997.1 GT3
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
997.1 GT3
Hallo,
Ik ben op zoek naar een Porsche 997.1 GT3
- Maximaal 75.000 km
- Voorkeur voor een Clubsport of een 'Comfort' met de optionele Carrera GT Bucketseats in leer/alcantara
- Sluitende onderhoudshistorie, onderbouwd door serviceboekjes en facturen
- Geen schuifdak
- Geen PCCB
- Geen schadeverleden (een overgespoten bumper is echter geen ramp)
- Voorkeur voor een 'felle' kleur: wit, rood, geel (zwart en grijs genieten minder de voorkeur)
Ik zoek een nette, originele auto in een technisch goede staat (geen achterstallig onderhoud).
Kortom een auto van een liefhebber voor een liefhebber.
Mvg,
Jeroen
jvanleijden@home.nl
Ik ben op zoek naar een Porsche 997.1 GT3
- Maximaal 75.000 km
- Voorkeur voor een Clubsport of een 'Comfort' met de optionele Carrera GT Bucketseats in leer/alcantara
- Sluitende onderhoudshistorie, onderbouwd door serviceboekjes en facturen
- Geen schuifdak
- Geen PCCB
- Geen schadeverleden (een overgespoten bumper is echter geen ramp)
- Voorkeur voor een 'felle' kleur: wit, rood, geel (zwart en grijs genieten minder de voorkeur)
Ik zoek een nette, originele auto in een technisch goede staat (geen achterstallig onderhoud).
Kortom een auto van een liefhebber voor een liefhebber.
Mvg,
Jeroen
jvanleijden@home.nl
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: 997.1 GT3
gave zoektocht! succes! en zeker showen als je er een hebt
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: 997.1 GT3
Weet je zeker dat je Carrera GT-buckets in een 997 zoekt?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 997.1 GT3
Waarom bewust veen 997.1? Misschien even een budget opgeven, wellicht dat bv een 991.2 ook tot de mogelijkheden hoort.
- De fiscalist
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: 997.1 GT3
Ik heb me er al langere tijd in verdiept en het moet absoluut een auto met een Mezger motor worden en lekker handzaam en nog redelijk analoog.
Daarom valt de 991 dus sowieso af...
Budget is rond de 80k max
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 997.1 GT3
voor 80K moet je een hele mooie nette 997.1 gt3 kunnen vinden, met lagere kmstand dan 75.000km.
De Carrera gt buckets zou ik nog maar eens goed overwegen, de 18voudig instelbare sportstoelen met stoel verwarming zijn hemels en qua steun helemaal prima in te stellen.
De 997 gt3 buckets hebben anders dan in de 996 gt3 serie een hele hoge harde instap rand, net als de gt4. Ik zou het niet als een dealbreker zien.
Ik zou ze zelf niet meer kiezen nu ik de andere sportstoel heb ervaren.
De Carrera gt buckets zou ik nog maar eens goed overwegen, de 18voudig instelbare sportstoelen met stoel verwarming zijn hemels en qua steun helemaal prima in te stellen.
De 997 gt3 buckets hebben anders dan in de 996 gt3 serie een hele hoge harde instap rand, net als de gt4. Ik zou het niet als een dealbreker zien.
Ik zou ze zelf niet meer kiezen nu ik de andere sportstoel heb ervaren.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: 997.1 GT3
Is al verkocht helaas...
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 997.1 GT3
Deze voldoet niet alle eisen , maar de verkoper kan er niet vanaf (wat je vaker ziet bij fout geadverteerde auto's).
Hij is al circa 15K gezakt dit jaar.
Waarschijnlijk durf je dit niet aan, maar met 5000km per jaar zou je hem kunnen overwegen.
Ik zou dit wel aandurven met Approved garantie loop je geen enkel risico.
Die motoren zijn bullit proof, en qua waarde komt dit ook wel goed over een aantal jaar.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 9d8be06046
Hij is al circa 15K gezakt dit jaar.
Waarschijnlijk durf je dit niet aan, maar met 5000km per jaar zou je hem kunnen overwegen.
Ik zou dit wel aandurven met Approved garantie loop je geen enkel risico.
Die motoren zijn bullit proof, en qua waarde komt dit ook wel goed over een aantal jaar.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 9d8be06046
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 997.1 GT3
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: 997.1 GT3
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 997.1 GT3
jacobt schreef: ↑20 okt 2020, 09:17 Deze voldoet niet alle eisen , maar de verkoper kan er niet vanaf (wat je vaker ziet bij fout geadverteerde auto's).
Hij is al circa 15K gezakt dit jaar.
