Gezien jouw projecten en bovenstaande opmerking moest ik bij onderstaand filmpje aan dit topic denken. Mocht je hun kanaal nog niet kennen, is het zeker een aanrader om wat van hun projecten te bekijken:
Fiat Uno 45 ie staat te koop
-
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Fiat Uno 45 ie
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Fiat Uno 45 ie
Toch mooi om te zien, hoe de indruk/waarde/df-gehalte van zon hok per post oploopt in dit topic. Hoop dat het een lang en populair topic wordt! Succes!
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie
Hoop dat ik er meer motivatie voor op kan brengen dan die E36, stomme grafbak
Vorige week even heel snel gekeken of ik alvast een oorzaak kon vinden voor de zelf conservering van het apparaat:
Dat is dus alvast deel 1 van het probleem, O-ring ergens uit een assortimentsdoosje getrokken en dat duwen we wel weer in elkaar.
Ondertussen is de winparts bestelling om het ding iig betrouwbaar te maken ook binnen gekomen, maar het moet even wat minder sneeuwen om die doos naar mn ouders te verhuizen en er aan te beginnen.
Met de MSX was het redelijk te doen in de verse sneeuw, maar het is ook zoiets om daarmee een doos van 150x50x50 mee te sjouwen.
Snorscooter met aanhanger is ook een optie, maar een beetje koud (en daar liggen geen noppenbanden op)
De Lexus ga ik het niet eens mee proberen op halve gare zomerbanden...
Naja, komt wel goed, vanaf eind komende week is het Têt, dus dan heb ik een weekje of wat vrij.
Gisteren (voor de sneeuw) nog wat dingetjes opgehaald;
Een 3-deurs alfa 147 interieur in erg nette staat.
Een grotendeels complete Honda D14 (A2 of A4 denk ik, 90pk variant iig)
Prijs van dat alles; 50 euro per stuk (niet bij dezelfde verkoper overigens)
De stoelen knutsel ik dr zo snel mogelijk in, het blok wacht ik wel even mee tot de E36 weer rijdbaar is, dan kan ik het gewoon thuis doen.
Denk dat ik voor de 1.0 gewoon een aliexpress compressor bestel, heb ik die ook een keer geprobeerd.
Vorige week even heel snel gekeken of ik alvast een oorzaak kon vinden voor de zelf conservering van het apparaat:
Dat is dus alvast deel 1 van het probleem, O-ring ergens uit een assortimentsdoosje getrokken en dat duwen we wel weer in elkaar.
Ondertussen is de winparts bestelling om het ding iig betrouwbaar te maken ook binnen gekomen, maar het moet even wat minder sneeuwen om die doos naar mn ouders te verhuizen en er aan te beginnen.
Met de MSX was het redelijk te doen in de verse sneeuw, maar het is ook zoiets om daarmee een doos van 150x50x50 mee te sjouwen.
Snorscooter met aanhanger is ook een optie, maar een beetje koud (en daar liggen geen noppenbanden op)
De Lexus ga ik het niet eens mee proberen op halve gare zomerbanden...
Naja, komt wel goed, vanaf eind komende week is het Têt, dus dan heb ik een weekje of wat vrij.
Gisteren (voor de sneeuw) nog wat dingetjes opgehaald;
Een 3-deurs alfa 147 interieur in erg nette staat.
Een grotendeels complete Honda D14 (A2 of A4 denk ik, 90pk variant iig)
Prijs van dat alles; 50 euro per stuk (niet bij dezelfde verkoper overigens)
De stoelen knutsel ik dr zo snel mogelijk in, het blok wacht ik wel even mee tot de E36 weer rijdbaar is, dan kan ik het gewoon thuis doen.
Denk dat ik voor de 1.0 gewoon een aliexpress compressor bestel, heb ik die ook een keer geprobeerd.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21 dec 2020, 22:48
- Auto: Megane 3 RS
Re: Fiat Uno 45 ie
Ga je er ook nog een kop van een D16 op zetten?
Honda heeft altijd leuke blokken om aan te sleutelen.
Honda heeft altijd leuke blokken om aan te sleutelen.
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie
Denk gewoon dr in donderen, waarschijnlijk met een D16 inlaat, maar veel meer ook niet.
Vandaag met enige moeite de Lexus naar mn ouders weten te krijgen om de doos vol ellende af te gooien en een beginnetje te maken aan de Uno.
Te beginnen met het goede nieuws:
Originele FIAT/Lancia bougies, wanneer heb je dat nou voor het laatst gezien ? Dealeronderhouden klopt dus wel zo te zien.
Wanneer, dat is een vraag waar ik zo geen antwoord op durf te geven.
Waar ik wel antwoord op durf te geven is de kwaliteit van letterlijk alles wat een pakking voor moet stellen en/of op andere wijze kan lekken:
Totaal, absoluut, volledig hopeloos, het ding lekt alles en overal en iedere pakking valt in meerdere stukken uit elkaar
Een andere radiateur (ok, 25 euro nieuw...) was overduidelijk geen heel dom idee:
En om af te sluiten nog 2 foto's van het goed geconserveerde pareltje:
Vandaag met enige moeite de Lexus naar mn ouders weten te krijgen om de doos vol ellende af te gooien en een beginnetje te maken aan de Uno.
