Pascal's 135i -> F80 M3
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Staat er fraai bij!
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Echt een dikke machine, heel gaaf.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooie upgrade, onvoorstelbaar wat een setje achterlichten kunnen doen. Oogt idd gelijk een paar jaar frisser.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Zeker een gaaf ding! Ik begin de F80 (en F30) steeds mooier te vinden!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Staat er heel mooi bij! F80 is echt waanzinnig mooie auto
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4109
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Wat is een F80 toch een verdomd mooie auto zeg!
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Geweldig wat een mooie auto en bizar idd wat een verschil die set achterlichten maakt.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Knap, Pascal. Een hele smaakvolle combinatie zo.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Echt 4 jaar jonger met deze achterlichten. Gaaf!
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Doordat de spatborden achter zo breed zijn heeft BMW standaard steenslag folie op de spatborden geplakt. Deze is alleen net even te laag, waardoor boven de folie nog steeds putjes in de lak ontstonden. Ik zag op de F80 facebook groep in Engeland een gozer die nieuwe stickers maakt die mooi verlengd zijn. Deze besteld en die waren vorig weekend binnen gekomen.
Helaas heb ik een kant verkloot en moest dus opnieuw. Maarja, ik had maar twee stickers. Dus zelf maar een rol folie besteld
Dit weekend de achterkant van de nieuwe folie als schets gebruikt om nieuwe te maken. Mooi op maat geknipt en toen de andere zijde ook netjes in orde gemaakt
De nieuwe beschermfolie komt ongeveer 15 centimeter hoger dan origineel:
IMG-20210828-WA0009 by pascal, on Flickr
IMG-20210828-WA0012 by pascal , on Flickr
Helaas heb ik een kant verkloot en moest dus opnieuw. Maarja, ik had maar twee stickers. Dus zelf maar een rol folie besteld
Dit weekend de achterkant van de nieuwe folie als schets gebruikt om nieuwe te maken. Mooi op maat geknipt en toen de andere zijde ook netjes in orde gemaakt
De nieuwe beschermfolie komt ongeveer 15 centimeter hoger dan origineel:
IMG-20210828-WA0009 by pascal, on Flickr
IMG-20210828-WA0012 by pascal , on Flickr
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Netjes! Nadeel van deze folie op een lichte kleur is dat het gauw geel wordt. Heb jij geen last van natuurlijk
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Afgelopen vrijdag de achterremmen vervangen.
Wat gedoe om geweest bij de aankoop, omdat ik van mening was dat ze té versleten waren. Omdat ik zelf wel remmen kan wisselen er toen voor gekozen om de voorbumper te laten spuiten onder garantie. Dus was wel benieuwd hoe alles er uit zag toen ik ze van de auto had. Ze zaten overigens muurvast. Heb de boutjes waarmee de schijf vast zit uiteindelijk uitgeboord en door een dikke torx er in te meppen er uit kunnen krijgen.
Hieronder de remschijf zoals die er aan de binnenkant achter uit zag. Echt behoorlijk gaar. Zo blijkt maar weer dat je lekker moet rijden met de auto en dat ze stilstaand in een collectie niet beter worden:
IMG-20210903-WA0009 by pascal , on Flickr
Na alles mooi schoon gemaakt te hebben de nieuwe spullen gemonteerd. Was alleen vergeten een slijtsensor te bestellen, dus die moet ik volgend weekend nog even wisselen.
20210903_150323 by pascal , on Flickr
20210903_150335 by pascal , on Flickr
Vanochtend vroeg wakker, dus even een rondje in de omgeving gereden zonder al te veel verkeer op de weg. Heerlijk van de auto genoten. Merk wel dat ik de auto in MDM modus nog wat beperkt vind. Hij laat heel weinig slip toe en ik rijd liever niet met alles uit. Mogelijk ga ik daarom binnenkort de GTS stuur, MDM en differentieel codering laten doen in Duitsland.
Nog wat plaatjes van vanochtend
20210905_094525 by pascal , on Flickr
20210905_094510 by pascal , on Flickr
20210905_094625 by pascal , on Flickr
20210905_094647 by pascal , on Flickr
Wat gedoe om geweest bij de aankoop, omdat ik van mening was dat ze té versleten waren. Omdat ik zelf wel remmen kan wisselen er toen voor gekozen om de voorbumper te laten spuiten onder garantie. Dus was wel benieuwd hoe alles er uit zag toen ik ze van de auto had. Ze zaten overigens muurvast. Heb de boutjes waarmee de schijf vast zit uiteindelijk uitgeboord en door een dikke torx er in te meppen er uit kunnen krijgen.
