Ex RCN e90 330i ringtool + 125d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 05 jun 2020, 15:19

Die Supra ging wel harder hoor. maar het verschil was zeker niet groot. Helemaal met je eens dat het een lastige beslissing is helemaal omdat er toch ook altijd een kans is dat je crasht. ik heb zelf ook nog geen knoop doorgehakt hoor.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 05 jun 2020, 15:29

Met de 125d heb ik het probleem dat die op hogere snelheid nogal een losse achterkant heeft. Ik rij op 225/45R17 banden. Had verschillende garages gevraagd en die hadden allen een andere mening, van het ligt aan je subframerubbers, of gewoon alle rubbers in het onderstel vervangen tot aan je moet runflat banden hebben.

Nu laatst dus de wielen van de e46 er onder gehad (18x8j velg met Federals RSR) en toen was het probleem weg en de bilstein b16 set helemaal in zijn element. Nu wil ik dus andere velgen en banden hebben. ben ik aangewezen op runflats of semi slicks of zijn er ook normale banden met een stevige wang? Eis is wel dat ze het goed doen in de regen en als bonus dat ze op het circuit niet te snel oververhitten als het droog is.

mijn ideeën (wil iig 225/40r18):
Bridgestone potenza?
Michelin super sport?
goodyear supersport?
Hankook v1?

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Mark 320iS » 05 jun 2020, 16:32

Cool ding die 330i! Ziet er lekker uit met die witte ATS velgen! Zal wel aardig van kiet gaan denk ik, hoop dat ik je nooit tegenkom met mijn m3 ;-)

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Andry » 05 jun 2020, 17:21

Jan Terwolde schreef: 05 jun 2020, 15:29 Met de 125d heb ik het probleem dat die op hogere snelheid nogal een losse achterkant heeft. Ik rij op 225/45R17 banden. Had verschillende garages gevraagd en die hadden allen een andere mening, van het ligt aan je subframerubbers, of gewoon alle rubbers in het onderstel vervangen tot aan je moet runflat banden hebben.

Nu laatst dus de wielen van de e46 er onder gehad (18x8j velg met Federals RSR) en toen was het probleem weg en de bilstein b16 set helemaal in zijn element. Nu wil ik dus andere velgen en banden hebben. ben ik aangewezen op runflats of semi slicks of zijn er ook normale banden met een stevige wang? Eis is wel dat ze het goed doen in de regen en als bonus dat ze op het circuit niet te snel oververhitten als het droog is.

mijn ideeën (wil iig 225/40r18):
Bridgestone potenza?
Michelin super sport?
goodyear supersport?
Hankook v1?
Je zou de Bridgestone RE070 kunnen overwegen. Deze heeft een relatief stijf karkas met goede respons op inputs, supergrip op droog en zeker niet slecht op nat, voorspelbaar op de grens. Enkele rondjes track houden ze ook vol. M'n 1400 kg zware Evo staat erop momenteel, wel gebruik ik de band nu alleen voor straatgebruik.

Enige maat is 225/45 R17, wat je nu ook hebt. Kosten ergens tussen de € 70 en 80 euro geloof ik, dus wellicht de goedkoopste optie om te proberen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 05 jun 2020, 17:52

Mark 320iS schreef: 05 jun 2020, 16:32 Cool ding die 330i! Ziet er lekker uit met die witte ATS velgen! Zal wel aardig van kiet gaan denk ik, hoop dat ik je nooit tegenkom met mijn m3 ;-)
Bedankt! Zit nog ff te bedenken welke velgen ik op welke auto doe en of ik nog andere koop ect..
Maar die ATS wielen vind ik ook echt gaaf. waren ook echt een koopje nieuw ik wou dat ik 2 sets had gekocht kan ze nergens meer zo goedkoop vinden. Dingen zijn nog licht ook. (vergelijkbaar met een team dynamics wiel had ik eens uitgezocht)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 05 jun 2020, 17:54

Andry schreef: 05 jun 2020, 17:21
Je zou de Bridgestone RE070 kunnen overwegen. Deze heeft een relatief stijf karkas met goede respons op inputs, supergrip op droog en zeker niet slecht op nat, voorspelbaar op de grens. Enkele rondjes track houden ze ook vol. M'n 1400 kg zware Evo staat erop momenteel, wel gebruik ik de band nu alleen voor straatgebruik.

