Ex RCN e90 330i ringtool + 125d
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Zo lang de achterwielen niet eerder blokkeren dan de voorwielen lijkt me er niets mis met de rembalans. Dan is het dus inderdaad een kwestie van meer koeling of grotere/geventileerde schijven.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
De achterschijven zijn bijna even groot als voor... 325mm voor en 320mm achter en geventileerd. Wat volgens mij echt groot is voor achter.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
los van schijf diam. zijn zaken als de remdrukverdeling, remblok oppervlak natuurlijk ook van belang om de vergelijking te maken. geventileerd achter heeft niet met (initiële) remprestaties te maken maar alleen met hitte afdracht.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Vreemd dat ze zo heet worden. Rijd je met DSC aan of uit? Als deze aan staat grijpt ie in op de remmen achter als ik me niet vergis en wellicht worden ze dan oververhit?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Idd goed punt mbt de DSC dacht ik ook als eerste aan.
Als je dat systeem er nog in hebt zitten / aan hebt staan dan kan dat best de oorzaak zijn.
Hij zal steeds ingrijpen om spinnende wielen en drifthoek te beperken met remingrepen op de achteras.
Als je dat systeem er nog in hebt zitten / aan hebt staan dan kan dat best de oorzaak zijn.
Hij zal steeds ingrijpen om spinnende wielen en drifthoek te beperken met remingrepen op de achteras.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Nee altijd volledig uit.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Had er eerder ook zeker geen last van. Sinds ik de voorremmen (schijven+blokken) heb vervangen zijn ze sponzig. Sindsdien zijn de remmen uit elkaar geweest, ontlucht, rvs slangen en messing bussen er op gekomen en wederom 2x ontlucht (voor de 3e keer). Garage zegt dat ze gewoon te heet worden en er nu ook weer iets aan lucht uit kwam bij de achterremmen. Nu zitten er tussen de 3x ontluchten wel een ronde of 35 ring tussen in totaal.
Wanneer ze koud zijn voelt het eerste stuk van de pedaalslag goed en bij normaal remmen ook. Maar wanneer je harder gaat remmen druk je hem toch nog aardig verder in. Dan hoe warmer ze worden hoe erger het wordt. Wel blijven ze hard remmen alleen is het hele gevoel en vertrouwen weg.
Mijn gevoel zegt dat er toch iets structureel niet goed is. Zelf als die koud is en nu vers ontlucht is de bodem van het rempedaal wazig/sponzig. Op mijn 125d zit dezelfde combi schijven+blokken en dat voelt totaal niet sponzig en op de bodem keihard. ook op het einde van een rondje en die werden ook aardig heet gezien de krater in een voorblok (pagina 3) en de blauwe schijven...
Wanneer ze koud zijn voelt het eerste stuk van de pedaalslag goed en bij normaal remmen ook. Maar wanneer je harder gaat remmen druk je hem toch nog aardig verder in. Dan hoe warmer ze worden hoe erger het wordt. Wel blijven ze hard remmen alleen is het hele gevoel en vertrouwen weg.
Mijn gevoel zegt dat er toch iets structureel niet goed is. Zelf als die koud is en nu vers ontlucht is de bodem van het rempedaal wazig/sponzig. Op mijn 125d zit dezelfde combi schijven+blokken en dat voelt totaal niet sponzig en op de bodem keihard. ook op het einde van een rondje en die werden ook aardig heet gezien de krater in een voorblok (pagina 3) en de blauwe schijven...
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
welke remvloeistof gebrui jij ?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
weet ik niet. denk normale dot4
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Daar valt dan ook nog wel winst te halen.
Goede 4 of 5.1 erin wil aardig schelen.
Goede 4 of 5.1 erin wil aardig schelen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Betreffende de remmen van de 330i:
Er gaan nieuwe remklauwen onder. Ben benieuwd maar heb er wel een goed gevoel bij dat dat het verschil gaat maken.
Bij de 125d verse voorremmetjes gezet. Na coulance met de ebc blokken (krater middenin het blok) voor weinig gekocht en nog maar weer eens proberen met ate powerdisks (heeft goed gewerkt maar brommen nu wel een beetje). Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de oz wielen voor de e46 ook hier even te passen omdat ik het fijn vind te kunnen wisselen, en het lijkt prima te gaan en wat een dikke wielen!! Afgelopen week weer fijn naar de ring geweest en veel rondes gemaakt. Helaas de e46 weer wat gezeik maar heb niet zo'n zin om het daar over te hebben. Ook met met de125d heerlijk rondjes gereden.
Was de laatste keer 10+ seconden sneller op de michelin pss i.p.v. met federal rsr die ook nog breder zijn . Weet niet zo goed of dat komt omdat ik de baan steeds beter ken (dit al jaar +-70 rondjes) of omdat de michelins beter of nieuw zijn.
Heb wel weer wat filmpjes, helaas een paar met wat mindere kwaliteit door verkeerde instellingen met Racechrono. Fijne app trouwens!
