haha nee gewoon met nette auto en 45k cash op zak (guldentijd)Downforce Hans schreef: ↑21 okt 2020, 13:46Jij stond er van te kijken dat je daar niet serieus werd genomen toen je met je hond in je zijspan als Willempie kwam aanrijden?
Ivo: 3x R53 Cooper S (JCW) + 06 AM V8 Vantage + 95 106 Rallye + 93 Buick Park Avenue + 94 Lincoln Town Car
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Mooi verhaal van de Rallye, leuker kan je het haast niet hebben!
Had met mijn 205 destijds ook zo'n beetje de hele geschiedenis bekend.
Ooit 1 keer een 106 1.3 Rallye gereden, is me altijd bijgebleven hoe leuk die rijden
Had met mijn 205 destijds ook zo'n beetje de hele geschiedenis bekend.
Ooit 1 keer een 106 1.3 Rallye gereden, is me altijd bijgebleven hoe leuk die rijden
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Ben nu wel benieuwd naar dit verhaalLuco schreef: ↑21 okt 2020, 15:39haha nee gewoon met nette auto en 45k cash op zak (guldentijd)Downforce Hans schreef: ↑21 okt 2020, 13:46
Jij stond er van te kijken dat je daar niet serieus werd genomen toen je met je hond in je zijspan als Willempie kwam aanrijden?
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Heel leuk bij die oude auto's, geeft het toch wat karakter. Bij de Buick ook alles bekend vanaf nieuw. 106jes blijven leuk, zeker als ze fris en onverprutst zijn. Zijn beste solide auto's. Deze heeft geen enkel rammeltje in het interieur bijvoorbeeld. Heeft nog wel wat aandacht nodig en een stickersetje uiteraard!Ferdi Gielen schreef: ↑21 okt 2020, 15:44 Mooi verhaal van de Rallye, leuker kan je het haast niet hebben!
Had met mijn 205 destijds ook zo'n beetje de hele geschiedenis bekend.
Ooit 1 keer een 106 1.3 Rallye gereden, is me altijd bijgebleven hoe leuk die rijden
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
ivo-b schreef: ↑21 okt 2020, 15:47Ben nu wel benieuwd naar dit verhaalLuco schreef: ↑21 okt 2020, 15:39haha nee gewoon met nette auto en 45k cash op zak (guldentijd)Downforce Hans schreef: ↑21 okt 2020, 13:46
Jij stond er van te kijken dat je daar niet serieus werd genomen toen je met je hond in je zijspan als Willempie kwam aanrijden?
Komt die.
We hadden een Thunderbird V6 van ongeveer twee jaar oud, gas in laten bouwen want ik reed veel woon/werk.
Heerlijke auto.
Ik was mijn kawasaki destijds aan het restaureren (1996) en oudjaarsdag dacht ik, ik ga nog ff wat aan de kawa doen.
Dus ik onderweg van Gorinchem naar Piet Kruis in Arkel.
Reed op een voorrangsweg en een of andere oude tang staat te wachten, laat de auto voor me netjes voorbij, dus ik gas bij dan hoeft ze niet te lang te wachten tot ik voorbij ben.
Maar helaas, oude tang in een Alto had me niet gezien en trekt op, geen redden meer aan, kon niet eens remmen, dus ik raak haar vol op haar voorwiel, Alto gaat tollen en boort zich zo in mijn rechterzijkant.
Lang verhaal kort, hoop gezeik en uiteindelijk bedrag gehad en wrak gehouden en verkocht.
Thunderbird beviel goed dus wij met de vrij nieuwe ford huurauto naar Hessing om een 2e hands Thunderbird te gaan kopen, cash geld op zak, gewoon netjes gekleed.
Dus gewoon naar binnen, rondje lopen, netjes wachten op verkoper, maar er kwam niemand. Na ongeveer 20 minuten komt er een man binnen met zon opgeschmuckte oude tang naast hem, dat duurde nog geen 10 seconde en er stond een verkoper bij ze
Dus ik loop naar de andere verkoper en vraag of die me kan helpen, wat wilt u vroeg die toen.
