Doorlopende projecten.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 11 aug 2021, 01:29

Het is nu snel leren en wie weet een keer iemand helpen die daar voor komt met een mooie Jag maar wat electronica errors. Maar laten we eerst maar dom spelen.... gewoon veel leren van dingen die ik echt nog niet weet.
299FF17F-D6DE-4793-9B04-3C5BFF60119D.jpeg
299FF17F-D6DE-4793-9B04-3C5BFF60119D.jpeg (411.17 KiB) 1577 keer bekeken
Ik weet echt wel dat er waardevol spul staat, maar nu heb ik dat geld nog niet. Maar voor nu wil ik heel graag voor zijn meisje lief zorgen dat het netjes is en probeer deels te voorkomen dat veel voor dumpprijzen verkocht gaat worden. Ik wil ook een paar auto’s kopen van hem in het aankomende jaar waarvoor ik moet werken.


https://youtu.be/YKLX3QbKBg0


Gewoon dom spelen.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 11 aug 2021, 03:45

Opnieuw gedaan, 3 minuten zonder schoonmaken en alles is nog heel. Bleek dus gewoon een kwestie van dikkere vet op twee houders en banden lifters voor een fiets. Ik zeg op naar de volgende uitdaging.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 11 aug 2021, 22:58

Auto schakelaars doen het weer op de toeter na (pennen niet voldoende gebogen, monteur had ze per ongeluk dubbel geslagen waardoor de toeter dus laatst midden in de nacht af ging) bleek een uurtje werk in totaal.

Alle troep weg naar de stort en veel ruimte gekregen daardoor en nieuw materiaal opgehaald.

Nu een vraag; mijn monteur zegt dat wat ik heb gekocht niet kan en in de auto hoort omdat er ander spul in zit volgens hem. Maar dit is volgens kenteken via Brezan. Kan het kwaad als de oude zooi er uit gaat wat mogelijk verkeerd is en ik de nieuwe er gewoon in stop? (Controleer zelf ook wel even of het echt klopt dat dir wel het juiste is, kan vast wel ergens info vinden).
9127DE35-826F-4416-88AE-05BFF1918E20.jpeg
9127DE35-826F-4416-88AE-05BFF1918E20.jpeg (440.62 KiB) 1460 keer bekeken

Hierna een paar kleine poets/spuit dingen en polijsten van de koplampen. En ondertussen eens goed uitzoeken hoe ik zelf de dis riem en waterpomp kan vervangen.
A04A9B08-3A70-490A-B936-EA440C8A9A16.jpeg
A04A9B08-3A70-490A-B936-EA440C8A9A16.jpeg (414.49 KiB) 1446 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 12 aug 2021, 00:25

Edit dit bericht vaak om te zien hoe ik een yt video plaats.

https://youtu.be/GArD9rpPhLo

[YouTube]https://youtu.be/GArD9rpPhLo[/YouTube]

[YouTube]GArD9rpPhLo[/YouTube]

[YouTube]https://www.youtu.be/GArD9rpPhLo[/YouTube]




Potje nagellak erbij en gaan met die banaan :hmmm: maar wel even controleren welk filmpje voor welke auto.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 12 aug 2021, 00:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 12 aug 2021, 00:34

... kon dit per ongeluk aangemaakt bericht niet verwijderen, maar het werkt nu.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6006
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door matthyssie » 12 aug 2021, 07:28

Het maakt meestal niet zoveel uit of je nou roze of blauwe koelvloeistof gebruikt, als je ze maar niet door elkaar gooit.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door JdBn » 12 aug 2021, 16:51

Ik vind het wel een leuk topic zo :)

Mocht je nog iets van/voor een Autobianchi/Lancia A112 tegen komen of brede (6/6.5/7J) 13-inch velgen met een steek van 4x98... :roll:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Martijn_bmw » 12 aug 2021, 17:31

matthyssie schreef: 12 aug 2021, 07:28 Het maakt meestal niet zoveel uit of je nou roze of blauwe koelvloeistof gebruikt, als je ze maar niet door elkaar gooit.
Dit idd, vooral bij 1 kleur houden.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 12 aug 2021, 19:26

Schutting er in en nu wachten tot de palen goed vast gezogen zitten (hardhout 1,1 meter diep) en als het goed vast zit wat beton er omheen voor het middelste deel om er uit te kunnen tillen. En morgen nog even het laatste stukje op maat maken en dan is het eerst wel goed. Al met al 5 uurtjes werk maar wel erg onhandig om alleen te doen.

