veelbelovend!Aernoudt schreef: ↑08 jun 2020, 16:24Jazeker
Leuke vergelijking tussen de F1 van GoodYear en de P4S van Michelin:
https://www.youtube.com/watch?v=41iQl1wzGD4
Ex RCN e90 330i ringtool + 125d
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Een Rotrex is wel een mooie optie, eigenlijk net alsof je een grotere motor hebt. En het geluid is dus ook gewoon prima nog. Alleen jammer van de prijzen, want ze zijn niet goedkoop dacht ik.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ieder zijn ding, maar ik vind een Eisenmann nog altijd de lekkerste demper/uitlaat voor een 6 pitter BMWJan Terwolde schreef: ↑08 jun 2020, 21:16... Al heb ik nog weinig gehoord waar een 330i echt goed van gaat klinken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Alleen bij een nieuwere auto natuurlijk relatief goedkoop. Maar bij zulke oude krengen is het wel erg geld veel relatief gezien.Marc Sierra schreef: ↑08 jun 2020, 22:19 Een Rotrex is wel een mooie optie, eigenlijk net alsof je een grotere motor hebt. En het geluid is dus ook gewoon prima nog. Alleen jammer van de prijzen, want ze zijn niet goedkoop dacht ik.
Moet je tegenaan lopen een tweedehandse kit of een auto met al één er op zoals ik. Al vragen ze daar ook vaak genoeg de hoofdprijs daarvoor en dan kan je naar mijn mening beter een m3 of 335i kopen ofzo.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Mooi hoor Jan!
(volg)
(volg)
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ik moest bij de 125d de achterremblokken vervangen want deze waren helemaal weg na de laatste keer. Voor de zekerheid voor ook maar even los gehad en ook maar goed ook. Blijkbaar zijn de yellowstuff blokken niet meer afdoende afgaand op de krater in het blok.
Maar eens kijken wat ik nu er in ga doen, aangezien het wel heel belangrijk bij deze auto is dat hij niet gaat piepen e.d. omdat ik deze dagelijks gebruik. Ebc zei dat ik bluestuff kon proberen en dat die ook niet zouden piepen.
Maar eens kijken wat ik nu er in ga doen, aangezien het wel heel belangrijk bij deze auto is dat hij niet gaat piepen e.d. omdat ik deze dagelijks gebruik. Ebc zei dat ik bluestuff kon proberen en dat die ook niet zouden piepen.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Uit ander draadje:
Met een iets duurder OS Giken zeggen ze wel dat de sperklok het vermogen prima kan hebben (zou degene zijn die ze anders voor de 36m3
leveren). diff blijft een risico maar aan de andere kant heb je die op iedere straathoek voor een appel en een ei. Wel raden ze een deksel met koelvinnen er op aan. Totaal dan op 1875,- zonder revisie van het diff.
Wat voor auto was met 2.81 ratio dan?Aernoudt schreef: ↑10 jun 2020, 20:16 Je kunt ook je 188 houden icm een OS Giken; zolang je niet veel stoplicht sprint gaat dat prima is mij verteld. Of ombouwen naar het 215diff (2.81 dacht ik als eind reductie dan; bijna zelfde als 2,93 van standaard diff) icm een OS Giken als je wat lomper wilt kunnen rijden .
Met een iets duurder OS Giken zeggen ze wel dat de sperklok het vermogen prima kan hebben (zou degene zijn die ze anders voor de 36m3
leveren). diff blijft een risico maar aan de andere kant heb je die op iedere straathoek voor een appel en een ei. Wel raden ze een deksel met koelvinnen er op aan. Totaal dan op 1875,- zonder revisie van het diff.
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Dat deksel rekenen ze bij Hardeman vrolijk €390 voor, terwijl je deze gewoon voor €150 bij BMW kunt bestellen. Komt alleen nog een langere bout (kun je ook bestellen) en een stalen busje van 15mm dik bij. Zulke marges wil ik ook wel!
Deze bedoel ik dan: https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... innen-188l
Deze bedoel ik dan: https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... innen-188l
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Sorry foutje prijs zonder deksel was 1850.. dan komt zoiets er nog boven op.
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... met-vinnen
Carbsandparts ook maar eens gemaild voor een totaalprijs.
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... met-vinnen
Carbsandparts ook maar eens gemaild voor een totaalprijs.
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Nettere prijs indd.
-
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Jan Terwolde schreef: ↑15 jun 2020, 15:39 Sorry foutje prijs zonder deksel was 1850.. dan komt zoiets er nog boven op.
https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... met-vinnen
Carbsandparts ook maar eens gemaild voor een totaalprijs.
