Pascal's 135i -> F80 M3
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Suboptimaal, maar ik vond de motorrijders meer hinderlijk. Die nemen echt veel risico omdat ze tussen elk gaatje door willen. Vaak hebben ze dan niet door dat je met een reden even rustig aan doet en dan moeten ze je snijden of hard op de rem als ze je voorbij zijn. Ook gingen ze massaal onderuit in de laatste bocht van de Stelvio, die was erg schuin en op lage snelheid vielen er 4(!) motorrijders om met een file ten gevolge.
Toch erg genoten, je moet accepteren dat je niet overal vol gas kunt, dan is het erg leuk! Genoeg momenten gehad dat het vrij baan was en het gas ingetrapt
Toch erg genoten, je moet accepteren dat je niet overal vol gas kunt, dan is het erg leuk! Genoeg momenten gehad dat het vrij baan was en het gas ingetrapt
- Martijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Eens, herkenbaar filmpje.
Ik laat meestal ff een gat vallen zolang er geen verkeer achter mij op komt.
En dan heb je weer ff de ruimte om gas te geven
Ik laat meestal ff een gat vallen zolang er geen verkeer achter mij op komt.
En dan heb je weer ff de ruimte om gas te geven
-
Online
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Ziet er goed uit! Geluid is ook wel lekker van de n55 met de weerkaatsing van de berg
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Prachtig! Alpen, Gardameer.... echt schitterend.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Heerlijke omgeving om te sturen, lijkt me een fijn tripje!
- jessedehaan
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Wat een mooie Coupe, en wat een heerlijke omgeving. Leuk om zo mee te genieten.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
De ironie. Zo zie je maar dat iedereen het Alpengebied op z'n eigen manier beleeft. Leven en laten leven.Passiewassie schreef: ↑29 jul 2020, 14:04 Suboptimaal, maar ik vond de motorrijders meer hinderlijk. ...
Toch erg genoten, je moet accepteren dat je niet overal vol gas kunt, dan is het erg leuk! Genoeg momenten gehad dat het vrij baan was en het gas ingetrapt
- Opa
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Mooie omgeving met veel leuke wegen, wij zijn er verleden jaar juni ook nog geweest....3 dagen Oostenrijk(Kaunertal), Stelvio(en meerdere leuke passen), 10 dagen Idro meer, Iseo meer en 2 dagen Zwitserland(omgeving Interlaken), helemaal super!
Als de Corona zich een beetje inhoudt hopen we in September weer ongeveer die kant op te gaan.
Als de Corona zich een beetje inhoudt hopen we in September weer ongeveer die kant op te gaan.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Lekker tripje Pascal, N55 blijft geweldig klinken
-
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Hangt lekker aan het gas tof om die grafieken te zien. Komt bijna altijd meer bij kijken als je iets goed wil modificeren. Hoe doet de dct het na de powerupgrade?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
De DCT bak heb ik geen moment spijt van, maar er is wel een probleem met de kickdown na tunen. MHD geeft denk ik andere koppelwaardes door dan de bak verwacht als er een aantal verzetten automatisch teruggeschakeld moeten worden. Dus wanneer je in drive (zonder sportknop) de kickdown gebruikt vanuit lage snelheid, dan gaat de bak eerst wat slippen. Denk een seconde ongeveer en pakt hij pas op. Best irritant als je het weet.
Dit kun je voorkomen door manueel te schakelen en de sportknop in te drukken. Dit geeft een hogere koppeldruk en dan kun je zo wild doen als je wilt en gedraagt hij zich super. Terugschakelen gaat heel leuk met het automatisch tussengas. Je gaat er onnodig door terugschakelen. Gas lossen bij 4000 toeren als de uitlaat heet is geeft soms een mooie knal.
XHP heeft sinds kort een DCT flash beschikbaar, welke ik ook wil aanschaffen om bovenstaande reden. Nog even wachten tot alle bugs er uit zijn..
Verder was het in de bergen geweldig flipperen met de DCT. Fijn om beide handen aan het stuur te hebben als de kont van de auto een zetje geeft. Achter de motorrijders aan in de bergen gaat eigenlijk te makkelijk. Je hoeft het stuur alleen maar de juiste kant op te mikken, volgas en het gaat vanzelf terwijl je de flippers aantikt. Soms alleen wat wielspin door het harde schakelen van de bak in sport. Dit heb je soms als je in een glooiende bocht volgas overschakelt.
Verbruik was wel heftig. Gemiddeld 10,5 liter op 100 kilometer over bijna 3000 kilometer. Zaten ook wat stukjes autobahn bij met 200+, maar ook lange stukken rustig aan met een lekker muziekje op. Ongeveer vergelijkbaar met de Leon, dus als je het zo bekijkt geen slechte prestatie met bijna 100pk en 100 kilo meer.
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Je kunt dan de MHD beter flashen als zijnde een handbak geloof ik. Althans wel als je de xhp in de bak zet.
-
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Kost vast ook wel weer wat, zo'n DCT bak software upgrade..
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Valt mee, €300 oid.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
400 euro voor de DCT flash. Niet goedkoop.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Je krijgt er wel wat moois voor terug denk ik. Als je ziet wat xhp met de normale zf bak doet moet het met DCT ook echt wel top zijn.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Heren (en dames), mag ik jullie mening misschien?