Gelukkig kwam de buurman nog even aan het einde om wat te tillen. Zodat de delen beter op hoogte kwamen.
BA13BEA7-1302-4C0A-A06D-97BF58B0164E.jpeg
BA13BEA7-1302-4C0A-A06D-97BF58B0164E.jpeg (447.13 KiB) 1285 keer bekeken

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door JP » 12 aug 2021, 23:51

matthyssie schreef: 12 aug 2021, 07:28 Het maakt meestal niet zoveel uit of je nou roze of blauwe koelvloeistof gebruikt, als je ze maar niet door elkaar gooit.
Dan krijg je androgyn koelvloeistof......

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 13 aug 2021, 19:07

letterlijk door elkaar snap ik, maar het komt wel goed. Spoel de boel gewoon goed door met 1 soort wat er echt in moet.

En bij gebrek aan beter vandaag, de beste oplader ooit gekocht :lollerdelol: oef wat is er veel stuk of heb ik weggegeven wat ik niet had moeten doen.
Maar voor nu de centjes aan het opraken dus moest wel even (en het is maar voor een goedkope gel accu 5Ah)
6AF6DAD2-A8DC-43B5-83CE-35190293B82F.jpeg
6AF6DAD2-A8DC-43B5-83CE-35190293B82F.jpeg (276.25 KiB) 1114 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 13 aug 2021, 21:50

Mijn monteur “leraar” is een beetje vaag aan het worden, of overspannen aan het raken of bang dat ik op zijn geld en spullen uit ben, of ik werk niet goed, of mijn opmerking dat de balanceer machine niets meer waard is of wat dan ook... Raar voorgevoel en zou doodzonde zijn dat ik dan mijn kans om te leren misloop. Ik hoopte de boel op te ruimen en auto’s te mogen poetsen voor de verkoop en wat kennis te vergaren om over een half jaartje mee te mogen klussen. Wie weet een zakcentje te verdienen zodat ikzelf wellicht een keer 1 van zijn auto’s kan kopen als ik wat geld spaar.

Ik wacht wel af en heb de opties open gelaten wat hij wil. Ik kom over een paar dagen weer, ik stop of werk anders wat hem wel bevalt.

Ik wacht zijn reactie wel af en heb een vriendelijk bericht gestuurd. Maar zou balen als een stekker als dit verhaal stopt bij hem. Immers ben ik niet op zijn geld of spullen uit en kan er nu ook weinig mee. En een zakcentje is voor mij bij hard werken een keer alles bij elkaar 100 euro per maand en wat vergoeding als ik verplichte kosten moet maken. Wie weet zoals nu een super mooi krukje gekregen wat perfect past in mijn eigen hokje... ik ben niet eens op het geld of de spullen uit, maar op de uitdaging van leren en niet nutteloos thuis zitten niets te doen.

En ik ben niet op zijn handel uit van klussen afpakken want kan dat thuis niet doen en wil het ook niet. Ik bemoei me zo minimaal mogelijk met dingen en geef telkens aan dat het mij niets uitmaakt als hij alles wil houden. Juist daarom speel ik bewust dom om mij niet op te dringen.

Ik wou allen maar een beetje leren en auto’s poetsen en maak juist al thuis alles klaar zodat een simpel autootje ook een keer bij mij kan staan voor een poetsbeurt zodat het hem niet in de weg staat.

Na ja, wellicht ik ook wat gepikeerd omdat ik een geweldige kans kan kwijtraken.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 13 aug 2021, 22:35

En het is niet alleen dat, ik kom er niet doorheen omdat hij alles op een vermogen inschat. Gemiddeld voor een accu 8 tot 10 euro, maar ik heb een aantal gewogen en alles bij elkaar is ongeveer 100 euro waard en heb vaak genoeg aangeboden om ze weg te brengen, verwacht hij dan dat ik ze stiekem ergens heen breng voor veel meer geld?

