Pascal's 135i -> F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthursx
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Arthursx » 20 apr 2020, 11:06

Gave uitvoering zo met DCT. Sper is wel een must i.c.m. MHD tuning. Welke stage heb je geprogrammeerd?

Online
Gisae
Berichten: 364
Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Gisae » 20 apr 2020, 11:13

Mooie nette auto. Nooit geweten dat de 135 ook een dubbele uitlaat links heeft zoals de 125. Bij de 3-series heb je links en rechts een enkele pijp.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Eeuwe » 20 apr 2020, 11:16

Je zou het bij Offenga in Franeker kunnen proberen.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door EvdP » 20 apr 2020, 11:18

Ik ga met mijn 550i naar:

http://www.gjbautos.nl/

Niet een hele mooie website (of bedrijfspand) maar ze weten wel wat ze doen.

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 22 apr 2020, 11:25

Bedankt voor de tips allemaal, zal ze eens benaderen voor een offerte!
Arthursx schreef: 20 apr 2020, 11:06 Gave uitvoering zo met DCT. Sper is wel een must i.c.m. MHD tuning. Welke stage heb je geprogrammeerd?
Ik rijd nu met stage 1+ op aanraden van MHD. Stage 1 merkte ik eigenlijk weinig verschil (vergelijkbaar met de PPK software van BMW). Ik wil ergens deze zomer stage 2 software gaan gebruiken in combinatie met een goede downpipe. De auto mist bovenin de toeren net een beetje vermogen vind ik. Het koppel van stage 2 is iets lager dan 1+, maar geeft wel 20 pk meer. Ik denk dat dit beter bij deze N55 PWG past.

Gebruikersavatar
Giovani
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
Locatie: Purmerend

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Giovani » 26 apr 2020, 09:27

Welkom Pascal! Jou kom ik vaak tegen op het S-O forum hihi

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 02 mei 2020, 17:06

Vandaag wat dingetjes aan de BMW gedaan. De verstelling van de dij ondersteuning was afgebroken, dus daar een nieuwe ingebouwd:

AfbeeldingIMG_20200502_102055 by pascal , on Flickr

AfbeeldingIMG_20200502_112322 by pascal , on Flickr

Verder vandaag de twee voorste draagarmen vervangen voor de exemplaren van een M3. Hier zit een solide rubber in wat minder speling heeft dan het open ontwerp van de originele (die vloeistof gevuld zijn). Ik vond het rempedaal altijd wat response missen de eerste centimeter, dat is nu aardig verbeterd.

AfbeeldingIMG_20200502_132857 by pascal , on Flickr

AfbeeldingIMG_20200502_135914 by pascal , on Flickr

Ik zag wel dat de wielkuip aan de passagierskant een scheur had, dus direct maar een nieuwe besteld en wat nieuwe schroeven voor de bodemplaat, die zagen er ook niet geweldig meer uit.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door e30touring1990 » 04 mei 2020, 17:22

netjes! is het enige verschil met de M3 draagarm de bus zelf? kun je die niet los vervangen ipv de hele arm?

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 05 mei 2020, 10:16

Het enige verschil is inderdaad de rubber bus. De rubbers zijn ook los te verkrijgen, dus als je een pers hebt is dat ook een optie. Moet de kogel aan de wielzijde nog wel goed zijn, anders moet de arm wel helemaal vervangen worden.

Gebruikersavatar
mauritsklein
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door mauritsklein » 05 mei 2020, 14:10

Mooie reparaties en updates! :-)

Als je boutjes voor de wielkuipen besteld moet je ook de clipjes er achter meebestellen. Die willen nog wel eens doorroesten en dan draaien de schroeven dol. Erg vervelend om de boel dan los te krijgen.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5999
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door matthyssie » 05 mei 2020, 14:42

Let wel, bij de voorste draagarm is het alleen de bus die anders is. Bij de onderste draagarm is ook de lengte anders! (dus meer camber en ook iets meer caster.

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 15 mei 2020, 16:38

Vandaag ook de M3 "guide rods" meegepakt. Groter verschil dan aan de voorkant vind ik. De auto reageert sneller op het gas, dat is echt goed te merken. De auto is ook wat rustiger als er wat hobbels in een bocht zitten. Na deze vier draagarmen is de auto wat minder wiebelig geworden bij wat sportief rijden over slechte wegen. Het overhellen van de koets in de bocht is wel meer merkbaar nu..

AfbeeldingIMG_20200515_144350 by pascal, on Flickr

AfbeeldingIMG_20200515_150505 by pascal, on Flickr

Online
Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Str8Six » 17 mei 2020, 23:26

Tijd voor een setje veren en dempers dus :tooth:

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 29 mei 2020, 08:12

Ik vond de facelift achterlichten van de E82 altijd heel mooi. Toch is het op de zwarte auto veel rood en je ziet de twee led strips in de achterlichten niet zo goed als ze uit staan. Daarom een set blackline achterlichten aangeschaft. Geeft net wat meer diepte in de achterkant van de auto.

