BMW M140i (meer upgrades), Ducati Monster 1200S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Marc Sierra » 30 jul 2021, 15:48

Gas los geeft sowieso een hoop onderdruk, dus daar kan het allemaal wel tegen.

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door 2226cc » 30 jul 2021, 19:04

Knot schreef: 30 jul 2021, 12:54 Netjes, bij koude motor de beperking op 4500, kan evt iemand anders het ook niet verplesten. Top rpm van 8300 naar 8500rpm?
Voor zo ver ik weet is hij origineel begrensd op 8400tmp en top vermogen is op 8300tpm. Zijn ook mensen die hem naar 8800 doen of zelf 9000 maar dat gaat mij te ver. 8500 is een mooi rond getal ☺️

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Martijn_bmw » 30 jul 2021, 22:24

Knot schreef: 28 jul 2021, 19:55 Je hebt het goed gedaan! Spijt dat ik hem niet gekocht heb voor de 29k achteraf... 🙄
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Emilio » 31 jul 2021, 08:45

Martijn_bmw schreef: 30 jul 2021, 22:24
Knot schreef: 28 jul 2021, 19:55 Je hebt het goed gedaan! Spijt dat ik hem niet gekocht heb voor de 29k achteraf... 🙄
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.

Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen 🤔

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2021, 09:02

Emilio schreef: 31 jul 2021, 08:45
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2021, 22:24
Knot schreef: 28 jul 2021, 19:55 Je hebt het goed gedaan! Spijt dat ik hem niet gekocht heb voor de 29k achteraf... 🙄
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.

Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen 🤔
Ik vond de stand wel meevallen juist, ook 20k km lager dan die van Rico bijvoorbeeld dus denk best een nette prijs. (Afgaande van de advertentie dat die auto net zo netjes is natuurlijk)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Arthur » 31 jul 2021, 10:21

Emilio schreef: 31 jul 2021, 08:45
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2021, 22:24
Knot schreef: 28 jul 2021, 19:55 Je hebt het goed gedaan! Spijt dat ik hem niet gekocht heb voor de 29k achteraf... 🙄
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.

Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen 🤔
Zo denkt Knot ook ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2021, 10:41

Arthur schreef: 31 jul 2021, 10:21
Emilio schreef: 31 jul 2021, 08:45
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2021, 22:24

https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.

Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen 🤔
Zo denkt Knot ook ;)
Kennelijk niet als hij spijt heeft die van Rico niet gekocht te hebben met 154k km :kikker:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Arthur » 31 jul 2021, 10:46

Km stand wist ‘ie niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door 2226cc » 31 jul 2021, 16:50

Emilio schreef: 31 jul 2021, 08:45
Martijn_bmw schreef: 30 jul 2021, 22:24
Knot schreef: 28 jul 2021, 19:55 Je hebt het goed gedaan! Spijt dat ik hem niet gekocht heb voor de 29k achteraf... 🙄
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios

In de herkansing? 🙂
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.

Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen 🤔
Die van mij staat op 201k maar denk dat het een can de betere is qua technische staat

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door e30touring1990 » 31 jul 2021, 17:04

Mooi ding die Martijn post alleen jammer van het schuifkanteldak (en daardoor dus geen carbon dak). zou voor mij een no-go zijn op een M3/M4.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1092
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Marc Sierra » 31 jul 2021, 17:11

Carbon dak is toch alleen op de E92 M3 en niet op de E90?

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door e30touring1990 » 31 jul 2021, 20:10

Marc Sierra schreef: 31 jul 2021, 17:11 Carbon dak is toch alleen op de E92 M3 en niet op de E90?
Net even gekeken, je hebt inderdaad gelijk, wist ik niet. dan heb ik niets gezegd :)

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Emilio » 31 jul 2021, 22:52

Voor mij zou zo’n open dakje juist een onwijze plus zijn.

Half cabrio gevoel en meer geluidsbeleving.

