Roy's BAC Mono, P40 OK nog 1 filmpje dan

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Roy's BAC Mono, P28 winnende foto

Bericht door Spijkerhard » 30 mar 2021, 22:18

gebruik je de bovenkant van het stuur, of heb je de handen altijd op kwart voor 3?

Ik zou denken aan een kleine telefoon met google, zonder sim, op de bovenrand van het stuur bevestigd... fietsstuur houder zou moeten werken..

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Roy's BAC Mono, P28 winnende foto

Bericht door HJ2 » 31 mar 2021, 09:26

Smartwatch met navi ;-)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy's BAC Mono, P28 winnende foto

Bericht door JP » 31 mar 2021, 09:34

Head up display op dat dun doorzichtig windkapje ?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P28 winnende foto

Bericht door Roy RS » 31 mar 2021, 10:02

Ja wat ik eerder al zei, ik gebruik gewoon de applewAtch, werkt goed zo

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P28 winnende foto

Bericht door Roy RS » 05 apr 2021, 18:44

Pas wilde ik wat trackdays boeken bij Lotus on Track, ik had niet vooraf over acceptatie geinformeerd omdat het zo perfect bij de 2-11 en 3-11’s past en hij laat ook Porsches, Ferrari’s etc toe.
Met KTM, GTR en beide Atoms ook meegedaan....maarrrrr de Mono wordt geweigerd want het is geen 2 zitter...zonde wel want die dagen bevielen me super goed.

Nu dan toch maar aan de DF trackdays. Ik ga in ieder geval de avondsessies in de gaten houden (qua weer vooral) en Zolder zal ik ook wel gaan.
Assen wil ik ook nog graag rijden en misschien eens Spa. Keuzes keuzes.

Kan niet wachten op de eerste poging, het ding scheeuwt echt om een circuit.

Wat ik wel merk is dat de speciale super-super soft zelfs op deze lichte auto op straat op temperatuur komt. Dat is wel een verademing tov de Atom die nooit warme banden heeft op straat door het extreem lage gewicht icm een band die ook op een bmw of subaru past.

Mijn in samenwerking met BAC ontwikkelde Kumho is zo zacht dat hij dus ook een normale slijtage kent, maar het rijdt zoooo fijn als je gewoon grip hebt.
Ik vond dat altijd onzin die banden in samenwerking ontwikkeld, maar merk nu het dag en nacht verschil.

Verder een extra gopro 8 gekocht om nu eens wat fatsoenlijke filmpjes te kunnen maken met beeld voor en achter, snelheid, trackposition, G krachten etc. Dat volgt allemaal later dit seizoen

Als afsluiter nog een filmpje van een spotter langs de weg. Hij klinkt zelfs op 4-5000 toeren lekker dus😎

https://youtu.be/6fTEk6FCOhY


Iemand embedden😬?

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Milka » 05 apr 2021, 18:54


Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Milka » 05 apr 2021, 18:55

gewoon de link in de url balk boven kopieren en tussen de youtube tekens zetten ;-)
en idd klinkt lekkerrr

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Roy RS » 05 apr 2021, 18:59

Milka schreef: 05 apr 2021, 18:55 gewoon de link in de url balk boven kopieren en tussen de youtube tekens zetten ;-)
en idd klinkt lekkerrr
Dat werkt alleen op een desktop, vanuit de app doet ie dat niet, dit is wel het enige forum met dat probleem, andere forums kan ik gewoon de link droppen en dan staat ie er meteen

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Martijn_bmw » 06 apr 2021, 08:16

Klinkt idd vet zeg! wat een monster is het :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Roy RS » 08 apr 2021, 21:49

Nou dinsdag moet het dan eindelijk ervan komen, de shakedown met df op Zandvoort👌🏻

Ik ga eens kijken of ik daar een mooi filmpje kan schieten for the world to enjoy😎

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Milka » 09 apr 2021, 09:50

Ben benieuwd naar die filmpjes.
Voorspellingen zijn relatief goed voor de dinsdag.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P29 trackdays geboekt en driveby filmpje

Bericht door Roy RS » 14 apr 2021, 22:11

nou het was dan dinsdag zover, het circuitbeest mocht eindelijk uitgelaten worden op Zandvoort tijdens de avondsessie van 17-19u.
De rit ernaartoe was wel voor de die hards zeg maar, zelfs een klein stukje hagel gevangen...zonder helm, das niet zo fijn niet zeg maar. Verder alle buien voor kunnen blijven, zo'n grijze wolk bleef me maar achtervolgen...

Daar aangekomen bleek alles nog dik in order, maar mijn reserve gopro waarmee ik de achterkant wilde filmen was afgebroken, de trillingen zullen te heftig geweest zijn voor het 10 jaar oude steuntje :)


Afbeelding

Wel weer gemonteerd, maar dat beeld is niet zo spannend.

Toen het circuit op, maar man wat gaat dit ding af zeg, ik heb echt geen baankennis op Zandvoort en ik moest nog veel wennen en afstellen aan de auto in die 2 uur dus ik heb me niet op snelle tijden gefocust. Wel had ik 3 accu's voor de gopro dus heb alles gefilmd om van te leren en terug te kijken. Daar zaten wel wat leuke rondes tussen, tuurlijk is er nog veel te halen en te verbeteren, maar ik ben ook geen echte trackboy, ik wil gewoon even voelen wat hij kan. Ik voel nu op plekken waar ik niet wist dat ik spieren had wat hij kan :kikker:

Ongelofelijk hoeveel grip ik op de vooras heb, met de KTM en Ariel was het lastig temperatuur in de banden krijgen en had je bij wild insturen altijd onderstuur gevolgd door overstuur, was ook leuk, maar deze brak bijna mijn nek toen ik te wild en te laat instuurde voor mijn gevoel, hij ging gewoon toch de hoek om, tegen alle natuurwetten in.

Verder was ik heel blij met het geluid dat de carbon airbox op de throttle bodies maakt, dat hoorde ik nu continue en op de straat natuurlijk maar af en toe, soort CSL aanzuiggeluid, maar dan ongefilterd 30cm achter je hoofd.

De keramische remmen stond geen maat op, ik kon nog later remmen dan met de Atom en temperatuur leek geen rol te spelen erop, niet te geloven.

De kombocht zal wel volgas zijn, maar dat durfde ik echt niet, vond het gaaf maar wel eng ook, als je het verkeerd doet komt die muur wel echt dichtbij, dus ik ging pas op het gas als ik de exit kon zien, dat is natuurlijk niet het idee, maar ok.

Wat heel tof was, was toen ik een vol geprepareerde M3 op slicks volgde, dat ik toen de lijn mooi kon volgen, ik volgde lekker rustig, beetje vroeger schakelen om erachter te blijven, toen zag ik ineens dat hij volaan over 4 wielen aan het glijden was, die gast ging er echt voor en zolang ik hem volgde was het net meer dan half gas, als ik er dan voor kom, dan moet ik zelf de lijn bedenken en volgens mij ga ik dan met meer moeite minder hard :lollerdelol:

Hier nog een tof filmpje zonder verkeer, tijd was 1.5338, dat is 7 seconden sneller dan de snelste tijd met de Atom. Beide auto's kunnen natuurlijk veel sneller.


Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Bokkepoot » 14 apr 2021, 22:25

Gaaf!

Dat mechanische geluid van de versnellingsbak is ook echt leuk om te horen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Riceaux » 14 apr 2021, 22:44

Heerlijk filmpje! Inductiegeluid icm geluid van die bak, echt gaaf!

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door SlowCo » 14 apr 2021, 22:45

Living the dream! :df:
Echt keigaaf man. En geweldig dat je hem daar uit durft te laten. Super ervaring lijkt me.

mark323ti
Berichten: 1489
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door mark323ti » 14 apr 2021, 23:01

Super super vet. En zit best wel aardig de gang in hoor!!! Hier is ie wel voor gemaakt!
Je moet eens naar Assen gaan. Daar is veel meer marge voor fouten en kan je dus nog meer de limiet op zoeken.
Daarom Assen mijn favoriete baan. Tevens stuk goedkoper. Ook altijd fijn.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3424
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Booooh » 14 apr 2021, 23:36

Heel gaaf! Gewoon op het "gemakkie" een rondje 1:53 doen, serieus snel die Mono op z'n natuurlijke habitat :thumbup: :df:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Roy RS » 15 apr 2021, 06:40

Booooh schreef: 14 apr 2021, 23:36 Heel gaaf! Gewoon op het "gemakkie" een rondje 1:53 doen, serieus snel die Mono op z'n natuurlijke habitat :thumbup: :df:
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoeveel sneller de baan geworden is met de nieuwe layout, dus ik kan de tijd niet echt duiden. Ik snap dat het wel vlot is, want de Saker met een coureur erin en slicks erop deed 1.51, maar ik ben benieuwd wat hij of iemand anders aan verschillen ontdekt toen en nu

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Richardt. » 15 apr 2021, 08:10

Gaat lekker rond Roy!
Ding ligt ook als een trein op de weg zo te zien. Bizar ook dat je rustig aan doet en toch zo snel bent.

Smaakt naar meer lijkt mij? :df:

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Str8Six » 15 apr 2021, 08:10

Nice zag er vet uit! Had de auto graag nog wat beter bekeken, maar kwam je na de instructie van eerste uur niet meer tegen

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Roy RS » 15 apr 2021, 08:17

Str8Six schreef: 15 apr 2021, 08:10 Nice zag er vet uit! Had de auto graag nog wat beter bekeken, maar kwam je na de instructie van eerste uur niet meer tegen
Waar reed je mee? Je hebt niet toevallig on board materiaal waar ik te zien ben?

Was erg leuk en rustig he👌🏻

Ik vond vooral de kom echt spannend, ik ken die lijn niet en ging pas met de exit in beeld op het gas😬

Deed het een keer wat sneller en toen kwam ik wel heel dicht bij de muur, toen voelde ik pas wat een raar katapult effect dat geeft😳

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Str8Six » 15 apr 2021, 08:22

Met een zwarte 130i. Nee helaas, geen beeldmateriaal, had niks bij me.

Jaa heel vet, heerlijk rustig! Instructie ook erg nuttig. De kombocht kun je eigenlijk volgas door --> Insturen vanaf hoog einde zwarte boarding, richting witte bordje binnenzijde bocht (aldus instructeur). Als je de laatste bocht bedoeld tenminste.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Paskal » 15 apr 2021, 08:28

Gaaf filmke Roy met heerlijk geluid :thumbup:
De BAC hoort in mijn ogen thuis op het circuit. Aan de andere kant zou ik als de dood zijn dat ik dit enorme kapitaal waar je hard voor hebt gewerkt en het nodige voor hebt gelaten in één klap grotendeels kwijt bent omdat er een koekwaus in een knakenbak even niet goed oplet of dat je verrast wordt door een vloeistofspoor. Respect dus dat je hem op het circuit uit durf te laten :thumbup:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Ferdi » 15 apr 2021, 08:35

Mooi filmpje en ondanks dat het niet voluit gaat zit het tempo er serieus in.
Zegt wel iets over het kaliber van de auto! :)

Hsp
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00

Re: Roy's BAC Mono, P29 ONBOARD ZANDVOORT

Bericht door Hsp » 15 apr 2021, 09:36

Super gaaf, en inderdaad goed te zien dat de auto nog wel wat over heeft, ondanks dat het nu al echt hard gaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], frank de jonge, Google [Bot], GRzep, smiley en 86 gasten