Mazda 2, nu mét rechte remmen
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: M2 gekocht (clickbait)
Dat werkt alleen met agressieve circuitblokken toch? (ik bedoel het wegremmen van de afzetting)
Als je geen race remblokken wil zou ik gewoon nieuwe schijven kopen. check gewoon wat textar pro plus schijven kosten,evt via UD. Valt alles mee.
Als je geen race remblokken wil zou ik gewoon nieuwe schijven kopen. check gewoon wat textar pro plus schijven kosten,evt via UD. Valt alles mee.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: M2 gekocht (clickbait)
Mijn ervaring is dat dat bij het gewone spul vaak ook nog wel lukt
-
Online
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: M2 gekocht (clickbait)
dat is mijn ervaring ook. nieuwe schijven/blokken kam altijd nog, dit kost niks behalve een half uurtje van je tijd
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: M2 gekocht (clickbait)
Zal dit binnenkort eens doen. Probeerde het gisteren maar schoot vanwege gladde weer in de ABS, dat heeft dat niet zoveel zin lijkt me. Thanks!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: M2 gekocht (clickbait)
Snap de suggestie en is inderdaad te proberen. Bij mij was het mislukt tijdje terug vandaar dat ik erniet heel optimistisch ben er over.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: M2 gekocht (clickbait)
Wat me opvalt bij wat enthousiaster rijden is dat het remmend vermogen op de motor wat beperkt lijkt te zijn. Welke factoren zijn hierop van invloed? Compressie, soort koppeling en gewicht van vliegwiel?
Vandaag wederom niet aan het wegremmen van de afzetting op de remmen toe gekomen door de sneeuw... Mocht dit al werken natuurlijk. De remmen van de good old 106 gti kwamen van een 307HDI, de schijven waren een stuk groter dan de standaard remmen. De rest van het remsysteem was op de gevlochten leidingen na origineel qua hardware. Dat gevoel was zo heerlijk, zo precies te doseren. Ben benieuwd of het te benaderen is met de mazda. Maar goed, spaarpot leeg deze maand, misschien volgende maand.
Daarnaast vind ik dit smoeltje wel wat (dus het zwartmaken van de onderkant bumper). Is dit handiger met plastidip of folie denken jullie?
Vandaag wederom niet aan het wegremmen van de afzetting op de remmen toe gekomen door de sneeuw... Mocht dit al werken natuurlijk. De remmen van de good old 106 gti kwamen van een 307HDI, de schijven waren een stuk groter dan de standaard remmen. De rest van het remsysteem was op de gevlochten leidingen na origineel qua hardware. Dat gevoel was zo heerlijk, zo precies te doseren. Ben benieuwd of het te benaderen is met de mazda. Maar goed, spaarpot leeg deze maand, misschien volgende maand.
Daarnaast vind ik dit smoeltje wel wat (dus het zwartmaken van de onderkant bumper). Is dit handiger met plastidip of folie denken jullie?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: M2 gekocht (clickbait)
Dat heb ik bij de dacia ook, in mijn beleving, maar weet niet of het zo is. Bepaalt het koppel ook het remmend vermogen. Heb je weinig koppel de berg op, dan remt ie ook niet op de motor de berg op.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: M2 gekocht (clickbait)
Ipv 2 maanden bleek de levertijd van de schroefset slechts anderhalve week te bedragen. Deze is vandaag door de garage geplaatst. Blijkbaar zat er bij de set geen aanbevolen stand dus heb alles maar in het midden laten zetten en en de auto laten uitlijnen. Monteurs waren wel enthousiast over de set. Heb er slechts 4 km mee gereden dus kan er nog niet heel veel van zeggen. Stuiterde toch weer anders . Op slechte weg voelde auto relatief rustig maar korte oneffenheden leken dan weer wel beter door te komen. Al wel met bumper geschaafd op schuine rand dus wat dat betreft ingewijd.
Ik had als leenauto een Nissan Micra K12 (met die kikkerogen) meegekregen. Een auto uit hetzelfde segment en tijdsgewricht als de Mazda. Maar wat een verschil! Doodse bak tot en met, geen power, Renault schakelgevoel (dat is geen compliment over het algemeen), bij scherper insturen heel onvoorspelbaar weggedrag. Ik was daarna weer zo blij als een kind met mijn eigen boodschappenautootje. Gasrespons is amper te doseren zo enthousiast, sturen gaat superscherp, schakelen heerlijk strak. Natuurlijk zal de Micra ongetwijfeld met een sterkere motor verkrijgbaar zijn geweest. Maar toch, ik stond versteld van wat een karakterverschillen tussen deze beide 'gelijke' auto's.
Bedenk me net dat ik er nog uit moet om oude veren en dempers uit de kofferbak te halen, misschien ook maar rondje om en tanken.
