Dit sluit goed aan bij mijn ervaringen en wat ik gezien heb van paar jaar F2x-dingen lezen op FB/fora.Jan Terwolde schreef: ↑21 apr 2021, 09:42 Iemand een idee of onderstaand ook klopt voor een f20? Of is dat weer anders?
https://support.apexraceparts.com/hc/en ... ment-Guide
Ex RCN e90 330i ringtool + 125d
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Bij 1 op 10, max 1 op 11 op de snelweg stopt het wel.Jan Terwolde schreef: ↑11 mei 2021, 22:57Tjah en zelfs een zuinige benzine auto wordt met een beetje doorrijden al veel minder zuinig. Bij diesel is dat een stuk minder voor mijn gevoel. Al lukt 1 op 6,5 op de ring ook wel al voelt dat ook erg zuinig t.o.v. de 330i. Ook lekker gewoon 8 rondes ring te rijden op een avond en met 3 tientjes diesel klaar te zijn en niet tussendoor tanken. Ja alsnog ga ik gewoon met de 330i als het even kan al kost dat bijna het driedubbele aan benzine.Martijn_bmw schreef: ↑11 mei 2021, 16:50 Ik herken dat wel hoor, elke keer 100 piek in de tank laten glijden en 500-600km dat ritueel herhalen wordt je snel zat van als je wat meer rijdt. Stond ik met de m135i ook wekelijks te doen, met de 435i viel het mee omdat ik die ik Corona tijdperk heb gereden evenals de z4 nu.
Destijd is daardoor mijn keuze gevallen op een 125d en niet een 330d. Een Pajero zal daar nog wel een tandje bovenop doen met het gewicht en vorm. Al had ik dan nu wel een autoambulance er achter kunnen hebben.Ferdi Gielen schreef: ↑11 mei 2021, 22:02 Lukt met m'n diesel ook wel hoor
Hoef er niet eens gek voor te doen.
Overigens lijkt een 1serie met dit blok mij echt de ideale daily. Kan me voorstellen dat je hem nog een tijdje aan blijft houden.
Gemiddeld rij ik 1 op 16 a 17 met aardig doorrijden en ''hoekig'' rijden.
Paardentrailer of forse aanhanger erachter en het is 1 op 7.
Zonder iets erachter en 'stadsverkeer" doe je ongeveer 1 op 6,5.
Dan merk je wel dat er telkens 2,5 ton op gang moet komen
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) Glijpartij en triest nieuws
De laatste trackday (middag) met DF 24-4 was helaas een dag met veel onvoorziene dingen.. De dag begon met een koppeling voor de koelvloeistof die niet goed vast wou zitten, wat nogal een glijer veroorzaakte bij de 1e keer toen er nog koelvloeistof in zat.
Gelukkig goed geholpen door DF waardoor ik alsnog enigszins kon rijden, alleen wanneer ik stopte dan kwam alle koelvloeistof er iedere keer weer uit. Maar weer vullen en vastzetten en weer door!
Verder had de e46 verschrikkelijk veel last van wheelspin bij het uit accelereren uit de bochten in de 2e en 3e versnelling, veel meer als eerder. In eerste instantie dacht ik dat dat aan de banden lagen die zo goed als op waren, maar vandaag ook gezien dat de ene zijde lager staat als de andere dus misschien ook wel wat kapot aan de schroefset ofzo.. Zo zag de ergste band er na de tijd uit:
Toen moest het slechte nieuws helaas nog komen..
Later op de de dag, toen de vrouw een half uurtje met de e46 aan het sturen was op het circuit werd ik ook nog eens gebeld dat mijn vader was overleden. De e46 bij Nick neer kunnen zetten en met de 125d direct naar het ziekenhuis gereden en daarna een tijd niet meer omgekeken naar de e46 of andere autozaken zoals vast te begrijpen is.
Zo aardig als dat Nick is had hij de de auto reeds gewassen zodat de koelvloeistof van de auto af was.(Bedankt Nick!)
Later nog contact gehad met Peter van Driving Fun over de deels mislukte middag gehad en ik mag nota bene kosteloos een gehele middag uitzoeken bij Zandvoort om te komen rijden! Dat was helemaal niet nodig geweest maar heel erg bedankt hiervoor Peter!