Ik kan er toch niets aan doen dat dingen gewoon minder waard zijn? Maar al die plek van spullen wat minder waard is is wel 70+ Euro per m2 per jaar. Die plek die het inneemt is meer waard dan de spullen zelf bij tijden. Ik wil wil dolgraag achter zijn huis veel vrij maken voor de echte mooie auto’s zodat ze onder de carport staan, maar ik kan vrijwel geen kant op als ik niets kwijt kan door onrealistische prijzen. Maar ik ben de lul door het te zeggen wat een ander niet durft of interesseert.

Het is een ergernis aan het worden op deze manier en kom niet verder. Er moeten nu dingen weg ! En ja het is k*t dat het dan minder waard blijkt te zijn, maar nu rot alles weg van waarde....

Dozen vol met koper kabels maar eerst alles willen strippen wat niet lukt qua tijd en de investering voor een goede stripper kan gewoon niet uit.

Soms is het hard maar moet je eerlijk zijn en dan moet ik maar de lul zijn maar ben dan tenminste wel eerlijk! Dan vervloekt hij mij maar en is het contact voorbij, ik kan nu niet verder en investeer dan nutteloze tijd.

Zo, ik moest even mijn gal ergens kwijt! Een prachtig auto paradijs met vele auto’s die niet eens bij hem staan door ruimte gebrek.

https://m.youtube.com/watch?v=UxxajLWwzqY

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 13 aug 2021, 22:54

Laatste restje gal, heel veel mensen die zeggen wat hij moet doen... dan dit dan dat dan zus dan zo, die man kan wel gek worden van elk advies! Als hij mij gewoon mijn gang laat gaan dan lever ik hem geld op.

Mijn werk en inzet verdient zich met gemak terug. En ik werk zelfs gratis voor een lange periode omdat ik er plezier in heb. Ik bemoei mij er niet eens mee wat hij wel of niet moet doen, ik maak alleen maar ruimte voor de mooie auto’s zodat ze niet wegrotten.

En hij heeft een super toffe vriend en broertje, maar zij hebben de hoop opgegeven. Ik heb nooit gevraagd voor een commissie van 50 euro per verkochte auto. Ik wil niet de winst delen van overwaarde of dat ik meer geld ergens uit kon slepen. Helemaal niets.... dit gaat mij niet om geld of spullen, dit gaat mij om plezier te hebben van iets wat ik al mijn hele leven wou.
Laatst gewijzigd door Lullaby op 13 aug 2021, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Martijn_bmw » 13 aug 2021, 22:58

Sommige mensen sparen alles omdat ze denken dat het een fortuin waard is…

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 13 aug 2021, 23:20

Hij bewaard lege mini alu blikjes van kattenvoer met de gedachte dat het geld waard is... ik gooide het weg tijdens het opruimen en krijg de reactie dat het geld waars is.... voor de ziekelijke grap heb ik hem een bult nieuwe kattenvoer blikjes geregeld.

Het gaat te ver en de man ziet het zelf niet meer. Ik doe wat ik kan, maar op een x punt stopt het ook voor mij. Op een punt x moet je eerlijk zijn en dan stopt het. Dit kost mij tijd en daarmee verloren inkomsten.

Dit is dus de realiteit wat je kan tegen komen. Maar er is een grens voor mij. Nu is het zijn zet of hij nog hulp wil.

Ik smijt die quat die die ik heb gekregen (niet op naam) zo op de dam en neem mijn verloren geld dan voor lief. We doen het goed of niet, maar die vage shit en illusies kan ik niets meer mee. Hij weet zelf ook wel wanneer hij iets verprutst heeft en heb genoeg gezien. En mijn autisme kan weinig meer dragen, die bom barst zo bij mij.

Hoe moet ik leren van een man die roze babytalkpoeder bij de bougies doet.... dat de vorige keer mislukt is en de koppakking weer lek is en de bougies vervuild zijn met kit?

Slecht een paar keer mee gekeken voor klusjes en ergens staan de tranen in mijn ogen.... een wiellager eruit beuken met grof geweld en dan komt de klant terug en zegt dat te auto trilt...

