BMW E93 335i DCT M-sport Edition
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Zoals meer mensen hier is de drift om te wisselen van auto vaak hoog. Al 3 jaar wilde ik graag een 130i. Die kocht ik begin dit jaar de perfecte, goede audio, mooie volle uitvoering en een sper eronder. By far de leukste auto die ik tot nu toe heb gehad, ik heb er dan ook een kleine 20k km met erg veel plezier in gereden. Toch begon de km-stand wel aardig op te lopen, zoals ook de wil om te wisselen. Inmiddels zorgt Stefan er goed voor!
Ik wilde al een tijdje een auto met het 35i blok. Na veel lezen over de motoren was ik er wel achter dan een N54 niets voor mij is omdat ik toch niet wil tunen en er standaard wel een paar kostbare dingen aan stuk gaan. Ik vind de N55 ook nog eens mooier klinken. Het geluid is voor mij een belangrijk deel van de emotie van het rijden, dat is bij mijn R32 ook altijd zo geweest. Betrouwbaarheid is het punt dat uiteindelijk de doorslag gaf om naar de N55 te gaan kijken. De shortlist werd als volgt:
M135i ZF8
135i DKG
335i DKG cabrio
Ik wilde dus een automaat, ik heb vanwege mijn werk de meeste M-blokken wel een keer gereden met de meeste versnellingsbakken. De ZF8 is écht goed, de DKG is daarentegen wel leuker.
De 135i viel af omdat dat teveel hetzelfde was qua model t.o.v. de 130i. De M135i was een optie, veel bekeken in Duitsland. Maar een facelift m135i met het nieuwe front en de nieuwe achterkant was niet veel duurder dan een 2012-2013 model, echter wel boven budget. Meestal moet je dan ook nog een alarm inbouwen in NL. Die viel uiteindelijk dus in de categorie: voor de volgende keer in een keer de juiste m135i/m140i kopen.
Dan blijft de e93 over. Ik heb eerder een tijdje een 330d cabrio gehad, dat was echt een hele hele fijne auto. Veel vermogen, met een beetje zon de kap eraf. Dat beviel super. Van een E93 kan je dan ook meteen een van de dikkere en nieuwere modellen shoppen met N55 i.p.v. een “afgetrapte” n54 uit 2007. Dan heb je ook meteen de nieuwe i-drive en dergelijke. Dus zo begon die zoektocht.
Waar de auto in Europa stond maakte me niet zo veel uit, wel wilde ik een M-pakket, harman kardon, keyless entry en een km-stand onder de 130.000km. Heb er wel meer dan 10 online bekeken. Uiteindelijk in exemplaar in Berlijn gevonden. Dat contact liep wat stroef, maar na meer dan 100 mails heen en weer en later contact via WhatsApp toch besloten die kant op te gaan. Exportplaten regelen met corona was niet makkelijk, dus uiteindelijk met een compagnon samen met een Defender 110 en kar erachter afgereisd naar Berlijn. Auto vast bekeken, papierwerk in orde gemaakt en volgende ochtend auto opgeladen en meegenomen naar zuid-Nederland. Achterop de trailer nog even getankt in Duitsland.
Het is dus een BMW 335i cabrio “M-Sport edition” geworden van 2012 met 106.000km op de teller. Saphirzwart over sattelbraun. Auto heeft altijd dealeronderhoud gehad, de laatste 5 jaar is er erg weinig mee gereden.
De auto is qua lak prima, maar ik heb hem eerst bij een detailer afgezet. Daarnaast zitten er nog 4 restyledeukjes in de auto die er komende tijd nog uit moeten. Ik wil ook de 4 (in mijn ogen prachtige) styling 313 velgen laten herstellen. Daarom zoek ik nu hard naar een wintersetje. Als de auto een kenteken heeft zal ik eerst een grote beurt en remblokken achter vervangen laten uitvoeren, dan is al het onderhoud ook weer up-to-date. Ik ga ook nog even onder de auto kijken of er nog pakkingen zijn die eventueel vervangen moeten worden, daar heb ik wel het een en ander over gelezen bij de N55.
Nu dus even wachten en dan kan ik er meer mee gaan rijden dan de 10km tot nu toe.
Paar plaatjes:
Ik wilde al een tijdje een auto met het 35i blok. Na veel lezen over de motoren was ik er wel achter dan een N54 niets voor mij is omdat ik toch niet wil tunen en er standaard wel een paar kostbare dingen aan stuk gaan. Ik vind de N55 ook nog eens mooier klinken. Het geluid is voor mij een belangrijk deel van de emotie van het rijden, dat is bij mijn R32 ook altijd zo geweest. Betrouwbaarheid is het punt dat uiteindelijk de doorslag gaf om naar de N55 te gaan kijken. De shortlist werd als volgt:
M135i ZF8
135i DKG
335i DKG cabrio
Ik wilde dus een automaat, ik heb vanwege mijn werk de meeste M-blokken wel een keer gereden met de meeste versnellingsbakken. De ZF8 is écht goed, de DKG is daarentegen wel leuker.
