Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jeroenj91
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:09
Auto: Bmw e36 325i

Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Jeroenj91 » 02 mei 2021, 15:48

Na het voorstellen van mijzelf zal ik eens overgaan naar het voorstellen van mijn wagens.

We zullen beginnen bij de tracktoy, betreft een Bmw e36 325i van 93. Aangekocht in 2014 als daily driver met toen 210dkm op de teller.
Hier even enkele foto's van hoe ik hem kocht:
Afbeelding
Afbeelding

Dan ben ik gaande weg wat dingen gaan aanpassen;
-Bilstein b16 pss9
-Vorschlag camberplates
-Veerpootbrug v+a
-Powerflex zwart rondom
-Hardemann 40% sper
-Subframe verstevigingen (oem)
-alpina b3 uitlaat collector + middenlijn
-supersprint m3 race einddemper
en nog wel wat dingen die ik hier waaschijnlijk vergeet te vernoemen. :eatpaper:

Maar dan in de zomer van 2016 een roadtrip gedaan met de vriendin van Belgie --> Italie (Toscane) --> Zuid Frankrijk --> Belgie. Toen ik terug naar huis was aan het rijden kreeg ik een enorme behoefte aan een wagen met meer luxe waaronder airco en cruiscontrol. :mrgreen:
Begin 2017 dan de knoop doorgehakt en een andere auto gekocht en deze uitgeschreven, vanaf dit moment is er een hobby aardig uit de hand gelopen. :lollerdelol: nog enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




To be continued!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door EvdP » 02 mei 2021, 15:57

Jeroenj91 schreef: 02 mei 2021, 15:48
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doen de laatste 3 foto's het zo wel?

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door TLRS » 02 mei 2021, 17:12

Nette e36.. in belgie hebben ze een leuke e36 club toch?

Maakt Alpina zelf uitlaatspruitstukken? Ik dacht dat Supersprint meestal de betere spruitstukken op knappe auto's leverde..

Jeroenj91
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:09
Auto: Bmw e36 325i

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Jeroenj91 » 02 mei 2021, 18:49

TLRS schreef: 02 mei 2021, 17:12 Nette e36.. in belgie hebben ze een leuke e36 club toch?

Maakt Alpina zelf uitlaatspruitstukken? Ik dacht dat Supersprint meestal de betere spruitstukken op knappe auto's leverde..
Gemaakt door fabrikant Boysen en met een Alpina stempel. Het is geen rvs spruitstuk maar wel een spaghetti en met grotere kanalen dan standaard. Indertijd een volledige lijn op de kop kunnen tikken.
EvdP schreef: 02 mei 2021, 15:57
Jeroenj91 schreef: 02 mei 2021, 15:48


Doen de laatste 3 foto's het zo wel?
Ja ik snap niet wat ik hier fout gedaan heb?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door EvdP » 02 mei 2021, 18:50

Ik heb je linkjes aangepast (is te zien als je mijn bericht quote)

Jeroenj91
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:09
Auto: Bmw e36 325i

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Jeroenj91 » 02 mei 2021, 19:08

En dan gaan we verder met het voorstellen. :coffee:

Dus de wagen uitgeschreven en besloten niet te verkopen maar om te bouwen naar een meer hardcore trackday auto.
eerste op de planning was de wagen volledig strippen, interieur er uit, teermatten verwijderen en kabelboom uitdunnen. Ondertussen het dashboard laten flocken en paneeltje gemaakt voor metertjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna heb ik hem weg gebracht voor een full option Wiechers schroefkooi te laten monteren, nu nog altijd spijt dat ik niet voor een uitgebreide laskooi geopteerd heb. :(
In de tijd dat de rolkooi gemonteerd werd hebben we dan nog enkele bestellingen gedaan waaronder:
sparco 6 punts gordels
Sparco corsa kuipstoel
Irp shortshifter
Ik moet zeggen dat zo een shortshifter echt een topper van formaat is qua upgrade. :beer:
Na dit allemaal was het eindelijk tijd voor een trackday op Circuit des Ecuyers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jeroenj91
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:09
Auto: Bmw e36 325i

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Jeroenj91 » 02 mei 2021, 19:26

Dan uiteindelijk zelf een trailer gekocht, waarbij het laadvlak redelijk hoog ligt en niet ideaal is voor een trackday auto die dan vrij laag ligt. :'(

Dan hebben we de bumper laten aanpassen zodat deze makkelijk afneembaar is wat het op en afrijden van de trailer een pak makkelijker maakt, estetisch is het er ietsje op achteruit gegaan maar gewicht is ook gedaald omdat de bumper balk weg is. performance --> looks.

