Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Vast wel, het is 144 watt bij elkaar
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
Online
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Is dus duidelijk dat het wel werkt
Op de Terrano had ik ook 2 lampen op de achterkant zitten, maar nooit voor dat doel getest.
Voor mij zijn ze echt puur functioneel aangezien ik een keer of 3 in de week op een donkere weg/oprit achteruit moet met een aanhanger en dan ook direct licht heb als ik achter de auto bezig ben.
Op de Terrano had ik ook 2 lampen op de achterkant zitten, maar nooit voor dat doel getest.
Voor mij zijn ze echt puur functioneel aangezien ik een keer of 3 in de week op een donkere weg/oprit achteruit moet met een aanhanger en dan ook direct licht heb als ik achter de auto bezig ben.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Laatst de schakelaar vervangen voor een werkend exemplaar:
En toen was er dus wel licht
Verder vorige week weer een nieuwe voorruit laten plaatsen nadat de oude binnen 15.000 km was gaan scheuren.
Vanmorgen terug geweest omdat het raamrubber los kwam op 2 plekken...
Is nu netjes opgelost, kwam wel half uit het verhaal naar boven dat het verdienmodel zo is dat er snel gewerkt dient te worden en tja dan sta je dus ineens in dubbel zoveel tijd een klacht op te lossen.
Oh ja en vorige week de bagger in gedoken met de Pajero, wat sporen gepakt die ik vorig jaar met de Terrano uit de weg was gegaan en nu met betere banden en difflock toch eens moest proberen.
Modder tot op het dak zoals het hoort, maar wel gewoon er doorheen komen
En toen was er dus wel licht
Verder vorige week weer een nieuwe voorruit laten plaatsen nadat de oude binnen 15.000 km was gaan scheuren.
Vanmorgen terug geweest omdat het raamrubber los kwam op 2 plekken...
Is nu netjes opgelost, kwam wel half uit het verhaal naar boven dat het verdienmodel zo is dat er snel gewerkt dient te worden en tja dan sta je dus ineens in dubbel zoveel tijd een klacht op te lossen.
Oh ja en vorige week de bagger in gedoken met de Pajero, wat sporen gepakt die ik vorig jaar met de Terrano uit de weg was gegaan en nu met betere banden en difflock toch eens moest proberen.
Modder tot op het dak zoals het hoort, maar wel gewoon er doorheen komen
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als het niet was gelukt had je altijd Allen kunnen bellen.............
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Denk dat de trekker van de buurman betrouwbaarder is dan die Defender
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tot nu toe zie ik je nu al met 2 achtereenvolgende Japanse schrootwagens updates blijven plaatsen terwijl die beste Defender foutloos haar werk blijft doen. Van de week ook weer glansrijk door de apk. Hans en jij doen me een beetje denken aan de gemiddelde Df BMW rijder. Ook zo ontzettend negatief over alles dat ze zelf niet bezitten en ondertussen hun eigen auto non stop blijven fiksen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zijn ofwel aanpassingen of onderhoud.
Met 270.000 op de klok mag dat, zie het eerst naar te halen met dat Engelse ding
Met 270.000 op de klok mag dat, zie het eerst naar te halen met dat Engelse ding
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Wanneer die Defender die km stand haalt is hij inmiddels al helemaal vernieuwd, zit geen oorspronkelijk onderdeel meer op.Ferdi Gielen schreef: ↑23 nov 2020, 11:26 Zijn ofwel aanpassingen of onderhoud.
Met 270.000 op de klok mag dat, zie het eerst naar te halen met dat Engelse ding
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat bedoel ik dus maar
Bij een Japanner is het dus gewoon met een beetje normaal onderhoud klaar.
Op die regelklep na niets anders dan gewoon onderhoud met deze kilometerstand en de reparatie van die klep heeft geen euro gekost.
Bij een Japanner is het dus gewoon met een beetje normaal onderhoud klaar.
Op die regelklep na niets anders dan gewoon onderhoud met deze kilometerstand en de reparatie van die klep heeft geen euro gekost.
-
- Berichten: 7334
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tevreden met de BFGoodrich AT banden?Ferdi Gielen schreef: ↑21 nov 2020, 12:50 Oh ja en vorige week de bagger in gedoken met de Pajero, wat sporen gepakt die ik vorig jaar met de Terrano uit de weg was gegaan en nu met betere banden en difflock toch eens moest proberen.
Modder tot op het dak zoals het hoort, maar wel gewoon er doorheen komen
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ja, ben er goed over te spreken!
Op nat wegdek ook nog best oké grip in verhouding met de banden die ik onder de Terrano had.
In de modder zelf ook net even wat meer grip, ben nog niet in een situatie gekomen dat ik dacht nu wordt het "vervelend".
Ook niet thuis in de drek met zware aanhanger of de sleep erachter.
In ieder geval nog geen seconde de gedachte gehad dat ik toch de KM variant had moeten kiezen.
Op nat wegdek ook nog best oké grip in verhouding met de banden die ik onder de Terrano had.
In de modder zelf ook net even wat meer grip, ben nog niet in een situatie gekomen dat ik dacht nu wordt het "vervelend".
Ook niet thuis in de drek met zware aanhanger of de sleep erachter.
In ieder geval nog geen seconde de gedachte gehad dat ik toch de KM variant had moeten kiezen.
Laatst gewijzigd door Ferdi op 23 nov 2020, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Jullie hebben klaarblijkelijk geen idee hoeveel kilometers er al op staan? Nog maar 165k te gaan dus dat zal sneller zijn gaan dan je denkt. Jaartje of 10-12 maar...Downforce Hans schreef: ↑23 nov 2020, 12:48Wanneer die Defender die km stand haalt is hij inmiddels al helemaal vernieuwd, zit geen oorspronkelijk onderdeel meer op.Ferdi Gielen schreef: ↑23 nov 2020, 11:26 Zijn ofwel aanpassingen of onderhoud.