Ik: We zijn op zoek naar een jonge tweedehands Thunderbird.
verkoper: ow die staan daar achterin en hij loopt zo weg
Toen was ik er wel klaar mee.
Thunderbird ergens anders gekocht en daar liep de automaat van in elkaar binnen 100k en dan heb je nog garantie, auto was door Hessing nieuw geleverd maar weigerde garantie (reparatie van 6,5k) ik moest maar bij ford zijn en die wees weer naar hessing.
Toen ben ik net zo lang 20 keer per dag gaan bellen naar Hessing en Ford nederland tot uiteindelijk de reparatie door ford nederland betaald is.
Nee Hessing, kutzaak.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Nou, Luco, dat klinkt gewoon als een standaard *vul om-het-even-welk-duits-automerk-in dealer verhaal, hoor. Ik heb begrepen dat je tegenwoordig bij de Daihatsu dealer moet zijn voor de goede koffie en behulpzame verkopers.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Wel herkenbaar wat Luco schrijft.
Wij hadden begin jaren 2000 best wat Ford Winstars in de vloot. Geleverd en onderhouden door Hessing maar er was áltijd gezeik. En als er iets met garantie was dan moesten we zelf met ford importeur in conclaaf om de garantie ook te krijgen
Ontopic: mooi verhaal om te lezen over de Rally. Ook hoe je de hele rit hebt genoten van het ophaal proces.
Wij hadden begin jaren 2000 best wat Ford Winstars in de vloot. Geleverd en onderhouden door Hessing maar er was áltijd gezeik. En als er iets met garantie was dan moesten we zelf met ford importeur in conclaaf om de garantie ook te krijgen
Ontopic: mooi verhaal om te lezen over de Rally. Ook hoe je de hele rit hebt genoten van het ophaal proces.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Windstar hebben wij ook gehad. Als kind meegeweest naar Hessing, maar de verkopers kan ik mij echt niet meer herinneren. Mooie kar was dat wel 3.0 v6 die 180 reed op de teller of iets in die richting. Heel wat kilometertjes naast m’n pa gezeten.Martijn_bmw schreef: ↑21 okt 2020, 17:20 Wel herkenbaar wat Luco schrijft.
Wij hadden begin jaren 2000 best wat Ford Winstars in de vloot. Geleverd en onderhouden door Hessing maar er was áltijd gezeik. En als er iets met garantie was dan moesten we zelf met ford importeur in conclaaf om de garantie ook te krijgen
Spelen met de elektrische schijfdeuren op afstand was als kind prachtig natuurlijk.
Stuk minder gezeur mee gehad dan de voorgaande voyagers, maar volgens mij wel eens een keer een ruilmotor in gegaan. Toen er een auto instuiterde en ons tegen de tunnelmuur klapte was die wel afgeschreven.
Daarna is er weer een voyager gekomen welke we jaren vrij probleemloos hebben gereden.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Haha mooi die Hessing verhalen. Dat hoor je wel vaker dat Ford niet zo happig is op garantie verlenen. Misschien heeft de houding van Hessing daar ook mee te maken.
Ja, is eigenlijk heel leuk en zeker een aanrader een keer een roadtrip doen in je eentje. Beetje rondkijken overal, hapje eten hier en daar, beetje sturen. Lekker ontspannend!Martijn_bmw schreef: ↑21 okt 2020, 17:20
Ontopic: mooi verhaal om te lezen over de Rally. Ook hoe je de hele rit hebt genoten van het ophaal proces.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Ik heb er ook nog wel eens een weekeinde mee gereden idd heel fijne auto om te cruisen was het.Eric Z schreef: ↑21 okt 2020, 17:59Windstar hebben wij ook gehad. Als kind meegeweest naar Hessing, maar de verkopers kan ik mij echt niet meer herinneren. Mooie kar was dat wel 3.0 v6 die 180 reed op de teller of iets in die richting. Heel wat kilometertjes naast m’n pa gezeten.Martijn_bmw schreef: ↑21 okt 2020, 17:20 Wel herkenbaar wat Luco schrijft.