En die voorruit die je schoonmaakt voordat je gaat rijden en na 2 rondjes weer een slagveld is helpt ook niet...
https://www.youtube.com/channel/UCdvUU4 ... subscriber
En wat mooie foto's van de 125d op zowel de nordschleife als de gp strecke waar ik nog maar 1 keer eerder had gereden.
Er gaan nieuwe remklauwen onder. Ben benieuwd maar heb er wel een goed gevoel bij dat dat het verschil gaat maken.
Bij de 125d verse voorremmetjes gezet. Na coulance met de ebc blokken (krater middenin het blok) voor weinig gekocht en nog maar weer eens proberen met ate powerdisks (heeft goed gewerkt maar brommen nu wel een beetje). Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de oz wielen voor de e46 ook hier even te passen omdat ik het fijn vind te kunnen wisselen, en het lijkt prima te gaan en wat een dikke wielen!! Afgelopen week weer fijn naar de ring geweest en veel rondes gemaakt. Helaas de e46 weer wat gezeik maar heb niet zo'n zin om het daar over te hebben. Ook met met de125d heerlijk rondjes gereden.
Was de laatste keer 10+ seconden sneller op de michelin pss i.p.v. met federal rsr die ook nog breder zijn . Weet niet zo goed of dat komt omdat ik de baan steeds beter ken (dit al jaar +-70 rondjes) of omdat de michelins beter of nieuw zijn.
Heb wel weer wat filmpjes, helaas een paar met wat mindere kwaliteit door verkeerde instellingen met Racechrono. Fijne app trouwens!
En die voorruit die je schoonmaakt voordat je gaat rijden en na 2 rondjes weer een slagveld is helpt ook niet...
https://www.youtube.com/channel/UCdvUU4 ... subscriber
En wat mooie foto's van de 125d op zowel de nordschleife als de gp strecke waar ik nog maar 1 keer eerder had gereden.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
foto's toegevoegd aan vorige post.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Leuke foto's!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Bij de 330i zijn alweer wat zaken gebeurt.
-nieuwe remklauwen aan de voorzijde. Het is een stuk beter doseren op de grens nu, maar helemaal goed is het ook nog niet helaas.
-rondom nieuwe schijven en blokken. Textar Pro+ schijven en Hawk DTC70 blokken, remmen echt erg hard, stukken beter piepen alleen wel erg.
-Supercharger vervangen voor nieuw exemplaar, oude was as gebroken. Was blijkbaar 10 jaar oud en zat niet genoeg olie in.
Over een tijdje de OZ wielen er onder en nog kijken wat voor banden ik ga kopen. Voor mijn gevoel zijn de Federal rsr steeds een beetje minder aan het worden. De pss die nu onder de 125d zitten lijken nu net wat meer grip te hebben zelfs. Ik vond de Federals goede budget semis maar ik begrijp dat nu alleen nog de rsr pro leverbaar is en die zou een stuk minder goed zijn. Iemand nog tips voor 50% nordschleife en 50% weg? Dat ze herrie maken maakt mij niet zoveel uit, als ze maar wel een beetje rijdbaar zijn in de regen, al twijfel ik wel om misschien wel een los setje met normale+smallere banden te halen zodat er gespeeld kan worden op de weg zonder erg te hard te gaan.
Ik ga liever niet voor banden van 200,- p/s en ik denk dat ik of 235/40r18 rondom ga rijden of 235/40r18 voor en 245 of 255 achter. Nu zit er voor 235 en achter 245 en is de auto alles behalve ondersturend.
Mijn velgenset is wel een breedset voor 8j en achter 9j en weet niet of dat kwaad kan met rondom dezelfde maat.
-nieuwe remklauwen aan de voorzijde. Het is een stuk beter doseren op de grens nu, maar helemaal goed is het ook nog niet helaas.
-rondom nieuwe schijven en blokken. Textar Pro+ schijven en Hawk DTC70 blokken, remmen echt erg hard, stukken beter piepen alleen wel erg.
-Supercharger vervangen voor nieuw exemplaar, oude was as gebroken. Was blijkbaar 10 jaar oud en zat niet genoeg olie in.
Over een tijdje de OZ wielen er onder en nog kijken wat voor banden ik ga kopen. Voor mijn gevoel zijn de Federal rsr steeds een beetje minder aan het worden. De pss die nu onder de 125d zitten lijken nu net wat meer grip te hebben zelfs. Ik vond de Federals goede budget semis maar ik begrijp dat nu alleen nog de rsr pro leverbaar is en die zou een stuk minder goed zijn. Iemand nog tips voor 50% nordschleife en 50% weg? Dat ze herrie maken maakt mij niet zoveel uit, als ze maar wel een beetje rijdbaar zijn in de regen, al twijfel ik wel om misschien wel een los setje met normale+smallere banden te halen zodat er gespeeld kan worden op de weg zonder erg te hard te gaan.
Ik ga liever niet voor banden van 200,- p/s en ik denk dat ik of 235/40r18 rondom ga rijden of 235/40r18 voor en 245 of 255 achter. Nu zit er voor 235 en achter 245 en is de auto alles behalve ondersturend.
