Pascal's 135i -> F80 M3
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Gave uitvoering zo met DCT. Sper is wel een must i.c.m. MHD tuning. Welke stage heb je geprogrammeerd?
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Mooie nette auto. Nooit geweten dat de 135 ook een dubbele uitlaat links heeft zoals de 125. Bij de 3-series heb je links en rechts een enkele pijp.
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Je zou het bij Offenga in Franeker kunnen proberen.
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Ik ga met mijn 550i naar:
http://www.gjbautos.nl/
Niet een hele mooie website (of bedrijfspand) maar ze weten wel wat ze doen.
http://www.gjbautos.nl/
Niet een hele mooie website (of bedrijfspand) maar ze weten wel wat ze doen.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Bedankt voor de tips allemaal, zal ze eens benaderen voor een offerte!
Ik rijd nu met stage 1+ op aanraden van MHD. Stage 1 merkte ik eigenlijk weinig verschil (vergelijkbaar met de PPK software van BMW). Ik wil ergens deze zomer stage 2 software gaan gebruiken in combinatie met een goede downpipe. De auto mist bovenin de toeren net een beetje vermogen vind ik. Het koppel van stage 2 is iets lager dan 1+, maar geeft wel 20 pk meer. Ik denk dat dit beter bij deze N55 PWG past.
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Welkom Pascal! Jou kom ik vaak tegen op het S-O forum hihi
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Vandaag wat dingetjes aan de BMW gedaan. De verstelling van de dij ondersteuning was afgebroken, dus daar een nieuwe ingebouwd:
IMG_20200502_102055 by pascal , on Flickr
IMG_20200502_112322 by pascal , on Flickr
Verder vandaag de twee voorste draagarmen vervangen voor de exemplaren van een M3. Hier zit een solide rubber in wat minder speling heeft dan het open ontwerp van de originele (die vloeistof gevuld zijn). Ik vond het rempedaal altijd wat response missen de eerste centimeter, dat is nu aardig verbeterd.
IMG_20200502_132857 by pascal , on Flickr
IMG_20200502_135914 by pascal , on Flickr
Ik zag wel dat de wielkuip aan de passagierskant een scheur had, dus direct maar een nieuwe besteld en wat nieuwe schroeven voor de bodemplaat, die zagen er ook niet geweldig meer uit.
IMG_20200502_102055 by pascal , on Flickr
IMG_20200502_112322 by pascal , on Flickr
Verder vandaag de twee voorste draagarmen vervangen voor de exemplaren van een M3. Hier zit een solide rubber in wat minder speling heeft dan het open ontwerp van de originele (die vloeistof gevuld zijn). Ik vond het rempedaal altijd wat response missen de eerste centimeter, dat is nu aardig verbeterd.
IMG_20200502_132857 by pascal , on Flickr
IMG_20200502_135914 by pascal , on Flickr
Ik zag wel dat de wielkuip aan de passagierskant een scheur had, dus direct maar een nieuwe besteld en wat nieuwe schroeven voor de bodemplaat, die zagen er ook niet geweldig meer uit.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
netjes! is het enige verschil met de M3 draagarm de bus zelf? kun je die niet los vervangen ipv de hele arm?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Het enige verschil is inderdaad de rubber bus. De rubbers zijn ook los te verkrijgen, dus als je een pers hebt is dat ook een optie. Moet de kogel aan de wielzijde nog wel goed zijn, anders moet de arm wel helemaal vervangen worden.
- mauritsklein
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Mooie reparaties en updates!
Als je boutjes voor de wielkuipen besteld moet je ook de clipjes er achter meebestellen. Die willen nog wel eens doorroesten en dan draaien de schroeven dol. Erg vervelend om de boel dan los te krijgen.
Als je boutjes voor de wielkuipen besteld moet je ook de clipjes er achter meebestellen. Die willen nog wel eens doorroesten en dan draaien de schroeven dol. Erg vervelend om de boel dan los te krijgen.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Let wel, bij de voorste draagarm is het alleen de bus die anders is. Bij de onderste draagarm is ook de lengte anders! (dus meer camber en ook iets meer caster.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Vandaag ook de M3 "guide rods" meegepakt. Groter verschil dan aan de voorkant vind ik. De auto reageert sneller op het gas, dat is echt goed te merken. De auto is ook wat rustiger als er wat hobbels in een bocht zitten. Na deze vier draagarmen is de auto wat minder wiebelig geworden bij wat sportief rijden over slechte wegen. Het overhellen van de koets in de bocht is wel meer merkbaar nu..
IMG_20200515_144350 by pascal, on Flickr
IMG_20200515_150505 by pascal, on Flickr
IMG_20200515_144350 by pascal, on Flickr
IMG_20200515_150505 by pascal, on Flickr
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Tijd voor een setje veren en dempers dus
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Ik vond de facelift achterlichten van de E82 altijd heel mooi. Toch is het op de zwarte auto veel rood en je ziet de twee led strips in de achterlichten niet zo goed als ze uit staan. Daarom een set blackline achterlichten aangeschaft. Geeft net wat meer diepte in de achterkant van de auto.