Hieronder de remschijf zoals die er aan de binnenkant achter uit zag. Echt behoorlijk gaar. Zo blijkt maar weer dat je lekker moet rijden met de auto en dat ze stilstaand in een collectie niet beter worden:
IMG-20210903-WA0009 by pascal , on Flickr
Na alles mooi schoon gemaakt te hebben de nieuwe spullen gemonteerd. Was alleen vergeten een slijtsensor te bestellen, dus die moet ik volgend weekend nog even wisselen.
20210903_150323 by pascal , on Flickr
20210903_150335 by pascal , on Flickr
Vanochtend vroeg wakker, dus even een rondje in de omgeving gereden zonder al te veel verkeer op de weg. Heerlijk van de auto genoten. Merk wel dat ik de auto in MDM modus nog wat beperkt vind. Hij laat heel weinig slip toe en ik rijd liever niet met alles uit. Mogelijk ga ik daarom binnenkort de GTS stuur, MDM en differentieel codering laten doen in Duitsland.
Nog wat plaatjes van vanochtend
20210905_094525 by pascal , on Flickr
20210905_094510 by pascal , on Flickr
20210905_094625 by pascal , on Flickr
20210905_094647 by pascal , on Flickr
Laatst gewijzigd door Passiewassie op 06 sep 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Echt waanzinnig mooie auto blijft het!
Hoe werkt het met achterremmen en de elec handrem?
Bij de z4 binnenkort ook achterblokken vervangen wat ik eigenlijk wel ff zelf wil doen
Hoe werkt het met achterremmen en de elec handrem?
Bij de z4 binnenkort ook achterblokken vervangen wat ik eigenlijk wel ff zelf wil doen
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Echt een heel gaaf apparaat!
Upgrade van de achterlichten ook elke euro waard.
Upgrade van de achterlichten ook elke euro waard.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooie werken. Ik vind het oxideren van de remmen eel een probleem dat fabrikanten beter moeten aanpakken. Het ziet er niet zo’n verroeste schijf achter een open wiel.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Op de M3 zit geen elektrische handrem. Dus dat is op de normale manier te doen. Ik denk dat wanneer je een elektrische handrem hebt, je de auto aan de computer zult moeten hebben of iets dergelijks. Zal de werkzaamheden wel iets gecompliceerder maken. Heb ik nog geen ervaring mee ..
Je ziet er in dit geval weinig van, de foto was van de binnenkant. De buitenkant was mooi glad.
Je hebt tegenwoordig wel veel fabrikanten die hun remschijven coaten. Dan blijft de naaf roestvrij en de rand rondom de schijf ook. Het contactoppervlak zal altijd gaan roesten als je de auto weinig gebruikt. De remschijven van de M3 hebben een aluminium naaf en die roest gelukkig niet. Sommige fabrikanten houden remschijven vrij van coating omdat de warmteoverdracht beter is dan met een coating er overheen. Let maar eens op de echt dure en sportieve remmen sets. Meestal zijn de schijven van tweedelige remschijven ongecoat. Voor normaal straatgebruik zal dat beetje coating niet uitmaken.
Laatst gewijzigd door Passiewassie op 06 sep 2021, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Prachtige M3 Pascal!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Thanks Pascal, en idd nu je zegt F30/F80 is nog mechanische handrem. Dat is wel makkelijker
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Hele fraaie M3!
Vooral de achterkant oogt imposant.
Vooral de achterkant oogt imposant.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Het weer zit niet mee de laatste tijd. Dus eigenlijk maar weinig aan de auto gedaan en weinig gereden. Wél wat plannen gemaakt voor de auto en wat onderdelen gekocht!
Dat plan is de auto voorzien van het gehele M3 Clubsport onderstel. De M3 CS heeft namelijk een mix aan onderdelen van de normale M3, de competition en een specifieke CS schokbreker software calibratie.
De CS heeft de veren van een originele M3 en de schokbrekers van de competition (elektronisch geregeld). De voorste stabilisatorstang is van de originele M3, achter hebben ze gebruik gemaakt van de competition stabilisatorstang.
Ik heb een setje schokbrekers op de kop getikt van een vrijwel nieuwe M3 competition van productiejaar 2019. Deze gaan op de auto met de huidige veren. Daarna eerst de schokbreker calibratie en de andere CS software coderen zoals de MDM en tractiecontrole.
