Tip, vervang meteen alle rubbers voor PU. Zeker als je echt alle rubbers van voor tot achter vernieuwd herken je je auto niet meer terug.
BMW e46 coupe tracktool
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW e46 coupe trackday car
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW e46 coupe trackday car
Eens vwb de airco eruit halen met Kadett. Je hoofd koel houden is heel veel waard ipv je kapot zweten tijdens een trackday. Die paar kg doen het hem niet en dan kun je beter met een paar liter minder in je tank rond gaan rijden. Rij op de Ring ook vrijwel altijd met de airco aan omdat ik merk dat ik dan gedurende langere tijd scherper blijf.
Argument mbt op de kar irt airco . Mijn tracktool staat ook uitsluitend op de kar maar zou de airco toch enorm missen mocht hij er niet meer in zitten.
Succes met je verdere opbouw
Argument mbt op de kar irt airco . Mijn tracktool staat ook uitsluitend op de kar maar zou de airco toch enorm missen mocht hij er niet meer in zitten.
Succes met je verdere opbouw
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Dit stond inderdaad op de planning om gelijktijdig de subframe en diff rubbers iig al mee te nemen. Even kijken welke ik gelijk mee pak gedurende alle klusjes
Zal mij benieuwen. En anders er maar een cabrio van maken....Paskal schreef: ↑03 jul 2020, 15:01 Eens vwb de airco eruit halen met Kadett. Je hoofd koel houden is heel veel waard ipv je kapot zweten tijdens een trackday. Die paar kg doen het hem niet en dan kun je beter met een paar liter minder in je tank rond gaan rijden. Rij op de Ring ook vrijwel altijd met de airco aan omdat ik merk dat ik dan gedurende langere tijd scherper blijf.
Argument mbt op de kar irt airco . Mijn tracktool staat ook uitsluitend op de kar maar zou de airco toch enorm missen mocht hij er niet meer in zitten.
Succes met je verdere opbouw
Zonder gekheid, ik kan goed over warmte. Op mijn werk is het standaard 40-50°C.. Dit bevordert de keuze ook voor mij.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: BMW e46 coupe trackday car
Ik heb strongflex ipv powerflex. Rood en geel gemixt. Strongflex is voordeliger, of het beter/slechter is?
Zelf heb ik onlangs een e46 330i klaargemaakt voor de ring, wellicht dat je in mijn topic wat inspiratie/ideeën vind.
Als ik je een tip mag geven:
Vervang alle pakkingen en slangen die slecht/oud zijn, dit maakt de auto een stuk betrouwbaarder. Ook de waterpomp en thermostaat doe je goed aan deze te vervangen.
Better safe then sorry!
Succes met dit mooie project!
Zelf heb ik onlangs een e46 330i klaargemaakt voor de ring, wellicht dat je in mijn topic wat inspiratie/ideeën vind.
Als ik je een tip mag geven:
Vervang alle pakkingen en slangen die slecht/oud zijn, dit maakt de auto een stuk betrouwbaarder. Ook de waterpomp en thermostaat doe je goed aan deze te vervangen.
Better safe then sorry!
Succes met dit mooie project!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
je hebt een heleboel aangepast las ik! Wat een lijst, mooi gedaan!jurgt schreef: ↑04 jul 2020, 14:23 Ik heb strongflex ipv powerflex. Rood en geel gemixt. Strongflex is voordeliger, of het beter/slechter is?
Zelf heb ik onlangs een e46 330i klaargemaakt voor de ring, wellicht dat je in mijn topic wat inspiratie/ideeën vind.
Als ik je een tip mag geven:
Vervang alle pakkingen en slangen die slecht/oud zijn, dit maakt de auto een stuk betrouwbaarder. Ook de waterpomp en thermostaat doe je goed aan deze te vervangen.
Better safe then sorry!
Succes met dit mooie project!
Ik zit qua budget krapjes. De planning was pas volgend jaar een auto op te halen. Kreeg toestemming van de vrouw dit eerder te mogen doen
Zal dus nog rustig aan moeten doen met uitgaves
Motorisch wil ik weinig uitgeven, omdat het een 323 is. In de toekomst ooit toch een ombouw naar een 330 van plan, dat heb ik iig al vast staan.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW e46 coupe trackday car
Welkom! Leuk projectje! Leuk om te volgen...
Met een 323 zou ik de airco er ook uithalen. Alle beetjes helpen!
