Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Godspeed » 23 feb 2021, 18:23

StefanW schreef: 23 feb 2021, 12:38
ivo-b schreef: 23 feb 2021, 00:12 Ik heb het toch ook niet over jouw Rallye?
Nee, maar het staat er op zo'n manier dat het een vaak voorkomt bij een 106. Wil aangeven dat dit niet zo is.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het wel degelijk zo is, zeker met een dakraam. Een goede vriend van me rijdt al 11 jaar in een 106 met een dakraam. Die geeft standaard een afwasbak in de auto om het water op te vangen in de krasstraat of tijdens regenbuien :tooth:

Bovendien, jouw auto is toch vanaf 0 helemaal opnieuw opgebouwd? Ik denk niet dat je dat moet vergelijken met de gemiddelde 106.

Overigens kan ik wel onwijs genieten van foto’s van jouw Rallye op Insta ed. Heerlijk om zo’n ding opnieuw gespoten en vers gewassen te zien :hot:

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door StefanW » 23 feb 2021, 19:48

Achteraf gemonteerde dakramen gaan altijd lekken, elk jaar vernieuwen :mrgreen:
Nee, zonder gekheid, aan mijn 106 is wel veel aan veranderd, maar meer technisch. Deur of raamrubbers heb ik nooit vervangen, maar blijkbaar is dat in 2012 al gebeurd. De Rallye glimt altijd door 1x in de paar jaar te polijsten en verder is het gewoon wassen met de juiste produkten. Franse auto's hebben een zachte lak, dus je haalt sneller resultaat met polijsten.
Ik vind het leuk om mijn passie (racen en auto wassen) te delen, dus leuk om te horen dat je het leuk vindt om te zien :)

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Godspeed » 23 feb 2021, 19:55

Afbeelding

Afbeelding

:hangloose:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Godspeed » 28 feb 2021, 20:24

Afgelopen weken ben ik wat onderdelen gaan verzamelen om de reparatie (of inmiddels restauratie) kosten wat te drukken. Inmiddels heb ik een nieuwe (letterlijk, origineel Peugeot) voorbumper, stootstrips en spatbordverbreders rondom. Motorkap ga ik een nieuwe voor bestellen, weliswaar imitatie, maar het merk Van Wezel schijnt heel goed passend spul te zijn. En dan als kers op de taart moet ik nog een dakplaat zonder dakraam zien te vinden.

Ik heb namelijk inmiddels na wikken en wegen besloten het maar gewoon meteen helemaal goed te doen. Oftewel, de schade wordt natuurlijk gerepareerd, maar ook zal het dak vervangen worden zodat ik van het dakraam af ben en wordt de auto volledig opnieuw gespoten :crazy:

Ik heb een aantal adressen gevonden, waarvan een hier in de buurt, die voor ‘acceptabel’ geld het bovenstaande kan verzorgen. Althans mits ik de benodigde onderdelen aanlever, vandaar de zoektocht en het verzamelen. Mijn schuur heeft inmiddels iets weg van een Peugeot magazijn, maar het dient een goed doel zullen we maar zeggen.

Vandaag met een maatje ook nog even de hemel verwijderd om op zoek te gaan naar het lek. Daar werd ook meteen duidelijk waarom het dakraam niet functioneerde, de voeding was namelijk doorgeknipt :roll:

Laatstgenoemde lijkt overigens niet de veroorzaker van het terugkerende zwembad. Het water lijkt langs de voorruit naar binnen te komen. Rechtsboven wordt het nat en tevens linksonder. Hoewel dat door het dashboard niet goed te zien is, maar het komt wel op die plek naar beneden. Rondom de deuren blijft het gelukkig droog. Ik heb er goede hoop op, dat na het repareren en spuiten waarbij de voorruit toch eruit moet, het lek is opgelost.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door HJ2 » 28 feb 2021, 20:26

wat een lekken... het lijkt wel een Lotus!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Martijn M » 01 mar 2021, 09:40

Grondige plannen! Ben erg benieuwd, succes ermee!

ivo-b
Berichten: 210
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
Locatie: Amsterdam

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door ivo-b » 01 mar 2021, 22:01

Mooie plannen hoor! Die auto had niet beter terecht kunnen komen. Is straks weer als nieuw :D

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Godspeed » 13 mar 2021, 19:38

Laatste tijd aan het shoppen geweest. Motorkap en dak zijn inmiddels binnen, waarmee het schadeherstelbedrijf aan de gang kan. Over twee weken kan de auto daar terecht en zal daar dan twee a drie weken verblijven.