IMG_20200529_080009 by pascal , on Flickr
IMG_20200528_184946 by pascal , on Flickr
IMG_20200529_080009 by pascal , on Flickr
IMG_20200528_184946 by pascal , on Flickr
-
OnlineFabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Eens, heb ik op de 1M ook gedaan, veel beter en meer diepte erin inderdaad.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Mooie updates!
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Vanochtend gespot op de N34 tussen Emmen en Gieten.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Hey dat klopt! We waren een weekendje naar Bad Bentheim geweest en weer terug onderweg naar huis.
Helaas zag ik bij het vervangen van de stabilisatorstang lekkage onder de auto. Dit bleek koelvloeistof te zijn wat lekte vanuit het oliefilterhuis. Deze zaterdag gepland te vervangen, omdat we zondag naar Duitsland toe zouden rijden. Pakking bij de dealer gehaald en aan de slag gegaan, maar bleek een behoorlijke klus. De inlaat moest los om bij een boutje te komen, wat het tijdrovend maakte. Ook heb ik met een vacuumpomp de vloestoffen uit het huis gezogen, zodat er geen koelvloeistof in de olie komt en vice versa. Toch krap 4 uur werk inclusief alles schoonmaken aan de voorzijde van de motor.
Het vervangen van de pakking:
IMG_20200530_152504 by pascal, on Flickr
IMG_20200530_152735 by pascal , on Flickr
En de stabilisatorstang voor vervangen voor die van een E93 M3:
IMG_20200529_125356 by pascal , on Flickr
IMG_20200529_125351 by pascal , on Flickr
Al met al lekker geklust en op de Duitse autobahn de auto even goed uitgelaten. Ze liep mooi door tot 260 km/h op een rustig stuk, maar dan begint de auto wel erg licht te worden in de kont. Mooi genoeg geweest
Tijd voor een welverdiend biertje bij het kasteel:
IMG_20200531_184401 by pascal , on Flickr
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Was daar niet een oplossing voor? Of was dat voor de F20? Ik had met mijn 130i hetzelfde gevoel vanaf de 200.Passiewassie schreef: ↑02 jun 2020, 13:12 maar dan begint de auto wel erg licht te worden in de kont. Mooi genoeg geweest
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Ik heb wel kort op internet gezocht, maar niet echt wat bruikbaars gevonden. Misschien is het wel de diffuser van de achterbumper, dat is een behoorlijke parachute. De performance diffuser is open, wat wel een indicatie is dat er lucht achter blijft hangen origineel.
Tot 240 gaat het overigens heel aardig, maar er overheen wordt het snel minder. Net alsof de auto dan meer door de wind en oneffenheden in de weg wordt beïnvloed. Maar goed, het waaide wel behoorlijk .. Ik zal in ieder geval de uitlijning laten controleren. Ondanks dat het officieel niet nodig is na het vervangen van de draagarmen, is er met de verse bussen misschien wel wat aan de uitlijning veranderd.
Tot 240 gaat het overigens heel aardig, maar er overheen wordt het snel minder. Net alsof de auto dan meer door de wind en oneffenheden in de weg wordt beïnvloed. Maar goed, het waaide wel behoorlijk .. Ik zal in ieder geval de uitlijning laten controleren. Ondanks dat het officieel niet nodig is na het vervangen van de draagarmen, is er met de verse bussen misschien wel wat aan de uitlijning veranderd.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Nice, ze loopt lekker door daar. Dat is de teller uit op 280 km/h?! Ik heb gisteren de bandenspanning gecheckt en die stond wel erg hoog. 2.8 bar.. laatste keer gecheckt toen was het 2.6. Maar toen was het wel kouder. Misschien heeft dat er wel mee te maken gehadErik K. schreef: ↑02 jun 2020, 17:44 Hier geen last boven de 240: https://wetransfer.com/downloads/fb330b ... 235/55cc5e
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Klopt ja bij een dikke 280 nog overschakelen naar de 6e versnelling, ding loopt rond de 330. Maar is dan ook niet bepaald stock meer. Dikke single big turbo setup met boost control per versnelling.
Doet op 1.6bar 100-200 in 5.6s. Planning is naar een goeie 2bar te gaan en dan onder de 5s te duiken.
Doet op 1.6bar 100-200 in 5.6s. Planning is naar een goeie 2bar te gaan en dan onder de 5s te duiken.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Pascal's BMW 135i Coupe
Zo dan, die loopt goed door. Daar zullen een flink aantal ''supecars'' het moeilijk mee hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Vanreijmersdal, WillemBoer en 84 gasten