Met een 323 zou ik de airco er ook uithalen. Alle beetjes helpen!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Alweer tijdje geleden dat ik wat heb laten horen.
Eigenlijk heb ik ook nog weinig nieuws.
Heb enkel alle elektra afgewerkt en weer netjes ingewikkeld met tape.
Dashboard is wat verzaagd en samen met de HVAC terug gezet.
Zat veel tijd om alles weer netjes bij elkaar te krijgen.
Ik heb de airbag computer op de plaats waar de pasagier airbag zat gemaakt aan het klepje.
Hier ben ik vergeten een foto van te maken. Zal ik nog even keertje doen.
Het aluminium wat ik besteld heb voor de stoelen is ook binnen gekomen samen met de poly rubbers voor subframe/diff.
Ben vanwege vakantie lekker traag, maar ben alvast met de stoelen montage beetje begonnen, daar binnenkort meer over.
Iemand trouwens een idee waar de blauwe kabeltjes van zijn die in de deurrubbers loopt? Zijn te zien op de foto (blauw wit)
Ik kan met geen mogelijkheid er meer achterkomen waar ze voor waren....
Eigenlijk heb ik ook nog weinig nieuws.
Heb enkel alle elektra afgewerkt en weer netjes ingewikkeld met tape.
Dashboard is wat verzaagd en samen met de HVAC terug gezet.
Zat veel tijd om alles weer netjes bij elkaar te krijgen.
Ik heb de airbag computer op de plaats waar de pasagier airbag zat gemaakt aan het klepje.
Hier ben ik vergeten een foto van te maken. Zal ik nog even keertje doen.
Het aluminium wat ik besteld heb voor de stoelen is ook binnen gekomen samen met de poly rubbers voor subframe/diff.
Ben vanwege vakantie lekker traag, maar ben alvast met de stoelen montage beetje begonnen, daar binnenkort meer over.
Iemand trouwens een idee waar de blauwe kabeltjes van zijn die in de deurrubbers loopt? Zijn te zien op de foto (blauw wit)
Ik kan met geen mogelijkheid er meer achterkomen waar ze voor waren....
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Toch de eerste stoel maar geplaatst.
Wat een werk met deze hitte....
De stoelen die ik heb hebben de montage punten aan de onderzijde.
Idee was om deze op een aluminium plaat te monteren en deze vervolgens op de originele punten
te bevestigen waar de OEM stoelen kwamen.
Aan de achterzijde draadeinden gebruikt zodat ik de alu plaat ook in hoogte kan stellen door er aluminium
U profielen onder te zetten. Heb nu een 25mm U profiel aan de achterzijde gedaan. Dit zit toch dan net wat
beter als zonder.
Straks maar eens rustig de bijrijderstoel monteren...
Dan weer wat afgestreept van het lijstje... Los ervan dat ik de stoelen nog wil kleuren cq verven. Iemand suggesties??????
Wat een werk met deze hitte....
De stoelen die ik heb hebben de montage punten aan de onderzijde.
Idee was om deze op een aluminium plaat te monteren en deze vervolgens op de originele punten
te bevestigen waar de OEM stoelen kwamen.
Aan de achterzijde draadeinden gebruikt zodat ik de alu plaat ook in hoogte kan stellen door er aluminium
U profielen onder te zetten. Heb nu een 25mm U profiel aan de achterzijde gedaan. Dit zit toch dan net wat
beter als zonder.
Straks maar eens rustig de bijrijderstoel monteren...
Dan weer wat afgestreept van het lijstje... Los ervan dat ik de stoelen nog wil kleuren cq verven. Iemand suggesties??????
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Weer tijdje geleden.
Gaat langzaam, erg druk met het gezin en alles er rondom.
Toch de 2e stoel ook gemonteerd:
Hierna verder gegaan met de koelvloeistof omleiding. Dit omdat ik in de HVAC unit de verwarming af heb gekoppeld. Ik wou nog niet aan de temperatuur regeling opzich komen van de motor, dus heb gekozen om de slang in te korten en 2 knietjes te plaatsen zodat de leidingen als origineel zitten alleen geen heater er meer tussen:
Niet de mooiste oplossing. Maar het functioneert!
Hierna verder gegaan met de 330 remmen die ik had liggen. Was plug en play gezien ik de complete klauw/schijf en houder had over genomen.