De momenten op dr openbare weg dat ik die paar kilo’s extra in het dak ga voelen zijn echt 0.0.

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Hitz » 02 aug 2021, 10:14

Wat een waanzinnige geweldenaar is de M3. De V8 is een beest, en de DCT geeft harde klappen met schakelen!

Golfpetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2015, 17:05

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Golfpetje » 07 aug 2021, 15:37

2226cc schreef: 29 jul 2021, 19:40
Riceaux schreef: 29 jul 2021, 14:16 Waar heb je de begrenzer laten verwijderen? En ook direct de software laten aanpassen? Schijnt nogal wat winst te behalen met een softwaretune?
Heb ik zelf gedaan samen met een update van de ecu software. Tune heb ik niet, laat de software liever origineel. Koud start heb ik trouwens ook verwijderd en de toerenbegrenzer op 8500rpm gezet. Bij koude motor de toerenbegrenzer lager gezet dus bij koude start komt het rode gedeelte ook verder terug.
Mooie wagen.
Mooie aanpassingen ook zo!

Toch ook wel extreem benieuwd hoe je dit zelf hebt gedaan, lijkt mij ook wel wat om soortgelijke aanpassingen te maken aan onze E92 M3.
Heb je misschien een bron of tips of iets dat ik aan de slag kan?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Riceaux » 07 aug 2021, 19:09

Wij gaan eerst voor deze einddemper aanpassing icm M Performance sierstukken. Als dat qua geluid niet oplevert wat we verwachten gaan we wel kijken naar andere dempers.
Bijlagen
BFEBD362-F047-4FD8-B539-57DE51EAD9ED.jpeg
BFEBD362-F047-4FD8-B539-57DE51EAD9ED.jpeg (118.05 KiB) 2013 keer bekeken
6DEF1ED9-E238-4C3B-823C-064A05CB73D7.jpeg
6DEF1ED9-E238-4C3B-823C-064A05CB73D7.jpeg (140.81 KiB) 2013 keer bekeken

vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door vester86 » 07 aug 2021, 20:13

haal de einddemper dan gelijk helemaal weg 🤣 scheelt het nog gewicht ook.

doet “de andere” pijp überhaupt nog iets nu?

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door 2226cc » 08 aug 2021, 17:29

Golfpetje schreef: 07 aug 2021, 15:37
2226cc schreef: 29 jul 2021, 19:40
Riceaux schreef: 29 jul 2021, 14:16 Waar heb je de begrenzer laten verwijderen? En ook direct de software laten aanpassen? Schijnt nogal wat winst te behalen met een softwaretune?
Heb ik zelf gedaan samen met een update van de ecu software. Tune heb ik niet, laat de software liever origineel. Koud start heb ik trouwens ook verwijderd en de toerenbegrenzer op 8500rpm gezet. Bij koude motor de toerenbegrenzer lager gezet dus bij koude start komt het rode gedeelte ook verder terug.
Mooie wagen.
Mooie aanpassingen ook zo!

Toch ook wel extreem benieuwd hoe je dit zelf hebt gedaan, lijkt mij ook wel wat om soortgelijke aanpassingen te maken aan onze E92 M3.
Heb je misschien een bron of tips of iets dat ik aan de slag kan?
De software op de ECU kan je flashen met MSS6xflasher
De software die je dan heb kan je aanpassen met een programma genaamd MSS60 Binary Modification Tool
MSS60 Binary Modification Tool werkt alleen met up to date ecu software dus ik heb de ecu eerst geupdate met WINKFP. Alleen de update naat de nieuwe software gaf al een groot verschil zeker in het rijden met koude motor.

Op youtube staan overal wel howto's voor, ik raad wel aan je er eerst goed in te verdiepen want als het fout gaat ben je de sjaak. Gebruik ook alleen de nieuwste kabel van bimmergeeks. Met goedkope kabels gaat het gegarandeerd fout.

