Ex RCN e90 330i ringtool + 125d
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ben benieuwd
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Mooi bij de ring geweest! voor de tijd nog messing glijbussen (voorremmen), een mishimoto radiateur, verse remolie en draagarmrubbers voor laten monteren. Helaas toch wat tegenvallers gehad waardoor ik niet zoveel rondes heb gereden als gehoopt. Gelukkig goed geholpen door Jaco's Paddock, is echt een aanrader! Is een Nederlander die daar meerdere jaren woont. https://jacos-paddock.com/
Temperatuur issue is wel opgelost met de radiateur. Olietemperatuur blijft nu netjes onder de 120 graden.
Remgevoel is nog steeds erg slecht. Ze houden prima maar ze voelen erg sponzig aan en zijn daardoor lastig te doseren. Iemand nog suggesties hoe dit op te lossen?
Rondjes ring liggen nu wel constant rond de 8.30 met wat verkeer (laatst 3x achter elkaar net er onder). Ik wil ook nog wel iets reserve hebben en ga op sommige stukken ook zeker niet zo hard als zou kunnen. Foto hieronder was niet voor herhaling vatbaar, ging toch wat te gek .
Temperatuur issue is wel opgelost met de radiateur. Olietemperatuur blijft nu netjes onder de 120 graden.
Remgevoel is nog steeds erg slecht. Ze houden prima maar ze voelen erg sponzig aan en zijn daardoor lastig te doseren. Iemand nog suggesties hoe dit op te lossen?
Rondjes ring liggen nu wel constant rond de 8.30 met wat verkeer (laatst 3x achter elkaar net er onder). Ik wil ook nog wel iets reserve hebben en ga op sommige stukken ook zeker niet zo hard als zou kunnen. Foto hieronder was niet voor herhaling vatbaar, ging toch wat te gek .
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 09 jul 2020, 11:31, 3 keer totaal gewijzigd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ohja en de Subaru Impreza is verkocht!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
haha wel een gave foto, 4 wielen los
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Fantastische foto! Doet me eerder denken aan het WRC dan aan circuitrijden.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Leuke foto! Gefeliciteerd met de verkoop van de scooby
Met een 330i en goede remmen + banden moet je tegen de 8 min aan kunnen komen bij een cleane lap.
Ben wel benieuwd naar die radiator aanpassing; meer info & foto's?
Met een 330i en goede remmen + banden moet je tegen de 8 min aan kunnen komen bij een cleane lap.
Ben wel benieuwd naar die radiator aanpassing; meer info & foto's?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ja heb nog een hoop te leren. Moet eigenlijk eens coaching fiksen of een licentiecursus ofzo.
Met mijn vermogen moet het nog wel sneller kunnen als 8 min volgens mij.
@Peter: Doen jullie dat ook bij de ring?
Met mijn vermogen moet het nog wel sneller kunnen als 8 min volgens mij.
@Peter: Doen jullie dat ook bij de ring?
-
Online
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gave foto! Wat betreft je sponzige remmen: heb je al staalomvlochten remslangen? Andere remolie? Andere remblokken? EBC yellowstuff is minder geschikt voor een E46 door het relatief hoge gewicht
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Alles wat je noemd heb ik reeds aangepakt, ook de rvs slangen zijn er op gezet voor de trip.. Het is sponzig gelijk wanneer je de auto instapt, dus ook koud, ik dacht dat de klauwen wat roteerden en daardoor zo aanvoelden maar de messing geleiders hebben ook niet geholpen.
Sinds ik de remblokken voor vervangen heb is het niet meer goed gekomen. Ik ga in ieder geval hawk DTC70 er onder zetten als deze blokken op zijn. Op de 125d is het pedaalgevoel prima met ebc yellowstuff blokken.
-
Online
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
ABS pomp ontluchten?Jan Terwolde schreef: ↑09 jul 2020, 12:02Alles wat je noemd heb ik reeds aangepakt, ook de rvs slangen zijn er op gezet voor de trip.. Het is sponzig gelijk wanneer je de auto instapt, dus ook koud, ik dacht dat de klauwen wat roteerden en daardoor zo aanvoelden maar de messing geleiders hebben ook niet geholpen.