Waarschijnlijk durf je dit niet aan, maar met 5000km per jaar zou je hem kunnen overwegen.
Ik zou dit wel aandurven met Approved garantie loop je geen enkel risico.
Die motoren zijn bullit proof, en qua waarde komt dit ook wel goed over een aantal jaar.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 9d8be06046
Dit is inderdaad een auto waar je in eerste instantie met een boog omheen zou lopen met de stickers, carbon dive planes en de 'foute showroom'. Maar juist door een beetje onderzoek te doen naar deze fout geadverteerde auto's kun je in de huidige tijd nog eens een 'koopje' vinden inderdaad.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 11:42
Re: 997.1 GT3
De bucketseats zitten echt 10x beter dan de 18x verstelbare stoelen. In- en uitstappen is misschien wat minder, maar als je eenmaal zit kan het niet beter. Een Metzger 3.8 zou ik laten staan. Die hebben nogal wat kinderziektes gehad, zeker bij intensief (circuit) gebruik zoals gasklepdelen die spontaan de motor in werden gezogen en spontane ploffers.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 997.1 GT3
Ik heb maar 1 advies en raadpleeg Jaap (JacobT). Zijn zoektocht heb ik gevolgd, als er iemand heel erg goed op de hoogte is van deze materie dan is hij het.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: 997.1 GT3
http://www.bhmotors.com/annonce-vehicul ... he-911-gt3
Deze heeft de 996 GT3 bucketseats... dus dan heb je de wat meer 'toegankelijkere' bucketseats.
Volgens de verkoper is dat zo origineel af fabriek geleverd, naar de optioncodes in de advertentie geven aan Carrera GT bucketseats.
De kenners op verscheidene fora zeggen dat het niet kan 996 GT3 bucketseats in een 997 af fabriek.
Wel een mooie auto die ook al heel lang te koop staat...
Deze heeft de 996 GT3 bucketseats... dus dan heb je de wat meer 'toegankelijkere' bucketseats.
Volgens de verkoper is dat zo origineel af fabriek geleverd, naar de optioncodes in de advertentie geven aan Carrera GT bucketseats.
De kenners op verscheidene fora zeggen dat het niet kan 996 GT3 bucketseats in een 997 af fabriek.
Wel een mooie auto die ook al heel lang te koop staat...
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: 997.1 GT3
https://realartonwheels.com/inventory/2 ... e-997-gt3/
Deze vind ik qua specs erg lekker.
Enige nadeel is de relatief hoge kilometerstand, technisch zal het geen probleem zijn, maar de waardevastheid zal wat minder zijn. Ik ben wel van plan om met de auto te gaan rijden, dus er komt elk jaar dan wel zo'n 5k km's maximaal bij.
Wel een originele NL auto, waar de laatste jaren veel in is geïnvesteerd.
Deze vind ik qua specs erg lekker.
Enige nadeel is de relatief hoge kilometerstand, technisch zal het geen probleem zijn, maar de waardevastheid zal wat minder zijn. Ik ben wel van plan om met de auto te gaan rijden, dus er komt elk jaar dan wel zo'n 5k km's maximaal bij.
Wel een originele NL auto, waar de laatste jaren veel in is geïnvesteerd.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 997.1 GT3
Er zijn best veel misvattingen over gt3 motors en hun betrouwbaarheid, de 997 gt3 3.8 motors zijn niet allemaal gelijk. Ook de gt3 (3.6 en 3.8) motoren hebben kinderziektes gehad, maar vaak onder garantie verholpen en het voordeel van een kinderziekte is dat het na de pubertijd verdwenen is. De 997 is een oude auto aan het worden, en de zwakke plekken in sommige motoren komen meestal niet na 10 jaar nog tevoorschijn als de wagens niet als garage queens zijn behandeld.Hans44 schreef: ↑20 okt 2020, 11:00 De bucketseats zitten echt 10x beter dan de 18x verstelbare stoelen. In- en uitstappen is misschien wat minder, maar als je eenmaal zit kan het niet beter. Een Metzger 3.8 zou ik laten staan. Die hebben nogal wat kinderziektes gehad, zeker bij intensief (circuit) gebruik zoals gasklepdelen die spontaan de motor in werden gezogen en spontane ploffers.
Over de betrouwbaarheid van de 997 gt3 3.8 vs de gt3 3.6 heb ik voor mijn zoektocht Uitgebreid onderzoek gedaan met een hoofdletter U. Eerst zelf alles gelezen op de Engelse en Duitse forums en ik heb een motoren bouwer gesproken die gespecialiseerd is in o.a. Gt3’s (Greig van Rpm in de UK). Het is echt lood om oud ijzer, niemand heeft hard bewijs dat de een beter is dan de andere.