Foto van schijfgrootte verschil:
Nu die ook gewisseld waren eindelijk begonnen aan de subframe. Had hem er al onderweg willen hebben, maar te druk met prive zaken wat prioriteit heeft.
Tot nu toe:
Remklauwen achter gedemonteerd
De elektronica is los gekoppeld.
Schokbrekers gedemonteerd aan onderzijde.
Hitteschilden gedemonteerd
En de uitlaat...... Pokkeding. De moeren zaten goed vast. Deze heb ik 3 dagen lang in gespoten met WD40 om overmatige roest eraf te halen. 3x daags ingespoten.
Het ging gelijk makkelijk, echter de 3e moer.......
Wordt nieuw draadeind lassen. Scheelt, wou toch subframe verstevigen...
Echter doe alles grotendeels alleen en de uitlaat best onhandig is, snelle steun klaar gemaakt als domme hulpje
Ik hoop aankomende week het laatste te doen zodat ik de subframe kan laten zakken. Dit voor de poly rubbers en verstevigings platen.
Gaat langzaam, erg druk met het gezin en alles er rondom.
Toch de 2e stoel ook gemonteerd:
Hierna verder gegaan met de koelvloeistof omleiding. Dit omdat ik in de HVAC unit de verwarming af heb gekoppeld. Ik wou nog niet aan de temperatuur regeling opzich komen van de motor, dus heb gekozen om de slang in te korten en 2 knietjes te plaatsen zodat de leidingen als origineel zitten alleen geen heater er meer tussen:
Niet de mooiste oplossing. Maar het functioneert!
Hierna verder gegaan met de 330 remmen die ik had liggen. Was plug en play gezien ik de complete klauw/schijf en houder had over genomen.
Foto van schijfgrootte verschil:
Nu die ook gewisseld waren eindelijk begonnen aan de subframe. Had hem er al onderweg willen hebben, maar te druk met prive zaken wat prioriteit heeft.
Tot nu toe:
Remklauwen achter gedemonteerd
De elektronica is los gekoppeld.
Schokbrekers gedemonteerd aan onderzijde.
Hitteschilden gedemonteerd
En de uitlaat...... Pokkeding. De moeren zaten goed vast. Deze heb ik 3 dagen lang in gespoten met WD40 om overmatige roest eraf te halen. 3x daags ingespoten.
Het ging gelijk makkelijk, echter de 3e moer.......
Wordt nieuw draadeind lassen. Scheelt, wou toch subframe verstevigen...
Echter doe alles grotendeels alleen en de uitlaat best onhandig is, snelle steun klaar gemaakt als domme hulpje
Ik hoop aankomende week het laatste te doen zodat ik de subframe kan laten zakken. Dit voor de poly rubbers en verstevigings platen.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Alweer een tijdje verder.
Ben nu zover dat de subframe los is van de carrosserie.
Vanwege mijn eigen werk en die van de vrouw langzame voortgang. Maar elk voortgang is er 1....
Na de tegenslag van de afgebroken draadeind, zat de rest toch goed mee.
Nadat alles los was, had ik de subframe laten ondersteunen door wat kratjes......
Paar keer op en neer, maar de subframe werkte toch tegen. Achteraf, 2 boutjes vergeten bij de Diff steun...
Deze los gehaald en toen ging hij als 1 mooi geheel zo eronder weg.
De laatste foto lijkt de rubber nog wel redelijk.
Hij staat verder nog onder de auto, maar de rest van de rubbers zagen er wat minder uit. Met name de achterste diff rubber zitten zware scheuren in.
Heb gelukkig al zwarte poly rubbers klaar liggen.
Moet de benzine tank er nog onder weg halen zodat alles eronder schoon gemaakt kan worden voor de verstevigings platen er onder te gaan lassen
Ben nu zover dat de subframe los is van de carrosserie.
Vanwege mijn eigen werk en die van de vrouw langzame voortgang. Maar elk voortgang is er 1....
Na de tegenslag van de afgebroken draadeind, zat de rest toch goed mee.
Nadat alles los was, had ik de subframe laten ondersteunen door wat kratjes......
Paar keer op en neer, maar de subframe werkte toch tegen. Achteraf, 2 boutjes vergeten bij de Diff steun...
Deze los gehaald en toen ging hij als 1 mooi geheel zo eronder weg.
De laatste foto lijkt de rubber nog wel redelijk.