Afbeelding
Afbeelding

Na jaren praten en dromen over meer vermogen in deze e36 zijn we eindelijk begin dit jaar op het punt gekomen dat ik ook effectief iets ondernomen heb hiervoor.
Ik ben een e46 330i gaan halen in Duitsland waarvan ik de motor en versnellingsbak wil ombouwen in de e36. Ondertussen ook het nog vrij onbekende n54 inlaat adapter aangeschaft bij Racemode Polen, dit samen met de n54 inlaat hebben zij en 280pk gehaald.

Voor we effectief iets wouden ondernemen gingen we de e46 op de bank zetten om te kijken hoeveel pony's er nog aanwezig zijn. Ik kwam op een mooi resultaat van 229pk en 301nm. Momenteel ben ik nog aan het wachten op enkele onderdelen om de mod op de auto te monteren en dan gaan we met een standaard tune die op een ms43 gezet word door racemode naar de bank en hopen dat er iets gewonnen is. Ik ben dan blij met een 250-260 pk maar we zullen wel zien, aangezien dit maar een vrij standaard tune zou zijn. Om er alles uit te halen zoals zij zeggen moeten ze rechtstreeks met de pc kunnen loggen. Dit laat ik dan liever doen door iemand waar ik effectief even naar toe kan gaan.

Als dat gedaan is word de motor uit de e46 gehaald en is het de bedoeling deze helemaal open te gooien en op te frissen voor dat deze in de e36 komt. tot dus ver mijn gezever :blabla:

Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Eric Z » 02 mei 2021, 19:38

Mooie plannen, ben benieuwd hoe dat verloopt.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Eeuwe » 02 mei 2021, 22:08

Welkom, medebelg :tooth:

Helaas doen al je foto's het niet, maar wat ik wel zien lijkt op een mooi project.

Jeroenj91
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2021, 12:09
Auto: Bmw e36 325i

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Jeroenj91 » 03 mei 2021, 20:01

In de aanloop naar de trackday op Spa vorige maand kwam ik er achter dat ik een probleem had met mijn remmen, meerdere malen ontlucht pedaal werd hard maar zodra je de wagen start kon je hem bijna helemaal onder duwen. Geen lekkage's al hoor je wel iedere keer lucht ontsnappen als je de pedaal onder duwt. Met dit gedacht op zoek naar een nieuwe rembooster, bij bmw niks leverbaar en op andere online shops ook niet. Althans niet op tijd voor de trackday, bij een kameraad een 2dehands rembooster gaan halen die werkend gedemonteerd was, ander remcylinder omgezet en een kleine aanpassing gedaan aan een stuk remleiding. Bleek alles voor niets want het probleem blijft zich voordoen. Uiteindelijk de oude set up terug gemonteerd want met de ombouw had ik anders geen abs. Het risico genomen en dan zo maar naar Spa geweest en uiteindelijk weinig last van gehad.

Intussentijd wel een rembooster delete kit besteld en deze is vandaag dan ook aangekomen :crazy:
Waarschijnlijk gaat dit wel pas in de winter gemonteerd worden in combinatie met 330i klauwen.

Hopelijk krijg ik dan terug wat meer vertrouwen in mijn rempedaal en wat niet slecht is dat ik nog eens een 7kg win met de abs pomp er uit te zwieren.
Nu eens iets anders geprobeerd voor de foto eens zien of het werkt:
Afbeelding

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door coolfan » 03 mei 2021, 20:05

Gaaf project! Blijft een geweldige auto zo'n 325i!!!

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Tracktoy Bmw e36 325i, Sleurhut Ford Transit Custom

Bericht door Tomj » 04 mei 2021, 16:15

Meer E36's is beter :D !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten