Doorlopende projecten.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 05 aug 2021, 23:20

Thunderbird, maar nog onduidelijk wat daar de bedoeling van is omdat de doelstelling is om drie mooie auto’s te bewaren en de rest te verkopen. Bij de weg staat ook nog iets moois, maar weet niet wat dat is.

Zal morgen van beide auto’s foto’s maken, en ondertussen wel een filmpje van de Fierro waar er dus twee van zijn maar ze lopen niet meer mooi op dit moment.. Moet deze uploaden via de telefoon wat lang duurt maar zal ik zo doen en edit dit bericht dan wel.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 05 aug 2021, 23:31

Gewoon ff nieuw bericht, ik wou deze vanaf de onderkant filmen om te zien of iemand het zo wist. Zelf vind ik het een prachtig geluid en een mooie uitvoering, alleen moet deze nog aangepakt worden en geheel opnieuw gespoten.

https://youtu.be/X-cvJVqTuys


PS: wel grappig dat iedereen die er komt en alle buren heel raar opkijken wat er allemaal ineens gebeurt. Maar nu gaan ze ook mij aanspreken over alle auto’s die bij de weg staan met de gedachte dat ik alles drastisch ga veranderen. Men is wel erg positief en mensen die om de haverklap langs komen maar nooit iets doen en alleen spullen gratis willen hebben bespeel ik subliem om mee te helpen en het werkt.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door EvdP » 06 aug 2021, 07:58

Lullaby schreef: 05 aug 2021, 22:54 Ik heb een vraag, wat doe je met gebruikte auto accu’s, verkoop je die voor een x gemiddeld bedrag per stuk of echt per kilo. Vervolgens wat betekend de dagprijs van een accu? Is dat wat een particulier er voor krijgt per kilo of gaat daar een x percentage vanaf. Er staan namelijk veel dode accu’s
Ik breng ze naar de Virol in Scheemda. Daar gaat het per kilo.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Emilio » 06 aug 2021, 08:02

De buren van deze mensen zullen blij zijn dat er eindelijk wordt opgeruimd.

Wat een puinzooi rondom dat huis 😂

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Geertmans » 06 aug 2021, 09:36

Wat een project zeg!
Soort autokerkhof midden in bewoond gebied.
Heeft je kennis dit huis inclusief de auto’s gekocht?
Succes met het fatsoeneren van het terrein en vervolgens met alle projecten.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 06 aug 2021, 17:52

Beetje zeurende dag dat het niet vlot loopt tot nu toe. Afval wegbrengen, rit voor hout wat allemaal lang duurde, vervolgens een auto ergens anders weghalen van apk maar moeten wachten op de garagehouder en nu bezig om palen te plaatsen voor de schutting, maar dat is vanavond allemaal wel klaar.

Morgen een flinke rit te gaan om een camper (Master 1995) op te halen, een andere auto melden voor export en bij mij neer zetten (Doblo) omdat ik onderdelen daarvan nodig ben. En voor de rest zie ik het wel.

Accu’s zal ik even wegen en kijken waar de prijs goed is. Voor de boom is een stelling voor van 6 meter hoog, kettingzagen en katrollen zijn ook aanwezig; Zelf heb ik nog klimtuig. Dan maar zelf doen...

AA5C1828-1BF5-46DD-BA37-0BF164A209CD.jpeg
AA5C1828-1BF5-46DD-BA37-0BF164A209CD.jpeg (520.46 KiB) 1031 keer bekeken
C534EAB0-A1FA-48D1-A99B-A91ACE31F9BE.jpeg
C534EAB0-A1FA-48D1-A99B-A91ACE31F9BE.jpeg (482.32 KiB) 1031 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door smiley » 06 aug 2021, 18:09

Zo te zien is de buurt lekker gegendrificeerd, terwijl de eigenaar ooit een rustig stekkie had waar ie lekker kon prutsen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door HJ2 » 06 aug 2021, 21:09

Ik heb alhier een fixe boom weten te vellen met een piepklein kettingzaagje op een meters lange steel, wat touw, en heeeeel veeeeeel ‘bezint eer ge begint’

Zet ‘m op!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door EvdP » 06 aug 2021, 22:43

Lullaby schreef: 06 aug 2021, 17:52
Accu’s zal ik even wegen en kijken waar de prijs goed is.
Volgens mij leveren de meeste oud ijzerboeren de accu's zelf ook weer in bij de Virol. Ik vraag me af of je ergens anders een hogere prijs zou krijgen maar het zou natuurlijk kunnen.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 06 aug 2021, 23:08

Zo, einde van de dag en was er ook klaar mee, de hele dag liep al anders dan ik in gedachte had en het zat dus allemaal wat tegen.

