Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Weegt een Recaro maar 8 kg? Incl onderstel is het volgens mij meer dan dat.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Uiteraard Stefan iedereen in mijn omgeving die een huis tuin en keuken auto zoekt eerst even langs ACL sturen
En mooi beetje gewicht besparing zeg!! Mooi meegenomen naast het feit ze veel mooier zijn en beter zitten
En mooi beetje gewicht besparing zeg!! Mooi meegenomen naast het feit ze veel mooier zijn en beter zitten
-
- Berichten: 4662
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Nice.. 42kg is wel iets wat je zou merken.
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Ja, de stoel zelf is 7,6kg geloof ik. Onderstel zal wellicht nog 2kg wegen. Laat het verschil 38kg zijn, ook prima
Wielen 3kg per stuk minder dan origineel, 12kg rondom, onbewust schrap je toch wat kilo's zo.
Wielen 3kg per stuk minder dan origineel, 12kg rondom, onbewust schrap je toch wat kilo's zo.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Mooie stoelen Stefan! Staat top zo.
- Arthur
- Berichten: 39819
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Ja dat merk je. In een 130i is het verschil van lichte wielen of een passagier allebei ook een groot verschil.
- Arthur
- Berichten: 39819
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Ik vind het lachwekkend, maar ik ben ook vooral geen coureur en kan dat dan ook niet duiden. Of ik nu een passagier heb of niet, ik merk niks. Maar goed, als jullie dat allemaal wel merken dan ‘vooral doorgaan’ Een 130i van 1350kg weegt dan ineens maar 1308kg. Het zal… Vooral op de openbare weg en zo nu en dan eens op een circuit.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Als je die 3% verschil voelt, vind ik dat knap! Vol of lege tank merk ik zelf niet heel duidelijk in elk geval. Voor een modificatie die amper afbreuk doet aan de praktische eigenschappen van de auto, vind ik het wel een heel mooie winst.
Hoeveel kg audio zit erin?
Oja en hoeveel kg stabi stang is erbij gekomen
Hoeveel kg audio zit erin?
Oja en hoeveel kg stabi stang is erbij gekomen
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Wielen merk je zeker. De eerste 100m merk je het al.
Of ik de totale 50kg merk? Denk minimaal op openbare weg. Is eigenlijk zelfde als je bijna lege tank of volle tank rijdt. Op het circuit zul je het eerder merken denk ik.
Audio zal ook flink wat wegen ja. Stabistang achter ook haha, denk dat daar wel 5-10kg is bijgekomen. Originele ding is een tandenstoker, h&r is massief stuk ijzer. De toekomstige performance remmen zullen ook een fractie zwaarder zijn.
Maar daar doe ik het niet voor. We kwamen erop, omdat de standaard stoelen mega zwaar zijn
Of ik de totale 50kg merk? Denk minimaal op openbare weg. Is eigenlijk zelfde als je bijna lege tank of volle tank rijdt. Op het circuit zul je het eerder merken denk ik.
Audio zal ook flink wat wegen ja. Stabistang achter ook haha, denk dat daar wel 5-10kg is bijgekomen. Originele ding is een tandenstoker, h&r is massief stuk ijzer. De toekomstige performance remmen zullen ook een fractie zwaarder zijn.
Maar daar doe ik het niet voor. We kwamen erop, omdat de standaard stoelen mega zwaar zijn
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Beetje gewicht verschil ín de auto voel ik idd ook niet, onafgeveerd gewicht met andere wielen dat voel je idd direct bij de eerste meters al
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Onafgeveerd gewicht merk je in alles, acceleratie, deceleratie, demping... Je auto gaat er veel fijner van rijden. Die 50 kilo op je afgeveerde gewicht zal je weinig van merken, wellicht ook een stukje placebo
Ontopic:
Gave stoelen, word met elke upgrade een nog dikkere 130i
Ontopic:
Gave stoelen, word met elke upgrade een nog dikkere 130i
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Lege of volle tank merkte ik ook niet (dit gewicht zit ook erg laag). Maar een passagier merkte ik heel duidelijk, vanaf t moment van wegrijden.