De gewassen e46
Gelukkig goed geholpen door DF waardoor ik alsnog enigszins kon rijden, alleen wanneer ik stopte dan kwam alle koelvloeistof er iedere keer weer uit. Maar weer vullen en vastzetten en weer door!
Verder had de e46 verschrikkelijk veel last van wheelspin bij het uit accelereren uit de bochten in de 2e en 3e versnelling, veel meer als eerder. In eerste instantie dacht ik dat dat aan de banden lagen die zo goed als op waren, maar vandaag ook gezien dat de ene zijde lager staat als de andere dus misschien ook wel wat kapot aan de schroefset ofzo.. Zo zag de ergste band er na de tijd uit:
Toen moest het slechte nieuws helaas nog komen..
Later op de de dag, toen de vrouw een half uurtje met de e46 aan het sturen was op het circuit werd ik ook nog eens gebeld dat mijn vader was overleden. De e46 bij Nick neer kunnen zetten en met de 125d direct naar het ziekenhuis gereden en daarna een tijd niet meer omgekeken naar de e46 of andere autozaken zoals vast te begrijpen is.
Zo aardig als dat Nick is had hij de de auto reeds gewassen zodat de koelvloeistof van de auto af was.(Bedankt Nick!)
Later nog contact gehad met Peter van Driving Fun over de deels mislukte middag gehad en ik mag nota bene kosteloos een gehele middag uitzoeken bij Zandvoort om te komen rijden! Dat was helemaal niet nodig geweest maar heel erg bedankt hiervoor Peter!
De gewassen e46
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 27 mei 2021, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Pffff dat is geen nieuws wat wil je krijgen.... Gecondoleerd. Was het onverwacht?
En fikse glijder trouwens, netjes opgevangen Meestal als de ruitenwissers aangaan is het bij impact
En fikse glijder trouwens, netjes opgevangen Meestal als de ruitenwissers aangaan is het bij impact
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gecondoleerd.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gecondoleerd, hopelijk valt de wrange nasmaak mee als je de volgende keer weer gaat rijden.
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gecondoleerd...
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gecondoleerd man..
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Bedankt! Hij was 78 maar het was volledig onverwacht, hij is tijdens het fietsen in elkaar gezakt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Dank! haha ja die ruitenwisser is jammer weer, dan zie je toch dat ik er niet op gerekend had.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gecondoleerd!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Dankjewel!
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Wat verschrikkelijk, gecondoleerd.
Top van Peter dat je de middag nog eens in kan halen!
Top van Peter dat je de middag nog eens in kan halen!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Verschrikkelijk zeg gecondoleerdJan Terwolde schreef: ↑27 mei 2021, 16:20 Bedankt! Hij was 78 maar het was volledig onverwacht, hij is tijdens het fietsen in elkaar gezakt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - vv Diff, schroefset op en OZ Ultra's
Eerst maar een foto van het ongewassen stelletje. Normaal staan ze uit elkaar en andersom maar met de verbouwing, ivm materiaalopslag is het toch leuk dit zo te zien iedere keer.
Diff vervangen voor een speling loze originele 2.93 samen met jessedehaan die hem ook geleverd heeft. Huidige diff was prima alleen ik ergerde mij aan een beetje speling in de aandrijving. Nog geen sper gedaan omdat ik even wil afwachten wat ik met de e46 doe. Recent heb ik van mijn OZ Ultraleggera breedset de achterwielen de et waarde laten aanpassen, en deze komen nu ongeveer 3-4mm verder naar binnen. (achter:18x9j origineel et40 en nu et44) Nu zou het toch zeker moeten passen ook met de extreme verlaging die mijn e46 heeft. Blijkt dat deze nu alsnog aan 1 zijde aanloopt in de bocht, waardoor ik ook zag dat de auto aan één zijde +- 1 a 1,5 cm lager lag terwijl de stelschroef wel hetzelfde aan beide zijden was. ! Verklaart ook wel de vele wheelspin die ik had de laatste keer op Zandvoort had. Nu is het geval dat de ene veer 'doorgezakt' is helaas. Nu is het al niet een geweldige schroefset en erger ik mij al tijden dood dat hij veel te laag staat (stelmoeren zitten vast aan de voorzijde).