Mijn velgenset is wel een breedset voor 8j en achter 9j en weet niet of dat kwaad kan met rondom dezelfde maat.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Durf het bijna niet te zeggen maar nankang ??? Super betaalbaar, aardig slijtvast. Geloof dat stefan met zijn peugeot er tientallen rondes ring mee had gedaan + tig km heen en weer naar de Ring.
(Zelf ook onder een e46 gehad beviel goed maar had geen vergelijking met andere semi's, )
Op de ibiza heb ik met de r888 en nakangs gereden. Vond het verschil niet mega, toyo plakt wel wat beter maar slijt 3x zo hard en kost het dubbele.
(Zelf ook onder een e46 gehad beviel goed maar had geen vergelijking met andere semi's, )
Op de ibiza heb ik met de r888 en nakangs gereden. Vond het verschil niet mega, toyo plakt wel wat beter maar slijt 3x zo hard en kost het dubbele.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Hifly banden. Serieus, ik kende het niet en schaarde ze onder wanli/lingong etc. Rijdt stabiel en redelijk goede recensies.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Leuke draadje/info Jan.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Zou vierkant blijven rijden Jan; 235/40-18 is een fijne maat, rijdt er zelf ook op, maar de ultieme maat voor een e46 is 265/35-18 (uit vergelijking na vele vln en andere inzet), tenzij je extreem vermogen er op hebt staan dan is wat breder achter beter. Nadeel dan is dat je geen 4kant set meer hebt.
Heb ook contact met Apex gehad, 255 is voor een niet M3 de Max zonder grotere aanpassingen dan alleen rollen. Dat kun je doen met 9J velgen (makkelijkst) of 9,5 J velgen. (Semi's liggen vaak lekkerder op 9,5j. Nadeel van die maat is wel dat je minimaal 3 en een beetje camber nodig hebt. )
Mooi dat je compressor gefixt is!
Heb ook contact met Apex gehad, 255 is voor een niet M3 de Max zonder grotere aanpassingen dan alleen rollen. Dat kun je doen met 9J velgen (makkelijkst) of 9,5 J velgen. (Semi's liggen vaak lekkerder op 9,5j. Nadeel van die maat is wel dat je minimaal 3 en een beetje camber nodig hebt. )
Mooi dat je compressor gefixt is!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Apex heeft ook op hun website al het e.e.a. geschreven over mogelijke opties voor de E46:
https://support.apexraceparts.com/hc/en ... ment-Guide
https://support.apexraceparts.com/hc/en ... ment-Guide
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Welke nankangs bedoel je? AR1 of NS2R?Jeffrey026 schreef: ↑02 sep 2020, 21:31 Durf het bijna niet te zeggen maar nankang ??? Super betaalbaar, aardig slijtvast. Geloof dat stefan met zijn peugeot er tientallen rondes ring mee had gedaan + tig km heen en weer naar de Ring.
(Zelf ook onder een e46 gehad beviel goed maar had geen vergelijking met andere semi's, )
Op de ibiza heb ik met de r888 en nakangs gereden. Vond het verschil niet mega, toyo plakt wel wat beter maar slijt 3x zo hard en kost het dubbele.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
265 is flink breed voor een E46 zeg! Dan heb je iig geen last meer van overstuur.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Het beste voor mij is denk ik om 235/40r18 rond de rijden. Is een relatief goedkope bandenmaat en breder hoeft wat mij betreft ook niet per se. Maar kan dit met een breedset velgen (voor 8j achter 9j), zou het zonde vinden om de OZ ultra's niet te gebruiken, en de huidige wielen zit een heel miniem hoogteslagje in wat je voelt bij erg hoge snelheden.Aernoudt schreef: ↑03 sep 2020, 07:48 Zou vierkant blijven rijden Jan; 235/40-18 is een fijne maat, rijdt er zelf ook op, maar de ultieme maat voor een e46 is 265/35-18 (uit vergelijking na vele vln en andere inzet), tenzij je extreem vermogen er op hebt staan dan is wat breder achter beter. Nadeel dan is dat je geen 4kant set meer hebt.
Heb ook contact met Apex gehad, 255 is voor een niet M3 de Max zonder grotere aanpassingen dan alleen rollen. Dat kun je doen met 9J velgen (makkelijkst) of 9,5 J velgen. (Semi's liggen vaak lekkerder op 9,5j. Nadeel van die maat is wel dat je minimaal 3 en een beetje camber nodig hebt. )
Mooi dat je compressor gefixt is!
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Sorry, nee. Niet zo begrepen Jan
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Heb 8,5 J rondom voor die 235’s; wat fijner dan 8J.
Icm goede banden heb je weinig/geen onderstuur meer voor sport straatgebruik icm de 235’s Mathyssue.
Rijdt zelf op de F1 Eagle Supersport (vergelijkbaar met de P4S).
Icm goede banden heb je weinig/geen onderstuur meer voor sport straatgebruik icm de 235’s Mathyssue.
Rijdt zelf op de F1 Eagle Supersport (vergelijkbaar met de P4S).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Dimitri, Majestic-12 [Bot] en 100 gasten