De 135i viel af omdat dat teveel hetzelfde was qua model t.o.v. de 130i. De M135i was een optie, veel bekeken in Duitsland. Maar een facelift m135i met het nieuwe front en de nieuwe achterkant was niet veel duurder dan een 2012-2013 model, echter wel boven budget. Meestal moet je dan ook nog een alarm inbouwen in NL. Die viel uiteindelijk dus in de categorie: voor de volgende keer in een keer de juiste m135i/m140i kopen.
Dan blijft de e93 over. Ik heb eerder een tijdje een 330d cabrio gehad, dat was echt een hele hele fijne auto. Veel vermogen, met een beetje zon de kap eraf. Dat beviel super. Van een E93 kan je dan ook meteen een van de dikkere en nieuwere modellen shoppen met N55 i.p.v. een “afgetrapte” n54 uit 2007. Dan heb je ook meteen de nieuwe i-drive en dergelijke. Dus zo begon die zoektocht.
Waar de auto in Europa stond maakte me niet zo veel uit, wel wilde ik een M-pakket, harman kardon, keyless entry en een km-stand onder de 130.000km. Heb er wel meer dan 10 online bekeken. Uiteindelijk in exemplaar in Berlijn gevonden. Dat contact liep wat stroef, maar na meer dan 100 mails heen en weer en later contact via WhatsApp toch besloten die kant op te gaan. Exportplaten regelen met corona was niet makkelijk, dus uiteindelijk met een compagnon samen met een Defender 110 en kar erachter afgereisd naar Berlijn. Auto vast bekeken, papierwerk in orde gemaakt en volgende ochtend auto opgeladen en meegenomen naar zuid-Nederland. Achterop de trailer nog even getankt in Duitsland.
Het is dus een BMW 335i cabrio “M-Sport edition” geworden van 2012 met 106.000km op de teller. Saphirzwart over sattelbraun. Auto heeft altijd dealeronderhoud gehad, de laatste 5 jaar is er erg weinig mee gereden.
De auto is qua lak prima, maar ik heb hem eerst bij een detailer afgezet. Daarnaast zitten er nog 4 restyledeukjes in de auto die er komende tijd nog uit moeten. Ik wil ook de 4 (in mijn ogen prachtige) styling 313 velgen laten herstellen. Daarom zoek ik nu hard naar een wintersetje. Als de auto een kenteken heeft zal ik eerst een grote beurt en remblokken achter vervangen laten uitvoeren, dan is al het onderhoud ook weer up-to-date. Ik ga ook nog even onder de auto kijken of er nog pakkingen zijn die eventueel vervangen moeten worden, daar heb ik wel het een en ander over gelezen bij de N55.
Nu dus even wachten en dan kan ik er meer mee gaan rijden dan de 10km tot nu toe.
Paar plaatjes:
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooi ding hoor. E9X blijft een van de fijnste auto's.
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Knap ding!!
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooi ding!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooie auto! Gefeliciteerd
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooie uitvoering! Heb de neus van de pre-facelift E92/E93 altijd wel mooier gevonden dan de LCI. Maar onderhuids altijd LCI doen natuurlijk.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Heerlijk!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Eens oude neus is mooier, ook die nieuwe spiegels van de LCI zijn erg lelijk. Ik twijfel nog over ik een setje oude spiegels ga retrofitten.
@de rest: thanks!!
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Die spiegels wist ik inderdaad niet eens, jemig ja daar heb je ook gelijk zeg..
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooi hoor, lekkere combi!
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Super mooie auto, goede keuze. Zoiets (of e92) zie ik ookwel zitten als opvolger van mijn 130i.
Kleppendekselpakking, oliefilterhuis/oliekoeler pakking en chargepijp zijn wel de bekende dingen. Nog spannende plannen met de uitlaat?
Kleppendekselpakking, oliefilterhuis/oliekoeler pakking en chargepijp zijn wel de bekende dingen. Nog spannende plannen met de uitlaat?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Thanks! Stuk minder speels dan de 130i. Maar ik kan ook heerlijk genieten van de kap eraf en een fijn geluid. Dat geluid zou ik inderdaad wel willen veranderen, maar een originele M-performance uitlaat is erg erg duur en lastig te vinden. Andere tips m.b.t. de uitlaat zijn altijd welkom.
Ik hoop dat je komende zomer in ieder geval richting Italië of iets dergelijks mag. Afgelopen zomer al verschillende passen gereden met de 130i, dat smaakt naar meer met de 335i nu.
