Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De KM had ik inderdaad even gauw bekeken, 20% asfalt en 80% modder/sneeuw.
Beetje een twijfelgeval hoe dat uit gaat pakken, naast "werkauto" maakt het ding ook gewoon 600 kilometer per week op het asfalt en dat moet ook een beetje normaal gebeuren.
Zal er binnenkort nog eens goed voor gaan zitten. Enige dat ik nu weet is dat er geen Grabbers meer onder komen.
Beetje een twijfelgeval hoe dat uit gaat pakken, naast "werkauto" maakt het ding ook gewoon 600 kilometer per week op het asfalt en dat moet ook een beetje normaal gebeuren.
Zal er binnenkort nog eens goed voor gaan zitten. Enige dat ik nu weet is dat er geen Grabbers meer onder komen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als All-round band is de ko-2 een prima band en waarschijnlijk zal ik die de volgende keer weer kopen. Maar ik zie af en toe foto`s van jou op behoorlijke bagger paden en dan zit het profiel van de ko2 zo vol. Tis ook een beetje een dure grap om even banden te gaan testen dus je moet het van de verhalen van anderen hebben.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Die dingen gaan gerust 90k kilometers mee. Ik weet niet of je nog zoveel jaar hebt. Hans...
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar welke banden had je onder de Terrano?
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
General Grabbers AT2, maar daar uiteindelijk niet super enthousiast van.
Op de weg met regen was het aardig oppassen en de K02 schijnt het een stukje beter te doen in modder. Kreeg toen een mooi aanbod waardoor ik ze had genomen, maar achteraf...
Op de weg met regen was het aardig oppassen en de K02 schijnt het een stukje beter te doen in modder. Kreeg toen een mooi aanbod waardoor ik ze had genomen, maar achteraf...
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat is het inderdaad, banden zijn in 18 inch prijzig genoeg om niet even te gaan "testen" of het wat is of om ze snel weer te wisselen voor wat anders.Downforce Hans schreef: ↑06 apr 2020, 20:29 Als All-round band is de ko-2 een prima band en waarschijnlijk zal ik die de volgende keer weer kopen. Maar ik zie af en toe foto`s van jou op behoorlijke bagger paden en dan zit het profiel van de ko2 zo vol. Tis ook een beetje een dure grap om even banden te gaan testen dus je moet het van de verhalen van anderen hebben.
Hebben hier in de omgeving wel wat paden die in het najaar/winter goed onbegaanbaar zijn.
Daarentegen had de Terrano banden die het slechter zouden doen dan de K02's en ben ik er wel altijd gekomen. Heb die auto ooit 1 keer vast gereden en dat was mijn eigen stomme schuld op dat moment.
De Pajero heeft 2 differentiëlen welke op slot kunnen, een trucje dat de Terrano niet had dus ik verwacht wel dat ik daarmee nog wat minder last zal hebben.
Werk verder bij huis is voornamelijk bij ons op de zandpaden of in de rijbak de boel slepen of met een zware aanhanger daar overheen.
Is echt een afweging wat het dan moet worden. Voorkeur ligt vooralsnog op de K02 dan op iets grovere banden, maar ik hoef nu op dit moment dan ook nog niet te kiezen.
Gisteren na het werk een stukje omgereden over een pad waar men de laatste dagen bomen heeft gekapt en er flink diepe en mulle sporen waren van de zware machines die daar hebben gereden. Ding stond in 4x4 automatisch, dus max 33% vermogen naar de voorwielen gewoon om eens te zien wat er gebeurd.
Ondanks de SUV banden daar meer dan prima doorheen gekomen (is uiteraard geen modder). Je voelt de voorwielen een keer vermogen krijgen en voor je het weet ben je er doorheen.
Meeste paden bij huis zijn nu zoals onderstaande foto, maar in het najaar na het oogstseizoen als het goed stuk is gereden en het heeft een periode geregend heb je of een tractor of een fatsoenlijke 4x4 nodig om daar overheen te komen.
Overigens net nog even kort met de Pajero aan de gang geweest.
2 lampjes in het interieur wilden niet mee doen met de rest, bleken slecht contact te maken en even de OBD scanner eraan gehangen welke zoals verwacht aan gaf dat er geen enkele storing actief is
Verbruik over de afgelopen 300 km is een meer dan prima 1 op 10. Zou nog wat zuiniger kunnen, maar daar rijd je dit kaliber auto niet voor.
Eigenlijk überhaupt niet om naar het verbruik te kijken
- Bijlagen
-
- Webp.net-compress-image.jpg (430.57 KiB) 1845 keer bekeken
-
- Berichten: 7175
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Net als op mijn FJ het tussendiff en achterdiff locken neem ik aan?Ferdi Gielen schreef: ↑07 apr 2020, 13:33 De Pajero heeft 2 differentiëlen welke op slot kunnen, een trucje dat de Terrano niet had dus ik verwacht wel dat ik daarmee nog wat minder last zal hebben.