Verder nog wat andere ‘goodies’ gevonden: 206 gti remklauwen (en schijven maar ik ga denk ik toch voor nieuwe schijven en blokken) en onderstaande badboys :hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

De steelies gaan niet weg, die blijven sowieso voor de verkoop ooit. Maar mogen in de tussentijd stof happen in de schuur.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Godspeed » 21 mar 2021, 12:36

Nu heb ik dus twee remklauwen van een 206 GTi weten te bemachtigen, maar die zijn volgens mij niet helemaal meer in topstaat. Vanmorgen even geprobeerd schoon te maken, maar los van de technische staat zien ze er niet echt super meer uit. Nu overweeg ik om ze te laten reviseren en lakken. Iemand een goed adres hiervoor? En natuurlijk niet voor al het geld van de wereld :tooth:

Afbeelding

Normaal gesproken zou ik er maling aan hebben hoe die dingen eruit zien, zeker achter bijna volledig dichte steelies. Maar achter de Speedlines zie je er nog wel iets van en als ik dan toch heel de auto aan het perfectioneren ben, dan dit ook maar.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door jos_br » 21 mar 2021, 12:50

Godspeed schreef: 21 mar 2021, 12:36 Nu heb ik dus twee remklauwen van een 206 GTi weten te bemachtigen, maar die zijn volgens mij niet helemaal meer in topstaat. Vanmorgen even geprobeerd schoon te maken, maar los van de technische staat zien ze er niet echt super meer uit. Nu overweeg ik om ze te laten reviseren en lakken. Iemand een goed adres hiervoor? En natuurlijk niet voor al het geld van de wereld :tooth:

Afbeelding

Normaal gesproken zou ik er maling aan hebben hoe die dingen eruit zien, zeker achter bijna volledig dichte steelies. Maar achter de Speedlines zie je er nog wel iets van en als ik dan toch heel de auto aan het perfectioneren ben, dan dit ook maar.
Zulke voorremmen voorzien van een revisiesetje is juist werk wat je misschien zelf kunt en leuk vindt? Ik weet niet wat je aan gereedschap voorhanden hebt en wat je zelf kunt, maar heel moeilijk is het niet. Vooral wanneer ze uit elkaar liggen kun je ze mooi schoonmaken en verven. Zijn wel de leukere upgrades!

Jos.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door Rolf205 » 21 mar 2021, 13:23

206 GTI remklauwen zijn op zich niet heel bijzonder; ze zitten ook onder diverse 207, 307, C3, C4 en andere auto's uit de PSA stal met 266mm schijven (na 2001). Als je ze zelf reviseert, is het een niet een enorm moeilijke klus. Als je het moet laten doen, ben je wellicht goedkoper uit om een setje van een jonge PSA auto te scoren op de sloop. Voor mn 207 heb ik bijv een keer een stroeve klauw vervangen door een zgan voor 55,- oid. Zorg wel dat je dan een set van 1 auto neemt; er kan wel verschil zitten in het type blok wat er in moet.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door Godspeed » 21 mar 2021, 20:18

Zelf doen zou misschien een mogelijkheid zijn. Echter heb ik (nog) niet de benodigde handigheid en wil je ook niks riskeren met mijn remmen. Daarnaast zal ik met een staalborstel, schuurpapier en een pot lak of een spuitbus nooit het resultaat halen van een gestraald en gespoten of gecoat product. Gereedschap heb ik grotendeels waarschijnlijk wel, maar als ik eventueel nog e.e.a. moet aanschaffen hiervoor + een revisiesetje + lak, dan kan ik wellicht beter een paar euro extra uitgeven en het gewoon meteen goed laten doen. Daarnaast heb ik ook geen tijd te over met twee kinderen onder de drie jaar :)

Een jonger en mogelijk betere set zoeken van een nieuwer model zou kunnen, maar ga ik nu niet meer aan beginnen. Tevens heb ik in m’n kop zitten dat de klauwen knalgeel moeten worden (Minardi geel achtig, RAL 1003 of 1021) en dan zou ik dat alsnog moeten (laten) doen :tong:

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door StefanW » 21 mar 2021, 21:07

Ik heb mijn Brembo remmen bij Robijn remtechniek laten reviseren en poedercoaten. Vond hem via internet. Zit in Nijverdal.