Nu is het geval dat ik eigenlijk niet de hoofdprijs uit wil geven aan een schroefset nu omdat nog niet zeker is hoe ik met de 330i verder ga. Iemand goede suggesties relatief goedkope schroefsets of evt zelfs alleen de veren vervangen? Zelf zat ik te denken aan st xta, kw v1 oid of alleen eibach sportlineveren (al heb ik geen flauw idee of die met de verhoger van de schroefset werkt en of die veersterktes overeenkomen met voor). Ook suggesties betreffende de beste springrates kan ik waarderen (voor de ring!).
De laatste tijd weer rustig wat zaken voor elkaar aan het maken bij de 330i.Diff vervangen voor een speling loze originele 2.93 samen met jessedehaan die hem ook geleverd heeft. Huidige diff was prima alleen ik ergerde mij aan een beetje speling in de aandrijving. Nog geen sper gedaan omdat ik even wil afwachten wat ik met de e46 doe. Recent heb ik van mijn OZ Ultraleggera breedset de achterwielen de et waarde laten aanpassen, en deze komen nu ongeveer 3-4mm verder naar binnen. (achter:18x9j origineel et40 en nu et44) Nu zou het toch zeker moeten passen ook met de extreme verlaging die mijn e46 heeft. Blijkt dat deze nu alsnog aan 1 zijde aanloopt in de bocht, waardoor ik ook zag dat de auto aan één zijde +- 1 a 1,5 cm lager lag terwijl de stelschroef wel hetzelfde aan beide zijden was. ! Verklaart ook wel de vele wheelspin die ik had de laatste keer op Zandvoort had. Nu is het geval dat de ene veer 'doorgezakt' is helaas. Nu is het al niet een geweldige schroefset en erger ik mij al tijden dood dat hij veel te laag staat (stelmoeren zitten vast aan de voorzijde).
Nu is het geval dat ik eigenlijk niet de hoofdprijs uit wil geven aan een schroefset nu omdat nog niet zeker is hoe ik met de 330i verder ga. Iemand goede suggesties relatief goedkope schroefsets of evt zelfs alleen de veren vervangen? Zelf zat ik te denken aan st xta, kw v1 oid of alleen eibach sportlineveren (al heb ik geen flauw idee of die met de verhoger van de schroefset werkt en of die veersterktes overeenkomen met voor). Ook suggesties betreffende de beste springrates kan ik waarderen (voor de ring!).
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - vv Diff, schroefset op en OZ Ultra's
Neem eens contact op met Frans verbaas uit Oud-Beijerland (is niet echt om de hoek voor jou volgens mij) maar die kan je denk ik wel helpen met een goede set voor ringgebruik e.d.Jan Terwolde schreef: ↑01 jun 2021, 15:03 Nu is het geval dat ik eigenlijk niet de hoofdprijs uit wil geven aan een schroefset nu omdat nog niet zeker is hoe ik met de 330i verder ga. Iemand goede suggesties relatief goedkope schroefsets of evt zelfs alleen de veren vervangen? Zelf zat ik te denken aan st xta, kw v1 oid of alleen eibach sportlineveren (al heb ik geen flauw idee of die met de verhoger van de schroefset werkt en of die veersterktes overeenkomen met voor). Ook suggesties betreffende de beste springrates kan ik waarderen (voor de ring!).
Die maakt zijn hele leven als schokdempers voor Koni, dus vermoed wel dattie weet waar die over praat
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Was een mooie middag Jan. En een hele sensatie om vanuit één van de sloomste E46’s even mee te rijden in één van de snelsten
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - vv Diff, schroefset op en OZ Ultra's
Ik heb een Bilstein B12 schroefset onder de auto. Prijs/kwaliteit niet heel gek denk ik.Jan Terwolde schreef: ↑01 jun 2021, 15:03
Nu is het geval dat ik eigenlijk niet de hoofdprijs uit wil geven aan een schroefset nu omdat nog niet zeker is hoe ik met de 330i verder ga. Iemand goede suggesties relatief goedkope schroefsets of evt zelfs alleen de veren vervangen? Zelf zat ik te denken aan st xta, kw v1 oid of alleen eibach sportlineveren (al heb ik geen flauw idee of die met de verhoger van de schroefset werkt en of die veersterktes overeenkomen met voor). Ook suggesties betreffende de beste springrates kan ik waarderen (voor de ring!).