Wat wel tof is, is dat de competition schokbrekers met EDC een 20% groter afstelbereik hebben. Het doel van de aanpassing is een wat breder inzetbare auto te krijgen. De standaard M3 is eigenlijk in alle demper configuraties hard. Vooral op hoge snelheid doet de M3 nog wel eens een stapje opzij bij hobbeltjes in de weg. En gezien de lovende reviews van de M3 CS en zijn onderstel heb ik wel goede hoop dat dit de auto goed gaat doen
Hieronder een vergelijking met tussen de originele en de competition schokbrekers:
Info: https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1525983
Het setje schokbrekers wat ik nu klaar heb liggen moet ik nog combineren met wat nieuwe hardware. Stofkap van de voorste schokbreker is tijdens transport wat verfrommeld, dus dat komt er nieuw op bijvoorbeeld maar ook wat andere hardware voor montage. Fotootje:
20220203_172958 by pascal , on Flickr
Dat plan is de auto voorzien van het gehele M3 Clubsport onderstel. De M3 CS heeft namelijk een mix aan onderdelen van de normale M3, de competition en een specifieke CS schokbreker software calibratie.
De CS heeft de veren van een originele M3 en de schokbrekers van de competition (elektronisch geregeld). De voorste stabilisatorstang is van de originele M3, achter hebben ze gebruik gemaakt van de competition stabilisatorstang.
Ik heb een setje schokbrekers op de kop getikt van een vrijwel nieuwe M3 competition van productiejaar 2019. Deze gaan op de auto met de huidige veren. Daarna eerst de schokbreker calibratie en de andere CS software coderen zoals de MDM en tractiecontrole.
Wat wel tof is, is dat de competition schokbrekers met EDC een 20% groter afstelbereik hebben. Het doel van de aanpassing is een wat breder inzetbare auto te krijgen. De standaard M3 is eigenlijk in alle demper configuraties hard. Vooral op hoge snelheid doet de M3 nog wel eens een stapje opzij bij hobbeltjes in de weg. En gezien de lovende reviews van de M3 CS en zijn onderstel heb ik wel goede hoop dat dit de auto goed gaat doen
Hieronder een vergelijking met tussen de originele en de competition schokbrekers:
Info: https://f80.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1525983
Het setje schokbrekers wat ik nu klaar heb liggen moet ik nog combineren met wat nieuwe hardware. Stofkap van de voorste schokbreker is tijdens transport wat verfrommeld, dus dat komt er nieuw op bijvoorbeeld maar ook wat andere hardware voor montage. Fotootje:
20220203_172958 by pascal , on Flickr
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooi plan, ik ben benieuwd wat je er straks van vind!
Evolve komt met eigen schokbrekers van Bilstein die ook zachter moeten zijn.
Evolve komt met eigen schokbrekers van Bilstein die ook zachter moeten zijn.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Het zal nog even duren voordat alles er onder gaat, maar ben wel alles montage klaar aan het maken. Moet alleen nog een adresje vinden in het noorden die netjes de stabilisator er onder zet achter. Hopelijk begin april aan de operatie beginnen!
Wel tof wat Evolve allemaal doet. Hadden ze de nieuwe set aangekondigd in een van hun video's?
Hoe het er nu bij ligt:
20220205_114224 by pascal, on Flickr
Op de droge dagen heb ik de bekleding even netjes gereinigd met een setje van Gyeon (cleaner + coating). Kwam aardig wat troep vanaf nog, ondanks dat ik de stoelen vorig jaar ook twee keer heb gedaan:
20220205_134603 by pascal , on Flickr
20220205_130714 by pascal , on Flickr
En nog even op pad geweest naar Drenthe:
20220213_123134 by pascal , on Flickr
20220213_130731 by pascal , on Flickr
- Oof
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: XC60 T8 #IKEA
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Voor montage kan ik je ATL in Luttenberg aanraden.
Leuk project ook! Veel over gelezen op de USA forums maar nog niet in Nederland gezien.
Leuk project ook! Veel over gelezen op de USA forums maar nog niet in Nederland gezien.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Flink wat troep op die doek nog zeg..... je zou zeggen dat eens per jaar schoonmaken meer dan voldoende is (een hoop maken het 1x schoon bij aanschaf en daarna nooit meer).
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Hey Pascal. Prima M3! Bij Koen Caspers vandaan dacht ik?(is misschien gemeld, maar val hier binnen)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Djessey, jasverstoppen, JdBn en 115 gasten