Morgen niet naar Almere wat ergens voor mij jammer is omdat de andere auto nu niet voor export gaat. Dit betekend dat ik niet de onderdelen voor mijn auto krijg die ik graag wou, maar de persoon in kwestie was wat moeilijk aan het doen en geld zorgen en zelf niet kunnen rijden dus met mijn auto en etc. Maar wel een camper willen kopen en verwachten dat ik kan beloven dat deze goed is. Ik heb haar dan ook maar geadviseerd om het gewoon niet te doen en dat het voor mij en mijn kameraad niet eens echt uit kan. Het voelde niet goed en verwacht daar dan later weer gezeur over.

Wat betreft de buurt is hij echt super netjes en vriendelijk, een goedlachse man en beschaaft. Het is dan ook echt niet zo dat er op straat rommel staat of iets. Hij staat niet midden in de nacht met ronkende motorren te brullen of wat dan ook. Ik zou hem graag als buurman willen hebben ook al zou ik een pesthekel aan auto’s hebben. Ook qua milieu en etc is hij zeer vakkundig aan het werk en doet er alles aan om geen druppel olie te laten vallen.

Wel is het zo dat de buurt in de loop der jaren is verandert, maar zij kunnen geen last van hem hebben op 1 zuurpruim na die huizen verderop woont.

Verder blijf ik van hem (en zijn vrienden) leren op de raarste kleine dingetjes wat bij mij niet op zou komen.

Wel is er soms mijn nadeel dat ik mij wat moet inhouden omdat ik dan sneller wil werken, en als ik alleen met hem ben gaat dat juist goed. Ik doe simpel hand en span diensten en vraag een keer een vraag over een auto zo nu en dan en af en toe doe ik mij wat dommer voor om mij niet in alles te mengen. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook niet van mij en ik heb nergens over te beslissen en dat respect heb ik dan ook. Hij bepaald wat ik mag doen of wanneer hij wat wil doen.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 06 aug 2021, 23:32

EvdP schreef: 06 aug 2021, 22:43
Lullaby schreef: 06 aug 2021, 17:52
Accu’s zal ik even wegen en kijken waar de prijs goed is.
Volgens mij leveren de meeste oud ijzerboeren de accu's zelf ook weer in bij de Virol. Ik vraag me af of je ergens anders een hogere prijs zou krijgen maar het zou natuurlijk kunnen.
Ik ga ze wegen en dan kan ik uitrekenen hoeveel het oplevert en als dat overeenkomt met het bedrag wat hij in gedachte heeft breng ik het weg tijdens een ritje als ik in de buurt ben daar. Dan heb ik weer ruimte extra en staat het weer netter.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 06 aug 2021, 23:35

HJ2 schreef: 06 aug 2021, 21:09 Ik heb alhier een fixe boom weten te vellen met een piepklein kettingzaagje op een meters lange steel, wat touw, en heeeeel veeeeeel ‘bezint eer ge begint’

Zet ‘m op!
Het zijn drie bomen met omtrek 42cm en 15m hoog in de piek. Alleen even goed rekening houden met de buren ivm schade. Ik plan dat rustig in op een moment dat er ook echt de ruimte voor is om alles te verwerken.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 07 aug 2021, 00:00

Tot nu toe moet ik zeggen dat het mij erg goed bevalt en veel plezier heb en er naar toe werk om ook echt zelf te mogen klussen aan auto’s, ook al is het maar een auto goed schoonmaken, poetsen, vloeistoffen en lampjes verwisselen.

Verder denk ik nog na over wat dingen die ik nog niet uitgewerkt heb. Het punt is dat ik niet aan hem wil verdienen nu, ook al gunt hij mij dat wel. Ik had mij telkens voorgenomen om 150 euro in de min te staan als investering voor de toekomst, maar nu heeft hij mij de quad letterlijk gegeven en staat alles weer ongeveer op 0 euro. Ik wil namelijk niet betaald worden voor de klussen die ik nu doe, en eten of dat soort onzin reken ik niet mee.

En nu internet afstruinen naar kennis

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 07 aug 2021, 17:06

Dit gaat mijn eerste project worden met een auto, tot nu toe alleen de olie vervangen + filter, de kachel box vanwege een gebroken as en de knipperlicht/wisser unit (heeft het probleem niet verholpen). Er moet nog veel aan gebeuren en is een leuk oefen project als auto. Ik ga hem gebruiken voor onderdelen ophalen en etc icm met de aanhanger.