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Recaro's P5
Eindelijk na 4 maanden heb ik de laatste performance remklauw ontvangen
In juni nog een dagje op Lelystad gedrift. De balans van de auto is ontzettend goed door alle upgrades.
(dit is geen Lelystad overigens)
Gisteren is het spul gemonteerd. Nu is de auto eigenlijk af!
Toen ik de 130i kocht, was het de bedoeling om de auto zo te maken. Door corona en levertijden duurde het allemaal iets langer, maar ben er erg blij mee!
Al de auto gewassen is komen er nog wel een keer andere foto's, maar het weer blijft slecht...
Wil hem binnenkort laten taxeren. Zijn een hoop pegels ingegaan en zou zonde zijn als ie morgenvroeg weg is en dagwaarde 8k
In juni nog een dagje op Lelystad gedrift. De balans van de auto is ontzettend goed door alle upgrades.
(dit is geen Lelystad overigens)
Gisteren is het spul gemonteerd. Nu is de auto eigenlijk af!
Toen ik de 130i kocht, was het de bedoeling om de auto zo te maken. Door corona en levertijden duurde het allemaal iets langer, maar ben er erg blij mee!
Al de auto gewassen is komen er nog wel een keer andere foto's, maar het weer blijft slecht...
Wil hem binnenkort laten taxeren. Zijn een hoop pegels ingegaan en zou zonde zijn als ie morgenvroeg weg is en dagwaarde 8k
Laatst gewijzigd door StefanW op 01 aug 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Ziet er blits uit!
Mare eh, af?
Mare eh, af?
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Thanks!
Alleen nog een Laptorr uitlaat. Maar daar wil ik de eindstukken origineel laten maken, zodat ie optisch standaard lijkt.
"Speciale" van de laptorr is de knik in de middendemper waardoor ie een andere sound creert dan alle overige merken.
Ding moet alleen uit Japan komen, maar geen haast mee
Alleen nog een Laptorr uitlaat. Maar daar wil ik de eindstukken origineel laten maken, zodat ie optisch standaard lijkt.
"Speciale" van de laptorr is de knik in de middendemper waardoor ie een andere sound creert dan alle overige merken.
Ding moet alleen uit Japan komen, maar geen haast mee
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Die klinkt wel heel lekker ja en mooie upgrades zo totaal aan de 130i
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Stefan.. ik snap de aantrekkingskracht. Maar een volledig andere uitlaat is echt heel duur. En als je hem alleen op filmpjes hebt gehoord.. weet je eigenlijk niet goed waar je aan begint. Is in elk geval mijn ervaring.
De Laptorr gaat wel iets eerder van 2 naar 1.. dat scheelt misschien ook qua geluid.
De Laptorr gaat wel iets eerder van 2 naar 1.. dat scheelt misschien ook qua geluid.
-
- Berichten: 2932
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Zo'n uitlaat moet toch wel door een goede uitlatenboer te repliceren zijn. Dat mooiere geluid komt waarschijnlijk doordat door die knik de twee delen van gelijke lengte zijn.
OT, smaakvolle upgrades. Kost een paar euro maar dan is zo'n 130i ook wel echt een mooie rijdersauto.
OT, smaakvolle upgrades. Kost een paar euro maar dan is zo'n 130i ook wel echt een mooie rijdersauto.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Ik denk idd dat vooral die eerste bocht in 1 van de 2 buizen voor de middendemper voor het mooie geluid zorgt.
Door die bocht worden de beide buizen even lang
Door die bocht worden de beide buizen even lang
- Marc Sierra
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Echt heerlijk de aanpassingen aan deze auto! Begrijp ik nou goed dat hij op hogere snelheid zelfs overstuurd is? Het lijkt me dat dat nog weleens tricky kan zijn als je het niet verwacht.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2046
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Heel gaaf Stefan!
