Doorlopende projecten.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Camiel » 16 aug 2021, 12:55

Dit lijkt op klassiek 'hoarder'-gedrag in ieder geval. Van de foto's af leek het al een uit de hand gelopen verzameling, ik dacht in eerste instantie dat er iemand overleden was/begeleid is gaan wonen en dat jij voor de familie aan het opruimen was omdat de meeste 'verzamelaars' niet zomaar hun verzameling opgeven, maar wat je hierboven schrijft is nog een bevestiging. Alles verzamelen want 'het is geld waard', 'het is nog bruikbaar', 'het is nog goed', 'het gaat meer waard worden'. Soms komen ook hoarders op een punt dat ze hulp accepteren (of ze willen/moeten het doen om bijvoorbeeld hun relatie te redden) maar er hoeft maar één ding te gebeuren (een keer iets weggegooid of kwijt wat ze toevallig nét wilden gaan gebruiken/repareren) en ze raken in paniek, hebben weer een terugval en gaan om zich heen slaan (letterlijk of figuurlijk) om te zorgen dat niemand aan hun verzameling komt. Toevallig van het weekend nog een artikel; https://www.ad.nl/binnenland/verzamelwo ... ~a173641c/

Dit lijkt gewoon een mentale stoornis te zijn dus ik zou het jezelf niet teveel aantrekken. Je hebt geprobeerd te helpen naar wat volgens jou een goede aanpak zou zijn, maar je bent geen professionele hulpverlener (misschien door je ASS neem je juist dingen te letterlijk en is het voor jou ook moeilijk om in het achterliggende probleem van de verzamelaar te prikken), en ik heb het gevoel dat deze persoon beter geholpen zou zijn met een traject vanuit de hulpverleningsinstanties.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 16 aug 2021, 15:37

Het is geen dwaze man die alles maar verzameld, maar er zijn ook veel spullen die niets meer waard zijn terwijl ondertussen prachtige auto’s staan weg te rotten.

Ik beweer ook niet dat hij professionele hulp nodig is, maar hulp toelaten van vrienden en familie is wel moeilijk terwijl het aanbod er ligt. Persoonlijk wil ik nog steeds helpen om alles mooi te maken, maar er moeten dan dingen weg en er kunnen geen nieuwe projecten meer bij voor nu.

Ik heb nu mijn auto net ingeladen met spullen van hem wat ik zou verkopen en redelijk (200 euro) geld kan opbrengen als ik het mooi maak. Zij het niet dat ik inmiddels diverse auto’s met APK voor een jaartje rond de 400-500 euro kan vinden...
EB8C9E4F-2F1A-43AF-93C3-6414C4696C9D.jpeg
EB8C9E4F-2F1A-43AF-93C3-6414C4696C9D.jpeg (431.45 KiB) 1373 keer bekeken

Misschien ga ik te snel, dring ik teveel aan of ben ik te eerlijk. Maar als iemand zelf niet wil dan stopt het op den duur. Maar dit stelt feitelijk niets voor, ik heb al mensen geholpen die echt extreem waren en waarbij ik de gemeente en hulpverlening heb moeten inschakelen. Deze man heeft het niet slecht, maar het is teveel geworden en hij komt er niet meer door. Er is ook geen sprake van verwaarlozing of wat dan ook, dus het valt echt reuze mee allemaal.

We zullen wel zien hoe het afloopt, ik hoop dat hij mijn hulp accepteert. Want hij hij heeft nu nog niet door dat hij straks alles kwijt is. Tot diep in de nacht werken, haast klussen, tig keer verslapen en al naar huis gestuurd daardoor... uitkering op, bijstand.... weg alles waar je je hele leven voor werkt en je passie.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 16 aug 2021, 20:05

Maar kan een beheerder er nu een slotje op gooien? Dit onderwerp is totaal niet meer relevant als het gaat over auto’s.

Ik maak wel mijn eigen topic en dan over mijn auto(‘s).

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Jan Terwolde » 17 aug 2021, 11:14

Waarom niet gewoon stage lopen bij een garage als je wat wil leren? Hij kan beter de troep naar oud ijzer doen en 1 auto goed doen.
Die paar centen zijn de zorgen niet waard.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 29 aug 2021, 23:56

EFD6B2A7-4CC8-4D58-9509-F04B5A5195B3.jpeg
EFD6B2A7-4CC8-4D58-9509-F04B5A5195B3.jpeg (305.26 KiB) 950 keer bekeken
Helaas.

Gebruikersavatar
Lullaby
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 mei 2021, 20:12
Auto: Phantom vehicle
Locatie: Ghost Stories

Re: Doorlopende projecten.

Bericht door Lullaby » 29 aug 2021, 23:57

Weet de man niet dat ik twee bedrijven volledig opnieuw heb ingericht van het magazijn en alles gedigitaliseerd heb. Nu meermaals de reactie gekregen dat het geen werk voor mij is.... hij moest eens weten wat mijn cv is. Ik voel mij niet meer schuldig ondanks dat ik opzettelijk de fout op mij genomen heb. Aangegeven heb dat het mijn fout was.

Ik ben een bedreiging geweest. Ik accepteer deze beschuldiging, maar als ik ook maar ergens te horen krijg dat ik een verward of raar persoon ben geweest is het game over. Ik heb een nette uitweg gegeven, en nu heb ik hem een minder nette uitweg voorgelegd....

https://youtu.be/EhXvN2HNTIw

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 54 gasten