Wij hadden begin jaren 2000 best wat Ford Winstars in de vloot. Geleverd en onderhouden door Hessing maar er was áltijd gezeik. En als er iets met garantie was dan moesten we zelf met ford importeur in conclaaf om de garantie ook te krijgen
Spelen met de elektrische schijfdeuren op afstand was als kind prachtig natuurlijk.
Stuk minder gezeur mee gehad dan de voorgaande voyagers, maar volgens mij wel eens een keer een ruilmotor in gegaan. Toen er een auto instuiterde en ons tegen de tunnelmuur klapte was die wel afgeschreven.
Daarna is er weer een voyager gekomen welke we jaren vrij probleemloos hebben gereden.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Leuk verhaal over de Rallye. Moet een hele leuke roadtrip geweest zijn. Kan mij voorstellen dat je daardoor snel een band krijgt met een auto.
Hoeveel KM heeft ie gelopen? Kan niet veel zijn als de originele banden er nog onder zitten!
Hoeveel KM heeft ie gelopen? Kan niet veel zijn als de originele banden er nog onder zitten!
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Prachtig verhaal Ivo! En eerlijk is eerlijk, ik vind de S1 eigenlijk gaver dan de S2.
Excuses overigens dat ik de S2 toch niet helemaal origineel houd
Excuses overigens dat ik de S2 toch niet helemaal origineel houd
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Ja idd een goede om te onthouden, mijn basis reactie zou zijn zsm terug naar huis blèren. Alles regelen en dan pas gaan kijken naar leuke routes maar het ophalen zelf kan je natuurlijk al zo indelenivo-b schreef: ↑21 okt 2020, 19:05 Haha mooi die Hessing verhalen. Dat hoor je wel vaker dat Ford niet zo happig is op garantie verlenen. Misschien heeft de houding van Hessing daar ook mee te maken.
Ja, is eigenlijk heel leuk en zeker een aanrader een keer een roadtrip doen in je eentje. Beetje rondkijken overal, hapje eten hier en daar, beetje sturen. Lekker ontspannend!Martijn_bmw schreef: ↑21 okt 2020, 17:20
Ontopic: mooi verhaal om te lezen over de Rally. Ook hoe je de hele rit hebt genoten van het ophaal proces.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Gaaf man, heb een zwak voor die grote Amerikaanse auto's
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 (UPDATE) + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6
Fantastisch mooi verhaal over die Rallye. Leuk om te lezen.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (UPDATE)
Eerste dingetjes aan de Lincoln gedaan. Ik gebruik hem best vaak, superfijne auto. Alleen nog wat moeite soms met inparkeren. Die achterkant lijkt niet te stoppen en normale parkeervakken zijn gewoon echt te klein.
Vooral de doffe koplampen maakten de auto een beetje slonzig. Die als eerste aangepakt.
En weer fris:
Daarna door naar de jongens van TEG. Diffolie + pakking vervangen en remvloeistof ververst. Was niet verkeerd, waren beiden vrij troebel en donker. Alle vloeistoffen weer fris, alleen power steering fluid nog binnenkort. Volgend jaar katalysatoren (verroest, lijkt vaker voor te komen bij mijn auto's las ik in een ander topic ) en ABS sensoren laten vervangen (storingslampje brandt). Was weer leuk daar. Had oliebollen meegenomen maar heb ze vooral zelf opgegeten dus zal volgende keer maar weer bier meenemen voor ze
2 sterretjes laten opvullen (in de voorruit)
Stroomstoring in mijn gebouw dus wat plaatjes geschoten in de kelder. Sinistere look zo, ben blij dat ik het levend kon navertellen
Nog even getankt voor de 43e keer in 1000km, lekker Amerikaans plaatje zo
Vooral de doffe koplampen maakten de auto een beetje slonzig. Die als eerste aangepakt.
