sitechris: Ford Fiesta ST
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Loopt gewoon vlot door naar de 200! Geluid ook prima!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Performance is ook echt prima. Vooral subjectieve snelheidsbeleving is hoog. Veel geluid, auto is vrij stug en vergt op hoge snelheid twee handjes op het stuur, handbakje met juiste balverhoudingen en veel midrange turbokoppel. Dan lijkt het opeens heel veel
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Leuk verslag! Mooi om te lezen dat dit 1 van je favorieten is. Pk's zijn minder niet belangrijk in rijplezier, gaat allemaal om driving fun!
- martn
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
- Auto: Ford Focus ST
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Leuk om weer te lezen, Chris! Gezien je verbruik trap je wel echt stevig door. Ik heb een gemiddeld verbruik van 1 op 13 over 67.000km. Als ik nu lekker met 105 op de cruise rijd, haal ik 1 op 17,5/1 op 18,5. Bij de 130 gaat het inderdaad iets rapper, maar daar zit ik op de 1 op 14.
Ik heb sinds gisteren de Mountune M260 chip op de auto. Ik verwacht dat de PK's nu tussen de 260-270 zitten en het koppel tussen de 370-380. De 200pk is leuk, maar voor mij maakt dit de auto helemaal af. Ik wil niet hoger, het moet heel blijven. Maar dit is echt een wereld van verschil vergeleken met stock. Hij is voor mij nu helemaal compleet.
Ik heb sinds gisteren de Mountune M260 chip op de auto. Ik verwacht dat de PK's nu tussen de 260-270 zitten en het koppel tussen de 370-380. De 200pk is leuk, maar voor mij maakt dit de auto helemaal af. Ik wil niet hoger, het moet heel blijven. Maar dit is echt een wereld van verschil vergeleken met stock. Hij is voor mij nu helemaal compleet.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Vind het een leuk alternatief voor de Mini in de toekomst. Deze is toch ook in 4 deurs leverbaar ? Mis die twee achterdeuren bij de Mini (te) regelmatig.
Gr Ron
Gr Ron
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Dat is procentueel ook best wel een grote stap. Dat verschil merk je zeker. Ik ben best benieuwd naar wat de auto dan doet. Mocht je het leuk vinden, stuur me dan een pb-tje en dan doen we een keer een Fiesta ST stock - nonstock vergelijking . Heb je ook andere uitlaat eronder?
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Jazeker . Ik vind de 4deurs niet alleen praktischer maar ook mooier. En het is vaker hier geschreven, maar het is een heerlijk karretje.
-
- Berichten: 5002
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Ron heeft bijwerkingen van een of ander vaccin of zoekt hij een auto die niet stuk gaat ? Hij maakte altijd grapjes over 3 cylinders, plek onder de motorkap om om de motor heen te lopen, etc....etc....
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Ron is (nog) bedwelmd door benzinedampen
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
260pk op 1250 kilo is echt rap.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Tis ook echt een mentale grens waar ik dan over zou gaan......... kan zelf ook veel aan een auto doen inmiddels dus is ben ook voorzichtig bezig met een opmaatbouw project....... da's dan een zescilinder........ verstand zegt doe iets wat heel blijft met weinig kilometers....... maar dan weet je het eigenlijk wel........
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
1280 Wel vol.... ledig gewicht is 1180.
Wel benieuwd naar Dyno test want de 235 versie kwam op rollerbank niet verder dan 220pk op UK ST forum vorig jaar.
Zitten bij de M260 ook extra 'pops en bangs' of zelfde als standaard?
Laatst gewijzigd door Kadett op 04 jun 2021, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Inderdaad, de hooligan uithangen is zoveel prettiger als je weet dat er nog wat marge over is.
- martn
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
- Auto: Ford Focus ST
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Mijn M235 kwam uit op 245pk en 367nm. Wel inclusief Mountune intercooler, Mountune intake en Mountune Boost Charge Pipe. Ook Milltek uitlaat. De 'pops en bangs' zijn op het moment een stuk zachter dan bij mijn M235, maar Mountune is dat nu aan het uitvogelen.
- martn
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
- Auto: Ford Focus ST
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Ik snap het volledig, Ron! Dit is voor mij de absolute grens. Ik weet dat het flink wat van de auto vergt, maar ik ben bereid om het risico te nemen voor net dat extra beetje fun. Waar deze tune voor mij het grootste verschil maakt is dat de mid-range qua RPM VEEL krachtiger is. Dat pakt net wat lekkerder op als ik tussen het boerenlandschap een rondje rijd. Het absurde doorknallen doe ik best wel een keertje op de Autobahn, maar dat is na 5 minuten ook wel klaar. Hopen dat het allemaal lekker heel blijft. Sowieso verwissel ik uit voorzorg direct alles wat nodig is.RS-Ron schreef: ↑04 jun 2021, 13:14 Tis ook echt een mentale grens waar ik dan over zou gaan......... kan zelf ook veel aan een auto doen inmiddels dus is ben ook voorzichtig bezig met een opmaatbouw project....... da's dan een zescilinder........ verstand zegt doe iets wat heel blijft met weinig kilometers....... maar dan weet je het eigenlijk wel........