Afbeelding

Een nieuwe 206 GTi klauw zit op 60 euro op winparts.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Same shit different day

Bericht door Vanreijmersdal » 21 mar 2021, 21:40

Godspeed schreef: 13 mar 2021, 19:38 Laatste tijd aan het shoppen geweest. Motorkap en dak zijn inmiddels binnen, waarmee het schadeherstelbedrijf aan de gang kan. Over twee weken kan de auto daar terecht en zal daar dan twee a drie weken verblijven.

Verder nog wat andere ‘goodies’ gevonden: 206 gti remklauwen (en schijven maar ik ga denk ik toch voor nieuwe schijven en blokken) en onderstaande badboys :hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

De steelies gaan niet weg, die blijven sowieso voor de verkoop ooit. Maar mogen in de tussentijd stof happen in de schuur.
Dat zijn heerlijke velgen, deze had ik vroeger ook onder de 205 gti. Nu ik ze weer zie, kan ik ze nog steeds waarderen. Goeie aankoop!

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door Godspeed » 22 mar 2021, 07:01

StefanW schreef: 21 mar 2021, 21:07 Ik heb mijn Brembo remmen bij Robijn remtechniek laten reviseren en poedercoaten. Vond hem via internet. Zit in Nijverdal.

Afbeelding

Een nieuwe 206 GTi klauw zit op 60 euro op winparts.
Top! Even een aanvraag heen gestuurd. Was je tevreden met hun diensten?

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door Rolf205 » 22 mar 2021, 12:03

Godspeed schreef: 21 mar 2021, 20:18
Een jonger en mogelijk betere set zoeken van een nieuwer model zou kunnen, maar ga ik nu niet meer aan beginnen. Tevens heb ik in m’n kop zitten dat de klauwen knalgeel moeten worden (Minardi geel achtig, RAL 1003 of 1021) en dan zou ik dat alsnog moeten (laten) doen :tong:
Als ze idd 60,- nieuw kosten, was ik niet eens op zoek gaan naar 2de hands. (De klauw van 55,- voor mn 207 was een maatje groter btw)
Een revisiesetje kost 29,- per klauw. Als ze toch naar de spuiter gaan, zal nu de goedkoopste oplossing inderdaad doorgaan met deze klauwen zijn.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door StefanW » 22 mar 2021, 12:49

Godspeed schreef: 22 mar 2021, 07:01Top! Even een aanvraag heen gestuurd. Was je tevreden met hun diensten?
In het begin veel gezeik gehad met lekkende klauwen. Hij zei dat de monteur de nippel niet aandraaide en monteur gaf aan dat ie ze niet goed gereviseerd had. Dus dan zit je er tussen en is wel irritant. Jaar later heeft ie ze opnieuw gemaakt en gecoat. Kostte me wel een aantal ritjes naar Nijverdal, maarja hoort erbij. Nu gaat het goed, nippels moeten alleen wel strak aangedraaid worden.

Kwa spuit/coat werk heeft ie mooi werk verricht zoals op de foto te zien is.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door JdBn » 22 mar 2021, 14:09

Lekker hoor die wielen! :hot:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Godspeed » 22 mar 2021, 20:40

jos_br schreef: 21 mar 2021, 12:50
Godspeed schreef: 21 mar 2021, 12:36 Nu heb ik dus twee remklauwen van een 206 GTi weten te bemachtigen, maar die zijn volgens mij niet helemaal meer in topstaat. Vanmorgen even geprobeerd schoon te maken, maar los van de technische staat zien ze er niet echt super meer uit. Nu overweeg ik om ze te laten reviseren en lakken. Iemand een goed adres hiervoor? En natuurlijk niet voor al het geld van de wereld :tooth:

Afbeelding

Normaal gesproken zou ik er maling aan hebben hoe die dingen eruit zien, zeker achter bijna volledig dichte steelies. Maar achter de Speedlines zie je er nog wel iets van en als ik dan toch heel de auto aan het perfectioneren ben, dan dit ook maar.
Zulke voorremmen voorzien van een revisiesetje is juist werk wat je misschien zelf kunt en leuk vindt? Ik weet niet wat je aan gereedschap voorhanden hebt en wat je zelf kunt, maar heel moeilijk is het niet. Vooral wanneer ze uit elkaar liggen kun je ze mooi schoonmaken en verven. Zijn wel de leukere upgrades!