Ik had als leenauto een Nissan Micra K12 (met die kikkerogen) meegekregen. Een auto uit hetzelfde segment en tijdsgewricht als de Mazda. Maar wat een verschil! Doodse bak tot en met, geen power, Renault schakelgevoel (dat is geen compliment over het algemeen), bij scherper insturen heel onvoorspelbaar weggedrag. Ik was daarna weer zo blij als een kind met mijn eigen boodschappenautootje. Gasrespons is amper te doseren zo enthousiast, sturen gaat superscherp, schakelen heerlijk strak. Natuurlijk zal de Micra ongetwijfeld met een sterkere motor verkrijgbaar zijn geweest. Maar toch, ik stond versteld van wat een karakterverschillen tussen deze beide 'gelijke' auto's.
Bedenk me net dat ik er nog uit moet om oude veren en dempers uit de kofferbak te halen, misschien ook maar rondje om en tanken.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
- Auto: CT200H, Yaris H
- Locatie: Boskoop
Re: M2 gekocht (clickbait)
Staat hem goed! Veel vermogen heb je wat mij betreft niet nodig om lol te hebben in een auto. Onderstel doet natuurlijk veel! Kan je er nog steeds boodschappen mee doen of heb je vanaf nu altijd voorgeschud bier?
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: M2 gekocht (clickbait)
Mooie hoogte zo nog verdere plannen?
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Mazda 2 progress
Planning was:
-Bilstein
-15" velgen met banden
-chip
-stoeltje
Bilstein en chip zijn nu gedaan. En race-antenne weer vervangen voor langer exemplaar zodat er eventueel ook een zender opgepikt kan worden. Dus nu is planning:
-15" velgen met fijne bandjes (wilde naar 205/50 R15 maar ben na het lezen van jouw bedrage toch weer aan het twijfelen geslagen)
-stoeltje(s)
-remmen (sowieso vervangen maar misschien ook tevens upgrade)
-optische optimalisering
Laatst gewijzigd door Mrton op 23 jan 2021, 15:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Mazda 2 progress
Ik dacht eraan om qua banden van 195 naar 205 te gaan. Maar jij bent van 195 naar 185 gegaan. Kleinere diameter is wel een zekerheidje voor me. De breedte vind ik wel lastig.MJvanBlokland schreef: ↑25 jan 2021, 09:29 Hoe bedoel je? Juist een goede keus kleiner lichter wiel met goede banden is top voor het sturen
- Tim
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31
Re: M2 gekocht (clickbait)
Geinig, het lijkt een kopie van de mijne, al staat er bij mij een heuse GT-M badge achterop. Prima ding verder, doet niks verkeerd. Het enige dat bij mij kapot is gegaan de afgelopen 2 jaar is de kofferbakontgrendeling, maar dat was met 25 euro weer opgelost. Oh, en de bijrijder spiegelverstelling doet niks, maar dat is een wat duurder ding en gebruik ik toch niet. Scheelde weer wat in aanschafprijs.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Mazda 2 progress
Dat komt omdat de originele Tsport velgen 5.5J zijn een 195 band is dan net te breed, en voor een Yaris is 185/55R15 de juiste maat.Mrton schreef: ↑25 jan 2021, 11:22Ik dacht eraan om qua banden van 195 naar 205 te gaan. Maar jij bent van 195 naar 185 gegaan. Kleinere diameter is wel een zekerheidje voor me. De breedte vind ik wel lastig.MJvanBlokland schreef: ↑25 jan 2021, 09:29 Hoe bedoel je? Juist een goede keus kleiner lichter wiel met goede banden is top voor het sturen
Vandaar dat ik die keus heb gemaakt.
Als je een mooie 6.5J of 7J velg hebt kan je prima 195 of 205 monteren. 195 heeft wel meer keus in banden en zijn een stuk voordeliger.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: M2 gekocht (clickbait)
Wat doet dat high carbon dan? Want zie er voor de mazda 2 van Ate en die kosten de helft van de gegroefde EBC's...Jan Terwolde schreef: ↑07 jan 2021, 14:39Gewoon goedkope high carbon schijven kopen, (textar pro+, ate), bij voorkeur gewoon glad zonder groeven of gaten.
Wat ik me afvroeg: Wat bepaalt hoe remmen aanvoelen? De peugeot moest moest ik meer druk leveren maar waren de remmen beter te doseren, ligt dit aan het formaat? Of aan de hoofdremcilinder?
-
Online
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: M2 gekocht (clickbait)
Formaat, hoofdremcilinder, booster, zuiger-formaat van rem klauwen, leiding werk, en remblok-materiaal.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: M2 gekocht (clickbait)
Dat high carbon voel je niets van, kan alleen wat beter tegen hitte.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: M2 gekocht (clickbait)
Dat dus, ik heb high carbon onder de Pajero zitten van Brembo en qua gevoel maakt het totaal geen verschil.