Hij staat verder nog onder de auto, maar de rest van de rubbers zagen er wat minder uit. Met name de achterste diff rubber zitten zware scheuren in.
Heb gelukkig al zwarte poly rubbers klaar liggen.
Moet de benzine tank er nog onder weg halen zodat alles eronder schoon gemaakt kan worden voor de verstevigings platen er onder te gaan lassen
- EvdP
- Berichten: 6145
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW e46 coupe trackday car
Waar bierkratten allemaal wel niet goed voor zijn
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW e46 coupe trackday car
Goed bezig. PU altijd goed!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: BMW e46 coupe trackday car
Dit topic ook naar ff in de gaten houden
Tof project en ook mooie sleutelruimte. Ideaal zo'n brug!
Volgend jaar ook maar mee naar Assen
Tof project en ook mooie sleutelruimte. Ideaal zo'n brug!
Volgend jaar ook maar mee naar Assen
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Lekker bezig !
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Volgende stapje maar weer..
Benzine tank is eronder weg gehaald, wil immers wel goed en veilig lassen bij de subframe punten!
Was toch lastiger dan gedacht om hem eronder weg te krijgen. Zodra ik en mijn buurman(Bedankt voor de hulp!!)
alles los hadden gedraait en de tank eronder weg wouden halen bleek er aan de bovenkant nog diverse slangen te zitten. Dit was eerst niet zichtbaar vanaf onderen/boven.
Blij dat ik van te voren de buurman had gevraagd voor assistentie!
Daarna de punten vast voorbereid voor het lassen:
En nog een foto van de diff rubber (achterste) die er nog uit moet.
Hoop ergens komende week/volgende week de platen erop te gaan lassen (buurman gaat lassen )
Dan nog verder de subframe uit elkaar trekken om deze ook nog te spuiten.
Benzine tank is eronder weg gehaald, wil immers wel goed en veilig lassen bij de subframe punten!
Was toch lastiger dan gedacht om hem eronder weg te krijgen. Zodra ik en mijn buurman(Bedankt voor de hulp!!)
alles los hadden gedraait en de tank eronder weg wouden halen bleek er aan de bovenkant nog diverse slangen te zitten. Dit was eerst niet zichtbaar vanaf onderen/boven.
Blij dat ik van te voren de buurman had gevraagd voor assistentie!
Daarna de punten vast voorbereid voor het lassen:
En nog een foto van de diff rubber (achterste) die er nog uit moet.
Hoop ergens komende week/volgende week de platen erop te gaan lassen (buurman gaat lassen )
Dan nog verder de subframe uit elkaar trekken om deze ook nog te spuiten.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW e46 coupe trackday car
Herkenbare werkzaamheden, wel top dat je het aanpakt, heb je dan weer lang plezier van.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 04 okt 2020, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Ga ik wel van uit, bedanktVanreijmersdal schreef: ↑04 okt 2020, 10:24 Herkenbare werkzaamheden, wel top dat je het aanpakt, je dan weer lang plezier van.
Weet wel waarom de meeste mensen dit geen leuke klus vinden
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: BMW e46 coupe trackday car
Ik heb tank er onder uit gehaald met behulp van een transmissie krik. Kwam inderdaad ook de leidingen tegen waarvan de koppelingen lekker gangbaar waren...
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Het heeft even geduurd, maar de rest van de subframe eindelijk gedemonteerd. Heb enkel nog de diff met assen/remmen over.
De subframe in 2 lagen primer gespoten:
En de bevestigings platen even gelast (Bedankt buurman )
Ga de subframe wit spuiten. Eens wat anders dan zwart. De verstevigings platen staan in de primer, bitumen kan er zo over heen.
Daarna begint de montage weer van het hele spul...
De subframe in 2 lagen primer gespoten:
En de bevestigings platen even gelast (Bedankt buurman )
Ga de subframe wit spuiten. Eens wat anders dan zwart. De verstevigings platen staan in de primer, bitumen kan er zo over heen.
Daarna begint de montage weer van het hele spul...
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Na het in de primer zetten heb ik de verstevigings platen ook maar in de bitumen gezet. Echter toen ik bezig was toch de gedachte, laat ik onder gelijk alles maar meenemen... zit er nu toch voor
Hierna verder gegaan eventjes met de subframe. Is nu netjes afgelakt in het wit en daarna de PU rubbers geplaatst.
