BMW E30 Project B28cs: RDW gekeurd

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door PeterM » 23 mei 2021, 22:00

Milka schreef: 22 mei 2021, 21:49 Ah thx
Pistool voor de 3M is ook niet goedkoop
Maar aangezien ik ook nog een oldtimer heb
Zal ik t nog wel vaker kunnen gebruiken
Hoe veel kun je met een zakje doen?
Je mag mijn aanbreng pistool ook wel lenen hoor, weet niet of je wel eens in het noorden van het land komt?

Ik durf zo niet te zeggen hoeveel je precies met een zakje kan doen. Ligt er ook aan met hoeveel druk je spuit, en hoe dik je het aan brengt. De structuur veranderd met het veranderen van de druk. Ik schat dat je wel een halve m2 met een zakje kan doen.

De spetters zijn iets minder grof als origineel is mijn ervaring. Zie de foto's in mijn topic voor het resultaat.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 24 mei 2021, 15:10

Ah linkje was door mij niet gelegd, maar jij bent van het M3 draadje, de dasty met tandenborstel en die mega strakke onderkant.
Daar heb ik ook de tip vandaan om de kleur licht te houden.

Dank voor het aanbod, Drenthe hoeft niet heel ver te zijn.
Maar heb mezelf ook weer even aan het denken gezet, ik ben bezig met mijn eerste project en ben niet bezig om OEM te restaureren.
Dus waar stop ik mijn geld in.... dan is dit nou niet het meest belangrijkste. Zeker omdat de meeste plekken ook nog eens uit het zicht komen
door het subframe. Aangezien ik al een pot strijkkit had, dat er op aangebracht en met een beetje tamponneren lijkt het zowaar ook nog.

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door PeterM » 24 mei 2021, 19:53

Milka schreef: 24 mei 2021, 15:10 Ah linkje was door mij niet gelegd, maar jij bent van het M3 draadje, de dasty met tandenborstel en die mega strakke onderkant.
Daar heb ik ook de tip vandaan om de kleur licht te houden.

Dank voor het aanbod, Drenthe hoeft niet heel ver te zijn.
Maar heb mezelf ook weer even aan het denken gezet, ik ben bezig met mijn eerste project en ben niet bezig om OEM te restaureren.
Dus waar stop ik mijn geld in.... dan is dit nou niet het meest belangrijkste. Zeker omdat de meeste plekken ook nog eens uit het zicht komen
door het subframe. Aangezien ik al een pot strijkkit had, dat er op aangebracht en met een beetje tamponneren lijkt het zowaar ook nog.
Snap ik, hij zal er ook niet anders om rijden ;-) Succes met je project!

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 24 mei 2021, 20:49

Thx

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 30 jul 2021, 20:49

Zo het wordt wel weer eens tijd voor een update. De afgelopen periode vooral in de schuur vertoefd dan hier.
Maar dat heeft ook zijn vruchten afgeworpen, want aan het einde van deze post rijd de auto weer, alleen nog wel met het M20 blok.

Maar we pikken het op waar we waren gebleven en dat is de onderkant schoonmaken en roestplekken bij te werken
Afbeelding

Ik had nogal wat moeite om de wiellagers in de draagarmen geperst te krijgen.
Met de houten constructie wilde het niet werken. Ik kreeg het lager er niet ver genoeg in. Heel vreemd.
Het duurde even maar toen viel het kwartje, op de naaf zat nog een schaal van het oude lager, dit had ik alleen aangezien als een
vast onderdeel van de naaf.
Afbeelding
Dus de naaf moest er weer uit en inderdaad:
Afbeelding
Dus dat werd bedenken hoe die er weer af te krijgen.
De eerste ging wel makkelijk, voor de tweede lukt het om met de beitel een klein spleetje te maken en kon ik ook die met de trekker verwijderen.
Afbeelding