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: M2 gekocht (clickbait)
Wat een guitig wagentje. In het verleden wel eens naar gekeken. Veel rijplezier met de M2!
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: M2 gekocht (rare ringen, die bilsteins)
Na een maandje rondgereden te hebben met de Bilstein set, die door de garage gemonteerd was, wilde ik toch eens iets gaan doen qua afstelling. Hoewel de auto er fraai bijstond was ik er niet heel tevreden over. De auto kon op asfalt bij 80km/uur in een soort van cadans raken waarbij het leek alsof de weg niet helemaal glad was maar beetje golfde. Daarnaast was drempel af toch echt niet lekker met de B14 set. Voor mijn beleving stond de set achter te hard. Dus achterwiel er eens afgehaald om te kijken hoe dat precies zat en iets te doen aan de afstelling. Had helaas geen handleiding maar gokte dat het niet zo moeilijk zou kunnen zijn. Wiel eraf en:
? Hoezo zit hier maar 1 ring om over de schroefdraad te verdraaien? Had er twee verwacht die je over de schroefdraad tegen elkaar zou bewegen. Maar dit schijnt zo te horen. Onder druk van de veer gaat de ring ook nergens heen. Dus schroefdraad schoongemaakt en de ring naar beneden gedraaid. Geholpen door een willekeurig stukje hout heb ik de ring links en rechts op dezelfde afstand van de bovenkant gedraaid. Leek me nauwkeurig genoeg. Daarna stukje gereden. Comfort was stukken beter! Cadans ook niet meer gehad. En daarnaast nog steeds de 'stevigheid' van de set. Omdat de set aan de voorzijde wel goed reed heb ik daar niks aan veranderd. Ik rij nu dus met iets meer rake. Werkt voor Red Bull ook dus why not?
In de toekomst wil ik eigenlijk nog wel kunststof ringen maken die precies om de schroefdraad heen passen en de breedte van de uiteindelijke uitsparing tussen ring en bovenaanslag hebben. Dit om te voorkomen dat er nog meer zooi in de schroefdraad gaat zitten. Daarnaast heb ik het idee (in my head) dat de ring dan zeker niet meer kan verschuiven.
Laatst reed ik wat enthousiast door een bocht en bedacht me dat ik eigenlijk vooral bezig was met mezelf schrap zetten en vasthouden aan het stuur. Sportiever meubilair zou dus wel welkom zijn. Ik heb dit echter nog nooit gekocht. Hoe kies je een stoel voor een auto? Hoe weet je wat past? Hoe het zit?
? Hoezo zit hier maar 1 ring om over de schroefdraad te verdraaien? Had er twee verwacht die je over de schroefdraad tegen elkaar zou bewegen. Maar dit schijnt zo te horen. Onder druk van de veer gaat de ring ook nergens heen. Dus schroefdraad schoongemaakt en de ring naar beneden gedraaid. Geholpen door een willekeurig stukje hout heb ik de ring links en rechts op dezelfde afstand van de bovenkant gedraaid. Leek me nauwkeurig genoeg. Daarna stukje gereden. Comfort was stukken beter! Cadans ook niet meer gehad. En daarnaast nog steeds de 'stevigheid' van de set. Omdat de set aan de voorzijde wel goed reed heb ik daar niks aan veranderd. Ik rij nu dus met iets meer rake. Werkt voor Red Bull ook dus why not?
In de toekomst wil ik eigenlijk nog wel kunststof ringen maken die precies om de schroefdraad heen passen en de breedte van de uiteindelijke uitsparing tussen ring en bovenaanslag hebben. Dit om te voorkomen dat er nog meer zooi in de schroefdraad gaat zitten. Daarnaast heb ik het idee (in my head) dat de ring dan zeker niet meer kan verschuiven.
Laatst reed ik wat enthousiast door een bocht en bedacht me dat ik eigenlijk vooral bezig was met mezelf schrap zetten en vasthouden aan het stuur. Sportiever meubilair zou dus wel welkom zijn. Ik heb dit echter nog nooit gekocht. Hoe kies je een stoel voor een auto? Hoe weet je wat past? Hoe het zit?
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: M2 gekocht (clickbait)
Biesheuvel toe. Heeft er (van horen zeggen) genoeg staan om proef te zitten.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: M2 gekocht (clickbait)
Idd naar Biesheuvel en even proef zitten heb ik ook gedaan. Hebben iets van 20 stoelen staan.
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: M2 gekocht (clickbait)
Leuke update zo'n B14. Zal vast goed rijden, sowieso zit dat bij Mazda altijd wel goed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 173 gasten