BMW M140i (meer upgrades), Ducati Monster 1200S
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Gas los geeft sowieso een hoop onderdruk, dus daar kan het allemaal wel tegen.
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Voor zo ver ik weet is hij origineel begrensd op 8400tmp en top vermogen is op 8300tpm. Zijn ook mensen die hem naar 8800 doen of zelf 9000 maar dat gaat mij te ver. 8500 is een mooi rond getal
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.Martijn_bmw schreef: ↑30 jul 2021, 22:24https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios
In de herkansing?
Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Ik vond de stand wel meevallen juist, ook 20k km lager dan die van Rico bijvoorbeeld dus denk best een nette prijs. (Afgaande van de advertentie dat die auto net zo netjes is natuurlijk)Emilio schreef: ↑31 jul 2021, 08:45Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.Martijn_bmw schreef: ↑30 jul 2021, 22:24https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios
In de herkansing?
Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Zo denkt Knot ookEmilio schreef: ↑31 jul 2021, 08:45Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.Martijn_bmw schreef: ↑30 jul 2021, 22:24https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios
In de herkansing?
Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Kennelijk niet als hij spijt heeft die van Rico niet gekocht te hebben met 154k kmArthur schreef: ↑31 jul 2021, 10:21Zo denkt Knot ookEmilio schreef: ↑31 jul 2021, 08:45Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.Martijn_bmw schreef: ↑30 jul 2021, 22:24
https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios
In de herkansing?
Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Km stand wist ‘ie niet
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Die van mij staat op 201k maar denk dat het een can de betere is qua technische staatEmilio schreef: ↑31 jul 2021, 08:45Grappig. M’n eerste reactie is hoge km stand.Martijn_bmw schreef: ↑30 jul 2021, 22:24https://link.marktplaats.nl/m1717247184 ... nt=app_ios
In de herkansing?
Alleen als je hem met 20k minder koopt mag je waarschijnlijk alle zaken die de eigenaar afgelopen half jaar heeft vervangen zelf vervangen
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Mooi ding die Martijn post alleen jammer van het schuifkanteldak (en daardoor dus geen carbon dak). zou voor mij een no-go zijn op een M3/M4.
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Carbon dak is toch alleen op de E92 M3 en niet op de E90?
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Net even gekeken, je hebt inderdaad gelijk, wist ik niet. dan heb ik niets gezegd
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Voor mij zou zo’n open dakje juist een onwijze plus zijn.
Half cabrio gevoel en meer geluidsbeleving.
De momenten op dr openbare weg dat ik die paar kilo’s extra in het dak ga voelen zijn echt 0.0.
Half cabrio gevoel en meer geluidsbeleving.
De momenten op dr openbare weg dat ik die paar kilo’s extra in het dak ga voelen zijn echt 0.0.
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Wat een waanzinnige geweldenaar is de M3. De V8 is een beest, en de DCT geeft harde klappen met schakelen!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 26 jul 2015, 17:05
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Mooie wagen.2226cc schreef: ↑29 jul 2021, 19:40Heb ik zelf gedaan samen met een update van de ecu software. Tune heb ik niet, laat de software liever origineel. Koud start heb ik trouwens ook verwijderd en de toerenbegrenzer op 8500rpm gezet. Bij koude motor de toerenbegrenzer lager gezet dus bij koude start komt het rode gedeelte ook verder terug.
Mooie aanpassingen ook zo!
Toch ook wel extreem benieuwd hoe je dit zelf hebt gedaan, lijkt mij ook wel wat om soortgelijke aanpassingen te maken aan onze E92 M3.
Heb je misschien een bron of tips of iets dat ik aan de slag kan?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Wij gaan eerst voor deze einddemper aanpassing icm M Performance sierstukken. Als dat qua geluid niet oplevert wat we verwachten gaan we wel kijken naar andere dempers.
- Bijlagen
-
- BFEBD362-F047-4FD8-B539-57DE51EAD9ED.jpeg (118.05 KiB) 2014 keer bekeken
-
- 6DEF1ED9-E238-4C3B-823C-064A05CB73D7.jpeg (140.81 KiB) 2014 keer bekeken
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
haal de einddemper dan gelijk helemaal weg scheelt het nog gewicht ook.
doet “de andere” pijp überhaupt nog iets nu?
doet “de andere” pijp überhaupt nog iets nu?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
De software op de ECU kan je flashen met MSS6xflasherGolfpetje schreef: ↑07 aug 2021, 15:37Mooie wagen.2226cc schreef: ↑29 jul 2021, 19:40Heb ik zelf gedaan samen met een update van de ecu software. Tune heb ik niet, laat de software liever origineel. Koud start heb ik trouwens ook verwijderd en de toerenbegrenzer op 8500rpm gezet. Bij koude motor de toerenbegrenzer lager gezet dus bij koude start komt het rode gedeelte ook verder terug.
Mooie aanpassingen ook zo!
Toch ook wel extreem benieuwd hoe je dit zelf hebt gedaan, lijkt mij ook wel wat om soortgelijke aanpassingen te maken aan onze E92 M3.
Heb je misschien een bron of tips of iets dat ik aan de slag kan?
De software die je dan heb kan je aanpassen met een programma genaamd MSS60 Binary Modification Tool
MSS60 Binary Modification Tool werkt alleen met up to date ecu software dus ik heb de ecu eerst geupdate met WINKFP. Alleen de update naat de nieuwe software gaf al een groot verschil zeker in het rijden met koude motor.
Op youtube staan overal wel howto's voor, ik raad wel aan je er eerst goed in te verdiepen want als het fout gaat ben je de sjaak. Gebruik ook alleen de nieuwste kabel van bimmergeeks. Met goedkope kabels gaat het gegarandeerd fout.
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Ik heb mijn achterdemper uit gedaan en ben zeer tevreden, ik heb echter het midden gedeelte open gesneden en de geperforeerde pijpen dicht gemaakt. Als zo recht door gelast nog luider is als wat ik heb zou dat niet mijn voorkeur hebben
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Van wat ik gelezen heb wordt het volume onder de 3000 toeren 25% meer, tussen de 3000-6000 toeren 50% meer en daarboven 100%. Dus prima wat mij betreft. En zo niet laten we de aanpassing weer ongedaan maken of kopen we er een andere originele demper bij.
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Heb wel eens een E92 M3 gehoord die die zelfde mod had gedaan aan de einddemper, klonk fantastisch!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Deze aanpassing gaat 8 oktober uitgevoerd worden en de begrenzer gaat er dan ook af. Weekend van 23 oktober weer naar de Ring. Dus mooi op tijd klaar dan.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)
Uitlaataanpassing laten we niet meer doen. Want de M3 gaat de verkoop in. We merken allebei dat we er niet de fun uithalen die we wel uit onze vorige hobby auto’s haalden. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Niks ten nadele van de M3, want het is echt een heerlijke auto! Hij kan in ieder geval van het lijstje en nu opzoek naar een nieuw baasje.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3 (Te koop)
Zonde, zo kort gereden. Pm of app me de prijs maar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 123D, Ducati 848 & BMW E90 M3
Die jaren zijn hard gegaan
Grapje, ik herken het wel vaak genoeg ook zelf gedaan eerste indruk super enthousiast paar mnd later toch maar weer weg…
Glws!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten