BMW E36 M50B25 turbo (400+ PK)
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Om even verder te gaan hierbij het proces van het opbouwen van de motor!
Als eerste credits aan de revisieman (om het even anoniem te houden). Ik heb het grootste gedeelte van de revisie zelf gedaan maar bij moeilijke kwesties kon hij me helpen. Het scheelt als je hulp van iemand hebt met +- 45jr ervaring
Als eerste is de motor in de was geweest, daarna nieuwe vriesplaatjes gemonteerd.
Door de cilinders is een lichte hoon doorheen gegaan en het onderblok is gevlakt met de juiste ruwheid voor de MLS koppakking.
Het draaiend gedeelte heeft nieuw lagerwerk gekregen. Kruksas heeft King race lagers en de drijfstangen ACL performance. Ik weet niet in hoeverre het 'race' en 'performance' is maar het is leuk om te kunnen zeggen
Zuigers zijn voorzien van nieuwe zuigerveren die hopelijk de juiste speling hebben voor boost. Met een beetje conservatieve afstelling moeten ze het hopelijk overleven! Op de tweede foto is duidelijk te zien hoe dik de non vanos drijfstangen zijn en dus een goedkope maar populaire dijfstang is turbo swaps.
Onderblok weer in elkaar zonder mankementen!
Het blok voorzien van een nieuwe verflaag en vervolgens draad even schoon getapt om problemen te voorkomen tijdens het monteren van de ARP head studs
Vervolgens wat beauty shots van de cilinderkop! Deze is eerst gevlakt en vervolgens zijn er nieuwe kleppen (ook ingeslepen), stoters en seals ingegaan. De nokkenassen zijn onveranderd en een voordeel is dat een nv standaard al met dual valve springs komt.
De kop weer op moment gezet met de juiste hoekverdraaing. De laatste stap blijft altijd spannend Daarna de motor op tijd gezet met de nieuwe distributieketting, geleiders en spanners.
Er is een nieuwe oliepomp in gegaan van een Vanos motor. Het schijnt dat deze een iets hoger debiet heeft dan een non vanos pomp. De reden dat ik hiervoor gekozen heb is dat er nog een turbo gesmeerd moet worden!
Daarnaast de welbekende moer van de pomp in de medium loctite gezet. Ik ga geen hoge toerentallen draaien of racen dus zag het niet zitten om safety wire/Laswerken toe te passen maar wou wel wat voorzorgsmaatregelen nemen.
Het kleppendeksel is in 'wrinkle black' gespoten om een beetje een OEM look te creëren. Daarnaast is een goede vriend van mij CNC draaier en frezer en hij heeft wat gave kleppendeksel boutjes gemaakt
Daarna is de motor weer de volgende fase in gegaan! Bekabeling voor het motormanagement. Heb hier wat minder foto's van maar zal er eerdaags ook wat over plaatsen
Als eerste credits aan de revisieman (om het even anoniem te houden). Ik heb het grootste gedeelte van de revisie zelf gedaan maar bij moeilijke kwesties kon hij me helpen. Het scheelt als je hulp van iemand hebt met +- 45jr ervaring
Als eerste is de motor in de was geweest, daarna nieuwe vriesplaatjes gemonteerd.
Door de cilinders is een lichte hoon doorheen gegaan en het onderblok is gevlakt met de juiste ruwheid voor de MLS koppakking.
Het draaiend gedeelte heeft nieuw lagerwerk gekregen. Kruksas heeft King race lagers en de drijfstangen ACL performance. Ik weet niet in hoeverre het 'race' en 'performance' is maar het is leuk om te kunnen zeggen
Zuigers zijn voorzien van nieuwe zuigerveren die hopelijk de juiste speling hebben voor boost. Met een beetje conservatieve afstelling moeten ze het hopelijk overleven! Op de tweede foto is duidelijk te zien hoe dik de non vanos drijfstangen zijn en dus een goedkope maar populaire dijfstang is turbo swaps.
Onderblok weer in elkaar zonder mankementen!
Het blok voorzien van een nieuwe verflaag en vervolgens draad even schoon getapt om problemen te voorkomen tijdens het monteren van de ARP head studs
Vervolgens wat beauty shots van de cilinderkop! Deze is eerst gevlakt en vervolgens zijn er nieuwe kleppen (ook ingeslepen), stoters en seals ingegaan. De nokkenassen zijn onveranderd en een voordeel is dat een nv standaard al met dual valve springs komt.
De kop weer op moment gezet met de juiste hoekverdraaing. De laatste stap blijft altijd spannend Daarna de motor op tijd gezet met de nieuwe distributieketting, geleiders en spanners.
Er is een nieuwe oliepomp in gegaan van een Vanos motor. Het schijnt dat deze een iets hoger debiet heeft dan een non vanos pomp. De reden dat ik hiervoor gekozen heb is dat er nog een turbo gesmeerd moet worden!
Daarnaast de welbekende moer van de pomp in de medium loctite gezet. Ik ga geen hoge toerentallen draaien of racen dus zag het niet zitten om safety wire/Laswerken toe te passen maar wou wel wat voorzorgsmaatregelen nemen.
Het kleppendeksel is in 'wrinkle black' gespoten om een beetje een OEM look te creëren. Daarnaast is een goede vriend van mij CNC draaier en frezer en hij heeft wat gave kleppendeksel boutjes gemaakt
Daarna is de motor weer de volgende fase in gegaan! Bekabeling voor het motormanagement. Heb hier wat minder foto's van maar zal er eerdaags ook wat over plaatsen
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Mooi werk!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Gaaf om te zien! heerlijk die foto's van zo'n verse motor
- Eeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Skitterend!!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Geweldig om te zien. Echt knap werk geleverd en alles is zo te zien met het juiste gehalte aan OCD weer opgebouwd. Mooi!
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
netjes! benieuwd naar de fitting straks in de auto zelf, turbo lijkt vrij hoog te staan voor de motorkap maar ligt misschien aan de hoek van de foto. lekker bezig iig
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Bedankt voor de reacties! Leuk om te horen dat er interesse is voor m'n project
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Het wordt krap aan! Er is wel wat ruimte omdat de motor onder een vrij grote hoek ligt en de turbo komt ongeveer bij de schokdempertoren/ten plaatse van het originele ruitenvloeistof reservoir. Dus ik hoop dat het gaat, heb geen zin om in m'n motorkap te slijpene30touring1990 schreef: ↑20 nov 2020, 19:59 netjes! benieuwd naar de fitting straks in de auto zelf, turbo lijkt vrij hoog te staan voor de motorkap maar ligt misschien aan de hoek van de foto. lekker bezig iig
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Mooi werk! De M50NV heeft zon tof geluid, nog beter als de m52. Heerlijk!
Keep up the good work!
Keep up the good work!
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
mooi hoor!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Nog een kleine rapportage van het maken van de kabelboom. Ik heb hier wat weinig beeldmateriaal van (ook is de NV een simpele motor) maar hier wat foto's!
Ik ben begonnen met het uitleggen van de VAG bobines en de injectoren. Het was even puzzelen hoe dit met een soort van nette cable management neergelegd kon worden.
Best tevreden met het eindresultaat! toch een soort OEM look.
Ik heb bijna heel de kabelboom compleet kunnen maken met de motor naast het voertuig. Ik zit alleen nog met een stuk integratie van de nieuwe kabelboom in het voertuig zoals het aansluiten de lambda sensor, temp sensor in de intercooler, RPM en motortemp voor het dashboard, bekabeling voor de dynamo en startmotor richting de accu, aansturing brandstofpomp, etc..). Dit kan ik echter pas doen wanneer de motor gemonteerd is. Als ik het zo snel even opsom nog best een hoop werk!
Een kort overzicht van de specs:
NGK "red tops"
550cc EV14 injectoren (finjector)
MAP sensor om op speed density te kunnen rijden
Nieuw oliefilterdeksel om olie druk en olie temp binnen te krijgen
Verder geen bijzondere sensoren, oem en alles van het merk Facet
Nog een klein bewijs van de 81.064 km
Daarnaast afgelopen week wat aan de wielophanging gewerkt. Ik heb diverse wielophangingdelen van het merk Lemförder gekocht, is qua prijs best te overzien!
Ben benieuwd hoe het gaat rijden met alles in de nieuwe strongflex rubbers!
Een tijdje terug ook nog wat andere spullen gekocht voor de swap. Op ebay kleinanzeigen best een hoop te vinden en met een beetje goed vertrouwen krijg je altijd wat je koopt (heb nog geen negatieve ervaringen).
Heb via dat platform een compleet rvs uitlaatsysteem (exclusief downpipe) welk onder een e36 turbo heeft gezeten en een aluminium radiateur inclusief elektrische ventilator en slangen gekocht. Dit soort aankopen schelen een hoop tijd en benieuwd hoe die gaat klinken later
Verder ook nog een intercooler met piping die ook op een e36 turbo hebben gezeten! Dus ideaal dat deze inclusief montagesteun komt zodat die aan de chassisbalken gemonteerd kan worden.
En als kers op de taart een set e46 330d remklauwen gekocht op de sloop. Deze weer helemaal gereviseerd en in combinatie met een setje Goodridge remslangen remt het hopelijk ook een beetje
Kunnen jullie nog een goede remblok/schijf combinatie en fabrikant aanraden voor wat agressief straatgebruik? Mijn auto gaat alleen de parkeerplaats van een circuit zien dus qua schijven ga ik meer voor de looks! Ik denk zelf aan slotted of iets dergelijks.
Ik ben begonnen met het uitleggen van de VAG bobines en de injectoren. Het was even puzzelen hoe dit met een soort van nette cable management neergelegd kon worden.
Best tevreden met het eindresultaat! toch een soort OEM look.
Ik heb bijna heel de kabelboom compleet kunnen maken met de motor naast het voertuig. Ik zit alleen nog met een stuk integratie van de nieuwe kabelboom in het voertuig zoals het aansluiten de lambda sensor, temp sensor in de intercooler, RPM en motortemp voor het dashboard, bekabeling voor de dynamo en startmotor richting de accu, aansturing brandstofpomp, etc..). Dit kan ik echter pas doen wanneer de motor gemonteerd is. Als ik het zo snel even opsom nog best een hoop werk!
Een kort overzicht van de specs:
NGK "red tops"
550cc EV14 injectoren (finjector)
MAP sensor om op speed density te kunnen rijden
Nieuw oliefilterdeksel om olie druk en olie temp binnen te krijgen
Verder geen bijzondere sensoren, oem en alles van het merk Facet
Nog een klein bewijs van de 81.064 km
Daarnaast afgelopen week wat aan de wielophanging gewerkt. Ik heb diverse wielophangingdelen van het merk Lemförder gekocht, is qua prijs best te overzien!
Ben benieuwd hoe het gaat rijden met alles in de nieuwe strongflex rubbers!
Een tijdje terug ook nog wat andere spullen gekocht voor de swap. Op ebay kleinanzeigen best een hoop te vinden en met een beetje goed vertrouwen krijg je altijd wat je koopt (heb nog geen negatieve ervaringen).
Heb via dat platform een compleet rvs uitlaatsysteem (exclusief downpipe) welk onder een e36 turbo heeft gezeten en een aluminium radiateur inclusief elektrische ventilator en slangen gekocht. Dit soort aankopen schelen een hoop tijd en benieuwd hoe die gaat klinken later
Verder ook nog een intercooler met piping die ook op een e36 turbo hebben gezeten! Dus ideaal dat deze inclusief montagesteun komt zodat die aan de chassisbalken gemonteerd kan worden.
En als kers op de taart een set e46 330d remklauwen gekocht op de sloop. Deze weer helemaal gereviseerd en in combinatie met een setje Goodridge remslangen remt het hopelijk ook een beetje
Kunnen jullie nog een goede remblok/schijf combinatie en fabrikant aanraden voor wat agressief straatgebruik? Mijn auto gaat alleen de parkeerplaats van een circuit zien dus qua schijven ga ik meer voor de looks! Ik denk zelf aan slotted of iets dergelijks.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Mooie update weer, en bekabeling ziet er echt top uit
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Ziet er allemaal erg fris uit zeg!
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Ik zou wel beugeltjes maken om te voorkomen dat de bobine’s los schieten.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Goede opmerking en ik twijfel nog om dit te doen omdat ik niet weet waar ik goed aan doe.. Bij een Volkswagen ze ook niet opgesloten zitten met een beugel o.i.d. en het schijnt dat als je ze op gaat sluiten ook weer problemen krijgt met interne warmte ontwikkeling van de bobine. Verder valt de rubber zitting voor een groot gedeelte in de bobineschacht van de kop. Misschien dat ik voor wat meer vlees van de rubber zitting een adapter teken en laat 3D printen..
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Nee dat klopt wbt de VW’s alleen hebben die een uitgesneden stuk in de kleppendeksel voor de coil pack waardoor Het er strak in zit.
Ik zag het op verschillende ‘builds’ dat anderen het ook vast zetten met een 3-d geprint plaatje oid. Tijdens het rijden zou ik niet op vol vermogen een ontsteking willen missen
Ik zag het op verschillende ‘builds’ dat anderen het ook vast zetten met een 3-d geprint plaatje oid. Tijdens het rijden zou ik niet op vol vermogen een ontsteking willen missen
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Weer even een korte update. Wat minder gebeurd de afgelopen weken i.v.m. drukte op werk en andere klusjes tussendoor.
Ben begonnen met het opknappen van het ZHP stuurhuis. Met wat koudontvetter het stuurhuis en het leidingwerk aardig schoon kunnen krijgen. Helaas heb ik geen before foto's, maar het stuurhuis zag eruit alsof het 3 ton had gelopen (waarschijnlijk heeft die dat ook haha). Hij zat onder het vet (van waarschijnlijk een lekkende pomp van de donor auto) maar hierdoor is hij dus aardig goed geconserveerd gebleven!
Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!
Toch best tevreden met het resultaat Ik ga de stuurkogels pas monteren als ik het stuurhuis onder de auto ga zetten.
Ben begonnen met het opknappen van het ZHP stuurhuis. Met wat koudontvetter het stuurhuis en het leidingwerk aardig schoon kunnen krijgen. Helaas heb ik geen before foto's, maar het stuurhuis zag eruit alsof het 3 ton had gelopen (waarschijnlijk heeft die dat ook haha). Hij zat onder het vet (van waarschijnlijk een lekkende pomp van de donor auto) maar hierdoor is hij dus aardig goed geconserveerd gebleven!
Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!
Toch best tevreden met het resultaat Ik ga de stuurkogels pas monteren als ik het stuurhuis onder de auto ga zetten.
Laatst gewijzigd door Robe36 op 05 dec 2020, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Daarnaast helaas tot de conslusie gekomen dat mijn oude aandrijfassen niet meer te reviseren waren. De homokineet had na het monteren veel speling en de spline was eigenlijk aardig kapot geslagen. Dus toen maar even door de zure appel heen en een set nieuwe SKF aandrijfassen gekocht. Opzich valt het qua aanschafprijs wel mee echter had ik best wat tijd geinvesteerd in de oude aandrijfassen (schoonmaken, inspecteren e.d.) dus dan is het veel zuur om deze niet meer te gebruiken. Gelukkig nu wel wat onderdelen op spare
Ik zit er nog wel aan te denken om de homokineet in de blanke lak te zetten. Dit is nu gewoon een blank gemachineerd stalen oppervlak, dus dan blijft het hopelijk wat langer glimmen!
Ik zit er nog wel aan te denken om de homokineet in de blanke lak te zetten. Dit is nu gewoon een blank gemachineerd stalen oppervlak, dus dan blijft het hopelijk wat langer glimmen!
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 T + e81 118i
Hopelijk binnenkort een wat grotere update met het plaatsen van de complete wielophanging in de BMW!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: e36 316 -> 325 turbo + e81 118i
Je pakt het netjes aan!
"Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!"
BMW gebruikt veel Lemförder onderdelen voor hun auto's waaronder de stuurkogels voor deze stuurhuizen dus met die kwaliteit zit het inderdaad wel goed
"Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!"
BMW gebruikt veel Lemförder onderdelen voor hun auto's waaronder de stuurkogels voor deze stuurhuizen dus met die kwaliteit zit het inderdaad wel goed
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 turbo + e81 118i
Ahja, toch de goede keuze qua merk gemaakt!PeterM schreef: ↑06 dec 2020, 18:59 Je pakt het netjes aan!
"Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!"
BMW gebruikt veel Lemförder onderdelen voor hun auto's waaronder de stuurkogels voor deze stuurhuizen dus met die kwaliteit zit het inderdaad wel goed
Je pakt het trouwens ook netjes aan! Zo'n e46 M3 is een stuk gaver dan mijn e36
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: e36 316 -> 325 turbo + e81 118i
Bedankt! Ik vind jou turbo project minstens zo gaaf...Robe36 schreef: ↑06 dec 2020, 21:24Ahja, toch de goede keuze qua merk gemaakt!PeterM schreef: ↑06 dec 2020, 18:59 Je pakt het netjes aan!
"Zoals eerder aangegeven heb ik veel ophangingsdelen van Lemförder gekocht. Mede omdat dit type onderdeel (wielophanging e.d.) een prima aftermarket kwaliteit heeft in mijn ogen!"
BMW gebruikt veel Lemförder onderdelen voor hun auto's waaronder de stuurkogels voor deze stuurhuizen dus met die kwaliteit zit het inderdaad wel goed
Je pakt het trouwens ook netjes aan! Zo'n e46 M3 is een stuk gaver dan mijn e36
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 316 -> 325 turbo + e81 118i
Ziet er allemaal weer keurig uit. Met frisse onderdelen weet je tenminste waar je mee werkt.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: e36 316 -> 325 turbo + e81 118i
Weer even een korte update! Er zijn wat positieve persoonlijke ontwikkelingen waar ook wat tijd in gaat zitten maar de progressie voor de BMW blijft nog
Als eerste was ik niet helemaal tevreden met het subframe achter die ik zelf in de zilveren Hammerite heb gezet. Achteraf blijft het maar een subframe maar het oog wilt ook wat. Dus toevallig ging een bekende met wat spullen naar een poedercoater dus mijn subframe (die aan de voorzijde komt) meegegeven en het resultaat mag er wezen! Achter blijft gemonteerd zitten.
Bizar hoe perfect het oppervlak wordt na het poeder coaten! Het is wel een hele dikke laklaag dus misschien verklaard dat het De enige imperfecties zijn nog de lasspetters tijdens de productie van het subframe in 1995. Daarnaast hopelijk nog een mooie upgrade gedaan aan de rijervaring door middel van een Coolerworx Short Sifter "pro". Afwerking lijkt hoogwaardige kwaliteit en ben benieuwd hoe dit dalijk gaat aanvoelen!
Het voordeel is dat door het 'self centering' een groot gedeelte van het spelingsgevoelige schakelmechaniek van BMW verwijderd kan worden!
Als eerste was ik niet helemaal tevreden met het subframe achter die ik zelf in de zilveren Hammerite heb gezet. Achteraf blijft het maar een subframe maar het oog wilt ook wat. Dus toevallig ging een bekende met wat spullen naar een poedercoater dus mijn subframe (die aan de voorzijde komt) meegegeven en het resultaat mag er wezen! Achter blijft gemonteerd zitten.
Bizar hoe perfect het oppervlak wordt na het poeder coaten! Het is wel een hele dikke laklaag dus misschien verklaard dat het De enige imperfecties zijn nog de lasspetters tijdens de productie van het subframe in 1995. Daarnaast hopelijk nog een mooie upgrade gedaan aan de rijervaring door middel van een Coolerworx Short Sifter "pro". Afwerking lijkt hoogwaardige kwaliteit en ben benieuwd hoe dit dalijk gaat aanvoelen!
Het voordeel is dat door het 'self centering' een groot gedeelte van het spelingsgevoelige schakelmechaniek van BMW verwijderd kan worden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 57 gasten