Sinds ik de remblokken voor vervangen heb is het niet meer goed gekomen. Ik ga in ieder geval hawk DTC70 er onder zetten als deze blokken op zijn. Op de 125d is het pedaalgevoel prima met ebc yellowstuff blokken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Zal de garage eens vragen of ze weten hoe dat moet. ze hebben de remvloeistof wel echt doorgespoeld.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Iemand ook advies voor goede remblokken voor mijn 125d? Gebruik hem dagelijks en zo nu en dan ook een beetje ring (alleen als reserve).
Laatste keer hielden de EBC yellowstuffblokken het niet meer goed (krater midden in blok). Ik wil graag blokken die wel de hitte goed kunnen hebben maar dagelijks wel goed te gebruiken zijn, niet erg invreten op mijn velgen en niet te erg piepen.
Of zou het ook veel helpen om schijven te gebruiken welke gegroefd zijn?
Laatste keer hielden de EBC yellowstuffblokken het niet meer goed (krater midden in blok). Ik wil graag blokken die wel de hitte goed kunnen hebben maar dagelijks wel goed te gebruiken zijn, niet erg invreten op mijn velgen en niet te erg piepen.
Of zou het ook veel helpen om schijven te gebruiken welke gegroefd zijn?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gegroefd is wel beter dan gewone (zimmerman heeft die bijvoorbeeld); reed zelf meestal met ds2500 voor en 2000 achter voor combi gebruik, maar je kunt ook de sport straat versie's van Performance Friction gebruiken (via Rematech) bijvoorbeeld. (ieder heeft z'n eigen voorkeur qua merk)
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Hawk HPS zijn prima voor straat en rondje ring, ik heb ze icm Mtec gegroevde schijven
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ik gebruik sinds 2 jaar ATE Powerdisc remschijven op m'n R53 en bevallen erg goed in combinatie met DS3000 blokken (stukken beter dan de Yellowstuff blokken die er daarvoor op zaten).
Voor een daily zou DS2500 wel meer geschikt zijn dan DS3000, hebben een prima bite als ze koud zijn en geven ook niet zoveel remstof als bijv. de Yellowstuffs.
Voor een daily zou DS2500 wel meer geschikt zijn dan DS3000, hebben een prima bite als ze koud zijn en geven ook niet zoveel remstof als bijv. de Yellowstuffs.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Ga in ieder geval die ate powerdisks monteren volgende keer. misschien wel in combi met die hawk hps dan.
Ds2500 heb ik ook genoeg slechte verhalen over gehoord. Is bij mij ook eerste keer dat de yellowstuff blokken het niet houden, eerder was ik er erg tevreden over maar was nu ook wel wat fanatieker/sneller wezen rijden.
330i staat alweer bij de garage voor een intercoolerslang die losgeschoten was en ik niet meer goed terug kreeg en voor de remmen. Hoop dat het allemaal goed is om weer snel richting ring te kunnen.
Ds2500 heb ik ook genoeg slechte verhalen over gehoord. Is bij mij ook eerste keer dat de yellowstuff blokken het niet houden, eerder was ik er erg tevreden over maar was nu ook wel wat fanatieker/sneller wezen rijden.
330i staat alweer bij de garage voor een intercoolerslang die losgeschoten was en ik niet meer goed terug kreeg en voor de remmen. Hoop dat het allemaal goed is om weer snel richting ring te kunnen.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Gave foto hierboven! De combi die je zoekt in de blokken bestaat volgens mij niet... Heb er ook naar gezocht maar niet gevonden. Heb nu Pagid RSL29 ( de gele) die doen het vergelijkbaar met pfc 01 (of 09 in elk geval het endurance blok) op het circuit, heel goed dus. Ze lijken iets minder te piepen maar of je het voor alledag fijn gaat vinden vraag ik me af.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Powerdiscs zijn in mijn optiek een beetje overrated. Remt niks beter dan gewone ATE schijven en zorgt alleen maar voor meer remstof is mijn ervaring. Hawk HPS is dikke prima, ook voor onder een straatauto.Jan Terwolde schreef: ↑14 jul 2020, 21:16 Ga in ieder geval die ate powerdisks monteren volgende keer. misschien wel in combi met die hawk hps dan.
Ds2500 heb ik ook genoeg slechte verhalen over gehoord. Is bij mij ook eerste keer dat de yellowstuff blokken het niet houden, eerder was ik er erg tevreden over maar was nu ook wel wat fanatieker/sneller wezen rijden.