Enige maat is 225/45 R17, wat je nu ook hebt. Kosten ergens tussen de € 70 en 80 euro geloof ik, dus wellicht de goedkoopste optie om te proberen.
hmm moet dan eigenlijk wel 8j velgen hebben.. ik wil echt van dat wollige af.

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door PeterM » 05 jun 2020, 19:07

Jan Terwolde schreef: 05 jun 2020, 10:42 Lastig, wil de kosten van de auto eigenlijk niet te hoog hebben zodat je niet te veel te verliezen hebt, maar de opties zijn niet echt goedkoop.

De optie die van de portugees van ebay met een omgebouwd e36 m3 sper dan zit op 1550 ofzo met nieuwe sperplaten en lagers.

Hardeman raad aan:
''Een OS Giken differentieel is 1499,- euro en de inbouw in het losse differentieel is 175,-. Een racing diffs LSD kit is 359,- en inbouw 250,-. Echter is met uw vermogen het 168 of 188 differentieel eigenlijk niet sterk genoeg. De E46 M3 of sommige Alpina E46 hadden dan namelijk een 210 differentieel en die zijn veel sterker.
De sterkste oplossing in 188 formaat is om de tandwielen een sterktebehandeling te geven en een Gripper platensper te nemen. De totaalprijs is dan ongeveer 2600,- en dan heb je een gereviseerd en versterkt differentieel met nieuwe sperklok.''

Ik ben er nog niet helemaal over uit en heb geen haast. Als je nog andere tips hebt graag.
Ik wil zelf ook een ander diff onder mijn auto hebben. Ben nu rustig aan het kijken omdat de auto toch nog lang niet klaar is. Heb verschillende opties bekeken en eigenlijk komt het een beetje neer op wat jij ook hebt uitgezocht.

In heb, omdat het om een e46 m3 diff gaat, wel een 210 behuizing, dus iets anders qua mogelijkheden. Het probleem is dat je er met alleen een andere sper klok niet bent, als je die gaat vervangen voor iets nieuws, wil je gelijk de rest van het diff ook fris en netjes hebben. Althans zo denk ik er over. Plus dat ik er zelf dan ook een korte eindoverbrenging in wil hebben (4.10). Dat is weer 1000 euro extra voor twee tandwielen.

Het goedkoopste in mijn geval is, een bmw platen sper van bijvoorbeeld een e36 m3 evo/e39 m5 aan laten passen. Dus opnieuw op laten bouwen en aan laten passen, niet klakkeloos vervangen. Er zijn in Engeland en Duitsland een paar "freaks" die dit doen:
In Engeland: https://everythingm3s.co.uk/
In Duitsland: http://www.limitedslip.de/
Ze bouwen dan een "standaard" BMW platen sper om naar specificaties zoals jij ze wil hebben. Komen extra platen in en ze veranderen nog wat andere zaken. Schijnt eigenlijk niet onder te doen voor de differentiëlen van de bekende fabrikanten, alleen de prijzen gaan die kant ook al snel op. Verschil is uiteindelijk niet heel erg groot.

Verder had https://racingdiffs.com/ laatst een mooie "Corona" korting, die doen eigenlijk hetzelfde als bovenstaande bedrijven. Hardeman kan deze differentiëlen ook leveren. Prijzen zijn nu voor een 168 behuizing 1000,- 188 behuizing 1100, en voor een 210 behuizing 1400,- In mijn geval moet ik ook nog twee flenzen vervangen. Als ik dan bijvoorbeeld zou kiezen voor zo'n sper klok van racingdiffs incl. andere flenzen, rest van het binnenwerk van het diff vervangen, plus een andere eindoverbrenging en dan het monteren en afstellen. Zit je zomaar op een bedrag rond de 4000 euro.