Wat te doen: knipperlichten probleem, dis riem, remvloeistof, koelvloeistof, trekhaak, binnen verlichting, startcontact (werkt amper meer) en is nu aan de achterkant een beetje aangepast zodat het nog net werkt, niet werkende sloten, ruitenwisser achter doet het niet, lading vastkitten/lijmen van bekleding/kappen en etc en .... veel dus. Ik zal hier een apart topic over maken wat overzichtelijk is met duidelijke uitleg en foto’s en in dit stuk zal er af en toe over gesproken worden tussen neus en lippen door als ik een snelle vraag heb waar ik niet uitkom als ik een onderdeel niet weet te vinden of etc.
7047B509-B528-4ADE-A333-FB4C5B2D6EFD.jpeg
7047B509-B528-4ADE-A333-FB4C5B2D6EFD.jpeg (761.98 KiB) 837 keer bekeken
FA6C6872-7242-4265-AE69-B77608F37AB9.jpeg
FA6C6872-7242-4265-AE69-B77608F37AB9.jpeg (65.81 KiB) 837 keer bekeken
90E3DD0A-FBA6-405C-B0E2-6AC433D2D5DC.jpeg
90E3DD0A-FBA6-405C-B0E2-6AC433D2D5DC.jpeg (465.68 KiB) 837 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 00:23

Het is echt een zwaar project, maar toch even overleg gehad zojuist en ook aangegeven dat het te langzaam gaat voor mij. Gelukkig beetje bij beetje meer vertrouwen. Dit gaat echt heel mooi worden!

Durfde nog geen foto te maken van een andere locatie waar ook een paar auto’s van hem staan, maar dat komt wel. De huidige grond bezitter raakt ook een beetje in paniek omdat dan zijn credits op zijn voor goedkope klusjes aan zijn auto. Hij ziet ze dus liever niet verdwijnen.

Maar helaas, ik werk door dus het gaat hoe dan ook allemaal gebeuren. Er staat iets moois.

Verder wil ik toch de replica van de Ferrari onder des tof weg halen voor een foto. Hoewel ik twijfel omdat ik geen fiat chassis herkende...

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 00:49

Aankomende week wil ik een opdracht uitvoeren die zwaar is omdat het een lastige klus is. Ik weet nog niet of het lukt zoals ik hoop als eerste ontmoeting. Ik moet een vrijwaring plus x bedrag ophalen wat al 12 jaar niet is gelukt.

Maar ik denk dat het wel lukt, het zal wat naar kunnen worden in het ergste geval omdat een aantal mensen het nog niet is gelukt. Ik denk dat directe stevige confrontatie het beste is.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 08 aug 2021, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Frank_Sch » 08 aug 2021, 04:11

Geld ophalen? Confrontatie? Dat klinkt wat duister.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Luco » 08 aug 2021, 07:20

Lullaby schreef: 06 aug 2021, 23:35
HJ2 schreef: 06 aug 2021, 21:09 Ik heb alhier een fixe boom weten te vellen met een piepklein kettingzaagje op een meters lange steel, wat touw, en heeeeel veeeeeel ‘bezint eer ge begint’

Zet ‘m op!
Het zijn drie bomen met omtrek 42cm en 15m hoog in de piek. Alleen even goed rekening houden met de buren ivm schade. Ik plan dat rustig in op een moment dat er ook echt de ruimte voor is om alles te verwerken.
Die mag je zonder kapvergunning niet weghalen

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 14:43

Frank_Sch schreef: 08 aug 2021, 04:11 Geld ophalen? Confrontatie? Dat klinkt wat duister.
Duister is het niet, maar niemand heeft de moeite genomen om naar deze persoon toe te gaan om gewoon direct te vragen voor de overschrijving. En de oude man zelf is bang en zeer onzeker over zichzelf. Het gevolg is dat hij nu 12 jaar schorsing betaald voor iemand anders zijn bus.

Het meest belangrijke is de overschrijving dat het ding niet meer op zijn naam staat. En als er een vergoeding komt is het mooi meegenomen en anders maar niet, het gaat dus geen gevaarlijke situatie worden maar wellicht een persoon met allemaal leugens en valse beloftes.

Het is niet spannend maar zwaar en lastig in de zin dat het een treuzelaar is die geen respect toont voor de oude man. Maar mocht het ruzie worden dan ben ik direct weg omdat mij het geen trammelant waard is.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 18:19

Eindelijk na 6 jaar wachten de bos er uit en de eerste rommel van de schutting en pergola. 1 deeltje laten staan ivm de aanhanger en quad zodat deze uit het zicht blijven. Dinsdag of donderdag nieuwe schutting maken en nu even bedenken ivm deuren zodat ik mijn eigen auto park kan opbouwen 😂 (wanneer het huis van de buren leeg is, dan kan ik die grond ook gebruiken omdat deze woning niet meer verhuurt gaat worden).
B3C4A240-2DCD-420C-AF13-204905906FD8.jpeg
B3C4A240-2DCD-420C-AF13-204905906FD8.jpeg (503.54 KiB) 586 keer bekeken