Code: Selecteer alles
For trackday use 8 shims setup is a must.
Shorter ratios are also available. See options below.
Special offer for a BMW E46 3.23 2.93/3.07 25% typ 188K differential with housing and original 4 friction shims and normal 45º/45º ramps LSD is 1050€.
Shipping is 38€.
Options:
- 3.38/3.46/3.64 ratio install - 250€.
- 50%/50% locking - 8 friction shims and 45º Accel/45º Decel ramps costs 190€.
- 75%/30% locking - 8 friction shims and special assimetrical 30º Accel/60º Decel ramps costs 280€.
- New ZF original friction discs - 160€(8 shims setup).
The lockdown situation delayed my parts availability. It takes me 16 days to have the differential ready to ship.
2 year full guarantee!
Deksel wat ze aanraden is puur om de tempratuur iets minder hoog te laten worden? Is dus vooral bij stevig trackday gebruik dan, of vanwege het vermogen wat jij hebt door de compressor?
-
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Yup is voor de temperatuur.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
hmm die meerprijs bij andere sperverhouding is dus zonder nieuwe platen..
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Jan Terwolde schreef: ↑15 jun 2020, 15:25 Uit ander draadje:Wat voor auto was met 2.81 ratio dan?Aernoudt schreef: ↑10 jun 2020, 20:16 Je kunt ook je 188 houden icm een OS Giken; zolang je niet veel stoplicht sprint gaat dat prima is mij verteld. Of ombouwen naar het 215diff (2.81 dacht ik als eind reductie dan; bijna zelfde als 2,93 van standaard diff) icm een OS Giken als je wat lomper wilt kunnen rijden .
Met een iets duurder OS Giken zeggen ze wel dat de sperklok het vermogen prima kan hebben (zou degene zijn die ze anders voor de 36m3
leveren). diff blijft een risico maar aan de andere kant heb je die op iedere straathoek voor een appel en een ei. Wel raden ze een deksel met koelvinnen er op aan. Totaal dan op 1875,- zonder revisie van het diff.
330D met handbak heeft die ratio.
Als je bij 188 blijft dan is de koelvin deksel wel aan te raden idd; die doe ik ook op mijn 188 diff
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Zo eens even de ats velgen gepast op de 1. Denk wel dat ik ze er op laat. Misschien dat ik ze nog een andere kleur laat spuiten maar dat komt dan later wel. Zomerbanden zijn onderweg van een mede dfer. Michelin pss.
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 03 aug 2020, 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ziet er wel leuk uit, beetje 'rally-style'
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Mooi verwoord; meer rally-style dan circuit/sport auto zo qua looks idd. Staat niet verkeerd!
Zitten hier nu kleine bandjes op of is de auto nog niet verlaagd?
Zitten hier nu kleine bandjes op of is de auto nog niet verlaagd?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Is wel verlaagd maar niet heel veel. Vind de hoogte zo perfect, zal met goede zomerbanden er ook beter uit zien.
Kan trouwens ook wel komen omdat de wielen nu behoorlijk ver naar buiten zitten. moet nog even wat dunnere spacers scoren want ze lijken nu even ver naar buiten de wielkast te komen wat wel iets te ver is.
Kan trouwens ook wel komen omdat de wielen nu behoorlijk ver naar buiten zitten. moet nog even wat dunnere spacers scoren want ze lijken nu even ver naar buiten de wielkast te komen wat wel iets te ver is.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
is deze 125d nog gechipt ofzo?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Op het moment niet i.v.m. die nieuwe motor oftewel garantie/coulance. Maar die is alweer een tijdje afgelopen dus wie weet doe ik dat alsnog. Denk wel dat het dan een nog veel lekkerdere auto wordt al is die nu met zijn 218pk ook geen stakker.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Iemand tips hoe te controleren of OZ ultraleggera's echt zijn? Heb een set op het oog.
En 18x8 et34 en 18x9 et40 past op zowel op mijn 125d en 330i toch? zijn antraciet precies zoals die oude van bartb
En 18x8 et34 en 18x9 et40 past op zowel op mijn 125d en 330i toch? zijn antraciet precies zoals die oude van bartb
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Niemand een idee?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Een oplossing is: weegschaal meenemen. Namaak velgen zijn altijd (behoorlijk) zwaarder; wel dus even navragen wat het gewicht zou moeten zijn zodat je weet of het klopt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
heb ze gekocht. nu hopen dat het past.. Op de 330i iig lijkt mij.