Volgens mij is er niet echt een goedkope oplossing voor een leuks sper differentieel onder een BMW. Goedkoopste optie is een platen sper van een ouder type BMW monteren, zonder er verder wat aan te doen.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Marc Sierra » 07 jun 2020, 08:29

Die 330i is echt gaaf! Hoe klinkt dat nou met een Rotrex? Een gewone compressor vind ik verschrikkelijk klinken, net alsof je volgas in de achteruit rijdt...

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Aernoudt » 07 jun 2020, 08:44

Andry schreef: 05 jun 2020, 17:21...

Je zou de Bridgestone RE070 kunnen overwegen. Deze heeft een relatief stijf karkas met goede respons op inputs, supergrip op droog en zeker niet slecht op nat, voorspelbaar op de grens. Enkele rondjes track houden ze ook vol. M'n 1400 kg zware Evo staat erop momenteel, wel gebruik ik de band nu alleen voor straatgebruik.

Enige maat is 225/45 R17, wat je nu ook hebt. Kosten ergens tussen de € 70 en 80 euro geloof ik, dus wellicht de goedkoopste optie om te proberen.

RE070 is als het warm is een fijne band idd (veel feedback; stevige wangen), maar op een koude of natte Ring worden je rondetijden daar met een rwd auto niet bepaald vlotter van ;)

Zou er GY Eagle F1 Supersport onderleggen Jan!

Qua sper: je kunt ook het vermogen iets terugnemen, zeg 330PK ,en gewoon met je 188 blijven rijden. Zolang je niet al te lompe 'koppeling los' actie's gaat doen blijft het dan ook heel; heb je wel het voordeel van het OS Giken diff. (alles ombouwen naar 210 is natuurlijk ook een optie, maar een stuk meer werk en meer geld)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Bert ///M3 » 07 jun 2020, 09:36

Die 188 diffs hebben geen moeite met vermogens tot 400 PK.

Met S54's hebben we meer problemen met 5 bakken waarvan de olie kookt.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Aernoudt » 07 jun 2020, 09:39

Het aantal PK's is minder de limiet dan het aantal NM's. Bij het opvragen van een offerte (voor mijn toenmalige Z3 coupe) gaven ze aan dat rond de 330PK de verstandigste keuze was icm het koppel dat daar bij hoort.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 07:42

Marc Sierra schreef: 07 jun 2020, 08:29 Die 330i is echt gaaf! Hoe klinkt dat nou met een Rotrex? Een gewone compressor vind ik verschrikkelijk klinken, net alsof je volgas in de achteruit rijdt...
Haha ja deze hoor je zo niet, je hoort alleen het afblazen van de overtollige lucht!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 07:51

Tjah als je de koppeling omhoog laat rammen dan sloop je de rest van de auto ook. Ik heb ook wel het idee dat het goedkomt met een 188 huis, die optie met het diff van een e36 m3 heeft ook 286pk, zoveel scheelt dat nu ook niet weer lijkt mij. @bert, dat meen je! niet na een paar rondjes ring mag ik hopen!

Aernoudt, had de z3 ook en supercharger? Hebben natuurlijk wel aardig meer koppel als een m3..

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Aernoudt » 08 jun 2020, 09:21

Dat was het plan ja :) Had de Z3 echter verkocht voordat ie er op zat omdat de auto niet genoeg beviel, maar die pk's / koppel was dus het advies om de boel heel te houden zonder grote ombouw.

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Adwo » 08 jun 2020, 13:21

Jan Terwolde schreef: 05 jun 2020, 10:42 Lastig, wil de kosten van de auto eigenlijk niet te hoog hebben zodat je niet te veel te verliezen hebt, maar de opties zijn niet echt goedkoop.

De optie die van de portugees van ebay met een omgebouwd e36 m3 sper dan zit op 1550 ofzo met nieuwe sperplaten en lagers.