Toen maar vast monteren bij de diff. Is dat ook weer klaar
De benzine tank weer gemonteerd. Best rot klusje in je uppie al die leidingwerk weer vast drukken. Maar is gelukt.
Hierna verder met het afmonteren van alles langzamerhand.
Doel is nu om de auto verder netjes te krijgen en rij klaar te gaan maken.
Interieur moet ik nog afwerken, dus schoonmaken met aceton oid en daarna spuiten.
To be continued.
Hierna verder gegaan eventjes met de subframe. Is nu netjes afgelakt in het wit en daarna de PU rubbers geplaatst.
Toen maar vast monteren bij de diff. Is dat ook weer klaar
De benzine tank weer gemonteerd. Best rot klusje in je uppie al die leidingwerk weer vast drukken. Maar is gelukt.
Hierna verder met het afmonteren van alles langzamerhand.
Doel is nu om de auto verder netjes te krijgen en rij klaar te gaan maken.
Interieur moet ik nog afwerken, dus schoonmaken met aceton oid en daarna spuiten.
To be continued.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Zo dan. Lange tijd geleden, schoot mij er steeds bij in om updates hier te plaatsen.
Echter ben langzaam gewoon verder gegaan afgelopen tijd!
Ik was gebleven bij het terug plaatsen vd subframe.
Toen ik de subframe terug plaatste was ik vergeten de handremkabels eerst door de geleiders heen te doen.
Natuurlijk had ik het e.e.a. al vast gezet.
Nadat deze eindelijk eens op zijn plek zat, maar begonnen met de restanten teer weg te poetsen.
Ging best lekker. Terpentine/wasbenzine doet veel goeds. Lak poetste ik ook weg, maar dat is detail....
Rond deze tijd was het al oud en nieuw.
De Fiat 500 die we hadden begon toch zodanig te irriteren dat ik hem weg wou hebben. De vrouw had er andere gedachtes over (was immers haar eerste wagen) maar toch de zin door gedrukt.
Nu naast een Golf 7 variant staat deze knappert:
325i met 200 dkm ervaring. Volledige onderhouds historie en trekhaak
Is iets anders dan een fiat 500
Ik heb tussentijds nog een dikkere stabilisatie stang(voorzijde) kunnen ruilen voor mijn OEM stang. win win!
Het is geen H&R, het is een bimmerworks maar met dezelfde diameter van 27mm. Kon ook serieus vernemen dat deze zwaarder was dan de OEM stabi.
Hierna kreeg ik een brief van de RDW. Of ik de schorsing van de auto wou verlengen
Best geschrokken, ik heb hem dus onderhand alweer een jaar?!!??!?!?
Heb hier nog een paar keer over gehad met een kennis en uiteindelijk toch de keuze gemaakt dat de kenteken ervan gaat (is ondertussen)
Dat wil zeggen, ik kon verder gaan met strippen dan dat ik werkelijk kon doen.
Alle lampen konden naar minimaal, bekabeling etc etc etc.
Rustig begonnen met de interieur weer leeg te trekken:
de kachel is eruit..
Dashboard heb ik verder gestript (foto zal ik nog maken)
Maar hierna konden de kabels weer.... Ben daar nog mee bezig, maar een impressie foto:
Tussentijds als ik steeds ff 15-30min tijd had beetje bij beetje de lampen ook leeg getrokken:
Hoe hij was, 860gram naar bijna compleet weg gezaagde van 320gram.
Koplamp ook leeg gehaald, deze ging vrij makkelijk omdat deze zowat volledig demonteerbaar zijn.
De behuizing laat ik eerst zo, dit vanwege dat er mooie koelslangen op zouden kunnen passen? Nog onbekend of ik er wat mee ga doen.
Ondertussen ook een goedkope setje M bumpers op de kop getikt. De voorbumper had men gaten in gezaagd en de binnenwerk ook allemaal verwijderd (WHYYYYYYY)
Gaten zijn spuuglelijk, affin, kostte bijna niks:
Binnenbalk ook verzaagd:
Heb ook druk knoppen gemonteerd op de bumper. Nu kan ik deze er zo opdrukken en ook vlot er weer afhalen zonder veel gedoe.
Echter ben langzaam gewoon verder gegaan afgelopen tijd!
Ik was gebleven bij het terug plaatsen vd subframe.