Jos.
Gisteravond en vanmorgen meteen op drie verschillende plekken aanvragen uitgezet voor reviseren en lakken van de twee remklauwen. Deze drie bedrijven waren allemaal erg snel met aanbieden, want in de loop van de dag vandaag had ik van allen een prijs ontvangen. En tevens meteen besloten om jouw advies, Jos, toch maar te volgen :lol:

Ik had duidelijk geen realistisch beeld van wat dit zou kosten. De prijzen die ik kreeg varieerden van €266 tot €340 voor twee stuks. Dat was toch wel fors hoger dan ik inschatte (ca. €150 maar max. €200), en dus toch maar geconcludeerd dat ik best wel wat handiger kan en mag worden. Mooi projectje om mee te starten dus.

De buurman van mijn werk is een straalbedrijf, die wil ik vragen de klauwen te stralen. Vervolgens kan ik aan de slag met de revisie en het lakken. Gelukkig wil een maat van me die wel handig is, graag een handje helpen. Dan maar wat tijd vrijmaken in een (paar) aankomend(en) weekend(en) :tooth:

Verder vanmiddag eindelijk erg goed nieuws ontvangen betreft de schade. De tegenpartij heeft (na bijna een half jaar!!1) aangegeven de schade te gaan vergoeden en zullen het verschuldigde bedrag binnen vijf werkdagen overmaken. Ik ben erg benieuwd maar vooral opgelucht dat die ellende eindelijk opgelost is!

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Peugeot 106 Rallye S2 - Remklauw revisie?

Bericht door Milka » 22 mar 2021, 20:59

Het is niet zo spannend, 6 jaar geleden ook voor het eerst aan begonnen op basis van wat youtube en online onderzoek.
Ik weet niet of je bij dit forum kunt komen, staat een uitgebreid verslag van mijn eerste keer:
https://bmw02club.nl/forum/topic.html?p=85152#p85152

Bij het stralen iig de oude zuigers er nog in laten, dan kun je de binnenzijde niet beschadigen.
Hoonstangetje kopen bij bijv hbm voor een paar euro en een vetspuit incl patroon.
oja paar bussen remreiniger.
Daarna is het rustig blijven het devies.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Godspeed » 22 mar 2021, 21:11

Dat forum kan ik helaas niet bij. Maar ik heb inderdaad al een paar filmpjes van revisies bekeken en het lijkt geen rocket science.

Het winkelwagentje van Winparts is inmiddels ruim gevuld met oa remschijven (eenvoudige Brembo’s) remblokken (EBC Yellowstuff), remslangen (Febi, nooit van gehoord maar heel spannend kan dit volgens mij niet worden?), twee revisiesetjes inclusief zuiger en remvloeistof (montage dan ook maar meteen zelf doen). Ben ik nog iets vergeten?

Ik zie overigens dat de remblokken een belachelijke levertijd van vier weken veroorzaken. Die zullen wellicht uit Engeland moeten komen. Die ga ik apart bestellen of wellicht voor een andere set kiezen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door RS-Ron » 22 mar 2021, 22:09

Kwam deze nog tegen:

Te koop: remklauwen 4-pots met schijven 280mm, in gebruikte maar goede staat! Mag weg daar de wagen afgebroken werd. Afkomstig vanop een 106 gti GrA met originele bevestigingen, past eveneens op een saxo en mss op andere modellen. Merk onbekend.
VASTE PRIJS ANDERS BLIJVEN ZE LIGGEN!!
Ideaal voor rally, circuit trackdays of andere autosporten
OP TE HALEN TE MENEN!

400€

Afbeelding

Liggen wel in Vlaanderen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Godspeed » 22 mar 2021, 22:22

Ziet eruit als een dikke set, maar de 206 GTI remmen zijn een bewuste keuze. Dan passen als het goed is namelijk de 14” steelies nog eroverheen.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Ferdi » 23 mar 2021, 10:17

Dat past inderdaad nog, ik had op de 205 307 HDi remmen (283 mm) en dan past het niet.
De 206 GTi set is 266 mm

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Peugeot 106 Rallye S2

Bericht door Godspeed » 03 apr 2021, 19:36

Mini-update: het dak is eraf en de klauwen gestraald!

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 159 gasten