Te beginnen met het goede nieuws:
Originele FIAT/Lancia bougies, wanneer heb je dat nou voor het laatst gezien ? Dealeronderhouden klopt dus wel zo te zien.
Wanneer, dat is een vraag waar ik zo geen antwoord op durf te geven.
Waar ik wel antwoord op durf te geven is de kwaliteit van letterlijk alles wat een pakking voor moet stellen en/of op andere wijze kan lekken:
Totaal, absoluut, volledig hopeloos, het ding lekt alles en overal en iedere pakking valt in meerdere stukken uit elkaar
Een andere radiateur (ok, 25 euro nieuw...) was overduidelijk geen heel dom idee:
En om af te sluiten nog 2 foto's van het goed geconserveerde pareltje:
-
Online
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Fiat Uno 45 ie
Dacht even dat je een screamer pipe door de motorkap zat te knutselen. Maar is gewoon een stukslang ofzo op het spruitstuk.
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie
Tsss, jonkies, dat is voor de inlaatverwarming en dit is nog een luxe versie ook, met bimetaal om automatisch te schakelen tussen zomer & winterstand.
Vroeger, toen moest je dat nog met de hand doen.
Vroeger, toen moest je dat nog met de hand doen.
- MVB
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Fiat Uno 45 ie
Heerlijke shit dit, ik ben voor de Ali charger.
Dat wordt een prachtige build jou vorige projecten kennende
Dat wordt een prachtige build jou vorige projecten kennende
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Fiat Uno 45 ie
Hahaha, nu nog meer een briljant topic. Nu al zin aan de volgende update.
Ik zou persoonlijk ook voor de compressor gaan. Maar vooral omdat een ander het doet en wel benieuwd naar de kwaliteit van zo'n ding ben haha. Honda blok ook geniaal natuurlijk, maar dan was ik ook meteen fully metal gegaan en had ik de D14 persoonlijk achterwege gelaten. Minimaal een VTEC'je.
Ik zou persoonlijk ook voor de compressor gaan. Maar vooral omdat een ander het doet en wel benieuwd naar de kwaliteit van zo'n ding ben haha. Honda blok ook geniaal natuurlijk, maar dan was ik ook meteen fully metal gegaan en had ik de D14 persoonlijk achterwege gelaten. Minimaal een VTEC'je.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Fiat Uno 45 ie
Ach, vertel es wat nieuws.Harrie D schreef: ↑09 feb 2021, 17:19 Waar ik wel antwoord op durf te geven is de kwaliteit van letterlijk alles wat een pakking voor moet stellen en/of op andere wijze kan lekken:
Totaal, absoluut, volledig hopeloos, het ding lekt alles en overal en iedere pakking valt in meerdere stukken uit elkaar
Is denk Fiat 'eigen', in ieder geval oude Fiats.....de Cinquecento Sporting van 1998 die ik hier heb staan zweet/lekt ook wat olie, maar dat doet ie al sinds ik 'm 12 jaar geleden heb gekocht en ook dat blokje zit aan de buitenkant lekker onder, maar hij rijdt er niet minder door en echt op de grond ligt ook maar heel soms een druppeltje, dus ik laat het lekker zo.
- Andry
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Fiat Uno 45 ie
Die FIRE blokjes zijn niet kapot te krijgen!
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie
De meeste zijn ook vrijlopers, dus leg je de riem dr verkeerd op ? Boeiend, nog een keer proberen.
En die D14 is omdat het goedkoop is (en met de WRX turbo die nog ergens in de garage slingert doet ie ook wel 170pk ofzo, eng zat in een Uno)
De compressor ideetjes zijn dan weer een losstaand iets in het kader van een keer proberen (Hmmmm, D14 twincharge ?)
En die D14 is omdat het goedkoop is (en met de WRX turbo die nog ergens in de garage slingert doet ie ook wel 170pk ofzo, eng zat in een Uno)
De compressor ideetjes zijn dan weer een losstaand iets in het kader van een keer proberen (Hmmmm, D14 twincharge ?)
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie
En weer een updateje;
Aangezien de kabelschema's van Fiat op zn zachtst gezegd dramatisch zijn besloten het dashboard maar te verwijderen voor het controleren van wat kabels en het klaar maken voor de Uno Turbo tellerbak.
En de tellerbak zelf;
Het enige wat tot nu toe fatsoenlijk lijkt te werken zijn de toerenteller en de benzinemeter, de kilometerteller klikt en kraakt nog iedere 100m, de oliedruk, olietemp geven niks aan (nogal wiedes zonder sensoren), de turbodruk geeft niks aan om voor de hand liggende redenen en de watertemp geeft wel iets aan, maar wat weet ik ook niet precies (ik weet wel dat de bestelde sensor pas is gebeund)
Maar toch, het zit dr in.