En weer fris:
Daarna door naar de jongens van TEG. Diffolie + pakking vervangen en remvloeistof ververst. Was niet verkeerd, waren beiden vrij troebel en donker. Alle vloeistoffen weer fris, alleen power steering fluid nog binnenkort. Volgend jaar katalysatoren (verroest, lijkt vaker voor te komen bij mijn auto's las ik in een ander topic ) en ABS sensoren laten vervangen (storingslampje brandt). Was weer leuk daar. Had oliebollen meegenomen maar heb ze vooral zelf opgegeten dus zal volgende keer maar weer bier meenemen voor ze
2 sterretjes laten opvullen (in de voorruit)
Stroomstoring in mijn gebouw dus wat plaatjes geschoten in de kelder. Sinistere look zo, ben blij dat ik het levend kon navertellen
Nog even getankt voor de 43e keer in 1000km, lekker Amerikaans plaatje zo
- Arjan S.
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
- Auto: G31 540i xDrive
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (UPDATE)
Je moet wat beter zorgen voor je katalysatoren
En allemaal gaaf die Amerikanen, maar knal er weer eens wat foto’s van de S1 in?!
En allemaal gaaf die Amerikanen, maar knal er weer eens wat foto’s van de S1 in?!
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (GARAGE UPDATE)
Laatste update alweer een tijd geleden dus lief dagboek: Tijdens Covid vooral heel erg veel gewerkt, kon de saaie periode maar beter zo goed mogelijk benutten was mijn idee. Ben freelancer op content-editing (webpagina's bouwen) en marketing gebied, o.a. voor de grootste telecomaanbieder. Extra opdracht erbij genomen dus maak nu zo'n 60 uur per week. Flink doorknallen maar heel leuk werk en flinke stappen gezet. Mezelf kunnen trakteren op iets leuks wat ik al langere tijd wilde hebben. Een mooie hobbyruimte. Nieuw, 75m2, op eigen grond en voorzien van wc, water, led-verlichting en elektriciteit. Komt nog voor 1/3 deel (rechts op de foto op de stalen balken) een verdiepingsvloer in met keukenblokje en zitruimte. Brug, kasten, werkbanken, warm water en aankleding komt allemaal nog. Op de foto lijkt het wat kleiner dan in het echt, het is 10m diep bij 7,5m breed. Passen ruim 4 auto's in, een 5e op de brug.
Wat betreft de auto's ook wat dingen kunnen doen in de beperkte vrije tijd.
De Buick meegenomen naar Kopenhagen naar kantoor van andere opdrachtgever. Hier op de brug tussen de Deense eilanden. Staat nu op 74.000km. Deed het weer perfect. Krijgt deze zomer olie-wissel, kvs spoelen en nog wat preventief onderhoud aan de motor. Staat nu geschorst in de nieuwe garage.
Druk bezig geweest met de Lincoln wat mijn dagelijkse auto wordt. Rijd deze ook zakelijk als youngtimer dus dat scheelt weer wat in de investeringen.
Interieur flink uit elkaar getrokken. Zat veel aftermarket electronica in zoals navigatie, carkit restanten, alarm, antennes, microfoontje etc. Alles eruit. Nu nog steeds druk bezig met alles schoonmaken en dan kan alles weer in elkaar. Je kunt wél merken dat het een auto is met wat meer km's en meerdere eigenaren. De Buick was brandschoon onder de achterbank en stoelen, ook compleet onbeschadigd van binnen. De Lincoln is wel gewoon een gebruikte auto ervaar je bij het demonteren. Ook al die aftermarket inbouw heeft hem geen goed gedaan, alle deurpanelen zitten los en veel missende schroeven, clipjes, schroefgaten etc. Inbouwers zijn echt prutsers. In plaats van interieurdelen weer met plastic clipjes vastzetten hebben ze er gewoon schroeven ingejast. Ben ik allemaal aan het herstellen met nieuwe clipjes en nieuwe panelen of herstelwerk door een interieurspecialist. Mijn onderdelen speurder Jerry is druk op zoek. Geen gekke dingen gevonden, alleen een oude pen van een uitvaartcentrum en een Italiaanse Lira. Op zich wel passend bij een Lincoln Town Car.