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Voor een straatauto had ik die gelijk er onder geschroeft, volgens mij een geweldige prijs kwaliteit inderdaad. Maar niet te zacht voor het circuit? Een b14 bijvoorbeeld kost ongeveer hetzelfde, 150 verschil oid. (al weet ik niet eens zeker of die harder afgeveerd is.
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Je hebt de B12 in Sportline en Proline, tenminste dat was toen voor mijn oude S60 zo.
Ik had de Proline die 30 mm verlaagt en de Sportline doet 50mm en is volgens mij ook stugger.
Ik had de Proline die 30 mm verlaagt en de Sportline doet 50mm en is volgens mij ook stugger.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Excuus, ik heb een B14 Voor de straat is die aan de harde kant, op het circuit komt het goed tot zn recht. Kan misschien nog wel harder, maar ik heb geen ervaring met andere sets.Jan Terwolde schreef: ↑03 jun 2021, 16:34 Voor een straatauto had ik die gelijk er onder geschroeft, volgens mij een geweldige prijs kwaliteit inderdaad. Maar niet te zacht voor het circuit? Een b14 bijvoorbeeld kost ongeveer hetzelfde, 150 verschil oid. (al weet ik niet eens zeker of die harder afgeveerd is.
Ik heb me ingeschreven voor de DF circuitdag op zandvoort 15 juni. Weet niet of je er bent dan?
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Bij een Megane word de B14 vaak gezien als wat te zacht voor het circuit, weet niet hoe dit bij een E46 in elkaar steekt. BC racing setje niet wat voor je? Niet de allerbeste set, maar die kan je volgens mij met de springrate bestellen die je zelf wil, en je kan er volgens mij ook nog eens zowel compressie als rebound mee instellen. Misschien iemand anders op het forum die met zo'n set rijd die hier meer over kan vertellen?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Voor de ring is de b16 van mijn 125d wel erg lekker, zou misschien nog iets harder kunnen maar niet echt nodig. Voor de ring is een iets zachtere set als bijvoorbeeld bij assen wel lekker.
Nu een tweedehands schroefset en wat andere goodies gekocht online over anderhalve week komen de foto's!
Nu een tweedehands schroefset en wat andere goodies gekocht online over anderhalve week komen de foto's!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Helaas ga ik 15 juni niet redden. Een dag rijden met die kapotte veer en de slechte banden kan niet (nieuwe banden wil ik op de oz hebben).Vliet schreef: ↑04 jun 2021, 10:00Excuus, ik heb een B14 Voor de straat is die aan de harde kant, op het circuit komt het goed tot zn recht. Kan misschien nog wel harder, maar ik heb geen ervaring met andere sets.Jan Terwolde schreef: ↑03 jun 2021, 16:34 Voor een straatauto had ik die gelijk er onder geschroeft, volgens mij een geweldige prijs kwaliteit inderdaad. Maar niet te zacht voor het circuit? Een b14 bijvoorbeeld kost ongeveer hetzelfde, 150 verschil oid. (al weet ik niet eens zeker of die harder afgeveerd is.
Ik heb me ingeschreven voor de DF circuitdag op zandvoort 15 juni. Weet niet of je er bent dan?
Had het zeker leuk gevonden!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Afgelopen vrijdag samen met Jesse lekker aan de sleutel geweest met de e46. De vorige schroefset was klaar, die was niet meer te verstellen en een veer was doorgezakt dus die moest sowieso. Een dealtje gemaakt voor deze schoefset met veerpootbruggen er bij.
Toen maar gelijk de draagarmen meegepakt aangezien de fuseekogels speling hadden. De zaterdags nog even een andere pook gemonteerd
Toen maar gelijk de draagarmen meegepakt aangezien de fuseekogels speling hadden. De zaterdags nog even een andere pook gemonteerd