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Hier veel uitlaat tipsSander-E46 schreef: ↑13 dec 2020, 20:40Thanks! Stuk minder speels dan de 130i. Maar ik kan ook heerlijk genieten van de kap eraf en een fijn geluid. Dat geluid zou ik inderdaad wel willen veranderen, maar een originele M-performance uitlaat is erg erg duur en lastig te vinden. Andere tips m.b.t. de uitlaat zijn altijd welkom.
Ik hoop dat je komende zomer in ieder geval richting Italië of iets dergelijks mag. Afgelopen zomer al verschillende passen gereden met de 130i, dat smaakt naar meer met de 335i nu.
https://rvsuitlaatdelen.nl/categorie/ui ... erstukken/
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Gefeliciteerd Sander! Mooie opvolger!
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Yes, heel mooi exemplaar!
Geniet ervan!
Geniet ervan!
- tomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Fraaie auto, geniet er maar van zolang als het duurt. Nou ja, iemand moet het doen nu Martijn het laat afweten.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Martijn had hier een mod voor, dacht ik, voor onder de 435i. Nu weer eronder vandaan, maar goed.Sander-E46 schreef: ↑13 dec 2020, 20:40Thanks! Stuk minder speels dan de 130i. Maar ik kan ook heerlijk genieten van de kap eraf en een fijn geluid. Dat geluid zou ik inderdaad wel willen veranderen, maar een originele M-performance uitlaat is erg erg duur en lastig te vinden. Andere tips m.b.t. de uitlaat zijn altijd welkom.
Ik hoop dat je komende zomer in ieder geval richting Italië of iets dergelijks mag. Afgelopen zomer al verschillende passen gereden met de 130i, dat smaakt naar meer met de 335i nu.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Is het nog wel de originele uitlaat? Als je iets wilt zoals de Performance dempers, wat vaak wordt gedaan is de originele dempers modificeren waarbij er ergens een rechte pijp in wordt gelast oid. Met een beetje Googlen is dat wel te vinden.Sander-E46 schreef: ↑13 dec 2020, 20:40Thanks! Stuk minder speels dan de 130i. Maar ik kan ook heerlijk genieten van de kap eraf en een fijn geluid. Dat geluid zou ik inderdaad wel willen veranderen, maar een originele M-performance uitlaat is erg erg duur en lastig te vinden. Andere tips m.b.t. de uitlaat zijn altijd welkom.
Ik hoop dat je komende zomer in ieder geval richting Italië of iets dergelijks mag. Afgelopen zomer al verschillende passen gereden met de 130i, dat smaakt naar meer met de 335i nu.
Mooie wagen hoor!
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooie wagen hoor! Wel ff chromen niertjes erin, maakt hem weer wat chiquer .
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Mooie combi van kleuren en motor!
Meer dan 100 mails... zo gek maak ik het niet eens.
Ben benieuwd als ie rijdt.
Meer dan 100 mails... zo gek maak ik het niet eens.
Ben benieuwd als ie rijdt.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Gefeliciteerd. E93 is heerlijk rijden, zeker in Italië. Ik zou die uitlaat gewoon zo houden, geluid is al prima toch? En als je m binnen een jaar toch weer verkoopt al helemaal.
Welke banden liggen er onder? Ik heb nu net de pilot sport 4 er op. Is een verbetering tov de Pzero nero’s.
Welke banden liggen er onder? Ik heb nu net de pilot sport 4 er op. Is een verbetering tov de Pzero nero’s.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Bij verkoop stuur mij maar een bericht einde zomer 2021
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
Thanks voor de reacties. Banden die er nu op liggen zijn in ieder geval b-merk, zijn wel dotcode 2020 dus dat is eigenlijk nog niet direct aanleiding om ze eraf te gooien. T.z.t. horen daar natuurlijk wel een setje goede banden bij.
Chrome nieren komen er 90% zeker wel een setje bij, al is het maar om te vergelijken.
Eerste kleine dingen zoals 20 nieuwe wielbouten, en 2 veren voor de remklauwen voor (zijn geoxideerd) zijn besteld. Momenteel staat de auto echter bij de poetser tot dat het kenteken er is.
Chrome nieren komen er 90% zeker wel een setje bij, al is het maar om te vergelijken.
Eerste kleine dingen zoals 20 nieuwe wielbouten, en 2 veren voor de remklauwen voor (zijn geoxideerd) zijn besteld. Momenteel staat de auto echter bij de poetser tot dat het kenteken er is.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
mooie uitvoering! lijkt me een fijne cruiser
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E93 335i DCT M-sport Edition
20 nieuwe wielbouten en clips voor op de remklauwen zijn alvast binnen. Ongelofelijk hoe bruin/roestig die zijn.