Hardeman raad aan:
''Een OS Giken differentieel is 1499,- euro en de inbouw in het losse differentieel is 175,-. Een racing diffs LSD kit is 359,- en inbouw 250,-. Echter is met uw vermogen het 168 of 188 differentieel eigenlijk niet sterk genoeg. De E46 M3 of sommige Alpina E46 hadden dan namelijk een 210 differentieel en die zijn veel sterker.
De sterkste oplossing in 188 formaat is om de tandwielen een sterktebehandeling te geven en een Gripper platensper te nemen. De totaalprijs is dan ongeveer 2600,- en dan heb je een gereviseerd en versterkt differentieel met nieuwe sperklok.''

Ik ben er nog niet helemaal over uit en heb geen haast. Als je nog andere tips hebt graag.
De E46 Alpina's hebben een 215k diff. Ik heb een 3,64 215k diff te koop uit mijn Alpina E46 B3 S. Misschien is dat een startpunt voor je?

Anders kun je altijd nog een 330d E46 diff kopen en de tandwielset uit elk ander 215k diff gebruiken om de eindreductie te krijgen die je wilt hebben.

Groet,

Adwo

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 14:16

tjah ik zit nu met 2,93 ofzo en korter is echt niet goed. loop nu al prima in de begrenzer en de bochten die met mijn m3 in de 2 konden moet ik nu regelmatig in de 3 doen... zijn er wel auto's met een 215 diff die een wat langere overbrenging hebben?

Verder weet ik niet hoe de passing is van zo'n diff. bij een m3 diff moet je i.i.g. het hele subframe ook overzetten anders wordt het niets.
Volgens mij heeft een alpina ook geen sper toch, dus ik denk dat het een wat grote/dure omweg wordt dan.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Aernoudt » 08 jun 2020, 14:36

Alpina heeft volgens mij wel een sper; complete as ombouwen is wel ff een klusje, maar het is te doen. Om je vermogen iets beperken en gewoon de 188 houden.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 15:01

Ik voel meer voor het laatste, alle rubbers van mijn subframe ect zijn ook reeds vervangen dus zonde om dat alsnog te moeten doen.
En die laatste 30pk zal het verschil vast ook niet maken als bert een paar weet met 400pk. Opnieuw tunen is ook zo weer 400,- en dat is alweer 1/4 sper :lol:

Eerst vanmiddag de auto naar de garage voor de steekassen, en kijken voor de mogelijkheden voor een oliekoeler en die messing rembussen. Dan die Impreza eens verkopen en dan ga ik het sper wel weer aankaarten thuis haha.

Morgen komen hopelijk de remblokken voor de 125d binnen, en dan ook eens kijken wat ik met de bandjes/velgen ga doen daarbij.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 15:07

Aernoudt schreef: 07 jun 2020, 08:44
Andry schreef: 05 jun 2020, 17:21...

Je zou de Bridgestone RE070 kunnen overwegen. Deze heeft een relatief stijf karkas met goede respons op inputs, supergrip op droog en zeker niet slecht op nat, voorspelbaar op de grens. Enkele rondjes track houden ze ook vol. M'n 1400 kg zware Evo staat erop momenteel, wel gebruik ik de band nu alleen voor straatgebruik.

Enige maat is 225/45 R17, wat je nu ook hebt. Kosten ergens tussen de € 70 en 80 euro geloof ik, dus wellicht de goedkoopste optie om te proberen.

RE070 is als het warm is een fijne band idd (veel feedback; stevige wangen), maar op een koude of natte Ring worden je rondetijden daar met een rwd auto niet bepaald vlotter van ;)

Zou er GY Eagle F1 Supersport onderleggen Jan!
Doen die het ook goed als het nat is?

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Adwo » 08 jun 2020, 15:44

Jan Terwolde schreef: 08 jun 2020, 14:16 tjah ik zit nu met 2,93 ofzo en korter is echt niet goed. loop nu al prima in de begrenzer en de bochten die met mijn m3 in de 2 konden moet ik nu regelmatig in de 3 doen... zijn er wel auto's met een 215 diff die een wat langere overbrenging hebben?