Heb je ook nog zoiets als A-TRAC (Toyota) op de vooras?
Bij mij liggen er trouwens ook de ko2's onder en als ik zie wat ik daar allemaal probleemloos mee heb gedaan aan greenlanen en in Furstenau met de landcruiserclub, dan zie ik geen enkele reden om een nog zwaardere band er onder te gooien.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik geloof dat ik de K02 in jouw geval wel aan zou durven
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Inderdaad het tussendiff en het achterdiff.Elise schreef: ↑07 apr 2020, 14:51Net als op mijn FJ het tussendiff en achterdiff locken neem ik aan?Ferdi Gielen schreef: ↑07 apr 2020, 13:33 De Pajero heeft 2 differentiëlen welke op slot kunnen, een trucje dat de Terrano niet had dus ik verwacht wel dat ik daarmee nog wat minder last zal hebben.
Heb je ook nog zoiets als A-TRAC (Toyota) op de vooras?
Bij mij liggen er trouwens ook de ko2's onder en als ik zie wat ik daar allemaal probleemloos mee heb gedaan aan greenlanen en in Furstenau met de landcruiserclub, dan zie ik geen enkele reden om een nog zwaardere band er onder te gooien.
Standaard 4x4 optie die op straat altijd gebruikt kan worden en met trekken verplicht is geeft 67% achter en 33% vermogen voor indien nodig.
Daarna wordt het 50/50 met de optie om het achterdiff dan nog extra op slot te zetten.
Het A-TRAC moest ik even opzoeken, die optie ontbreekt. Ik weet van het bestaan van een upgrade naar een Locca, oftewel het diff voor dat "zelf" door heeft dat hij aan het slippen is en dan ook op slot gaat. Ken een aantal mensen die het onder een Nissan hebben en bij zwaar 4x4 werk is dat een leuke (kostbare) extra.
In 4WD lage gearing en dan difflock extra achter gaat bij mij trouwens de ABS, tractiecontrole en stabiliteitscontrole automatisch uit. Vanaf 4WD hoog met tussendiff op slot gaat sowieso standaard de tractiecontrole al uit zodat die niet per ongeluk in kan grijpen als het niet moet.
Denk dat we ook met de reactie van Stefan, Hans en Allen maar gewoon voor de K02 gaan later in het jaar.
Lijkt mij een goede compromis tussen een band die het op de weg nog aardig doet en waar je naast het asfalt ook nog goed mee weg komt.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Gisterenmorgen klein stukje omgereden om de opkomende zon op de foto te krijgen en aangezien de Pajero er ook wel leuk bij stond daardoor:
Had in het interieur nog 1 kleine "irritatie", de sluiting van de bovenste klep van de armsteun was stuk.
Klep bleef wel aardig dicht liggen maar ik kan daar gewoon niet zo goed tegen geloof ik dus een beetje rond zoeken op internet en toen werd gisteren een klein pakketje bezorgd.
Links de oude, rechts de nieuwe en het moge duidelijk zijn dat er wat ontbrak:
Kleine moeite om te vervangen, maar erg veel voldoening
Auto gisteren een week in bezit en een goede 500 kilometer mee gereden ondanks de coronacrisis waardoor veel mensen thuis zitten.
Steeds meer van mening dat ik de overstap eerder had moeten maken dus dat is positief! :driving:
Wat ik ondertussen nog heb geleerd is dat je met de afstandsbediening de spiegels ook op afstand in en uit kan klappen, keertje extra drukken en dan doen ze vrolijk mee.
En dat hervatten op de cruise control betekend dat je volgas naar de ingestelde snelheid gaat Dat had iets subtieler gemogen dus doe ik dat zelf wel met het gaspedaal.
Automaat is zelflerend dus daar wordt ik steeds grotere vrienden mee, ding gebruikt het koppel/vermogen nu aardig zoals ik het wil en nog geen 1 keer de neiging gehad om het ding in handmatig te zetten met gewoon rijden.
Morgen misschien nog eens iets doen wat je bij zo'n auto niet bedenkt....poetsen
Even interieur netjes maken en het werk van de "poetser" die hem zogenaamd strak had gemaakt voor de verkoop even herstellen.
Had in het interieur nog 1 kleine "irritatie", de sluiting van de bovenste klep van de armsteun was stuk.
Klep bleef wel aardig dicht liggen maar ik kan daar gewoon niet zo goed tegen geloof ik dus een beetje rond zoeken op internet en toen werd gisteren een klein pakketje bezorgd.