Bestuurdersmat was wat uitgeleefd dus Benton's bekleding heeft hem opnieuw gefestonneerd. Had goede verhalen hier gehoord over hen. Daarna lekker gepoedeld met veel water en sop in de badkamer, samen met de andere vloermatten en andere interieurdelen.
Ga behoorlijk grondig te werk bij deze auto. Als je eenmaal begint met iets loshalen dan is het moeilijk stoppen, komt vast bekend voor bij jullie. Zoals hier is het schroefje niet meer echt zwart en is de uitsparing vies dus dat wordt schroefjes weer zwart spuiten en interieurpanelen in bad met kwastje schoonmaken. Die kleine dingen geven veel voldoening als je het allemaal weer in elkaar zet.
Lincoln ligt momenteel nog in duizend stukken. Moet het tapijt nog met de extractor doen, het leer met Colourlock behandelen, nieuwe speakers installeren, meer schoonmaken en weer terug in elkaar zetten. Daarna gaan de velgen naar de spuiter en kunnen de nieuwe banden eronder. Ook nog onderweg vanuit Amerika is een nieuw NOS achterlicht, grille, hood ornament en nieuwe katalysatoren. Verder:
-Nog op zoek naar een nieuw deurrubber, nummerplaathouder en elektrische antenne.
-Nummerplaten vervangen en mooier monteren.
-Exterieur volledig detailen
-Bumpers laten spuiten
-Motorruimte schoonmaken
-Wat nieuwe slangen en sensoren
-Nieuw onderstel en luchtvering herstellen dus nieuwe luchtbalgen + compressor. Vorige eigenaar heeft auto omgebouwd naar normale vering
Dan zou ie wel redelijk af moeten zijn!
Wat betreft de auto's ook wat dingen kunnen doen in de beperkte vrije tijd.
De Buick meegenomen naar Kopenhagen naar kantoor van andere opdrachtgever. Hier op de brug tussen de Deense eilanden. Staat nu op 74.000km. Deed het weer perfect. Krijgt deze zomer olie-wissel, kvs spoelen en nog wat preventief onderhoud aan de motor. Staat nu geschorst in de nieuwe garage.
Druk bezig geweest met de Lincoln wat mijn dagelijkse auto wordt. Rijd deze ook zakelijk als youngtimer dus dat scheelt weer wat in de investeringen.
Interieur flink uit elkaar getrokken. Zat veel aftermarket electronica in zoals navigatie, carkit restanten, alarm, antennes, microfoontje etc. Alles eruit. Nu nog steeds druk bezig met alles schoonmaken en dan kan alles weer in elkaar. Je kunt wél merken dat het een auto is met wat meer km's en meerdere eigenaren. De Buick was brandschoon onder de achterbank en stoelen, ook compleet onbeschadigd van binnen. De Lincoln is wel gewoon een gebruikte auto ervaar je bij het demonteren. Ook al die aftermarket inbouw heeft hem geen goed gedaan, alle deurpanelen zitten los en veel missende schroeven, clipjes, schroefgaten etc. Inbouwers zijn echt prutsers. In plaats van interieurdelen weer met plastic clipjes vastzetten hebben ze er gewoon schroeven ingejast. Ben ik allemaal aan het herstellen met nieuwe clipjes en nieuwe panelen of herstelwerk door een interieurspecialist. Mijn onderdelen speurder Jerry is druk op zoek. Geen gekke dingen gevonden, alleen een oude pen van een uitvaartcentrum en een Italiaanse Lira. Op zich wel passend bij een Lincoln Town Car.
Bestuurdersmat was wat uitgeleefd dus Benton's bekleding heeft hem opnieuw gefestonneerd. Had goede verhalen hier gehoord over hen. Daarna lekker gepoedeld met veel water en sop in de badkamer, samen met de andere vloermatten en andere interieurdelen.
Ga behoorlijk grondig te werk bij deze auto. Als je eenmaal begint met iets loshalen dan is het moeilijk stoppen, komt vast bekend voor bij jullie. Zoals hier is het schroefje niet meer echt zwart en is de uitsparing vies dus dat wordt schroefjes weer zwart spuiten en interieurpanelen in bad met kwastje schoonmaken. Die kleine dingen geven veel voldoening als je het allemaal weer in elkaar zet.