1 lager down, volgende poging.
Nu ging het wel lukken.
Met de geleende bussen ging het er in trekken van het lager gecontroleerd tot de rand van de draagarm.
Vanaf daar moest ik met een smallere bus werken. Ook dat ging goed.
Ik weet alleen niet meer hoe ik het gedaan had, maar ik had iig de denkfout gemaakt dat ik de achterzijde van de trekstang had afgesteund op de draagarm ipv het lager zelf. Daardoor drukte ik de lagerschaal er doorheen. Zeg maar dag tegen lager twee, maar ik wist in ieder geval hoe ik de schalen makkelijk van de naaf of kon krijgen.
Na deze trial and error, twee nieuwe lagers besteld, geen fouten meer gemaakt en de deze gingen er foutloos in.
Afbeelding

Ondertussen begon het achter er ook al beter op te worden. Een lasser op locatie laten komen voor wat herstelwerk en inlassen van de verstevigingen in de schokbreker torens.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hitteschild even opfrissen en voorzien van het beste hitte reflecterende materiaal dat er bestaat: goud (kleurige lak :blink: )
Afbeelding Afbeelding

Zo kon het opbouwen weer verder gaan:
Afbeelding

Idiot at work
Afbeelding

Ik had nog een ander diff opgehaald omdat de mijne heel erg lekte, maar de vulplug kreeg ik met geen mogelijkheid los. Dan maar voor 75,- een vervangen diff. Kwam uit bij een alleraardigste kerel met handige handjes, een uit de hand gelopen trekker hobby en was bezig met de restauratie en upgraden van een Lancia Monte Carlo :ken ik jou:

Diff likje verf gegeven, Pu rubber en versie olie en die kon er ook onder.
Afbeelding

Gevolgd door nieuwe aandrijfassen, nieuwe remleidingen, Eibach stabi, uniball verstebare stabi steunen. Voor nu nog de bestaande veren terug en cheap schokbrekers. Die investering volgt later nog wel.
Afbeelding

Het was niet gepland in deze fase maar omdat de schokbrekers zo versleten waren dat de wielen in de kasten doorsloegen, moest daar wat aan gedaan worden. Uiteraard ging dit allemaal niet van harte, op youtube valt de spoorstang en draagarm zo er uit of met één ferme tik.
Niet bij mij :devil:
Dus aan het einde van het verhaal waren daar de draadeinden zo van vervormd dat ook die vervangen moesten worden.
Afbeelding


mmm dropbox werkt even niet mee om de fotos online te krijgen, dus de rest volgt later dit weekend.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door TLRS » 30 jul 2021, 21:31

Die rem :tooth:

Mooi wark verder!

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Vanreijmersdal » 01 aug 2021, 12:10

Lekker goud kleurtje hoor.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 01 aug 2021, 20:12

Het even vervangen van de voor schokbrekers werd nog een hele klus.
Door de beschadigde draadeinden konden de draagarmen en stuurkogels worden vervangen.
Klauwen reviseren is niet het werk, hier op DF nog een setje messing bussen gescoord en deze geplaatst alleen nog niet eerder meegemaakt maar ondanks alle acties en geduld kwamen de remleidingen niet los, dus ook de vaste leidingen moeten vervangen.
Ook hier goedkope schokbrekers geplaatst omdat we dat later nog wel in gaan investeren.
De stabi vervangen door de Eibach variant incl. hoogte verstelbare steunen. Maar veel werk is gaan zitten in het verwijderen van roest in de schermen en achter de kunststof beplating. RV scherm is zeer wss uitstel van executie, maar laten we eerste maar eens weer rijden en pakken we dat nog aan als de motorswap echt plaatsvind.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dit moest natuurlijk even


een overzicht


Daarna kon de auto weer op zijn pootjes en klaar voor zijn eerste proefrit.
Afbeelding
achter kan ie wel wat zaken
Afbeelding


Bij de eerste proefrit geen rare geluiden of afvallende spullen :blink:
Remmen waren ok maar gaven niet echt vertrouwen en bij vol remmen blokkeerden wel achter niet voor.
Das al een teken en de blokjes bleven voor een beetje schaven,
Voor nog eens ontlucht en idd daar kwam nog wat lucht uit.
Daarna was er idd een goede bite.