Tevens nog de finiszjing tutsj:
En net een lekstroom opgelost, veroorzaakt door een stageloper die het verschil niet wist tussen 86 & 87 op een relais, dus het hele injectiesysteem stond op spanning zodra de accu aangesloten was (slechts 300mA, nu is het 30mA)
Owja, binnenkort misschien 0-100 videos, want dat moet tegenwoordig.
Aangezien de kabelschema's van Fiat op zn zachtst gezegd dramatisch zijn besloten het dashboard maar te verwijderen voor het controleren van wat kabels en het klaar maken voor de Uno Turbo tellerbak.
En de tellerbak zelf;
Het enige wat tot nu toe fatsoenlijk lijkt te werken zijn de toerenteller en de benzinemeter, de kilometerteller klikt en kraakt nog iedere 100m, de oliedruk, olietemp geven niks aan (nogal wiedes zonder sensoren), de turbodruk geeft niks aan om voor de hand liggende redenen en de watertemp geeft wel iets aan, maar wat weet ik ook niet precies (ik weet wel dat de bestelde sensor pas is gebeund)
Maar toch, het zit dr in.
Tevens nog de finiszjing tutsj:
En net een lekstroom opgelost, veroorzaakt door een stageloper die het verschil niet wist tussen 86 & 87 op een relais, dus het hele injectiesysteem stond op spanning zodra de accu aangesloten was (slechts 300mA, nu is het 30mA)
Owja, binnenkort misschien 0-100 videos, want dat moet tegenwoordig.
-
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Fiat Uno 45 ie
Handige Harrie!
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Zulke indrukwekkende cijfers, dat moet toch wel ff bezinken
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Revopbouw van de launchcontrol is ook cool
En dat op 0 bar turbodruk.
Moet je je straks toch wel goed vastklikken als dat naar 0,5bar gaat
En dat op 0 bar turbodruk.
Moet je je straks toch wel goed vastklikken als dat naar 0,5bar gaat
- Roy RS
- Berichten: 4918
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
met een lege tank haal je dit inderdaad, probeer eens met een volle, dan is het gewicht dubbel zoveel!
levensgevaarlijk bij zo'n acceleraties om met 1 hand aan het stuur te rijden (maar waar schakel je dan mee?)
-
Online
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Mooi korte verzetten, daar kan Porsche nog wat van leren!
-
- Berichten: 2922
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Torquesteer moet bizar zijn. Wat voor LSD heb je?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
en dat met koude motor
- HJ2
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken maar... haalt hij uiteindelijk de 100?
Ik zou voor de O-ringen echt VITON overwegen als je ze toch vervangt. Gaan heel wat langer mee voordat dze vervormen, vastkoeken en gaan lekken
Ik zou voor de O-ringen echt VITON overwegen als je ze toch vervangt. Gaan heel wat langer mee voordat dze vervormen, vastkoeken en gaan lekken
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
Ik bedacht me gisteren dat als ie in zn 5 tot 6000 toeren door wil dat ie 220+ loopt, hoezo de 5 is een overdrive
AROT (Aangekoekte Roest Op Tandwielen)
Nee man, bloedje heet is ie daar, werktemperatuur van dat blok is volgens de meter 120 graden.
Met gemak, gisteren zelfs nog een nieuwe top weten te halen; 145km/h op de teller en na 19:00 is het een eitje om gewoon met 130 te cruisen in zn 5 (zolang je geen viaducten tegenkomt)
Dat is zo lastig nu, moet ik ze weer bestellen etc omdat een stel prutskutten hebben besloten dat alles dicht moet.
Ik zou voor de O-ringen echt VITON overwegen als je ze toch vervangt. Gaan heel wat langer mee voordat dze vervormen, vastkoeken en gaan lekken
- Martijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Fiat Uno 45 ie 0-100 video P2
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Fiat Uno 45 ie Kapoetski P2
Vandaag ontdekt dat de temperatuurmeter dus wel degelijk iets doet, 20km lang zonder koelvloeistof met de meter tegen het (niet aanwezige) pinnetje is volgens mij toch teveel geweest voor het blokje
Toen ik de oprit bij mn ouders op reed om te wisselen met de Lexus kaaide het ding vast met een grote stoom/oliewolk...
En ik had net mn alfa stoelen dr in gebeund, de km teller en tellerverlichting gemaakt enzo.
(koelslang die lekte, provisorisch gemaakt, water dr in gegooid, blijkbaar is ie dr onderweg vanaf gedonderd en aangezien een ander blok goedkoper is dan de avondklokboete maar gewoon verder gereden aangezien dat het snelste is )
Ow en dr ligt een Eaton M24 in de garage (van een 1.4 TSI)
Toen ik de oprit bij mn ouders op reed om te wisselen met de Lexus kaaide het ding vast met een grote stoom/oliewolk...
En ik had net mn alfa stoelen dr in gebeund, de km teller en tellerverlichting gemaakt enzo.
(koelslang die lekte, provisorisch gemaakt, water dr in gegooid, blijkbaar is ie dr onderweg vanaf gedonderd en aangezien een ander blok goedkoper is dan de avondklokboete maar gewoon verder gereden aangezien dat het snelste is )
Ow en dr ligt een Eaton M24 in de garage (van een 1.4 TSI)