Maarre over taxeren gesproken, heb je dat toevallig met de Rallye ook gedaan? Ik overweeg sterk om dat met mijne wel te doen als ‘ie klaar is (ooit). Maar dan natuurlijk ook wel bij een verzekeraar die de taxatiewaarde uitkeert als er stront aan de knikker is, dus ook allrisk verzekeren dan.
Maarre over taxeren gesproken, heb je dat toevallig met de Rallye ook gedaan? Ik overweeg sterk om dat met mijne wel te doen als ‘ie klaar is (ooit). Maar dan natuurlijk ook wel bij een verzekeraar die de taxatiewaarde uitkeert als er stront aan de knikker is, dus ook allrisk verzekeren dan.
- StefanW
- Berichten: 1780
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Ik ga het risico nemen Geluid blijft een persoonlijk ding. Ik heb een 135i demper zonder middendemper op mijn oude 130i gehad. Als ik dat nu hoor, dan denk ik echt...was hard, maar niet mijn ding. Nu ga ik vloeken in de kerk, maar de Laptorr maakt een soort van roffel (350z geluid) ipv het schelle geluid. Ik vind het roffel geluid mooier.TLRS schreef: ↑31 jul 2021, 21:48 Stefan.. ik snap de aantrekkingskracht. Maar een volledig andere uitlaat is echt heel duur. En als je hem alleen op filmpjes hebt gehoord.. weet je eigenlijk niet goed waar je aan begint. Is in elk geval mijn ervaring.
De Laptorr gaat wel iets eerder van 2 naar 1.. dat scheelt misschien ook qua geluid.
Een vriend van mij met een 325i e90 wilt hem ook. Hij heeft bij een uitlatenboer de foto's laten zien van de Laptorr uitlaat en gevraagd of ze hem kunnen "namaken". Maar dat komt weinig reactie van. Kan de gok nemen door een systeem op maat te laten maken voor 800-1000 euro, maar dan leg ik liever iets bij dat ik zeker weet dat het goed komt. Laptorr heeft verschillende prototypes gemaakt, totdat ie tot dit geluid kwam.
Als je kijkt wat een A-merk uitlaat tegenwoordig kost op een M2 oid, dan valt een Laptorr best mee voor een 130i
Klopt. Reed tot gisteren op 4x Michelin PS4, maar rij nu op Bridgestone Potenza Sport (echt goede band, zelfs na 1 dag ervaring ) en achter Achilles banden, dus zal nu nog wel iets meer zijn. De eerste 2x was wel ff schrikken. Ik rij wel altijd met alles uit. Als je met DTC aan rijdt, houden de veiligheidssystemen je netjes op de weg (denk ik).Marc Sierra schreef: ↑31 jul 2021, 22:34 Echt heerlijk de aanpassingen aan deze auto! Begrijp ik nou goed dat hij op hogere snelheid zelfs overstuurd is? Het lijkt me dat dat nog weleens tricky kan zijn als je het niet verwacht.
Jep, laatste keer was in 2016 met de Rallye (toen 7800 euro). Wil nu de Rallye en 130i tegelijk laten taxeren.Godspeed schreef: ↑31 jul 2021, 22:57 Heel gaaf Stefan!
Maarre over taxeren gesproken, heb je dat toevallig met de Rallye ook gedaan? Ik overweeg sterk om dat met mijne wel te doen als ‘ie klaar is (ooit). Maar dan natuurlijk ook wel bij een verzekeraar die de taxatiewaarde uitkeert als er stront aan de knikker is, dus ook allrisk verzekeren dan.
Rallye is ook alleen maar meer waard geworden (ook wel weer veel aan gedaan sinds 2016).
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Performance remmen P6
Lijkt inderdaad een lichte roffel in te zitten. Die bocht bij de flens is dan misschien juist voor een ongelijke lengte.
Bedoel je met schel de ‚rasp‘?
Bedoel je met schel de ‚rasp‘?
- Arthur
- Berichten: 39819
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona