Nee, kom maar 1 filmpje tegen op een 130i in Europa.
Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Kun je omschrijven wat je verwacht danwel zoekt in een uitlaat qua geluid? Er moeten toch meer voor de hand liggende opties zijn dan zo'n yen geval..
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Ik zoek geen snerpend geluid in de hoge toeren. Dat heb je wel vaak. Dat had de 135i demper ook. Geluid is natuurlijk heel persoonlijk.
Maar voordat ik 1800 euro kapot sla op een uitlaat zijn we wel even wat verder. Ik ga eerst de remmen en stoelen aanpakken, voordat er een andere uitlaat onder komt.
Maar voordat ik 1800 euro kapot sla op een uitlaat zijn we wel even wat verder. Ik ga eerst de remmen en stoelen aanpakken, voordat er een andere uitlaat onder komt.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Ik heb die remmen upgrade aan de voorzijde. Groot verschil met de originele remmen.
Wat betreft de uitlaat denk ik dat de meeste uitlaten snerpend zijn hoog in de toeren. Wel eens een 130i met bastuck uitlaat en bastuck y pijp gehoord. Dit was minder snerpend. Klonk erg gaaf.
Wat betreft de uitlaat denk ik dat de meeste uitlaten snerpend zijn hoog in de toeren. Wel eens een 130i met bastuck uitlaat en bastuck y pijp gehoord. Dit was minder snerpend. Klonk erg gaaf.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Enig idee hoe dik die nieuwe stabi’s zijn en wat origineel is? Is de hele wielophanging van de E81/E87 nou hetzelfde als van de E9x? Ik weet dat de dempers en veren uitwisselbaar zijn, want de kit die ik voor mijn E90 gekocht had paste ook op de E81/87. Maar geldt dat ook voor deze stabi’s?StefanW schreef: ↑20 dec 2020, 21:30H&R, dikker dan origineel.Marc Sierra schreef: ↑20 dec 2020, 18:00 Altijd lekker dat soort onderdelen! Wat zijn het precies voor stabilisatorstangen?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Is dit plug and play bij een 130I met een andere diameter remschijf voor? Ben al een tijd aan het kijken voor andere remmen en zat nu aan e9x 335i remmen te denken maar dit is ook een mooie optie als het zo past. Rembalans met standaard achterremmen nog ok?JurT schreef: ↑22 dec 2020, 19:46 Ik heb die remmen upgrade aan de voorzijde. Groot verschil met de originele remmen.
Wat betreft de uitlaat denk ik dat de meeste uitlaten snerpend zijn hoog in de toeren. Wel eens een 130i met bastuck uitlaat en bastuck y pijp gehoord. Dit was minder snerpend. Klonk erg gaaf.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Ja is plug en play. Ik heb de remmen van een m140i met bijbehorende schijf en ebc yellowstuf. Weet niet precies wat de diameter van de schijf is. Voor mij een van de beste upgrades persoonlijk. Achterzijde ben ik ook voor het kijken maar dit is geen plug en play.Obbe schreef: ↑22 dec 2020, 21:05Is dit plug and play bij een 130I met een andere diameter remschijf voor? Ben al een tijd aan het kijken voor andere remmen en zat nu aan e9x 335i remmen te denken maar dit is ook een mooie optie als het zo past. Rembalans met standaard achterremmen nog ok?JurT schreef: ↑22 dec 2020, 19:46 Ik heb die remmen upgrade aan de voorzijde. Groot verschil met de originele remmen.
Wat betreft de uitlaat denk ik dat de meeste uitlaten snerpend zijn hoog in de toeren. Wel eens een 130i met bastuck uitlaat en bastuck y pijp gehoord. Dit was minder snerpend. Klonk erg gaaf.
Rembalans is goed. Ben nog met dezelfde vraag bij Bas Roos langs geweest maar kreeg te horen dat het prima was en ik me er niet druk over moest maken.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
M140i is 340mm voorzijde.
Ophanging e9x en e8x is inderdaad gelijk. Subframe, stabi’s, draagarmen, alles.
Ophanging e9x en e8x is inderdaad gelijk. Subframe, stabi’s, draagarmen, alles.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Thanks! Dit is wel een mooi alternatief idd!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Jammer dat ze achter niet hebben om de set compleet te maken.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
m135i etc 340mm remmen passen maar in beperkt aantal 17" velgen, misschien iets om rekening mee te houden. De klauwen van de linkjes hierboven hebben wel andere zuigers, bouten en nippels zo te zien.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Waar zit het verschil volgens jou in? Materiaal gebruik? Want het zijn wel de zelfde bremdo klauwen.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Klauw eerste linkje heeft wel andere zuigers dan tweede zo even snel gezien.Vanreijmersdal schreef: ↑23 dec 2020, 08:37Waar zit het verschil volgens jou in? Materiaal gebruik? Want het zijn wel de zelfde bremdo klauwen.
Dat is met aftermarket altijd de vraag hè.. in hoeverre is het hetzelfde qua nauwkeurigheid en duurzaamheid. Neem aan dat jij ook inverted torx boutjes op je klauwen hebt.. Misschien zijn die beter in het beperken van flex.. kom je alleen achter door te vergelijken denk ik.
Iedereen roept ook dat 125i blok hetzelfde is als 130i blok. Terwijl ze misschien bij het 125i blok minder aandacht besteden aan weight matching zuigers/drijfstangen.
We’ll never know..
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
ah, ik zie wat je bedoelt.
Voor alleen straat gebruik zou ik daar geen moeite mee hebben.
Ik weet ook niet of de de plaatjes accuraat zijn.
Maar in ieder geval kan je zoeken op de Brembo artikel nummers, wellicht zijn er nog andere aanbieders van deze klauwen.
Voor alleen straat gebruik zou ik daar geen moeite mee hebben.
Ik weet ook niet of de de plaatjes accuraat zijn.
Maar in ieder geval kan je zoeken op de Brembo artikel nummers, wellicht zijn er nog andere aanbieders van deze klauwen.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / hij koopt er weer eentje...
Na een week was vandaag de grote dag, ik kon de 130i weer ophalen Zo onwijs benieuwd natuurlijk hoe de auto zou rijden met de nieuwe updates. Nou, de auto is behoorlijk veranderd! Ik kwam aangelopen bij TEG en de auto stond al buiten. De stance is echt zoveel beter. Auto staat echt weer mooi op zijn pootjes. Helaas geen foto's, want het was al donker aan het worden.
Nick gaf nog een rondleiding in de zaak. Erg mooi en ruime zaak! Ziet er allemaal goed uit. Naast de modificaties is er ook een hoop onderhoud uitgevoerd. Het volgende is gelijk aangepakt:
-Kleppendekselpakking
-Carterpanpakking
-Nieuwe olie en filter
-Waterpomp + thermostaat
-Disaklep (grote)
-Verhelpen roestvorming rondom cardanas middenlager
-2 remleidingen vervangen
-Remvloeistof ververst
-Dif olie ververst
-Schakelstangen vervangen
-Airco service
-Lambdasensor
-Uitlijnen
-en nog aantal kleine dingetjes
Uiteindelijk een behoorlijke lijst. Daarnaast zijn er een hoop uren in het monteren van de Bilstein B12, m3 draagarmen, H&R stabilisatorset en powerflex inserts gegaan.
En dan nu het rijden. De snelwegrit naar huis was niet zo spannend, merkte wel gelijk dat de auto veel stabieler aanvoelt. Maar net even een stukje door de polder gereden en het verschil is echt heel groot! De auto heeft zoveel meer grip bij insturen. Ik vind het gewoon bizar. Het was behoorlijk vochtig en rij niet op de beste banden, maar echt veel grip. Daarnaast als de achterkant uitbreekt, dan blijft deze veel stabieler. Voorheen "zwabberde" ie een beetje, maar nu blijft ie mooi constant. De originele wielen geven achter "teveel" grip. De auto heeft echt lichtere wielen nodig om hem "speelser" te maken. Is natuurlijk ook een goed teken...met het sper en aanpassingen hou je gewoon veel grip, terwijl de achterbanden niet heel veel rubber meer hebben. Erg blij met de aanpassingen!
Zijn er ook nadelen? Doordat het allemaal wat strakker is merk je ook wat meer trillingen in het stuur. Merk het eigenlijk alleen soms op de snelweg, vind het niet zo'n erg nadeel. De auto trekt naar links bij gasgeven, maar daar ga ik volgende week even voor terug. Wellicht is van het stoeprand incident toch iets krom dat je met het oog niet ziet.