AfbeeldingIMG_20200529_080009 by pascal , on Flickr

AfbeeldingIMG_20200528_184946 by pascal , on Flickr

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Fabian » 29 mei 2020, 08:21

Eens, heb ik op de 1M ook gedaan, veel beter en meer diepte erin inderdaad.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door ///Joost » 29 mei 2020, 12:12

Mooi! :thumbup:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Eeuwe » 29 mei 2020, 12:20

Mooie updates!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Eeuwe » 01 jun 2020, 12:18

Vanochtend gespot op de N34 tussen Emmen en Gieten.

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 02 jun 2020, 13:12

eBoonstra schreef: 01 jun 2020, 12:18 Vanochtend gespot op de N34 tussen Emmen en Gieten.
Hey dat klopt! We waren een weekendje naar Bad Bentheim geweest en weer terug onderweg naar huis.

Helaas zag ik bij het vervangen van de stabilisatorstang lekkage onder de auto. Dit bleek koelvloeistof te zijn wat lekte vanuit het oliefilterhuis. Deze zaterdag gepland te vervangen, omdat we zondag naar Duitsland toe zouden rijden. Pakking bij de dealer gehaald en aan de slag gegaan, maar bleek een behoorlijke klus. De inlaat moest los om bij een boutje te komen, wat het tijdrovend maakte. Ook heb ik met een vacuumpomp de vloestoffen uit het huis gezogen, zodat er geen koelvloeistof in de olie komt en vice versa. Toch krap 4 uur werk inclusief alles schoonmaken aan de voorzijde van de motor.

Het vervangen van de pakking:

AfbeeldingIMG_20200530_152504 by pascal, on Flickr

AfbeeldingIMG_20200530_152735 by pascal , on Flickr



En de stabilisatorstang voor vervangen voor die van een E93 M3:

AfbeeldingIMG_20200529_125356 by pascal , on Flickr

AfbeeldingIMG_20200529_125351 by pascal , on Flickr

Al met al lekker geklust en op de Duitse autobahn de auto even goed uitgelaten. Ze liep mooi door tot 260 km/h op een rustig stuk, maar dan begint de auto wel erg licht te worden in de kont. Mooi genoeg geweest :df:

Tijd voor een welverdiend biertje bij het kasteel:

AfbeeldingIMG_20200531_184401 by pascal , on Flickr

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door EvdP » 02 jun 2020, 14:54

Passiewassie schreef: 02 jun 2020, 13:12 maar dan begint de auto wel erg licht te worden in de kont. Mooi genoeg geweest :df:
Was daar niet een oplossing voor? Of was dat voor de F20? Ik had met mijn 130i hetzelfde gevoel vanaf de 200.

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 02 jun 2020, 14:57

Ik heb wel kort op internet gezocht, maar niet echt wat bruikbaars gevonden. Misschien is het wel de diffuser van de achterbumper, dat is een behoorlijke parachute. De performance diffuser is open, wat wel een indicatie is dat er lucht achter blijft hangen origineel.

Tot 240 gaat het overigens heel aardig, maar er overheen wordt het snel minder. Net alsof de auto dan meer door de wind en oneffenheden in de weg wordt beïnvloed. Maar goed, het waaide wel behoorlijk .. Ik zal in ieder geval de uitlijning laten controleren. Ondanks dat het officieel niet nodig is na het vervangen van de draagarmen, is er met de verse bussen misschien wel wat aan de uitlijning veranderd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Erik K. » 02 jun 2020, 17:44


Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Passiewassie » 03 jun 2020, 08:51

Erik K. schreef: 02 jun 2020, 17:44 Hier geen last boven de 240: https://wetransfer.com/downloads/fb330b ... 235/55cc5e
:mrgreen:
Nice, ze loopt lekker door daar. Dat is de teller uit op 280 km/h?! Ik heb gisteren de bandenspanning gecheckt en die stond wel erg hoog. 2.8 bar.. laatste keer gecheckt toen was het 2.6. Maar toen was het wel kouder. Misschien heeft dat er wel mee te maken gehad :tooth:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door Erik K. » 03 jun 2020, 10:41

Klopt ja bij een dikke 280 nog overschakelen naar de 6e versnelling, ding loopt rond de 330. Maar is dan ook niet bepaald stock meer. Dikke single big turbo setup met boost control per versnelling.
Doet op 1.6bar 100-200 in 5.6s. Planning is naar een goeie 2bar te gaan en dan onder de 5s te duiken.

Online
Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Pascal's BMW 135i Coupe

Bericht door bartb » 03 jun 2020, 10:58

Zo dan, die loopt goed door. Daar zullen een flink aantal ''supecars'' het moeilijk mee hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, GRzep, Hsp, Jlijp, KoenM, Majestic-12 [Bot], R728i, Str8Six, WillemBoer en 66 gasten