Er is teveel mis omdat hij het domweg niet meer aankan. Te veel klussen en teveel projecten.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 14 aug 2021, 00:11

Beste Marcel, dit is de waarheid!

Vervloek mij, haat mij, praat mij zwart! Ik doe het goed of niet! En als je wat te zeggen hebt dan doe het recht in mijn bek i.p.v. dom te lachen en te negeren! Je hebt het lef nog niet om de Lilly aan te spreken.... ga je dat ook bij mij doen?

1 kans, grijp hem aan! Ik heb de beste intentie!

https://youtu.be/J6Ygf4pGcjo Tenminste geen laffe hond en de beste intentie!

Mijn gal! Liever eerlijk dan zwak! Hier heb je de link.

En als je boos bent over die camper voor die vage sekte wijf! Ik heb het afgekapt zodat ze niet haar dochter van 11 jaar meeneem naar een vage sekte terwijl jij mij verteld dat ik moet liegen omdat het niets uitmaakt dat ze naar het buitenland gaat en niet meer terug komt. Maar ze heeft wel een dochter van 11 jaar die ze er in meesleept! En dat is wat je bent en zegt tegen mij.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2177
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Djessey » 14 aug 2021, 01:46

Helemaal mee eens!

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Frank_Sch » 14 aug 2021, 07:19

Oei dat klinkt alsof het de verkeerde kant op gaat. Lastig in te schatten vanaf de zijlijn wat te doen. Sterkte er mee.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door WJ » 14 aug 2021, 09:19

What the flying fuck.

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door PeterB » 14 aug 2021, 10:57

Da's een beetje doorgelopen..

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Geertmans » 14 aug 2021, 11:42

Heftig kerel. Trek het je niet teveel aan. Als je goede bedoelingen in twijfel worden getrokken, zegt dat meer over diegene dan over jou.
Als de samenwerking niet loopt, dan kan ik je adviseren de eer aan jezelf te houden. Hand schudden, bedanken voor de tijd en een nieuwe weg zoeken.

Berry1000RR
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Berry1000RR » 14 aug 2021, 12:45

We krijgen nu alleen de kant van Lullaby te lezen. Als hij in zijn rechtstreekse (gesproken)communicatie met Marcel (?) net zo wazig is als hier op het forum (mijn mening) dan kunnen er misverstanden ontstaan (en zich dom voordoen kan wellicht ook in zijn nadeel werken)…..

Lullaby steekt voor mijn gevoel nu ontzettend veel tijd en energie in daar de boel overzichtelijk te maken en hier zijn verhalen te typen. Uit zijn verhalen maak ik op dat hij geen werk heeft maar wel geld wil verdienen. Als ik Lullaby was dan zou ik mijn tijd en energie steken in het zoeken van werk en/of volgen van cursussen (opleiding?) in de richting waarin je graag zou willen werken.

Maar goed, aan de andere kant mis ik dan dit stukje amusement…. :tooth:

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 14 aug 2021, 14:52

Er is geen ruzie en het blijft een fijne kerel, maar het einde is zoek en ik kom niet meer verder. Ik probeerde wat ik kon om de boel op te ruimen, maar het ging van hot naar her en dat is mislukt. Wat mij betreft even goede vrienden en dan stopt het gewoon en neem mijn verlies. Jammer dan van het geld wat er in zit en zo zij het. Quad breng ik terug (staat niet op mijn naam) en het gekochte materiaal mag hij dan houden.

Einde topic en wie weet een eigen project in rust doen op volgorde in de toekomst (mijn ASS trekt dit slecht). Of later een keer een rustig gesprek wanneer de tijd rijp is en dan zie ik wel weer hoe verder, ik heb heb geen haat gevoelens en ben ook niet boos.

Slotje.


Edit: Maar wie weet, zijn kameraden en broertje hadden mij al gewaarschuwd dat dit zou gebeuren. Dus wellicht komt er nog wel een kans als hij er zelf aan toe is. Ik gun het hem wel.

Tazzy
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
Locatie: Den haag
Contacteer:

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Tazzy » 16 aug 2021, 11:55

Jammer, maar volgens mij best wat geleerd?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barend, EvdP, frank de jonge, MarcelV, Philipoo en 94 gasten