Heb nog geen foto's, zal die van het weekend even maken, maar wilde even mijn enthousiasme delen met jullie
Nick gaf nog een rondleiding in de zaak. Erg mooi en ruime zaak! Ziet er allemaal goed uit. Naast de modificaties is er ook een hoop onderhoud uitgevoerd. Het volgende is gelijk aangepakt:
-Kleppendekselpakking
-Carterpanpakking
-Nieuwe olie en filter
-Waterpomp + thermostaat
-Disaklep (grote)
-Verhelpen roestvorming rondom cardanas middenlager
-2 remleidingen vervangen
-Remvloeistof ververst
-Dif olie ververst
-Schakelstangen vervangen
-Airco service
-Lambdasensor
-Uitlijnen
-en nog aantal kleine dingetjes
Uiteindelijk een behoorlijke lijst. Daarnaast zijn er een hoop uren in het monteren van de Bilstein B12, m3 draagarmen, H&R stabilisatorset en powerflex inserts gegaan.
En dan nu het rijden. De snelwegrit naar huis was niet zo spannend, merkte wel gelijk dat de auto veel stabieler aanvoelt. Maar net even een stukje door de polder gereden en het verschil is echt heel groot! De auto heeft zoveel meer grip bij insturen. Ik vind het gewoon bizar. Het was behoorlijk vochtig en rij niet op de beste banden, maar echt veel grip. Daarnaast als de achterkant uitbreekt, dan blijft deze veel stabieler. Voorheen "zwabberde" ie een beetje, maar nu blijft ie mooi constant. De originele wielen geven achter "teveel" grip. De auto heeft echt lichtere wielen nodig om hem "speelser" te maken. Is natuurlijk ook een goed teken...met het sper en aanpassingen hou je gewoon veel grip, terwijl de achterbanden niet heel veel rubber meer hebben. Erg blij met de aanpassingen!
Zijn er ook nadelen? Doordat het allemaal wat strakker is merk je ook wat meer trillingen in het stuur. Merk het eigenlijk alleen soms op de snelweg, vind het niet zo'n erg nadeel. De auto trekt naar links bij gasgeven, maar daar ga ik volgende week even voor terug. Wellicht is van het stoeprand incident toch iets krom dat je met het oog niet ziet.
Heb nog geen foto's, zal die van het weekend even maken, maar wilde even mijn enthousiasme delen met jullie
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Goed om te lezen dat de mods het gewenste resultaat hebben! Wat veroorzaakt de betere stance?
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Gaaf om te lezen!
Probeer eerst even een ander setje (achter)banden voordat je teruggaat voor dat naar links trekken onder belasting. Als je banden links/rechts een beetje anders zijn kan t sper ervoor zorgen dat de auto naar links of rechts wil.. heb ik meerdere keren gehad op de 130i.
Probeer eerst even een ander setje (achter)banden voordat je teruggaat voor dat naar links trekken onder belasting. Als je banden links/rechts een beetje anders zijn kan t sper ervoor zorgen dat de auto naar links of rechts wil.. heb ik meerdere keren gehad op de 130i.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Aha, die van mij is vooral achter juist omhoog gegaan door de B12 set. Misschien heeft de vorige eigenaar van mijn auto er een caravan oid mee getrokken.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
We zijn weer een maand verder. Heb de 130i goed kunnen testen. Hierboven was te lezen dat ie naar links trok. Bleek dat het wisselen van de de achterbanden van links naar rechts de oplossing was. Een quick fix dus
Wat rijdt de auto heerlijk met de modificaties. Ben blij dat ik alle mods gelijk gedaan heb. De balans van de auto is zoveel mooier geworden. Ik ben natuurlijk wel van compleet origineel onderstel naar "compleet" gemodificeerd onderstel gegaan. De auto heeft echt meer grip gekregen, soms denk ik dat kontje om komt, maar heeft ie gewoon nog grip. Denk dat de H&R stabi's echt een zeer positief effect hebben.
Auto heeft geen last van trillingen meer, bandjes moesten even opnieuw gebalanceerd worden. Merk eigenlijk geen nadelen aan de auto meer. Ja, het is op een klinkerweg echt een stuiterbak. Maar ik gebruik de auto echt alleen voor plezier ritjes in het weekend. Doordeweeks pak lekker de 206 GTi.