Met 270.000 op de klok mag dat, zie het eerst naar te halen met dat Engelse ding
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tegen die tijd zijn die Japanners de miljoen al gepasseerd
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat gevoel hebben sommige al als de auto 6 maanden de garage niet uit is geweest.....Ferdi Gielen schreef: ↑23 nov 2020, 19:53 (...)
ben nog niet in een situatie gekomen dat ik dacht nu wordt het "vervelend".
(...)
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik heb dat 1 keer gehad toen ik dacht met auto en aanhanger in het donker vast te staan
Uiteindelijk met een beetje koppigheid het spul er zonder hulp uit gekregen maar dat was wel pas nadat de auto los was gekoppeld.
De Pajero vorige week al door diepere/zwaardere sporen gestuurd en die gaf geen krimp.
Hooguit de hond op de passagiersstoel die een keer met grote ogen keek
Qua stil staan niet zoveel last van, het was dat de 205 er na 3 jaar in een garagebox uit moest
Uiteindelijk met een beetje koppigheid het spul er zonder hulp uit gekregen maar dat was wel pas nadat de auto los was gekoppeld.
De Pajero vorige week al door diepere/zwaardere sporen gestuurd en die gaf geen krimp.
Hooguit de hond op de passagiersstoel die een keer met grote ogen keek
Qua stil staan niet zoveel last van, het was dat de 205 er na 3 jaar in een garagebox uit moest
-
- Berichten: 7334
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mooi dat de AT bevaltFerdi Gielen schreef: ↑23 nov 2020, 19:53 In ieder geval nog geen seconde de gedachte gehad dat ik toch de KM variant had moeten kiezen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Was tussen de middag even met de hond op stap, hebben een favoriet "heideveldje" met een randje bos eraan.
Daar kan je helemaal via het asfalt komen, maar er zijn leukere routes...
(storingslampjes die branden zijn geen storing, difflock stond aan en dan schakelt de auto zelf zo'n beetje alle systemen inclusief abs uit)
Op de terugweg een kort filmpje geprobeerd te maken, toch nog eens op zoek naar de GoPro want die durf ik wel in de modder te zetten met het risico er overheen te rijden.
Met de telefoon is die gok net wat te groot.
https://www.youtube.com/watch?v=RiP-zqa ... e=youtu.be
Daar kan je helemaal via het asfalt komen, maar er zijn leukere routes...
(storingslampjes die branden zijn geen storing, difflock stond aan en dan schakelt de auto zelf zo'n beetje alle systemen inclusief abs uit)
Op de terugweg een kort filmpje geprobeerd te maken, toch nog eens op zoek naar de GoPro want die durf ik wel in de modder te zetten met het risico er overheen te rijden.
Met de telefoon is die gok net wat te groot.
https://www.youtube.com/watch?v=RiP-zqa ... e=youtu.be
-
- Berichten: 7334
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Mooi greenlane pad
Enige nadeel van al die blubber is dat het echt overal gaat zitten, geventileerde schijven zijn ineens weer massief geworden omdat alle kanalen vol zitten met bagger. Om alles aan de onderzijde weer een beetje goed blubber vrij te krijgen ben ik vaak wel een dag met de hogedrukspuit bezig.
Enige nadeel van al die blubber is dat het echt overal gaat zitten, geventileerde schijven zijn ineens weer massief geworden omdat alle kanalen vol zitten met bagger. Om alles aan de onderzijde weer een beetje goed blubber vrij te krijgen ben ik vaak wel een dag met de hogedrukspuit bezig.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zoals de wegen hier nu zijn is de onderkant zonde van de moeite, kilometer rijden en alles zit er weer onder.
Morgen de "bovenkant" en het interieur even doen en na de winter neem ik de onderkant ook weer een keertje mee.
Morgen de "bovenkant" en het interieur even doen en na de winter neem ik de onderkant ook weer een keertje mee.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik ben ook wel klaar met dat weer. Je bent letterlijk anderhalve emmer zand en klei overal uit aan het spuiten. En denk je dat je na een dag klaar bent stuurt mdv je gelijk weer naar buiten om de oprit weer toonbaar te maken. Dus hoe leuk door de modder ploegen ook is... Ik plan wel een keer een roadtripje door een warm en droog land.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Jaja.......allen schreef: ↑28 nov 2020, 20:58 Ik ben ook wel klaar met dat weer. Je bent letterlijk anderhalve emmer zand en klei overal uit aan het spuiten. En denk je dat je na een dag klaar bent stuurt mdv je gelijk weer naar buiten om de oprit weer toonbaar te maken. Dus hoe leuk door de modder ploegen ook is... Ik plan wel een keer een roadtripje door een warm en droog land.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Al die lampjes aan ziet Allen altijd.......wel gezellig zo, beetje kerstsfeer.Ferdi Gielen schreef: ↑28 nov 2020, 15:07 Was tussen de middag even met de hond op stap, hebben een favoriet "heideveldje" met een randje bos eraan.
Daar kan je helemaal via het asfalt komen, maar er zijn leukere routes...
(storingslampjes die branden zijn geen storing, difflock stond aan en dan schakelt de auto zelf zo'n beetje alle systemen inclusief abs uit)
Op de terugweg een kort filmpje geprobeerd te maken, toch nog eens op zoek naar de GoPro want die durf ik wel in de modder te zetten met het risico er overheen te rijden.
Met de telefoon is die gok net wat te groot.
https://www.youtube.com/watch?v=RiP-zqa ... e=youtu.be
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Maar dan weet je wel zeker dat de lampjes het doen, of was dat bij Alfa Romeo?