Dit is een onbekend iets voor mij, geen idee wat het doet of hoe het werkt (en of het nog werkt). Als iemand tips heeft over het hoe of wat van dit toestel hoor ik het graag. Zelf heb ik nog niet opgezocht wat het is en heb daar nu geen tijd voor.
F96ECC14-35A6-47B4-BED3-D91D6D78DBC0.jpeg
F96ECC14-35A6-47B4-BED3-D91D6D78DBC0.jpeg (534.69 KiB) 586 keer bekeken

Morgen oud ijzer aanpakken bij hem en zoveel mogelijk afvoeren wat maar kan.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 18:53

Dit achterste gedeelte gaat mijn schroothoop worden wat uit het zicht komt en waar ook deuren komen in de schutting omdat ik achterlangs ook nog net met een auto kan komen. De kippen leven nu al grotendeels bij de buren (gat in de rennen naar elkaar toe) en straks blijven ze daar en gaat het gaas dicht. Mijn kippenhok is dus al afgebroken en heb nu alleen het frame nog met de dakplaten er op.

2E3448B8-D321-4A79-B6D7-2AFC7C9B9C11.jpeg
2E3448B8-D321-4A79-B6D7-2AFC7C9B9C11.jpeg (501.96 KiB) 564 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Luco » 08 aug 2021, 19:02

snap nog steeds niet wat dit met "mijn" auto te maken heeft, zijn auto's van een ander, veel warrige verhalen met net zulke vage foto's, niet duidelijk wat er nu allemaal moet gebeuren.

Allemaal off topic imho.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 08 aug 2021, 19:22

Ik heb dit topic niet onder mijn auto’s geplaatst maar oorspronkelijk onder koffie corner, met de doelstelling om mijn nieuwe hobby te delen en hoe alles begint nu.

Uiteindelijk is het dus de bedoeling om mijn eigen landrover te bouwen en leer ondertussen van alles en nog wat, wat ik deel. Vandaar de koffie hoek om het niet vast te binden op 1 onderwerp maar juist laten zien hoe voor mij alles begint en steeds verder toewerkt naar het zelfstandig klussen aan auto’s en ondertussen mijn landrover verzamel. En zo nu en dan krijg ik spullen om op te knappen en etc.

Ik weet anders ook niet waar ik dit moet plaatsen of ik moet gewoon niets posten en mijn passie niet delen?

PS: het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik voorbereidingen tref om zelf auto’s te kunnen opkopen en etc voor het klussen.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 08 aug 2021, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Martijn_bmw » 08 aug 2021, 19:23

Lullaby schreef: 08 aug 2021, 18:19 Eindelijk na 6 jaar wachten de bos er uit en de eerste rommel van de schutting en pergola. 1 deeltje laten staan ivm de aanhanger en quad zodat deze uit het zicht blijven. Dinsdag of donderdag nieuwe schutting maken en nu even bedenken ivm deuren zodat ik mijn eigen auto park kan opbouwen 😂 (wanneer het huis van de buren leeg is, dan kan ik die grond ook gebruiken omdat deze woning niet meer verhuurt gaat worden).

B3C4A240-2DCD-420C-AF13-204905906FD8.jpeg


Dit is een onbekend iets voor mij, geen idee wat het doet of hoe het werkt (en of het nog werkt). Als iemand tips heeft over het hoe of wat van dit toestel hoor ik het graag. Zelf heb ik nog niet opgezocht wat het is en heb daar nu geen tijd voor.

F96ECC14-35A6-47B4-BED3-D91D6D78DBC0.jpeg


Morgen oud ijzer aanpakken bij hem en zoveel mogelijk afvoeren wat maar kan.
Volgens mij is dat een 4gas meter voor de APK

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Luco » 08 aug 2021, 19:31

Lullaby schreef: 08 aug 2021, 19:22 Ik heb dit topic niet onder mijn auto’s geplaatst maar oorspronkelijk onder koffie corner, met de doelstelling om mijn nieuwe hobby te delen en hoe alles begint nu.

Uiteindelijk is het dus de bedoeling om mijn eigen landrover te bouwen en leer ondertussen van alles en nog wat, wat ik deel. Vandaar de koffie hoek om het niet vast te binden op 1 onderwerp maar juist laten zien hoe voor mij alles begint en steeds verder toewerkt naar het zelfstandig klussen aan auto’s en ondertussen mijn landrover verzamel. En zo nu en dan krijg ik spullen om op te knappen en etc.

Ik weet anders ook niet waar ik dit moet plaatsen of ik moet gewoon niets posten en mijn passie niet delen?
Het staat er nu wel, dus?

Maar het zou al helpen als je wat gestructureerder zou posten, elke keer denk ik, hee, weer iets aan een auto gedaan, dan zie ik een kippenhok, een boom of een verwaarloosde tuin, heeft dus niks met auto's te maken en daar is een off topic gedeelte voor.
Je passie delen is prima, maar klakkeloos allerlei onzin posten niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 170 gasten