Ik heb vorige maand nog wel een setje winterbanden gescoord. De redenen daarvoor was om de auto levendiger te maken. De originele 18 inch zijn gewoon veels te zwaar. Een leuke bijkomstigheid is dat het afgelopen maand nog wel ff gesneeuwd had, dus kon daardoor de balans van de auto goed testen in de sneeuw op een grote parkeerplaats.
Het staat nog niet eens lelijk:
De auto heeft nog drie updates nodig; lichtgewicht wielen, remmen en Recaro's. Heb weer een setje OZ Superleggera's gevonden, deze ga ik vanmiddag ophalen. Even kijken of ik ze de orginele kleur hou of toch mat zwart laat coaten. Denk het laatste.
De remmen worden de BMW performance remmen. De M135i remmen wel overwogen, maar ik vind de Performance remmen net wat dikker staan. Het oog wil ook wat...Stoelen heb ik al eerder over gehad. Ik vind ze niks. Nu heb ik liever eerder nieuwe remmen dan stoelen, maar misschien dat ik toch eerst voor stoelen ga. Nog ff bedenken.
Maar al met al ben ik erg blij met de aankoop. Ik vind het geweldig rijden. Het zou leuk zijn als ie nog 50pk extra had waardoor je hem in zijn derde versnelling dwars kan gooien, maarja, zo is er altijd wel iets.
Wat rijdt de auto heerlijk met de modificaties. Ben blij dat ik alle mods gelijk gedaan heb. De balans van de auto is zoveel mooier geworden. Ik ben natuurlijk wel van compleet origineel onderstel naar "compleet" gemodificeerd onderstel gegaan. De auto heeft echt meer grip gekregen, soms denk ik dat kontje om komt, maar heeft ie gewoon nog grip. Denk dat de H&R stabi's echt een zeer positief effect hebben.
Auto heeft geen last van trillingen meer, bandjes moesten even opnieuw gebalanceerd worden. Merk eigenlijk geen nadelen aan de auto meer. Ja, het is op een klinkerweg echt een stuiterbak. Maar ik gebruik de auto echt alleen voor plezier ritjes in het weekend. Doordeweeks pak lekker de 206 GTi.
Ik heb vorige maand nog wel een setje winterbanden gescoord. De redenen daarvoor was om de auto levendiger te maken. De originele 18 inch zijn gewoon veels te zwaar. Een leuke bijkomstigheid is dat het afgelopen maand nog wel ff gesneeuwd had, dus kon daardoor de balans van de auto goed testen in de sneeuw op een grote parkeerplaats.
Het staat nog niet eens lelijk:
De auto heeft nog drie updates nodig; lichtgewicht wielen, remmen en Recaro's. Heb weer een setje OZ Superleggera's gevonden, deze ga ik vanmiddag ophalen. Even kijken of ik ze de orginele kleur hou of toch mat zwart laat coaten. Denk het laatste.
De remmen worden de BMW performance remmen. De M135i remmen wel overwogen, maar ik vind de Performance remmen net wat dikker staan. Het oog wil ook wat...Stoelen heb ik al eerder over gehad. Ik vind ze niks. Nu heb ik liever eerder nieuwe remmen dan stoelen, maar misschien dat ik toch eerst voor stoelen ga. Nog ff bedenken.
Maar al met al ben ik erg blij met de aankoop. Ik vind het geweldig rijden. Het zou leuk zijn als ie nog 50pk extra had waardoor je hem in zijn derde versnelling dwars kan gooien, maarja, zo is er altijd wel iets.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Als je kont om wil gooien in zijn 3 moet je met de bandensetup aan de slag, maar als ik het zo lees hecht je ook veel waarde aan grip, dat is altijd lastig. Er moet gewoon rommel op de achterkant wil je makkelijk driften, op duur rubber komt hij gewoon pk’s te kort. Door bandensetup kan je er zo 100pk bij ‘simuleren’ maar dat komt rijcomfort en grip uiteraard niet ten goede.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Of gewoon wachten op regen of sneeuw.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's BMW 130i LCi / met nieuw onderstel!
Pohh lekkere drift hoor
Lekker aangepakt ook de 130i!
Lekker aangepakt ook de 130i!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], Crookie, Djessey, Hitz, mauritsklein, TheKoomanizer en 194 gasten