Toen ik de subframe terug plaatste was ik vergeten de handremkabels eerst door de geleiders heen te doen.
Natuurlijk had ik het e.e.a. al vast gezet.
Nadat deze eindelijk eens op zijn plek zat, maar begonnen met de restanten teer weg te poetsen.
Ging best lekker. Terpentine/wasbenzine doet veel goeds. Lak poetste ik ook weg, maar dat is detail....
Rond deze tijd was het al oud en nieuw.
De Fiat 500 die we hadden begon toch zodanig te irriteren dat ik hem weg wou hebben. De vrouw had er andere gedachtes over (was immers haar eerste wagen) maar toch de zin door gedrukt.
Nu naast een Golf 7 variant staat deze knappert:
325i met 200 dkm ervaring. Volledige onderhouds historie en trekhaak
Is iets anders dan een fiat 500
Ik heb tussentijds nog een dikkere stabilisatie stang(voorzijde) kunnen ruilen voor mijn OEM stang. win win!
Het is geen H&R, het is een bimmerworks maar met dezelfde diameter van 27mm. Kon ook serieus vernemen dat deze zwaarder was dan de OEM stabi.
Hierna kreeg ik een brief van de RDW. Of ik de schorsing van de auto wou verlengen
Best geschrokken, ik heb hem dus onderhand alweer een jaar?!!??!?!?
Heb hier nog een paar keer over gehad met een kennis en uiteindelijk toch de keuze gemaakt dat de kenteken ervan gaat (is ondertussen)
Dat wil zeggen, ik kon verder gaan met strippen dan dat ik werkelijk kon doen.
Alle lampen konden naar minimaal, bekabeling etc etc etc.
Rustig begonnen met de interieur weer leeg te trekken:
de kachel is eruit..
Dashboard heb ik verder gestript (foto zal ik nog maken)
Maar hierna konden de kabels weer.... Ben daar nog mee bezig, maar een impressie foto:
Tussentijds als ik steeds ff 15-30min tijd had beetje bij beetje de lampen ook leeg getrokken:
Hoe hij was, 860gram naar bijna compleet weg gezaagde van 320gram.
Koplamp ook leeg gehaald, deze ging vrij makkelijk omdat deze zowat volledig demonteerbaar zijn.
De behuizing laat ik eerst zo, dit vanwege dat er mooie koelslangen op zouden kunnen passen? Nog onbekend of ik er wat mee ga doen.
Ondertussen ook een goedkope setje M bumpers op de kop getikt. De voorbumper had men gaten in gezaagd en de binnenwerk ook allemaal verwijderd (WHYYYYYYY)
Gaten zijn spuuglelijk, affin, kostte bijna niks:
Binnenbalk ook verzaagd:
Heb ook druk knoppen gemonteerd op de bumper. Nu kan ik deze er zo opdrukken en ook vlot er weer afhalen zonder veel gedoe.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Aanvulling:
Ik heb nog een computer die niet EWS vrij is.
Is er iemand hier die een MS42 ECU EWS vrij kan maken voor een schappelijk bedragje?
Heb ook nog een purple tag stuurhuis op de kop kunnen tikken.
Zat op marktplaats wat rond te kijken voor auto ambulances (omdat ik geen kenteken meer heb)
Stond deze er ineens tussen. De prijs was zodanig, direct aangeschaft.
Nog niet gemonteerd, maargoed komt nog.
Ik heb nu eerst de doel gezet om op 11 mei op Assen te gaan rijden op de vrij rijden dag.
Beetje ambitieus, maar ik hoop het te gaan halen!
Ik heb nog een computer die niet EWS vrij is.
Is er iemand hier die een MS42 ECU EWS vrij kan maken voor een schappelijk bedragje?
Heb ook nog een purple tag stuurhuis op de kop kunnen tikken.
Zat op marktplaats wat rond te kijken voor auto ambulances (omdat ik geen kenteken meer heb)
Stond deze er ineens tussen. De prijs was zodanig, direct aangeschaft.
Nog niet gemonteerd, maargoed komt nog.
Ik heb nu eerst de doel gezet om op 11 mei op Assen te gaan rijden op de vrij rijden dag.
Beetje ambitieus, maar ik hoop het te gaan halen!
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: BMW e46 coupe tracktool
Zoals ik al zei, lekker bezig! Ga je de binnenkant ook nog weer afwerken (spuiten)?