3 weken nadat ik de mosselman koeler heb gemonteerd spoelde ik de auto met de tuinslang af om deze even goed te wassen. Ook de interkoeler maakte ik nat met de tuinslang om alle vliegjes en rommel los te weken.
Tot mijn verbazing spuit ik zo alle lak van de koeler af. Ik begin me toch een beetje te irriteren aan de houding van Mosselman. Of overdrijf ik het misschien? Let op de koeler kostte 1100 euro en hier gaat het in mijn hoofd een beetje mis.
Tel daar bij op dat ik nu na 6 weken nog steeds geen goede slangklemmen van Mosselman heb gekregen. Ze hadden geen goede op voorraad. Er zaten geen montage instructies bij de koeler en de koeler is erg lastig te monteren op een E82 (past eigenlijk net niet).
Vervolgens hangt na 3 weken de lak er zo bij. Wat vinden jullie hier van? Het ziet er super lelijk uit achter de bumper.
IMG_20200814_164749 by pascal , on Flickr
IMG_20200814_164819 by pascal , on Flickr
IMG_20200814_164757 by pascal , on Flickr
3 weken nadat ik de mosselman koeler heb gemonteerd spoelde ik de auto met de tuinslang af om deze even goed te wassen. Ook de interkoeler maakte ik nat met de tuinslang om alle vliegjes en rommel los te weken.
Tot mijn verbazing spuit ik zo alle lak van de koeler af. Ik begin me toch een beetje te irriteren aan de houding van Mosselman. Of overdrijf ik het misschien? Let op de koeler kostte 1100 euro en hier gaat het in mijn hoofd een beetje mis.
Tel daar bij op dat ik nu na 6 weken nog steeds geen goede slangklemmen van Mosselman heb gekregen. Ze hadden geen goede op voorraad. Er zaten geen montage instructies bij de koeler en de koeler is erg lastig te monteren op een E82 (past eigenlijk net niet).
Vervolgens hangt na 3 weken de lak er zo bij. Wat vinden jullie hier van? Het ziet er super lelijk uit achter de bumper.
IMG_20200814_164749 by pascal , on Flickr
IMG_20200814_164819 by pascal , on Flickr
IMG_20200814_164757 by pascal , on Flickr
- Fabian
- Berichten: 7025
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Sja, steenslag natuurlijk, bijna niet te voorkomen denk ik.
Zou me er overigens ook aan storen, dat wel.....
Zou me er overigens ook aan storen, dat wel.....
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
vind het eerlijk gezegd teleurstellend voor een intercooler van 1100 euro als het er na een paar weken zo bij hangt. nog los van het feit dat er andere kleine dingen zijn die zich opstapelen wat voor frustratie zorgt (handleiding, pasvorm, slangklemmen niet op voorraad etc). ik dacht eerlijk gezegd dat mosselman duur is maar alles wel tiptop op orde heeft qua kwaliteit/pasvorm/communicatie.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Steenslag of niet, dit is wel belachelijk kort en de rest daarbij opgeteld is het gewoon teleurstellend te noemen
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Het is helaas geen steenslag. De plekken die je nu ziet komen van de tuinslang. Ik ben expres gestopt met afspoelen omdat er anders nog veel meer af zou komen.. De koeler heeft een rit naar italië er op zitten en weer terug. Op een paar vliegjes na is deze niet aangetast door de rit.
Dit had ik met een spuitbus van de action nog beter gespoten denk ik Ik had voor de mosselman een chinese wagner replica van Marktplaats gehaald, die al 3 jaar op de auto zat. Geen enkel probleem met de coating, alles nog netjes zwart. en die was 6 maal goedkoper.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Het lijkt er op dat 'ie gewoon met de spuitbus is gespoten.
Zou toch zeker even navragen of dat normaal is..
Zou toch zeker even navragen of dat normaal is..
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Zou ik inderdaad even achteraan, lijkt mij niet gebruikelijk.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 apr 2020, 06:39
- Auto: EB M135i H6
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Lijkt mij ook absoluut niet de bedoeling... Zeker niet als je 1100 euro neer telt voor 'kwaliteit'. Het is tenslotte geen aliexpress waar je wat koopt...
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
De reactie van Mosselman met de vraag waarom dit nu al afbladdert is ook niet echt oplossingsgericht:
Ik moet het er dus maar mee doen, geen oplossing in de mail. Ik heb Mosselman gemaild of de koeler geruild kan worden voor eentje die niet gespoten is. Ben benieuwd wat ze doen.Ik heb dit even overlegt met de productie, zij hebben inderdaad enkele koelers bijgewerkt door deze te spuiten. Normaal gezien doen wij dit nooit vandaar dat ik het in eerste instantie ook vreemd vond. Zij hebben dit inderdaad uitgevoerd om de kleur beter te matchen. Om geen koel capaciteit te verliezen zit er maar een zeer dunne laag op, waarschijnlijk door steenslag en andere zaken komt de ver los.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMeinders, Estoque, KoenM, Pfhmulder, Sidney, Vanreijmersdal en 60 gasten