Ik denk inmiddels een 500km verder, geen gebreken en vanochtend even op de brug gezet en alles nagelopen, alles nog zoals ik het gemonteerd had. :swinging:

In de deze periode ook nog een set bruine deurpanelen via ebay gescoord en in belgie nog een bruin tapijt opgehaald.
Ik wil het interieur ombouwen naar een bruine, tzt de recaros stofferen naar een passen bruin met contrasterende stof.
Dat wordt een gave klassieke uitvoering. Zeker in combi met het Polaris zilver.
Afbeelding


Maar voor nu even doorrijden zoals die is, de Veilchen is inmiddels geschorst dus daar begin ik binnenkort aan met het demonteren van de te gebruiken onderdelen en voor die tijd wat youtube bekijken hoe dat eigenlijk moet :mrgreen:

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door PeterM » 02 aug 2021, 19:13

Ziet er netjes uit hoor, mooi opgeschoten!

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs demontage M52B28

Bericht door Milka » 30 okt 2021, 20:47

Inmiddels een paar maanden verder.
Druk geweest met ander dingen, schilderen van het huis en vakantie houden.
Ondertussen ook een paar duizend km verder, geen onderdelen afgevallen en de auto tuft betrouwbaar zijn km's weg.

Ondertussen begon ik me wel te irriteren aan de OEM stoel, die net zo beschadigd is als de Recaro's en toen de adapters van Garagistic in de aanbieding waren besloten de Recaro's al vast te plaatsen. Idee was dit om pas later te doen en mss al opnieuw gestoffeerd.
De adapters zijn netjes gemaakt, zo precies dat je even de poedercoating in de gaten moet verwijderen om het helemaal goed te krijgen.
Zo dat zit al een heel stuk beter.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De 'oren' ter hoogte van de schouders schuren bij verstellen van de stoel wel met de B pilaar.
Later nog in het BMW museum gezien dat het bij een E30 museum bij de bestuurders kant goed gaat, maar de bijrijders kant ook net te breed te zijn. Probleem voor later, voor nu is het prima.

Inmiddels dus de aandacht verplaatst naar de E36, time to rip its heart out
Afbeelding Afbeelding
Eerst wat ruimte gemaakt,
Afbeelding
Na wat gestuntel en nadenken, kwam ik tot de conclusie dat ik de bak niet los zou krijgen doordat ik niet bij de bovenste bout zou kunnen komen. Dus besloten de voorkant te verwijderen zodat ik het blok en bak vooruit uit de auto kon halen.
Afbeelding
Mooi om te zien dat de auto nooit voorschade heeft gehad, zie de OEM puntlas op 7 uur.

Zo was er ruimte om het blok er uit te krijgen
Afbeelding

Problematisch was het afkoppelen van de benzine leidingen, dus uit ongeduld heb ik die doorgeknipt ter hoogte van het filter

Volgens een youtube bron was het beter om stuurinrichting vooraf te demonteren, maar ik dacht dat het wel zonder zou moeten
Het was even goed opletten en het blok goed richting de andere kant te duwen, kwam het blok er uit.

Afbeelding Afbeelding

Daarna was de bovenste bout goed te bereiken uiteraard en kon dit gescheiden worden van het blok en het blok in de bok.
Vliegwiel heeft zo zijn sporen, geen idee of dit normaal is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Blok op de bok en het front er weer een beetje op, scheelt weer opslagruimte
Afbeelding

Daarna het betere label werk en de motor kaal gemaakt. Was erg leuk om te doen en wonder boven wonder, niets afgebroken of dolgedraaid. Ook niet de uitlaat :hangloose:
Afbeelding

Even in de iron-x
Afbeelding
en zo staat het blok er nu niet bij
Afbeelding

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door 328Ti » 31 okt 2021, 08:34

Heb ik ff helemaal gemist zeg, mooie upgrades heb je gemaakt, die paarse touring..eeuwig sund! Wat ga je ermee doen?

Ben benieuwd naar de volgende stappen!