Verder weet ik niet hoe de passing is van zo'n diff. bij een m3 diff moet je i.i.g. het hele subframe ook overzetten anders wordt het niets.
Volgens mij heeft een alpina ook geen sper toch, dus ik denk dat het een wat grote/dure omweg wordt dan.
Alpina heeft geen sper. Je moet de steekassen uit een 330D diff hebben, dan passen de 330i aandrijfassen. Dat doet Alpina ook met de E46 van na de facelift, 215k diff met 330D steekassen in het standaard 330i subframe.

Dus groter diff kan redelijk gemakkelijk, maar blijft een dure investering..

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Adwo » 08 jun 2020, 15:46

Voorbeelden van overbrengingen:

http://www.wavetrac.net/application.htm

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Aernoudt » 08 jun 2020, 16:24

Jan Terwolde schreef: 08 jun 2020, 15:07...

Doen die het ook goed als het nat is?
Jazeker :)

Leuke vergelijking tussen de F1 van GoodYear en de P4S van Michelin:
https://www.youtube.com/watch?v=41iQl1wzGD4


Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Alexsti » 08 jun 2020, 18:37

Jan Terwolde schreef: 05 jun 2020, 17:54
Andry schreef: 05 jun 2020, 17:21
Je zou de Bridgestone RE070 kunnen overwegen. Deze heeft een relatief stijf karkas met goede respons op inputs, supergrip op droog en zeker niet slecht op nat, voorspelbaar op de grens. Enkele rondjes track houden ze ook vol. M'n 1400 kg zware Evo staat erop momenteel, wel gebruik ik de band nu alleen voor straatgebruik.

Enige maat is 225/45 R17, wat je nu ook hebt. Kosten ergens tussen de € 70 en 80 euro geloof ik, dus wellicht de goedkoopste optie om te proberen.
Enkele rondje track houden ze wel vol maar, ik had ze snel aan bonken na langere sessies op trackday's....happen scheuren in het loopvlak, vond het loopvlak vrij zacht en de wang idd. hard....maar voor sportief straatgebruik of enkele rondjes is het oke.
Vroeger waren ze rondt de 200 euries, nu zo goedkoop ?

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Marc Sierra » 08 jun 2020, 20:03

Jan Terwolde schreef: 08 jun 2020, 07:42
Marc Sierra schreef: 07 jun 2020, 08:29 Die 330i is echt gaaf! Hoe klinkt dat nou met een Rotrex? Een gewone compressor vind ik verschrikkelijk klinken, net alsof je volgas in de achteruit rijdt...
Haha ja deze hoor je zo niet, je hoort alleen het afblazen van de overtollige lucht!
Ook geen hoge fluit zoals bij een turbo? Klinkt het eigenlijk gewoon nog steeds als de oorspronkelijke atmosferische motor? Want het uitlaatgeluid zal ook niet gedempt worden zoals dat bij een turbo gebeurt.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 21:16

Marc Sierra schreef: 08 jun 2020, 20:03
Jan Terwolde schreef: 08 jun 2020, 07:42
Marc Sierra schreef: 07 jun 2020, 08:29 Die 330i is echt gaaf! Hoe klinkt dat nou met een Rotrex? Een gewone compressor vind ik verschrikkelijk klinken, net alsof je volgas in de achteruit rijdt...
Haha ja deze hoor je zo niet, je hoort alleen het afblazen van de overtollige lucht!
Ook geen hoge fluit zoals bij een turbo? Klinkt het eigenlijk gewoon nog steeds als de oorspronkelijke atmosferische motor? Want het uitlaatgeluid zal ook niet gedempt worden zoals dat bij een turbo gebeurt.
geen fluit. blaast behoorlijk af als je gas los hebt, en blaast beetje als je gas geeft. Voor de rest gewoon zoals een normale 330.
Al mis ik wel wat tussen dempers o.i.d.. Toen k hem kocht ook geen einddemper maar dat was erg lomp dus de eerste beste 330i demper er op gezet. Moet nog een keer kijken voor een sport dempertje of een hele nieuwe uitlaatlijn. Al heb ik nog weinig gehoord waar een 330i echt goed van gaat klinken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EvdP, Haantje, jvb, MartijnGizmo, TheKoomanizer en 62 gasten