Gr Ron
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Hoe minder van die kunstmatige plofjes hoe beter, ben er niet zo vanmartn schreef: ↑04 jun 2021, 16:30Mijn M235 kwam uit op 245pk en 367nm. Wel inclusief Mountune intercooler, Mountune intake en Mountune Boost Charge Pipe. Ook Milltek uitlaat. De 'pops en bangs' zijn op het moment een stuk zachter dan bij mijn M235, maar Mountune is dat nu aan het uitvogelen.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Met goed warmrijden en turbo laten afkoelen na afloop kom je best een eind. Ik heb met stevig getunede auto's (VAG-tjes) eigenlijk ook nooit problemen gehad.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Een jonge Fiësta is natuurlijk een veel verstandiger dan een 10+ jaar oud hok. Denk dat als je een beetje normaal doet, netjes warm rijden en idd turbo laten afkoelen dit echt wel heel blijft. Een kleine snelle auto geeft veel beleving, op dat vlak is de Mini bij far het leukste gooi en smijtautootje wat ik heb gehad. Die semislicks maken het ook serieus leuk, je kan achterlijk hard de bocht door. Ik heb alleen een afwijking dat ik het zelf bouwen ook altijd leuk vind.martn schreef: ↑04 jun 2021, 16:33Ik snap het volledig, Ron! Dit is voor mij de absolute grens. Ik weet dat het flink wat van de auto vergt, maar ik ben bereid om het risico te nemen voor net dat extra beetje fun. Waar deze tune voor mij het grootste verschil maakt is dat de mid-range qua RPM VEEL krachtiger is. Dat pakt net wat lekkerder op als ik tussen het boerenlandschap een rondje rijd. Het absurde doorknallen doe ik best wel een keertje op de Autobahn, maar dat is na 5 minuten ook wel klaar. Hopen dat het allemaal lekker heel blijft. Sowieso verwissel ik uit voorzorg direct alles wat nodig is.RS-Ron schreef: ↑04 jun 2021, 13:14 Tis ook echt een mentale grens waar ik dan over zou gaan......... kan zelf ook veel aan een auto doen inmiddels dus is ben ook voorzichtig bezig met een opmaatbouw project....... da's dan een zescilinder........ verstand zegt doe iets wat heel blijft met weinig kilometers....... maar dan weet je het eigenlijk wel........
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Ik dacht dat een M235 306-326pk had?
Oh, wacht…
Oh, wacht…
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Focus toch eens, Arthur !
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Even met de Dragy gespeeld. Wel grappig om te zien dat het meer een koppelmotor is dan een toerenmotor. Zie de 100-200 tijd in 3/4 en 5. Tuurlijk heb je wel wat verlies vanwege schakelen, maar al met al loont het niet om tot de toerenbegrenzer door te rammen. De trekkracht in 5 is overigens wel fenomenaal. Geeft aan hoe bruikbaar het vermogen is.
80-120 in 3: 3.81 sec
80-120 in 4: 4.50 sec
80-120 in 5: 5.81 sec
80-120 in 6: 7.26 sec
100-200 in 3/4/5: 19.11 sec
100-200 in 4 en 5: 18.21 sec
100-200 in 5: 18.33 sec
100-200 in 6: 24.42 sec
Verder bevalt de auto nog steeds uitstekend. Zelfs een Autobahnritje is gewoon leuk, terwijl ik hiervoor bijna het dubbele vermogen had. Maar de auto leeft, communiceert en brult lekker. Maar uiteraard is dit een autootje die je lekker op de Landstrassen moet uitlaten. Dan is ie echt fenomenaal. Mijn voorbanden halen de 10.000 niet, dat zegt wel iets .
80-120 in 3: 3.81 sec
80-120 in 4: 4.50 sec
80-120 in 5: 5.81 sec
80-120 in 6: 7.26 sec
100-200 in 3/4/5: 19.11 sec
100-200 in 4 en 5: 18.21 sec
100-200 in 5: 18.33 sec
100-200 in 6: 24.42 sec
Verder bevalt de auto nog steeds uitstekend. Zelfs een Autobahnritje is gewoon leuk, terwijl ik hiervoor bijna het dubbele vermogen had. Maar de auto leeft, communiceert en brult lekker. Maar uiteraard is dit een autootje die je lekker op de Landstrassen moet uitlaten. Dan is ie echt fenomenaal. Mijn voorbanden halen de 10.000 niet, dat zegt wel iets .
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: sitechris: Ford Fiesta ST
Iedere keer als ik het draadje omhoog zie komen denk ik van die heeft wat anders gehaald. Mooi dat je het tegengestelde doet en dat hij zo goed bevalt!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 216 gasten