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs

Bericht door 328Ti » 31 okt 2021, 08:39

Milka schreef: 22 mar 2021, 19:41 Dit vind ik ook een komisch ding, wss als noodoverloop, maar dan vind ik de opstaande rand wel erg hoog.
Afbeelding
Doorvoer voor lpg appendage. Je torretje heeft op lpg gereden

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 31 okt 2021, 09:02

Dank
Was er inmiddels ook achter dat t een onderdeel was van een voormalige lpg installatie

Ik heb ook overwogen de e36 weer helemaal netjes te maken maar de drang naar wat anders en om iets te bouwen was groter. Aangezien ik ook weer niet als conservator van het BMW erfgoed ben aangesteld dan regeert de portemonnee en moet de e36 zijn motor en bak afstaan.
Stuur inrichting er nog uit en daarna is ie in onderdelen te koop. Auto heeft nog kenteken en is alleen maar geschorst dus mocht iemand een origineel Veilchen Blau e36 project willen…

pimini
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door pimini » 31 okt 2021, 18:59

Wat is de staat van het plaatwerk qus roest?

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 31 okt 2021, 19:34

Zo uit mijn hoofd
schermen voor zijn goed
deur lv roest aan onderzijde
deur la goed
scherm la roest aan wielrand
achter klep, krokante plek

deur rv deuk, geen roest
deur ra deuk geen roest
paneel ra geen idee

Ik zal binnenkort een filmpje maken rondom de auto en wat fotos en er een apart topic aan wijden.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs diff vraag

Bericht door Milka » 31 okt 2021, 19:45

pimini schreef: 30 mar 2021, 19:45 Als je een 2.93 E36 diff overhebt wil ik die wel van je overnemen, de 3.38 en 3.45 die ik nu heb is wel erg kort voor een 2.5 blok.
Ik was op zoek naar diegene die destijds interesse had in het diff en wie was dat toen .... :mrgreen:
Mocht je nog interesse hebben laat het weten

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Milka » 07 nov 2021, 17:25

Zo weer wat stapjes verder.
Ik dacht eerst een fout te hebben gemaakt om de vanos te kunnen demonteren, maar dankzij een opmerking hier kwam ik toch nog met een ingeving, sleutels 24 op de nokkenas, ruk aan de ketting en de unit kwam los.
Ik kon dus verder met het demonteren van de kop.

Bij het verwijderen van de kleppedeksel was ik in ieder geval blij om geen glimmende nokken te zien of vreemde slijtage. Van wat ik er van kan maken ziet het er best netjes uit. Het kan wel een goede reiniging gebruiken.
Afbeelding

Daarna kon het grotere werk beginnen en de kopbouten los te krijgen. Ik heb een lang wringijzer, maar van chinese kwaliteit idem voor inwendige torxdop. Dus wanneer het bijna een kwart slag duurt voordat het beweegt is dat wel spannend. Maar utieindelijk kwam alles netjes los en kreeg ik zicht op de cilinders. En dat was een fijn beeld :hosanna:
De hoon sporen staan er nog in en geen verticale strepen en dat met 292.334km op de teller :blink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en inmiddels ziet het er al weer zo uit
Afbeelding

Daarna eens kijken naar de onderzijde van de kop en dus naar de kleppen.
Daar ziet het er ook netjes uit, op het oog is de passing in de zetting nog best goed. Alleen opvallend is dat de bij cilinder 5 de uitlaat kleppen ook donker gekleurd zij, waar die bij de andere cilinders licht van kleur zijn.
Ik zie alleen geen afwijking in de cilinderwand en de bougie is ook gelijk gekleurd als de andere cilinders.
En het was juist injector 6 die vettig was.

Afbeelding Afbeelding

Daarna de aandacht naar de onderzijde.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ook hier kan het blok ook de nodige reiniging gebruiken.
Het plan was om de lagers te controleren. De krukas lagers zouden nog goed moeten zijn omdat die een 50k km geleden zijn vervangen.
De hoofd lagers weet ik niet. Ik kon in Bentley alleen de moment van deze bouten niet terug vinden evenmin zo 123 op het net. Dus ik heb dat nog maar even uitgesteld en me gericht op het verder reinigen van het onderblok en de bak.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
De auto gaat er niets beter van rijden, maar geeft wel voldoening en werkt straks met het terugplaatsen gewoon fijner.