Lincoln ligt momenteel nog in duizend stukken. Moet het tapijt nog met de extractor doen, het leer met Colourlock behandelen, nieuwe speakers installeren, meer schoonmaken en weer terug in elkaar zetten. Daarna gaan de velgen naar de spuiter en kunnen de nieuwe banden eronder. Ook nog onderweg vanuit Amerika is een nieuw NOS achterlicht, grille, hood ornament en nieuwe katalysatoren. Verder:
-Nog op zoek naar een nieuw deurrubber, nummerplaathouder en elektrische antenne.
-Nummerplaten vervangen en mooier monteren.
-Exterieur volledig detailen
-Bumpers laten spuiten
-Motorruimte schoonmaken
-Wat nieuwe slangen en sensoren
-Nieuw onderstel en luchtvering herstellen dus nieuwe luchtbalgen + compressor. Vorige eigenaar heeft auto omgebouwd naar normale vering
Dan zou ie wel redelijk af moeten zijn!
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (GARAGE UPDATE)
Tenslotte een update over zijn kleine broertje!
Heb sinds de aankoop in 2017 nog niks aan de Rallye kunnen doen, alleen de garage heeft hem technisch helemaal aangepakt maar heb hem bijvoorbeeld nog nooit zelf met de hand gewassen. Nu was het tijd! De huurperiode bij de stalling liep af en had de sleutel van de nieuwe garage in ontvangst genomen dus heb de Rallye opgehaald en bij huis neergezet voor de eerste klusjes. Fluitend door de APK.
Toen naar de wasbox voor een goede wasbeurt van exterieur en onder de motorkap. Drie uur doorgebracht daar, geen scheve blikken gelukkig. Soms mezelf een beetje moeten verstoppen onder de motorkap als er mensen stonden te wachten. Die deur stootstripjes eraf gehaald en flink lopen kwasten in de motorruimte, nog niet klaar maar al stuk frisser.
Paar voor en na's:
Accubak is geen roest maar vuil, nog wel even schuren en spuiten.
Leuk om er eindelijk mee te kunnen rijden, sleutelen en poetsen. Auto zelf een kleine beurt gegeven: luchtfilter, ruitenwissers en olieservice. Voor de eerste keer ooit zelf olie ververst, bij een dhz-garage. Ging vrij matig. Ging er naartoe als een frisse jongen, kwam terug doordrenkt met olie. Auto vond het wel leuk denk ik.
Wel fijn ding om aan te sleutelen en mijn toptip, koop je hobby auto uit een warm, droog land. Nul roest, alles gaat ontzettend makkelijk los en alles ziet er nog zooo fris uit. Check bijvoorbeeld de achterruit-wisser, Normaliter is dat een roestig ding wat mega vast zit. Dit ging los alsof het er gister op is gezet.
Ruitenwisser nieuw laklaagje gegeven, nieuwe wisser en nieuw luchtfilter in de luchtfilterbak die ik ooit nieuw heb gevonden bij een Peugeot dealer in Portugal.
Op ontdekkingsreis geweest in de kofferbak. Veel bougies, allemaal van de verkeerde soort overigens. Sneeuwkettingen?*-) Accukap (zeldzaam, veelgezocht onderdeel these days). Gevarendriehoek van Peugeot. De originele voorveren. Nieuwe remblokken. Een katvervanger en nog wat rommel. Op accukap en gevarendriehoek na mag het allemaal weg.
Volgende stappen:
-Bumpers spuiten, mogelijk meer delen van de auto. Lakwerk is niet super, wat vaal hier en daar
-Velgen laten spuiten en nieuwe banden
-Nieuwe linkerdeur, deurvanger zat los, deur ooit opengewaaid en zit nu flinke vouw in
-Interieur demonteren, schoonmaken, delen vervangen en monteren
-Nieuw onderstel, auto moet iets hoger. Eibach-Bilstein veren en dempers
-Nieuwe remmen
-Heb dozen vol nieuwe onderdelen, alles wat kan vervangen voor nieuw.