Links de oude, rechts de nieuwe en het moge duidelijk zijn dat er wat ontbrak:
Kleine moeite om te vervangen, maar erg veel voldoening
Auto gisteren een week in bezit en een goede 500 kilometer mee gereden ondanks de coronacrisis waardoor veel mensen thuis zitten.
Steeds meer van mening dat ik de overstap eerder had moeten maken dus dat is positief! :driving:
Wat ik ondertussen nog heb geleerd is dat je met de afstandsbediening de spiegels ook op afstand in en uit kan klappen, keertje extra drukken en dan doen ze vrolijk mee.
En dat hervatten op de cruise control betekend dat je volgas naar de ingestelde snelheid gaat Dat had iets subtieler gemogen dus doe ik dat zelf wel met het gaspedaal.
Automaat is zelflerend dus daar wordt ik steeds grotere vrienden mee, ding gebruikt het koppel/vermogen nu aardig zoals ik het wil en nog geen 1 keer de neiging gehad om het ding in handmatig te zetten met gewoon rijden.
Morgen misschien nog eens iets doen wat je bij zo'n auto niet bedenkt....poetsen
Even interieur netjes maken en het werk van de "poetser" die hem zogenaamd strak had gemaakt voor de verkoop even herstellen.
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat van de CC ligt niet aan de auto of leeftijd. Doen de moderne auto’s ook nog steeds, super irritant.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Nou Ferdi mooie foto zo in het land.......ik denk dat Allen zo`n pad, na 12 jaar eigenaar te zijn van een Defender ook wel op durft.
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Het is redelijk verhard, en droog. Zou een keer moeten kunnen, ja
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik ben van de laatste 2 auto's die het hadden gewend dat ze vlot terug gingen naar de ingestelde snelheid, maar niet dat dit volgas gebeurd.
De S60 destijds kon je vanaf 60 km/h zelfs rustig laten versnellen naar zeg 120 km/h als dat de laatst ingestelde snelheid was. Bak schakelde dan iedere keer door bij 2500 toeren en dan was het klaar.
Gisteren bij de Pajero was het bij 110 km/h gewoon terug naar 4 wat echt volledig onnodig is. Maargoed, remedie is simpel en dat is de knop inderdaad niet meer gebruiken.
Ja, als we weer op de snelheid zitten
Als dat alles is wat er te zeiken is dan tellen we dat zeker niet mee.
De S60 destijds kon je vanaf 60 km/h zelfs rustig laten versnellen naar zeg 120 km/h als dat de laatst ingestelde snelheid was. Bak schakelde dan iedere keer door bij 2500 toeren en dan was het klaar.
Gisteren bij de Pajero was het bij 110 km/h gewoon terug naar 4 wat echt volledig onnodig is. Maargoed, remedie is simpel en dat is de knop inderdaad niet meer gebruiken.
Ja, als we weer op de snelheid zitten
Als dat alles is wat er te zeiken is dan tellen we dat zeker niet mee.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Downforce Hans schreef: ↑10 apr 2020, 12:19 Nou Ferdi mooie foto zo in het land.......ik denk dat Allen zo`n pad, na 12 jaar eigenaar te zijn van een Defender ook wel op durft.
Anders heeft hij nog een lier om zichzelf er weer uit te krijgen
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De weg er naartoe was verhard, enige wat ie eng kan vinden is de spoorweg die over moet worden gestoken
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
In 2013 al Hans, in tegenstelling tot jij. Die FJ komt niet verder dan de verharde parkeerplaats ergens bij het strand. In de avond staat dat ding van je in de garage omdat het dak natuurlijk zo lek is als een mandje. Dus df toontje lager vriend...Downforce Hans schreef: ↑10 apr 2020, 12:19 Nou Ferdi mooie foto zo in het land.......ik denk dat Allen zo`n pad, na 12 jaar eigenaar te zijn van een Defender ook wel op durft.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Beetje popi-jopie doen met foto`s van de vorige eigenaar......allen schreef: ↑10 apr 2020, 12:42In 2013 al Hans, in tegenstelling tot jij. Die FJ komt niet verder dan de verharde parkeerplaats ergens bij het strand. In de avond staat dat ding van je in de garage omdat het dak natuurlijk zo lek is als een mandje. Dus df toontje lager vriend...Downforce Hans schreef: ↑10 apr 2020, 12:19 Nou Ferdi mooie foto zo in het land.......ik denk dat Allen zo`n pad, na 12 jaar eigenaar te zijn van een Defender ook wel op durft.
092CADF1-2DBF-4AA0-A41B-4009F90064BD.jpeg
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik was de eerste eigenaar schat...
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dan is het dus de 2e eigenaar