Tot slot nog een 'anton piek' foto van mijn heerlijke werkplek
Afbeelding

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door PeterM » 08 nov 2021, 20:48

Lekker bezig en prima werkplek inderdaad. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Robe36
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
Auto: E36 "316i" + Opel Combo

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Robe36 » 09 nov 2021, 13:00

Leuk update om te lezen! Ik kan eventueel een manual delen die ik gebruik voor de E36 maar misschien is dat de Bentley manual. Volgens mij is het aanhaalmoment van de krukaslager vrij laag maar hebben wel een hoekverdraaing. Uit m'n hoofd 20nm + 50°.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Fabian » 09 nov 2021, 19:31

Lekker bezig!

Wel jammer als Veilchen het niet gaat overleven :(

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: BMW E30: Das Projekt B28cs achteras & Recaro's

Bericht door Crookie » 10 nov 2021, 10:14

DB4907F1-593B-40E3-B8A0-B1CFFF69DBCA.jpeg
DB4907F1-593B-40E3-B8A0-B1CFFF69DBCA.jpeg (529.59 KiB) 1008 keer bekeken
DB4907F1-593B-40E3-B8A0-B1CFFF69DBCA.jpeg
DB4907F1-593B-40E3-B8A0-B1CFFF69DBCA.jpeg (529.59 KiB) 1008 keer bekeken
B0EBEDA3-0A5E-4222-98D8-9ADC8ACCFEBF.jpeg
B0EBEDA3-0A5E-4222-98D8-9ADC8ACCFEBF.jpeg (411.63 KiB) 1006 keer bekeken

:beer:
Bijlagen
9CF2898C-896B-471C-B64F-1AB6342A8899.jpeg
9CF2898C-896B-471C-B64F-1AB6342A8899.jpeg (308.75 KiB) 1008 keer bekeken

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW E30 Project B28cs: M52 eruit & uit elkaar

Bericht door Milka » 14 nov 2021, 22:13

@fabian zou idd mooier zijn als de e36 zou blijven bestaan, is zeker een unieke combi in OEM kleur Veilchen Blau, erg lekker.
dus hopelijk ziet iemand anders er weer een mooi project in.

@crookie dank voor de momenten, ben nu echter meer in dubio hoe nu verder.
Ik krijg de bout op de krukas niet los. al flink in de kruipolie laten weken afgewisseld met verhitten.
Nog slagmoer sleutel nog een groot wringijzer geeft het gewenste resultaat.
Ik kreeg nog de ingeving om wat spanning er op te zetten door er bouten in te draaien, maar ik ik heb het idee dat ik alleen
het lager naar voren trek.
Afbeelding

Dus me bezig gehouden met het reinigen van onderdelen, met succes :-)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het is nu de vraag hoe nu verder, plan was om de distributie kap te verwijderen alles goed te reinigen en te lakken.
Maar ik de distributie kap niet verwijderd krijg, laat ik dat denk maar zo.

Ik ga me niet wagen aan het in elkaar zetten van de distributie en het op tijd zetten.
Dus het idee is om de kop te laten reviseren en vervolgens door dat bedrijf de kop en disributie te laten monteren.
Dan kan en durf ik daarna zelf het blok wel helemaal af te bouwen.

Suggesties voor adressen zijn welkom.
Pro car zal ik zeker even benaderen, maar zij gebruiken vooral / alleen oem aonderdelen. Prima voor mijn M3 maar voor dit blok zijn
febi of meyle producten ook goed en dat scheelt uiteindelijk flink.

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: BMW E30 Project B28cs: M52 eruit & uit elkaar

Bericht door Crookie » 15 nov 2021, 12:00

Als je de krukas aan de andere kant kan blokkeren bv

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW E30 Project B28cs: M52 eruit & uit elkaar

Bericht door matthyssie » 15 nov 2021, 12:24

Een beetje slagmoersleutel moet die bout toch wel loskrijgen?

pimini
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: BMW E30 Project B28cs: M52 eruit & uit elkaar

Bericht door pimini » 15 nov 2021, 13:06

Een m52 blok timen is echt wel zelf te doen hoor.

Die bout/moer zit echt idioot vast. Ik heb aan de andere kant hem tegen gehouden met een grote stang, je moet veel geweld gebruiken helaas.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 241 gasten