-Detailen en stickers plakken
Dat was hem weer voor nu! Dank voor het lezen en snel weer meer!
Heb sinds de aankoop in 2017 nog niks aan de Rallye kunnen doen, alleen de garage heeft hem technisch helemaal aangepakt maar heb hem bijvoorbeeld nog nooit zelf met de hand gewassen. Nu was het tijd! De huurperiode bij de stalling liep af en had de sleutel van de nieuwe garage in ontvangst genomen dus heb de Rallye opgehaald en bij huis neergezet voor de eerste klusjes. Fluitend door de APK.
Toen naar de wasbox voor een goede wasbeurt van exterieur en onder de motorkap. Drie uur doorgebracht daar, geen scheve blikken gelukkig. Soms mezelf een beetje moeten verstoppen onder de motorkap als er mensen stonden te wachten. Die deur stootstripjes eraf gehaald en flink lopen kwasten in de motorruimte, nog niet klaar maar al stuk frisser.
Paar voor en na's:
Accubak is geen roest maar vuil, nog wel even schuren en spuiten.
Leuk om er eindelijk mee te kunnen rijden, sleutelen en poetsen. Auto zelf een kleine beurt gegeven: luchtfilter, ruitenwissers en olieservice. Voor de eerste keer ooit zelf olie ververst, bij een dhz-garage. Ging vrij matig. Ging er naartoe als een frisse jongen, kwam terug doordrenkt met olie. Auto vond het wel leuk denk ik.
Wel fijn ding om aan te sleutelen en mijn toptip, koop je hobby auto uit een warm, droog land. Nul roest, alles gaat ontzettend makkelijk los en alles ziet er nog zooo fris uit. Check bijvoorbeeld de achterruit-wisser, Normaliter is dat een roestig ding wat mega vast zit. Dit ging los alsof het er gister op is gezet.
Ruitenwisser nieuw laklaagje gegeven, nieuwe wisser en nieuw luchtfilter in de luchtfilterbak die ik ooit nieuw heb gevonden bij een Peugeot dealer in Portugal.
Op ontdekkingsreis geweest in de kofferbak. Veel bougies, allemaal van de verkeerde soort overigens. Sneeuwkettingen?*-) Accukap (zeldzaam, veelgezocht onderdeel these days). Gevarendriehoek van Peugeot. De originele voorveren. Nieuwe remblokken. Een katvervanger en nog wat rommel. Op accukap en gevarendriehoek na mag het allemaal weg.
Volgende stappen:
-Bumpers spuiten, mogelijk meer delen van de auto. Lakwerk is niet super, wat vaal hier en daar
-Velgen laten spuiten en nieuwe banden
-Nieuwe linkerdeur, deurvanger zat los, deur ooit opengewaaid en zit nu flinke vouw in
-Interieur demonteren, schoonmaken, delen vervangen en monteren
-Nieuw onderstel, auto moet iets hoger. Eibach-Bilstein veren en dempers
-Nieuwe remmen
-Heb dozen vol nieuwe onderdelen, alles wat kan vervangen voor nieuw.
-Detailen en stickers plakken
Dat was hem weer voor nu! Dank voor het lezen en snel weer meer!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (GARAGE UPDATE)
Je haalt m flink uit elkaar zeg, fraai om te zien tot in de details. Lekker met de matten in bad
Die carkit/navi zooi is een drama van vroeger idd, nu gewoon alles via telefoon en BT.
Die carkit/navi zooi is een drama van vroeger idd, nu gewoon alles via telefoon en BT.
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37
Re: Ivo: 1995 Peugeot 106 Rallye 1.3 + 1993 Buick Park Avenue 3.8 + 1994 Lincoln Town Car 4.6 (GARAGE UPDATE)
Mooie update! Je pakt het grondig aan. Wat een heerlijke hobbyruimte ook. Hoef je voortaan ook de wasbox niet meer bezet te houden.