De 997 3.8rs wordt vaak wel verward met de
standaard 997 3.8 gt3.
De 997 3.8Rs heeft in een bepaalde serie een issue met wat bouten in de motor die niet met genoeg torque vast zitten en loskomen ( op de nokkenas volgens mij).Gaat dus niet om de standaard 997 3.8 gt3.
Afgelopen zomer werden circa 20% alle occasions 997 3.8 gt3 RS-en aangeboden met ruilmotor. Ik heb geen een gewone non RS 997 gt3 met ruilmotor gezien.
Hieronder een stukje tekst van Rennlist, gaat over 3.6 vs 3.8 wat uiteindelijk uitkomt op de 3.8Rs die wel incidenteel een probleem had. In onderstaand verhaal hebben ze het over een gerucht (in 2012). Dit is een terug kerend verhaal als je alles gaat lezen wat er te vinden valt, en staat dus niet op zichzelf.
or may be RSs are tracked by more owners and more aggressively?
Rumor has it one of teh torque settings in the RS3.8 was wrong during a period of production......cars built during that time go boom. Rad is correct, the low mile garage queens are russian roulette when they come out of warranty. If a car has this porblem, after afew weekends at the track they detonate
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 997.1 GT3
Goede info Jaap! dank voor het delen
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 997.1 GT3
Die nieuwe bij Louwman gezien, net online?
Alleen 115K (oekoek)
Alleen 115K (oekoek)
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 11:42
Re: 997.1 GT3
Ik denk dat jacob gelijk heeft vwb de motorploffers. Zie idd maar 1 verhaal terug over een mk2 gt3 en meerdere over mk2 gt3rs. Neemt niet weg dat ik denk dat een eerste serie qua running costs een stuk goedkoper is. Denk hierbij vooral aan de niet erg gebruiksvriendelijke centrale wielmoeren en zeker de kosten van de remmen. Ik weet niet wat je er mee gaat doen maar voor een trackday beide niet onbelangrijk.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: 997.1 GT3
Ja die centrale wielmoeren....op de zaak (heel toevallig) van de week gt3rs-en verkocht (was hun leaseauto en namen ze zelf in prive over). Een had 120k gelopen...moest nu voor de 2e keer een rondje wielnaven hebben. Voorschrift porsche is elke 60k vervangen. 3k per as...dus 6k. Owja, excl BTW.
Zijn wel dingen om even rekening mee te houden!
Zijn wel dingen om even rekening mee te houden!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 997.1 GT3
Het centrale wielmoeren verhaal zoals hierboven geschetst geldt niet voor alle wagens. Misschien voor een bepaald type Rs, dat zou best kunnen.Fabian schreef: ↑29 okt 2020, 19:44 Ja die centrale wielmoeren....op de zaak (heel toevallig) van de week gt3rs-en verkocht (was hun leaseauto en namen ze zelf in prive over). Een had 120k gelopen...moest nu voor de 2e keer een rondje wielnaven hebben. Voorschrift porsche is elke 60k vervangen. 3k per as...dus 6k. Owja, excl BTW.
Zijn wel dingen om even rekening mee te houden!
Nou lijkt het net of elke 911 met centrale wielmoer om de 60.000 km nieuwe assen moet hebben. Dat is niet zo, en het is niet voorgeschreven voor alle modellen.
Een beetje vergelijkbaar met het 3.8 motor Schade verhaal, dat zit dan ook net ff iets anders.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 11:42
Re: 997.1 GT3
Dat verhaal van de wielnaven ken ik niet, lijkt me ook wat overdreven. Meer het idee dat een centrale wielmoer snel wisselen zou bevorderen. Ik heb een P gehad met centrale wielmoeren en het wisselen van een wiel was nou niet bepaald handig. Even los van de momentsleutel van 500 NM die je nodig hebt. Bij normaal gebruik zal het niet zo spannend zijn, maar als je op een trackday even snel van slick naar semi of regenbanden wilt wisselen ben ik iig sneller klaar met de gewone 5 wielmoeren.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: 997.1 GT3
Na een tijdje zoeken en meerdere auto's bekeken te hebben er eindelijk 1 gevonden.
997.1 GT3 CS van tweede eigenaar met 31.500 km.
Zaterdag de auto ophalen net onder Paris.
997.1 GT3 CS van tweede eigenaar met 31.500 km.
Zaterdag de auto ophalen net onder Paris.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, Google [Bot], GRzep, Jan-BMW-Suzuki, krentenbol, Marc Sierra, Martijn_bmw, matthyssie, Rolf205 en 107 gasten