330i staat alweer bij de garage voor een intercoolerslang die losgeschoten was en ik niet meer goed terug kreeg en voor de remmen. Hoop dat het allemaal goed is om weer snel richting ring te kunnen.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Kun je niet gewoon een extra setje blokken kopen die.je wisseld zodra je circuit op gaat ?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
hmm nee dat vind ik een beetje overkill voor de reserve auto
En geen trek om te zitten kutten met een krik oid.
En geen trek om te zitten kutten met een krik oid.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Iemand ook goed met photoshop ofzo? Zit wel serieus te denken om ze nu te laten spuiten in een andere kleur, maar twijfel welke.Jan Terwolde schreef: ↑19 jun 2020, 00:05 Zo eens even de ats velgen gepast op de 1. Denk wel dat ik ze er op laat. Misschien dat ik ze nog een andere kleur laat spuiten maar dat komt dan later wel. Zomerbanden zijn onderweg van een mede dfer. Michelin pss.
IMG-20200618-WA0005.jpg
Zit te denken aan grijs, antraciet of donker goudkleurig.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Antraciet!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Uit de categorie "je kunt het maar gecheckt hebben": mijn MINI kreeg een beter gevoel in het rempedaal na nieuwe achterremblokken, bleek dat er eentje al jaren ietwat scheef in de klauw zat.Jan Terwolde schreef: ↑09 jul 2020, 10:47 Remgevoel is nog steeds erg slecht. Ze houden prima maar ze voelen erg sponzig aan en zijn daardoor lastig te doseren. Iemand nog suggesties hoe dit op te lossen?
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Anders kun je misschien deze blokken eens proberen: https://www.otto-zimmermann.de/en/produ ... mfortable/
Deze blokken zitten nu al dik 50K onder mn 5 serie en zijn nog niets eens half op, nog nooit eerder gehad. Heb ze ook onder de 3 serie, maar ben daar nog niet mee het circuit op geweest. Met stevig rijden voelen ze bijzonder stabiel. Ik heb ze in combinatie met Zimmermann sport schijven.
Bijkomend voordeel is minder remstof. Tegenwoordig zijn mijn achtervelgen (OEM blokken) zwarter dan voor
Deze blokken zitten nu al dik 50K onder mn 5 serie en zijn nog niets eens half op, nog nooit eerder gehad. Heb ze ook onder de 3 serie, maar ben daar nog niet mee het circuit op geweest. Met stevig rijden voelen ze bijzonder stabiel. Ik heb ze in combinatie met Zimmermann sport schijven.
Bijkomend voordeel is minder remstof. Tegenwoordig zijn mijn achtervelgen (OEM blokken) zwarter dan voor
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s)
Voor de 1 serie nu ate powerdisks besteld en weer yellowstuff blokken die uit coulance erg goedkoop waren. Eens kijken of de gegroefde schijf nog een beetje verschil maakt en maar iets rustiger aan doen met de remmen. Yellowstuff bevielen tot de laatste keer altijd erg goed. Hopelijk komt hij helemaal niet op het circuit en doet de 330i het gewoon goed.
3 serie staat weer bij de garage voor de te sponzige remmen. Blijkbaar worden de achterremmen heter als de voorremmen aan de verkleuring van de remblokken en schijven te zien. Lijkt mij toch niet normaal. Wie weet hoe de remkrachtverdeling werkt bij een e46? Gewoon een vaste verdeling, of wordt deze ook versteld door bijvoorbeeld het uitveren van de achteras oid?
Misschien moet ik ook maar gaan denken aan grotere remmen of remkoeling oid. Wel vaag dat het achter erger is als voor vind ik.
3 serie staat weer bij de garage voor de te sponzige remmen. Blijkbaar worden de achterremmen heter als de voorremmen aan de verkleuring van de remblokken en schijven te zien. Lijkt mij toch niet normaal. Wie weet hoe de remkrachtverdeling werkt bij een e46? Gewoon een vaste verdeling, of wordt deze ook versteld door bijvoorbeeld het uitveren van de achteras oid?
Misschien moet ik ook maar gaan denken aan grotere remmen of remkoeling oid. Wel vaag dat het achter erger is als voor vind ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Crookie, Djessey, Google [Bot], Hitz, mauritsklein, TheKoomanizer en 186 gasten