Gebruikersavatar
2226cc
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door 2226cc » 08 aug 2021, 17:31

Riceaux schreef: 07 aug 2021, 19:09 Wij gaan eerst voor deze einddemper aanpassing icm M Performance sierstukken. Als dat qua geluid niet oplevert wat we verwachten gaan we wel kijken naar andere dempers.
Ik heb mijn achterdemper uit gedaan en ben zeer tevreden, ik heb echter het midden gedeelte open gesneden en de geperforeerde pijpen dicht gemaakt. Als zo recht door gelast nog luider is als wat ik heb zou dat niet mijn voorkeur hebben :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Riceaux » 08 aug 2021, 21:35

2226cc schreef: 08 aug 2021, 17:31
Riceaux schreef: 07 aug 2021, 19:09 Wij gaan eerst voor deze einddemper aanpassing icm M Performance sierstukken. Als dat qua geluid niet oplevert wat we verwachten gaan we wel kijken naar andere dempers.
Ik heb mijn achterdemper uit gedaan en ben zeer tevreden, ik heb echter het midden gedeelte open gesneden en de geperforeerde pijpen dicht gemaakt. Als zo recht door gelast nog luider is als wat ik heb zou dat niet mijn voorkeur hebben :tooth:
Van wat ik gelezen heb wordt het volume onder de 3000 toeren 25% meer, tussen de 3000-6000 toeren 50% meer en daarboven 100%. Dus prima wat mij betreft. En zo niet laten we de aanpassing weer ongedaan maken of kopen we er een andere originele demper bij. :tooth:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door matthyssie » 09 aug 2021, 09:01

Heb wel eens een E92 M3 gehoord die die zelfde mod had gedaan aan de einddemper, klonk fantastisch!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Riceaux » 07 sep 2021, 17:27

Riceaux schreef: 07 aug 2021, 19:09 Wij gaan eerst voor deze einddemper aanpassing icm M Performance sierstukken. Als dat qua geluid niet oplevert wat we verwachten gaan we wel kijken naar andere dempers.
Deze aanpassing gaat 8 oktober uitgevoerd worden en de begrenzer gaat er dan ook af. Weekend van 23 oktober weer naar de Ring. Dus mooi op tijd klaar dan. :df:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)

Bericht door Riceaux » 05 okt 2021, 22:31

Uitlaataanpassing laten we niet meer doen. Want de M3 gaat de verkoop in. We merken allebei dat we er niet de fun uithalen die we wel uit onze vorige hobby auto’s haalden. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Niks ten nadele van de M3, want het is echt een heerlijke auto! Hij kan in ieder geval van het lijstje en nu opzoek naar een nieuw baasje. :thumbup:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)

Bericht door Knot » 05 okt 2021, 22:48

Zonde, zo kort gereden. Pm of app me de prijs maar.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3

Bericht door Martijn_bmw » 06 okt 2021, 07:21

Riceaux schreef: 29 jun 2021, 10:05
Richardt. schreef: 29 jun 2021, 09:45 Lekker wagenpark inmiddels hoor :df:

En zoals eerder gezegd moet het heerlijk zijn om zo'n hamerende V8 op de dam te hebben staan. Benzineverbruik zal gelijk zijn aan de RX8, olieverbruik hopelijk wat minder :tooth:
Benzineverbruik zal minder zijn dan van de RX8. Denk dat ik 1 van de weinige mensen ben die er qua verbruik op vooruit gaat met de overstap naar een V8. :mrgreen:

Zal het onthouden Rody, maar verwacht dat deze wel weer een paar jaar blijft.
Die jaren zijn hard gegaan :tooth:

Grapje, ik herken het wel vaak genoeg ook zelf gedaan eerste indruk super enthousiast paar mnd later toch maar weer weg…

Glws!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Godspeed, ParaChris, Semrush [Bot], SvB en 67 gasten