W204tje hierJussi schreef: ↑23 apr 2021, 10:17 @Erik Db: ook de W205 4.0 BiTurbo? Momenteel op 12.5L/100km met korte, vlotte ritjes.
@Downforce Hans: het is een RWD-only die instellingen zijn inderdaad zeer cool. Die zijn een stukje uitgebreider dan op de prefacelift: overgenomen van de AMG GTR.
Raar van de foto's. Werkt deze?
C63, GLE & SL.
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Foto's weer in de lucht.
Ik heb dit Android scherm besteld en aangekregen, maar nu twijfel ik om het te plaatsen. Wat denken jullie?
https://www.amazon.com/Mercedes-2014-20 ... B07P8C7S7V
Ik heb dit Android scherm besteld en aangekregen, maar nu twijfel ik om het te plaatsen. Wat denken jullie?
https://www.amazon.com/Mercedes-2014-20 ... B07P8C7S7V
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Zo’n widescreen zit ook in de nieuwere modellen. Als het plug & play is zou ik het doen.
- Joop
- Berichten: 8889
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Als de originele schermlayout van de diverse functies hetzelfde blijft waarom niet. Zeker zokn groter scherm kan soms wel een welkome aanvulling zijn. Als dit een eigen grafische invulling gekregen heeft doet het in mijn ogen meer afbreuk dan een kleiner scherm, zeker als je er een geweldige auto om het systeem gebouwd heb . Heb zelf helemaal niets met die goedkoop ogende Apple Carplay, AndroidAuto of aanverwante layouts.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Het is plug en play. Er komt wel een hoop extra bedrading bij voor USB-poorten, 4G & GPS.
Het is gebaseerd op de MBUX layout van oa de facelift C, CLA en A-klasse. Als je die lay-out beu bent, kan je de originele software (NTG) weer selecteren en die op het scherm te vertonen. Alle knoppen op het stuur en de COMAND blijven functioneren.
Het is gebaseerd op de MBUX layout van oa de facelift C, CLA en A-klasse. Als je die lay-out beu bent, kan je de originele software (NTG) weer selecteren en die op het scherm te vertonen. Alle knoppen op het stuur en de COMAND blijven functioneren.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Nog niet de tijd gehad om wat fatsoenlijke foto’s te schieten maar tijdens het vervangen van de luchtbalg op de GLE stonden ze even naast elkaar.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Mooi setje zo.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Prachtig wagenpark!
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Wat doet zo’n C63 aan jaarlijkse kosten in België ? Ofnis de BIV eenmalig ? Dit vergeleken met de extra bpm hier en mrb in Nederland
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Ik vind de verzekering ook niet mals hier, voor zo’n ding. Heb ook naar C AMG’s gekeken maar de maandelijkse lasten zijn mij te gortig. Ook mede door de ~25kkm per jaar die ik rijd. De 330i doet gewoon goed 1:17 bij woon-werk nl.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Datzelfde vind ik idd ook met een M3, heb wel even naar een F80 M3 gekeken en dan de merc uit de bijtelling houden.
Maar alleen die verzekering al tov een normale 3-serie
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Mooi setje zo! Foto's op de vorige pagina werken helaas niet bij mij.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Of vermogen van de auto? Is, volgens mij, in D ook zo.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Parameters voor berekening verkeersbelasting;
Datum inschrijving
Datum eerste inschrijving
Brandstof
Kilowatt
Cilinderinhoud
CO2
Een C63 na 06/18 (facelift) is een stuk duurder in wegenbelasting omdat die aan WLTP normen wordt berekend. 229 vs 196gr CO2. Mijn gevoel zegt dat dit in de buurlanden minder uitmaakt.
Gewicht en aantal kilometers zouden mijn inziens realistischere parameters zijn.
Datum inschrijving
Datum eerste inschrijving
Brandstof
Kilowatt
Cilinderinhoud
CO2
Een C63 na 06/18 (facelift) is een stuk duurder in wegenbelasting omdat die aan WLTP normen wordt berekend. 229 vs 196gr CO2. Mijn gevoel zegt dat dit in de buurlanden minder uitmaakt.
Gewicht en aantal kilometers zouden mijn inziens realistischere parameters zijn.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Heel mooi!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Bij ons is voor de wegenbelasting alleen gewicht en brandstof tellend waarbij diesel echt heel zwaar in het nadeel is. Bijv een 420d vs 420i is ong 140eur vs 65eur per maand.Jussi schreef: ↑10 mei 2021, 23:13 Parameters voor berekening verkeersbelasting;
Datum inschrijving
Datum eerste inschrijving
Brandstof
Kilowatt
Cilinderinhoud
CO2
Een C63 na 06/18 (facelift) is een stuk duurder in wegenbelasting omdat die aan WLTP normen wordt berekend. 229 vs 196gr CO2. Mijn gevoel zegt dat dit in de buurlanden minder uitmaakt.
Gewicht en aantal kilometers zouden mijn inziens realistischere parameters zijn.
Bij ons telt de CO2 uitstoot alleen voor bepaling bpm deze belasting wordt eenmalig betaald bij registratie op kenteken maar krijg je ook niet terug bij verkoop. Die waarde blijft dus zeg maar bij de auto tenzij je exporteert naar buitenland dan krijg je een deel terug afhankelijk van de leeftijd.
Die bpm maakt aanschaf van auto’s duur in NL zowel nieuw als tweedehands dus omdat die BPM onderdeel blijft van de prijs.
Bijv voor een nieuwe C63 in wltp tijd is dat bedrag: 135.000eur. Waarvan 15k BTW en 45k BPM
En natuurlijk niet te vergeten de milieu belasting in benzine… dat kost atm adviesprijs van zo’n 1.90 voor een litertje E10, daar gaan er ook wel een paar van door in zo’n AMG
- Bijlagen
-
- 3DD38F0D-3FF4-4F54-9C46-59DA5F99F9BC.jpeg (206.65 KiB) 941 keer bekeken
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
De kosten zijn inderdaad iets meer dan in Nl, maar elke liter 98 wat in België 50cent goedkoper is, dat zal bij een C63 op jaarbasis genoeg goed maken
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
Online
- Berichten: 4997
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Wie tankt er dan E10 in zo'n ding?Martijn_bmw schreef: ↑11 mei 2021, 07:07
En natuurlijk niet te vergeten de milieu belasting in benzine… dat kost atm adviesprijs van zo’n 1.90 voor een litertje E10, daar gaan er ook wel een paar van door in zo’n AMG
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: C63, GLE & SL. Aangekomen p.4
Gave wagen, thanks voor de foto’s!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arjan S., Bing [Bot], Jlijp, KoenM, WillemBoer en 88 gasten