse of Japanse norm, maar een knappe verbrandingsmotor bouwen kunnen ze wel
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
MVB's Heysteria '21 Twingo | te koop
Zoek je nog een daily die goedkoper is als fietsen...... hij is te koop wegens aankoop van een RS.
Verkoop topic komt er aan komende dagen.
Verkoop topic komt er aan komende dagen.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS, Jan-BMW-Suzuki, Kadett, Rogerb, Semrush [Bot], SvB en 113 gasten